Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΓΡΑΦΕΙ: “ΕΤΣΙ ΚΟΒΑΜΕ ΤΟΝ ΒΗΧΑ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΜΑΓΚΕΣ!!!»


Οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν παρά μόνο τη γλώσσα της "Ψιλής Άμμου"...

Θεσσαλονίκη 1 Οκτ 2010

Στρατηγέ,
Στη σελίδα του τεύχους 46 ( Μάιος- Ιούνιος 2010 ) της έγκριτης εφημερίδα σας ΄΄ΦΛΟΓΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ΄΄ αναφέρεται το περιστατικό ΄΄μπαταριά ΄΄ τύπου Κ....... και γίνεται μια σύντομη περιγραφή του ιστορικού το οποίο όμως είναι …πολύ ανακριβές και παρουσιάζεται υπό μορφή θρύλου . Για την αποκατάσταση και μόνο της ιστορικής αλήθειας παραθέτω σύντομα το ιστορικό του περιστατικού που συνέβη το 1976 στη Σάμο (79ΑΔΤΕ) με Διοικητή τον τότε Ταξίαρχο Κ. Γ...
Εγώ ,υπολοχαγός(ΠΖ) τότε , ήμουν Διοικητής του 2ου Λόχου του 212 ΤΕ (έδρα Βαθύ Σάμου ) και στο τομέα ευθύνης μου υπάγονταν το Φυλάκιο της ΨΙΛΗΣ ΑΜΜΟΥ- (κοντά στον ομώνυμο ορμίσκο) 10 χιλιόμ. περίπου ΝΑ από το Βαθύ –στα γνωστά ιστορικά στενά της Μυκάλης 1500 μέτρων πλάτους - , επανδρωμένο με ενισχυμένη ομάδα (13 άτομα) Ήταν απόγευμα Παρασκευής και βρισκόμουν για επιθεώρηση μέσα στο Φυλάκιο όταν ο σκοπός με ειδοποίησε ότι τουρκικό σκάφος έχει μπει στα χωρικά μας ύδατα. Πετάχτηκα αμέσως έξω με τον Αρχιφύλακα και πράγματι διαπίστωσα ότι μεγάλο Τουρκικό περιπολικό σκάφος έπλεε με ικανή ταχύτητα εντεύθεν της βραχονησίδας του Αγίου Νικολάου-Φάρος ( όπου διέρχονταν η γραμμή των χωρικών υδάτων) με κατεύθυνση προς το Φυλάκιο .

Αμέσως διέταξα συναγερμό και πιάσαμε τη γραμμή ορυγμάτων- που ήταν μπροστά από το Φυλάκιο , παράλληλα με την ακτογραμμή- με πλήρη οπλισμό και πυρομαχικά ασφαλείας ( η ομάδα ήταν ενισχυμένη με ένα πολυβόλο και ένα Α/Τ εκτοξευτή τύπου Μπαζούκας) . Κατέβηκα στο κεντρικό όρυγμα μαζί με το οπλοπολυβολητή στρτη Μ.Σ.(από την Ψέριμμο Καλύμνου) και όταν είδα το περιπολικό με υψωμένη τη σημαία να πλησιάζει επιδεικτικά και απειλητικά στα 200-150 μέτρα περίπου με ΄΄ φουλ ταχύτητα΄΄ προς το Φυλάκιο τότε διέταξα τον οπλοπολυβολητή πυρ και έριξε κατευθείαν στο στόχο αδειάζοντας ολόκληρη τη γεμιστήρα (τύπου ΜΠΑΡ) . Είδαμε και ακούστηκαν τα πυρά να κτυπούν και να διαπερνούν μέταλλα και τζάμια του περιπολικού σκάφους ,ακούστηκαν επίσης φωνές και αμέσως ανέκοψε απότομα ταχύτητα έκανε επιτόπου στροφή και απομακρύνθηκε γρήγορα. .

Ανέφερα μετά από λίγο το συμβάν τηλεφωνικά (με δυσκολία έπιασα γραμμή αφού το Φυλάκιο είχε σύνδεση με ΤΤ καλώδιο) στον τότε Διοικητή μου Ανχη(ΠΖ) Κ. Π. Μετά παρέλευση μισής περίπου ώρας με κάλεσε στο τηλέφωνο ο Δντης του 2ου ΕΓ της ΑΔΤΕ που προφανώς ο Διοικητής μου είχε ενημερώσει τον κ.Ταξίαρχο , με ρώτησε για το συμβάν και με διέταξε να παρουσιαστώ πάραυτα στο Στρατηγείο στον Κ.Ταξίαρχο. Πράγματι μετέβηκα στο Στρατηγείο που βρίσκονταν στο Βαθύ και παρουσιάστηκα στο γραφείο του Με ρώτησε εμφανώς ταραγμένος και σε αυστηρό τόνο ο τότε Ταξίαρχος Κ. πως συνέβηκε το περιστατικό και αν ζήτησα έγκριση να διατάξω πυρ .Του απάντησα ότι όλα συνέβηκαν σε λίγα λεπτά και δεν είχα χρόνο για να ζητήσω έγκριση. Μετά αφού έμεινε για λίγο σιωπηλός υπομειδίασε και μου είπε: Μπραβο σου …. Να δουμε τώρα τι θα γίνει . Πήγαινε τώρα .

Χαιρέτησα και ενώ έβγαινα από το γραφείο του άμέσως μου είπε να τον ακολουθήσω ,επιβιβάσθηκε στο υπηρεσιακό αυτοκίνητο και εγώ τον ακολούθησα με το τζιπ και μέταβήκαμε στο Φυλάκιο όπου του περιέγραψα επιτόπου το συμβάν. Ούτε ΕΔΕ ,ούτε πρόχειρη Εξέταση διατάχθηκε ούτε τίποτε και το θέμα αποσιωπήθηκε. Μέχρι που έφυγε ο Ταξίαρχος Κ. από το νησί (επιβεβαιώνω ότι ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στους κατοίκους του νησιού της Σάμου) δεν μου ανέφερε τίποτε για το συμβάν παρά μόνο όταν με συναντούσε και τον χαιρετούσα μού έλεγε ΄΄ γειά σου κομάντο΄΄(έφερα πάντα στη στολή μου τα σήματα του ΟΥΚ και Αλεξιπτωτιστού)
Πέρασαν τα χρόνια και ξανασυνάντησα τον απόστρατο πλέον Στρατηγό Κ. τον Μάιο του 2004, ως Ταξίαρχος τότε εγώ στο ετήσιο τελούμενο μνημόσυνο των πεσόντων Καταδρομέων στο Καβούρι και παρόντος και του Διοικητού της ΔΕΔ Υποστρατήγου Γ.Π., αφού παρουσιάστηκα και τον χαιρέτησα , με αναγνώρισε αμέσως και μεταξύ άλλων μου είπε : ''Ξέρεις παιδί μου μερικές φορές οι Τούρκοι δεν καταλαβαίνουν παρά μόνο τη γλώσσα της Σάμου , της ΨΙΛΗΣ ΑΜΜΟΥ''.
Είμαι στη διάθεσή σας για περισσότερες πληροφορίες και τυχόν λεπτομέρειες
Με τιμή
Ε. Κ. Αντιστράτηγος εα
ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ : (ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ ΣΤΗΝ 79 ΜΕΘ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΛΗΘΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ !! )
trikalagr.blogspot


Δεν υπάρχουν σχόλια: