Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ “ΚΑΡΤΕΡΙΑ” ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ





               ΚΑΡΤΕΡΙΑ
        karteria1.blogspot.com

Σύλλογος ''ΚΑΡΤΕΡΙΑ''
Καραϊσκάκη 72                                                                                         Ιτέα:  5-6-2012
Ιτέα Φωκίδος  332.00                                                                               Αρ. Πρωτ :   24

                                                                    Προς το
                                                                    Λιμενικό Ταμείο Νομού Φωκίδος
                                                                    Ιτέα



      Θέμα : Ανοικτή Διαβούλευση Διακήρυξης Έργου περί του : ''Σύμβαση παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης υπολειπομένων έργων Τουριστικού Λιμένα Ιτέας και ανάληψη της Λειτουργίας, Εκμετάλλευσης και Συντήρησης του ολοκληρωμένου έργου Τουριστικού Λιμένα Ιτέας''


      Κύριοι,

     Σε συνέχεια της  ανάρτησης  στο διαδίκτυο του σχεδίου  Διακήρυξης του Ανοικτού Διεθνούς Διαγωνισμού περί του Τουριστικού Λιμένα Ιτέας (Μαρίνα), τιθεμένου κατ' αυτόν τον τρόπο σε δημόσια διαβούλευση, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής :

  1. Το απαιτούμενο ποσό των 1.522.000 ευρώ για έργα υποδομής, το οποίο υποχρεούται να δαπανήσει ο Ανάδοχος του έργου, είναι υπερβολικά υψηλό για μία μικρή Μαρίνα μόλις 146 θέσεων  ελλιμενισμένων  τουριστικών σκαφών  στην θάλασσα  και 60 θέσεων εναπόθεσης σκαφών στην ξηρά.  Τούτο θα επιδράσει αρνητικά στην προσέλκυση πιθανών επενδυτών, με αποτέλεσμα,  ίσως και την ματαίωση της Δημοπράτησης  του έργου, έως ότου υπάρξει αναπροσαρμογή του ποσού  επί το έλλατον.
  2. Παρ' ότι το ποσό εκκίνησης  του ετήσιου μισθώματος (68.000ευρώ), θεωρείται χαμηλό, η μή ύπαρξη ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, εντός της Μαρίνας, θα λειτουργήσει ανασταλτικά, τόσον για τους υποψηφίους επενδυτές, όσον και για τους αναμενόμενους  επισκέπτες ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών, των οποίων παγκοσμίως το μέλημα, εκτός από έναν ασφαλή λιμένα, είναι και η στάθμευση και η επισκευή των σκαφών τους.  Θεωρούμε ότι η έκταση των 3.600τμ εντός της Μαρίνας για εναπόθεση 60 σκαφών στην ξηρά,  είναι μάλλον αρκετά αισιόδοξη σαν πρόταση, προκειμένου να καλύπτει και επισκευαστικές ανάγκες των σκαφών.  Βεβαίως, τίθεται και το ερώτημα της ρύπανσης περιβάλλοντος, εάν και εφ' όσον πραγματοποιούνται επισκευαστικές εργασίες (π.χ. καθαρισμός ύφαλων μερών  ή βάψιμο) στο ανοικτό προβλεπόμενο χώρο και μάλιστα με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
  3. Η  αναγραφείσα  έκφραση ''προαιρετικά αναπτυξιακά έργα''  τα οποία πιθανά θα προτείνει ο Ανάδοχος του έργου, οτιδήποτε δηλ.  κατά την κρίση του, θα  συμπληρώνει λειτουργικά και ποιοτικά τις υπηρεσίες παροχών του Τουριστικού Λιμένα,  πέραν της ασάφειας, δημιουργεί και την εντύπωση  ότι η κατασκευή της συγκεκριμένης Μαρίνας, εκτός από ευκαιριακή, είναι και ελλιπής.  Και ότι ακόμη, ο Συντάκτης της Διακήρυξης, ή αγνοεί τις ελλείψεις, ή εσκεμμένα τις αποκρύπτει, επιτρέποντας στον Ανάδοχο να προτείνει(και ενδεχομένως να υλοποιήσει)  την άποψή του, για τον τρόπο εξοπλισμού και λειτουργίας της Μαρίνας. Π.χ. η περίφραξη της εκτάσεως, ή η δημιουργία Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, σε άλλο σημείο, εκτός Τουριστικού Λιμένα. 


     Πιστεύουμε οτι το θέμα είναι κυρίαρχο για την ανάπτυξη της πόλεως και της περιοχής γενικότερα  και ότι μετά από 15 χρόνια απραξίας και μαρασμού για τον Τουριστικό Λιμένα, θα πρέπει να γίνουν σωστά και ασφαλή βήματα για την επιτέλους έξοδο από το τέλμα της Τουριστικής ανυπαρξίας.

   Εμείς σαν Σύλλογος, εκτός των παραπάνω παρατηρήσεών μας, έχουμε να καταθέσουμε και την εξής,  δύο σημείων πρόταση, θεωρώντας ότι η Μαρίνα πρέπει να λειτουργήσει, πρέπει να γίνει στολίδι της Ιτέας και ότι η Τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, είναι μονόδρομος:


Α.  Δυνατότητα  πρόσβασης  όλων των πεζών  στους χώρους της Μαρίνας και

Β.  Δημιουργία Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, μόνον για τουριστικά σκάφη, στην περιοχή
      των Γαλλικών μώλων. Τούτο είναι εφικτό, ειδικά μετά την πρόσφατη αναοριοθέτηση της
      ζώνης Α του Δελφικού Τοπίου.


     Η προτεινόμενη λύση των Γαλλικών μώλων, είναι άμεσα εφαρμόσιμη, εξυπηρετεί τον Ανάδοχο λόγω της γειτνίασης των δύο παράκτιων σημείων, αναβαθμίζει  και προστατεύει τους Γαλλικούς μώλους, οριοθετεί την είσοδο της πόλεως, είναι προσβάσιμη  υπήνεμος και ασφαλής περιοχή και βεβαίως είναι δυνατόν να λειτουργεί και ανεξάρτητα από τους επισκέπτες της Μαρίνας Ιτέας.  Τα οφέλη πολλαπλά και οφθαλμοφανή.

Αναμένοντας τις απόψεις σας και πρόθυμοι για περαιτέρω διευκρινήσεις και συνδρομή.


Μετά τιμής
  ΤΟ Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: