Στην Ελλάδα ένας οδηγός πρέπει να σπαταλάει κάθε μήνα 459 ευρώ για το κόστος ενός βενζινοκίνητου ΙΧ και 423 ευρώ για ένα ντίζελ μοντέλο, σύμφωνα με έρευνα LeasePlan, που κατατάσσει την χώρα μας στην έβδομη φθηνότερη στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η Νορβηγία είναι η ακριβότερη χώρα για την οδήγηση ενός αυτοκινήτου βενζίνης, όπου το κόστος εκτοξεύεται στα 708 ευρώ το μήνα.
Στις ακριβότερες χώρες περιλαμβάνεται και η Φινλανδία με 684 ευρώ ανά μήνα, η οποία περιλαμβάνεται ανάμεσα στις βόρειες χώρες, όπου ο ΦΠΑ και τα τέλη κυκλοφορίας προσθέτουν έως και 31% στο συνολικό κόστος οδήγησης ενός ντίζελ αυτοκινήτου. Στη γειτονική Ιταλία, το μηνιαίο κόστος χρήσης είναι στα 678 ευρώ, ενώ τρίτη έρχεται η Δανία, στα 673 ευρώ. Έως και 50-60% πιο φθηνό είναι το κόστος χρήσης στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως στην Ουγγαρία, την Τσεχία και τη Ρουμανία, όπου το κόστος ενός αυτοκινήτου είναι σημαντικά χαμηλότερο, ξεκινώντας από 369 ευρώ το μήνα.
Πιο ακριβό το συνολικό κόστος χρήσης στα ντίζελ
Μπορεί τα πετρελαιοκίνητα να έχουν κλέψει την καρδιά των ευρωπαίων οδηγών τα τελευταία χρόνια ( μόνο στην χώρα μας 6 στους δέκα νέους υποψήφιους αγοραστές αγοράζει ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο μοντέλο προδιαγραφών Euro5, Euro6), με δέλεαρ τους σημαντικά πιο οικονομικούς κινητήρες σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, όμως η έρευνα της LeasePlan φανερώνει ότι οι πρόσθετοι παράγοντες – όπως οι ακριβότεροι φόροι, η ασφάλιση ή το κόστος των σέρβις – εκτοξεύουν σημαντικά το τελικό κόστος χρήσης των ντίζελ, σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης, σε έξι από τις 24 ευρωπαϊκές χώρες.
Στις ακριβότερες χώρες περιλαμβάνεται και η Φινλανδία με 684 ευρώ ανά μήνα, η οποία περιλαμβάνεται ανάμεσα στις βόρειες χώρες, όπου ο ΦΠΑ και τα τέλη κυκλοφορίας προσθέτουν έως και 31% στο συνολικό κόστος οδήγησης ενός ντίζελ αυτοκινήτου. Στη γειτονική Ιταλία, το μηνιαίο κόστος χρήσης είναι στα 678 ευρώ, ενώ τρίτη έρχεται η Δανία, στα 673 ευρώ. Έως και 50-60% πιο φθηνό είναι το κόστος χρήσης στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως στην Ουγγαρία, την Τσεχία και τη Ρουμανία, όπου το κόστος ενός αυτοκινήτου είναι σημαντικά χαμηλότερο, ξεκινώντας από 369 ευρώ το μήνα.
Πιο ακριβό το συνολικό κόστος χρήσης στα ντίζελ
Μπορεί τα πετρελαιοκίνητα να έχουν κλέψει την καρδιά των ευρωπαίων οδηγών τα τελευταία χρόνια ( μόνο στην χώρα μας 6 στους δέκα νέους υποψήφιους αγοραστές αγοράζει ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο μοντέλο προδιαγραφών Euro5, Euro6), με δέλεαρ τους σημαντικά πιο οικονομικούς κινητήρες σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, όμως η έρευνα της LeasePlan φανερώνει ότι οι πρόσθετοι παράγοντες – όπως οι ακριβότεροι φόροι, η ασφάλιση ή το κόστος των σέρβις – εκτοξεύουν σημαντικά το τελικό κόστος χρήσης των ντίζελ, σε σχέση με τα μοντέλα βενζίνης, σε έξι από τις 24 ευρωπαϊκές χώρες.
Συγκεκριμένα, οι Σουηδοί φαίνεται να πληρώνουν …χρυσάφι την οδική βοήθεια αλλά και τα σέρβις των αυτοκινήτων τους, φτάνοντας το 15% (85 ευρώ) του συνολικού κόστους.
Το χαμηλότερο κόστος επισκευής και συντήρησης το κατέχει η Τουρκία, με τον μέσο τούρκο ιδιοκτήτη ενός επιβατικού ΙΧ να πληρώνει κατά μέσο όρο 28 ευρώ ανά μήνα. Πρωταθλήτρια στα ασφάλιστρα ΙΧ είναι η Ελβετία, όπου κατά μέσο όρο είναι στα 117 ευρώ μηνιαίως. Η Τσεχία είναι η πιο φθηνή, όπου το κόστος ασφάλισης ενός μοντέλου με βενζινοκινητήρα είναι κατά μέσο όρο στα 37 ευρώ ανά μήνα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στη Σουηδία το κόστος ασφάλισης είναι στα 39 ευρώ/μήνα.
Επίσης, η έρευνα αποκαλύπτει ότι το κόστος απόσβεσης είναι ο βασικότερος παράγοντας που συμβάλλει στο συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας αυτοκινήτων.
Στην Ευρώπη, το μέσο κόστος απόσβεσης για μικρά και μεσαία αυτοκίνητα αντιπροσωπεύει το 37% του συνολικού κόστους. Τα τέλη κυκλοφορίας και ο ΦΠΑ αντιστοιχούν στο 20%, ενώ το κόστος των καυσίμων στο 16% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου ανά μήνα. Το χαμηλό συνολικό κόστος που παρατηρείται στην Ουγγαρία οφείλεται κυρίως στη χαμηλότερη, από το μέσο όρο, τιμή αγοράς, η οποία επηρεάζει θετικά τις δαπάνες απόσβεσης.
Τιμωρεί τα βενζινοκίνητα η Νορβηγία
Όταν πρόκειται για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, η Νορβηγία είναι πρώτη σε φόρους, το οποίο μπορεί να προσθέτει ως και 29% στο συνολικό κόστος. Ο λόγος; Οι Σκανδιναβικές χώρες, ωθούν τα τελευταία χρόνια τους ιδιοκτήτες ΙΧ, στα «πράσινα» μοντέλα (υβριδικά – ηλεκτρικά) με φορολογικά κίνητρα, σε αντίθεση με τα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα, που πλέον αποτελούν «μαύρο πρόβατο» για τα συγκεκριμένα κράτη εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν.
Όταν πρόκειται για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, η Νορβηγία είναι πρώτη σε φόρους, το οποίο μπορεί να προσθέτει ως και 29% στο συνολικό κόστος. Ο λόγος; Οι Σκανδιναβικές χώρες, ωθούν τα τελευταία χρόνια τους ιδιοκτήτες ΙΧ, στα «πράσινα» μοντέλα (υβριδικά – ηλεκτρικά) με φορολογικά κίνητρα, σε αντίθεση με τα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα, που πλέον αποτελούν «μαύρο πρόβατο» για τα συγκεκριμένα κράτη εξαιτίας της ρύπανσης που προκαλούν.
auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου