Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

ΔΕΛΦΟΙ: Καταγγελία για το μουσείο. ΕΝΑΣ “ΞΕΝΟΣ” ΥΒΡΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ


Γράφει ο Λύκιος.
Από τις 16 Δεκεμβρίου του 2012 έως και τις 30 Απριλίου του 2013, στον ιερό αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και συγκεκριμένα στο Μουσείο, συμβαίνει μια απίστευτη σύληση της ιερότητας και της σημαντικότητας του χώρου.
Η νομενκλατούρα της ελληνικής παρακμιακής «κουλτούρας» του υπουργείου πολιτισμού, έκρινε ότι δίπλα στα εκθέματα που προέρχονται από τον χώρο των Δελφών, ηλικίας 2500 ετών, απίστευτης αισθητικής και τεχνοτροπίας, ταιριάζει να εκτεθεί ένα σύνολο από χαρτιά και τελάρα που πάνω τους, κάποιος μουτζούρωσε γραμμές και ασυνάρτητα γράμματα με μαύρο μελάνι!
Πρόκειται για κάποιο ψώνιο της ελληνικής υποκουλτούρας, που πίστεψε ότι είναι καλλιτέχνης. Δεν μας πειράζει αυτό καθαυτό το εν λόγω άτομο, αφού είναι δική του υπόθεση να πιστεύει ότι θέλει (ή ότι του επιτρέπουν) για τον εαυτό του. Δικαίωμά του!
Κάποιοι όμως, θέλουν να επιβάλλουν στο σύνολο της κοινωνίας την δική τους άποψη για το τι είναι τέχνη και τι δεν είναι… Και προφανώς τα «έργα» του κ. Γιώργου Ξένου, είναι Η ΤΕΧΝΗ που εκφράζει τον σημερινό πολιτισμό μας και ως εκ τούτου θα πρέπει να αντιπαρατεθεί με τα εκθέματα των Δελφών, όπως αυτά του Αντινόου και του Ηνιόχου σε μάρμαρο και χαλκό που έφτιαξαν οι αρχαίοι καλλιτέχνες!
Αλλά ακόμη και έτσι να ήταν, η έκθεση έργων τέχνης γίνεται σε ειδικούς προς τον σκοπό αυτό χώρους, που ονομάζονται γκαλερί τέχνης ή απλά καλλιτεχνικές εκθέσεις. Εκεί μπορεί κανείς να επισκεφτεί τους χώρους και να θαυμάσει τα έργα του καλλιτέχνη, αφού προηγουμένως θα το έχει επιλέξει συνειδητά.
Στην περίπτωση του Μουσείου των Δελφών όμως, ο επισκέπτης γνωρίζει ότι θα δει τα εκθέματα-ευρήματα του παρακείμενου αρχαιολογικού χώρου, υψίστης ιστορικής, αρχαιολογικής και φιλοσοφικής σημασίας και θα θαυμάσει παράλληλα την αψέγαστη αρχαιοελληνική τέχνη, μαζί με την αρμονική και αισθητική αντίληψη που είχαν οι τότε καλλιτέχνες. Όταν ξαφνικά όμως, ο επισκέπτης αντιληφθεί ότι δίπλα στα αρχαία αγάλματα βρίσκονται και χαρτιά κολλημένα στον τοίχο με σελοτέηπ και ασυνάρτητα γράμματα με μαύρο μαρκαδόρο, ενώ δίπλα μια επεξηγηματική επιγραφή αναφέρει «-Η Πύλη- του Γ. Ξένου», ενώ στην επόμενη αίθουσα τα αντίστοιχης ανοησίας «έργα», μονοπωλούν, τότε τι ακριβώς συνειρμούς οδηγείται να κάνει;
Αφού δηλαδή πρώτα θαύμασε τα αρχαιοελληνικά εκθέματα και τον πολιτισμό που αυτά εκπροσωπούσαν, στην συνέχεια έρχεται αντιμέτωπος με ένα σοκαριστικό θέαμα. Βλέπει την κακογουστιά, την υπερβολή και το κενό περιεχόμενο κάποιων υποτιθέμενων «έργων τέχνης», δείγματα αμετροέπειας, πνευματικής θολότητας και ανούσιου μοντερνισμού, έργων που υποδηλώνουν ερεβώδες ψυχικό υπόβαθρο και ψυχική νόσο. Είναι αναμενόμενο λοιπόν, ο επισκέπτης να συγκρίνει την αρχαία με την νέα εποχή! Από την σύγκριση αυτή, εύκολα θα συνάγει το συμπέρασμα ότι ο υψηλός πολιτισμός των αρχαίων Ελλήνων χάθηκε απόλυτα και την θέση του πήρε η -απόλυτη επίσης- ηθική και πνευματική κενότητα, η εξαθλίωση και ο εκφυλισμός. Οι Έλληνες πλέον, θα φαίνονται ως ανάξιοι κληρονόμοι και συνεχιστές των αρχαίων προγόνων τους.
Αυτό επιθυμούν να αναδείξουν οι φωστήρες του υπουργείου πολιτισμού; Την παρακμή του πολιτισμού μας, που πρέπει να την θυμίζουμε επισταμένως σε κάθε τουρίστα που έρχεται στην χώρα μας, με την διάθεση να θαυμάσει από κοντά τον λαμπρότερο πολιτισμό που έμαθε από το σχολείο του;
Αν ναι, τότε οι υβριστές του ελληνισμού και οι συκοφάντες γραικύλοι που πληρώνονται από το υστέρημα του πενόμενου ελληνικού λαού, θα πρέπει να λογοδοτήσουν και να απολογηθούν. Παρότι στο βιβλίο επισκεπτών, πολλοί κατακρίνουν την παρουσία των «έργων» Ξένου, η αρμόδια υπάλληλος του Μουσείου, μειδιάζει και ειρωνεύεται τους θιγέντες Έλληνες … και βέβαια δεν θα μεταφέρει ποτέ τους προϊσταμένους της, την απαξία αυτής της επιλογής.
Ας καταλάβουν καλά, ότι το Μουσείο είναι χώρος έκθεσης αρχαιολογικών ευρημάτων και όχι γκαλερί.
Η ακόλουθη επιστολή, απεστάλη στο Υπουργείο Πολιτισμού:
«Η έκθεση των “έργων” του Ξένου στο μουσείο των Δελφών, αποτελεί υψίστη ύβρη στον πολιτισμό μας, καθώς και στην απαράμιλλου κάλους και αισθητικής, αρχαιοελληνική τέχνη. Ένα μουσείο, το οποίο αποτελεί ιδιόκτημα του ελληνικού λαού και όχι κάποιων υπαλλήλων του υπουργείου πολιτισμού, οφείλει να εκθέτει τα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου, με απόλυτο σεβασμό σε αυτά, αλλά και ότι εκπροσωπούν.
Αυτά, εκπροσωπούν την τελειότητα της αισθητικής και της τέχνης των αρχαίων προγόνων των Ελλήνων και αποτελούν φωτεινό παράδειγμα, για το που δύναται να φθάσει ένας ανθρώπινος πολιτισμός. Αποτελεί δε παρακαταθήκη και κληροδότημα για τους επιγόνους, όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και όλων όσων κοινωνούνται με αυτά, από όλο τον κόσμο. Εμείς, οι απόγονοι και κληρονόμοι τους, οφείλουμε τον σεβασμό στα κειμήλια αυτά, αφού αποτελούν θησαυρό ανεκτίμητης πνευματικής αξίας. Η νόθευση του ιερού αυτού χώρου, από «έργα» ενός αμφισβητήσιμης αξίας αυτοαποκαλούμενου «καλλιτέχνη», τα οποία αποτελούν κυριολεκτικά μελανές μουντζούρες σε λευκό χαρτί και γυαλί, προκαλούν το όνειδος κάθε επισκέπτη και θαυμαστή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, ενώ δημιουργούν συνειρμούς από την αυθόρμητη σύγκριση της αίσθησης του κάλους και της τέχνης των αρχαίων, με αυτή των νέων Ελλήνων… Εύκολα κανείς, θα θεωρούσε τους νέους Έλληνες, ανάξιους κληρονόμους του αρχαίου τους παρελθόντος!
Ποιός είναι αυτός που έχει δικαίωμα να νοθεύει και να ασελγεί στην ιερή μας κληρονομιά, επ΄ονόματι της νεο(θολο)κουλτούρας και να προσβάλλει αυτήν με κάθε είδους «μοντέρνα» άποψη περί του τι εστί τέχνη; Το μουσείο των Δελφών, αποτελεί γκαλερί κουλτουριάρηδων «καλλιτεχνών» ή έναν χώρο τον οποίο πληρώνουμε ακριβά (6 ευρώ έκαστος) για να δούμε και να θαυμάσουμε από κοντά τα ευρήματα του αρχαίου αυτού χώρου; Με ποιο δικαίωμα, κάποιος αποφασίζει ότι μαζί με αυτά πρέπει να δούμε και τις μουτζούρες ενός ψώνιου της σημερινής παρακμιακής «τέχνης»; Αν θέλαμε να δούμε ορνιθοσκαλίσματα και μουτζούρες, θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε μια γκαλερί (ή έναν παιδικό σταθμό της γειτονιάς μας)!
Αν ήμουν Ιάπωνας επισκέπτης, αφού θαύμαζα τους κούρους, τα απίστευτου καλούς αγάλματα του Αντινόου και του Ηνιόχου, καθώς και τα υπόλοιπα εκθέματα, θα γελούσα με τα «έργα» του Ξένου μέσα στον ίδιο ιερό χώρο και έπειτα θα συλλογιζόμουν κατά πόσο εξέπεσε ο ελληνικός πολιτισμός, μέσα στην πάροδο των 2500 χρόνων που μεσολάβησαν…
Όμως, εκτός της επιλογής των «έργων» του Ξένου, ακόμη και αντίστοιχα έργα κάποιου σπουδαιότερου και αληθινότερου καλλιτέχνη κι αν εξέθεταν, πάλι θα αποτελούσε νόθευση και ιεροσυλία, η παράλληλη παράθεση σύγχρονων έργων με αυτά των αρχαίων Ελλήνων.
Κύριοι, αφήστε τις απόψεις σας περί τέχνης στους γκαλερίστες και σεβαστείτε τους αρχαίους χώρους, αφού αυτοί δεν σας ανήκουν και ως εκ τούτου δεν έχετε κανένα δικαίωμα να τους νοθεύετε σύμφωνα με τις άρρωστες ιδεολογίες σας.
Παρακαλώ πολύ, να καθαιρέσετε άμεσα τα «έργα» του Ξένου από το μουσείο των Ελλήνων (Δελφών) και να τα αναρτήσετε όπου αλλού επιθυμείτε, μακριά όμως από την ιστορία και τον αρχαίο πολιτισμό μας.
Επίσης σας παρακαλώ να δείτε τις αρνητικές κριτικές που καταγράφονται στο βιβλίο επισκεπτών του Μουσείου και να υπολογίσετε την αλγεινή εντύπωση που προκαλεί στους επισκέπτες η εσφαλμένη σας αυτή επιλογή!
Ευχαριστώ.»
Όποιος επισκεφτεί το Μουσείο των Δελφών, ας μην ξεχάσει να διαμαρτυρηθεί έντονα στους υπαλλήλους και να καταγράψει την ένστασή τους στο βιβλίο επισκεπτών.
ΛΥΚΙΟΣ
ΠΗΓΗ: www.olympia.gr

33 σχόλια:

Επόμενη στάση Delphi είπε...

Την επιστολή στο Υπουργείο την έστειλε σαν Λύκιος;

Ηθικοβαρεμένε Λύκιε το μουσείο μας αρέσει να είναι ζωντανό. Ας κάνει και αστοχίες.

Ανώνυμος είπε...

ΣΕ ΑΛΛΟ ΧΩΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ. ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΕΣ.

Ανώνυμος είπε...

Ειναι τυχαίο που όλες αυτές οι εκδηλώσεις υποκουλτούρας και βεβηλωσης ξεκίνησαν απο την νέα Εφορο του Μουσείου ;

Ανώνυμος είπε...

Βάλτε και έναν γύφτο με τη μαϊμού του να χορεύει και θα δείτε πόσο ζωντανό θα είναι το μουσείο!

Ανώνυμος είπε...

Λύκιε Λύκιε με ακούς, μαδημένε αμισθί με την παρεούλα σου??? ¨Ερχεται ο Λύκος να σε φάει να ησυχάσουμε...

Ανώνυμος είπε...

Αυτή δεν είναι νέα, πάλιωσε με όλες τις καταγγελίες και τις βωμολοχίες σας, αλλά αντέχει ...Τρία και προχωράμε αμισθί Λύκιε...

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς τόσα χρόνια χόρευε η μαΪμού με τα πλαστά ... και τρώγατε καλά άμισθε Λύκιε.... Θέλεις και άλλα;;;;;;;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο ΛΥΚΙΕ. Πολύ σωστό σε βρίσκω. Μακάρι όλοι μας εμεις οι Ελληνες να αντιδρούσαμε έτσι σε όλα αυτά που κάνουν οι μισέλληνες προδότες. Οι πιό πολλοί ουτε καν δίνουν σημασια και έτσι σιγα σιγα μας πέρνουν καθε τι το ελληνικο χωρις εμεις να το καταλαβαίνουμε. Ο διευθυντης του μουσειου δεν περεπε να δεχθει τέτοιο πράγμα που μας ξεφτυλίζει σαν χώρα. Αίσχος και ντροπή του! Εχω καιρο να παω στους Δελφούς, αλλά τώρα θα παω να τα δω απο κοντά και θα γινει ο χαμός!! Θα κανω επεισοδιο για να μαθουν πως εμεις δεν ανεχομαστε αλλους ξεφτυλισμους. Να σεβαστουν την κληρονομιά μας. Παλι μπράβο Λυκιε.

Ανώνυμος είπε...

Τα πλαστά μόνο της μαϊμούς???? Τα ρουσφέτια της λύκαινας και την καταδίκη μίας περιοχής την ξεχάσατε και σας απασχολεί μία έκθεση τέχνης που αν δεν σας αρέσει την προσπερνάτε.Από πότε ποινικοποιείται η τέχνη και από πότε οφείλει το υπουργείο να κάνει διαβούλευση για την αξιοποίηση των μουσείων του; Από πότε οι ελάχιστοι που δεν έχουν ισιώσει μία πέτρα στο χωριό κρίνουν τις προσπαθειες ανθρώπων που σε τελική ανάλυση έχουν κρατήσει το μουσείο ανάμεσα στα πρώτα; Αλλά βέβαια η μαϊμού πια πήρε τα πλαστά και πήγε μακριά....

Ανώνυμος είπε...

@8:39' ΑΝΗΘΗΚΟΒΑΡΕΜΕΝΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΙΖΕΙΣ ΕΣΥ ΤΙ ΘΑ ΕΚΘΕΤΕΙ Η ΟΧΙ! ΑΝ ΚΑΝΕΙ "ΑΣΤΟΧΙΕΣ" ΟΠΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ, ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ;; ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΦΟΥ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΘΕΤΕΙ....

Επόμενη στάση Delphi είπε...

@9:09
Το σωστό είναι ο ανηθικοβαρεμένος, με γιώτα.

Επίσης ο ελληνοβαρεμένος Λύκιος επιμένει να γράφει και στην επιστολή του στο Υπουργείο, το κάλος. Προφανώς εννοεί το κάλλος. Με ένα λάμδα είναι το εξόγκωμα, ο ρόζος. Όπως λέμε "έχει κάλο στον εγκέφαλο".

" παρακμιακή «κουλτούρα» - ψώνιο της ελληνικής υποκουλτούρας - πνευματική θολότητα - υποδηλώνουν ερεβώδες ψυχικό υπόβαθρο και ψυχική νόσο - η απόλυτη ηθική και πνευματική κενότητα η εξαθλίωση και ο εκφυλισμός "

Για την έκθεση με τον Αστερίξ και Οβελίξ γιατί δεν είχαμε αντίστοιχες διαμαρτυρίες; Μετά τα ύψιστα, αψεγάδιαστα, απίστευτου κάλους (;!) δημιουργήματα των αρχαίων ημών προγόνων δύναται να βλέπουμε κόμικ με αρχαίους Γαλάτες που έτρωγαν βελανίδια, αγριογούρουνα και πίνανε μαγικούς ζωμούς. Χάθηκε μια γκαλερί;

Ξαναρωτώ, την επιστολή στο Υπουργείο την έστειλε σαν Λύκιος; Γιατί κάποιοι από τα παραπάνω σχόλια υποδηλώνουν ότι κάτι ξέρουν για τον καταγγέλοντα.

Ανώνυμος είπε...

Το δικό μου το σχόλιο λογοκρίθηκε; Η πρότασή μου για τον Γιώργο Μάγγα, δεν εγκρίθηκε από την προϊσταμένη και εσείς για να μην της χαλάσετε το χατήρι δεν το βάλατε; Αυτό πρεσβεύετε; Την μονομερή άποψη της κας προϊσταμένης; Τότε πάτε πολύ καλά!
Τους υβρισμούς της ιδίας για τον Λύκιο τους βάζετε, αλλά μην σας πειράξουν την κουλτούρα της κυρίας;
Αυτό είναι η άποψή σας για την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής;;;;;

Καρτερία είπε...

Ανώνυμε 3:51 μ.μ. στείλε ξανά το σχόλιο σου χωρίς τους αρχικούς χαρακτηρισμούς.

Ανώνυμος είπε...

Οι απόψεις περί τέχνης πάντα διίστανται καθώς εμπεριέχεται το προσωπικό στοιχείο και η υποκειμενικότητα. Την ίδια στιγμή κάθε γεγονός έχει δύο όψεις. Μία αρνητική και μία θετική. Αλλά εμείς ασχολούμαστε με την αρνητική …του ανώνυμου ουσιαστικά ΛΥΚΙΟΥ ...που μπορεί να κρύβει και σκοπιμότητα και όχι με τις θετικές που έχει προκαλέσει η συγκεκριμένη έκθεση …. υιοθετώντας έτσι μια μίζερη, μηδενιστική και αρνητική στάση σε κάθε τι που συμβαίνει…. Διαβάστε λοιπόν και κάποια άρθρα από τα πολλά που εκφράζουν μια άλλη άποψη
http://www.iefimerida.gr/news/68498/%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CE%BE%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%86%CF%8E%CE%BD
http://www.ert.gr/kosmos936/index.php/teleytaia-nea-apo-to-kosmos936/item/685-%CE%B3%CE%B9%CF%89%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%83-%CE%BE%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CE%BF%CF%81%CF%89%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9
http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/165129
http://www.athinorama.gr/travel/news/article.aspx?artid=122518
Και σε κάθε περίπτωση… θα έπρεπε να είμαστε ικανοποιημένοι που το Μουσείο Δελφών άνοιξε επιτέλους τις πόρτες του στη τοπική και όχι μόνο κοινωνία… φιλοξενώντας εκθέσεις (το θέμα των οποίων μας αρέσει …δεν μας αρέσει …δεν έχει σημασία), πραγματοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα… εκδηλώσεις… συναυλίες και ότι άλλο… και ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ… έπαψε να αποτελεί το « παραμάγαζο» συγκεκριμένων κυριών…..

Ανώνυμος είπε...

Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά. Μικρά έψιλον
Οδυσσέας Ελύτης

Ανώνυμος είπε...

Αναλυτικός κατάλογοςμτων χώρων έκθεσης του Γ. Ξένου. ίσως να επιμείνουμε στο Pergamon Museum?????.
1986 Galerie Jean Bernier, Αθήνα
1989 Κτήριο Κωστή Παλαμά (Πανεπιστήμιο Αθηνών - Galerie Jean Bernier), Αθήνα
1990 Galerie Mutter Fourage, Βερολίνο
Στιγμές Μεταμόρφωσης, Goethe Institut, Αθήνα
1991 Schliemann Zentrum, Neubuckow, Γερμανία
Galerie am Pfaffenteich, Scwerin, Γερμανία
Winckelmann Museum, Stendal, Γερμανία
1992 Pergamon Museum, Βερολίνο
Galerie «Μ», Βερολίνο
1993 Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Αναδρομική, Αθήνα
1994 Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη
1997 Κτήριο Κωστή Παλαμά (Πανεπιστήμιο Αθηνών - Πολιτισμικός Οργανισμός Δήμου Αθηναίων), Αθήνα
2000 Artforum Gallery, Θεσσαλονίκη
2001 Πινακοθήκη Πιερίδη, Αθήνα
2002 Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού, Βερολίνο
Winckelmann Museum, Stendal, Γερμανία
2003 "Φωνασκούντες", Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα
2006 Ιστορικό Αρχείο - Μουσείο Ύδρας, Ύδρα
2007 "Γεωμετρία εν Αναμονή", Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη
2009 "Γεωμετρία εν Αναμονή- Το Μαύρο Κουτί της Ανθρωπότητας", Μουσείο Μπενάκη, Κτήριο Οδού Πειραιώς, Αθήνα
2011 "Ο ίσκιος του ανθρώπου είναι ο πολιτισμός του", Επιγραφικό Μουσείο Αθηνών, Αθήνα

Επίσης αγαπητή Καρτερία μπορείτε να δημοσιεύετε άφοβα τις βωμολοχίες των λύκων λύκιων. Θα βοηθήσετε να αποκαλυφθεί το μέγεθος της παραφροσύνης τους...

Ανώνυμος είπε...

Διαβασμένη η κυρία! Κανένα αρχαιολογικό μουσείο όμως; Εκεί δεν έγινε έκθεση του κατά τα άλλα καταξιωμένου καλλιτέχνη;
Και τί σχέση θα μπορούσε να έχει άλλωστε, η άποψη της οποιασδήποτε έκφρασης της σύγχρονης τέχνης, με το κάλλος, το κλασσικό ελληνικό κάλλος;
Κατά τα άλλα κάνουμε και υποδείξεις στην Καρτερία για τους βωμολογούντες (κατά την γνώμη του σχολιαστή και όχι με την γραμματική της ελληνικής γλώσσας)! Και μάλιστα με το σθένος του επαϊωντος!!!
Μήπως ήρθε η ώρα να ξεκαβαλικέψει το καλάμι, όποιος λόγω περίγυρου το έχει...αγαπήσει;

Ανώνυμος είπε...


Κύριοι και κυρίες, παρακολουθώ την στιχομυθία των διαλόγων σας, αφού πρώτα διάβασα το άρθρο του Λύκιου. Έχω να πω λοιπόν τα εξής:
Λίγοι κατανόησαν την ουσία της καταγγελίας του αρθρογράφου. Ουσιαστικά λοιπόν, ο Λύκιος στηλιτεύει την νοοτροπία και την λογική των υπευθύνων του μουσείου, αλλά πίσω από αυτά, την νοοτροπία που κυριαρχεί στην σημερινή Ελλάδα. Την παρακμιακή Ελλάδα, που τα βάζει όλα σε ένα τσουβάλι, αφού έχασε όλον το αξιακό και ηθικό κώδικα που την κράταγε πάλαι ποτέ κραταιά και ενωμένη! Ειδικότερα διαπιστώνω πόσο έγκυρος είναι, από ορισμένα σχόλια αναγνωστών του μπλόγκ, όπου κάνουν απόπειρα να τον αποκρούσουν επιθετικά, νεοέλληνες «βολεμένοι» που προτάσσουν το ίδιο συμφέρον αλλά και το τοπικιστικό, έναντι του γενικότερου και του εθνικού. Δυστυχώς η παρακμή του ελληνικού πολιτισμού οφείλεται σε τέτοιες λογικές και τέτοιες ηθικές! Η απώλεια του μέτρου, ο ισοπεδωτισμός και απώλεια της ποιοτικής διάκρισης, μας εμποδίζουν να διακρίνουμε το ποιοτικό από το ποσοτικό. Έτσι στα μάτια του νεοέλληνα, η τέχνη των αρχαίων με αυτή των νέων, φαίνεται ίσης ποιότητος! Η αλήθεια είναι βέβαια ότι ο νεοέλληνας, αδιαφορεί για την ποιότητα και ενδιαφέρεται μόνο για το χρήμα και την εφήμερη αξία. Η βίαιη αντίδραση κάποιων σχολιαστών, επειδή έκριναν ότι τα λεγόμενα του Λύκιου έθιξαν την κουλτούρα και τα νομίζω τους, φαίνεται από την ανούσια προβολή ορθογραφικών λαθών του άρθρου και την εστίαση στο ψευδώνυμο του (σαν αυτοί να υπογράφουν επώνυμα) αλλά και την άγνοια περί της λέξης «Λύκιος» (= φωτεινός, π.χ. «Λύκιος Απόλλων») αφού την προσομοιάζουν με την λέξη «λύκος»! Επειδή γνωρίζω τον αρθρογράφο (διαδικτυακά), σας ενημερώνω ότι πρόκειται για γνωστό μπλόγκερ και αρθρογράφο του διαδικτύου με σοβαρό προφίλ και αξιόλογες απόψεις. Πραγματικά και εγώ συμφωνώ ότι το μουσείο, όπως και όλα τα μουσεία της Ελλάδας, ανήκουν σε όλους τους Έλληνες και όχι βέβαια στις τοπικές κοινωνίες που τυγχάνει να βρίσκονται εγγύς. Κατά καμία λογική, δεν πρέπει να νοθεύεται ο ρόλος των προγονικών μας κληρονομημάτων, με μοντέρνες και διασταλτικές λογικές προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλα συμφέροντα τοπικού ή άλλου χαρακτήρα. Είναι αλήθεια αυτό που καταγγέλλει ο αρθρογράφος; Στο βιβλίο επισκεπτών υπάρχουν αρνητικά σχόλια για αυτή την έκθεση; Αν είναι αλήθεια, τότε αυτό πρέπει να αξιολογηθεί με σοβαρότητα και να ληφθούν σοβαρές αποφάσεις. Η διαδραστική σχέση των εκθεμάτων με τους επισκέπτες, πρέπει να αλληλεπιδρά και να αναδιαμορφώνει τις αποφάσεις.
ΠΥΡΦΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝ

Ανώνυμος είπε...

Αν η φωτό που έχετε βάλει, ειναι οι εν λόγο πίνακες που ζωγράφου Ξένου τότε τι να πω! Στα αλήθεια είναι μουντζούρες!! Αυτό λέγεται "τέχνη";; Έλεος! Δίπλα στα κλασσικά έργα των Ελλήνων βάλανε αυτές τις παιδικές μουντζούρες, τι να πω δηλαδή!!!!!!!!!! Αυτός ο Ξενος, τον ξέρει η μανούλα του; Δεν ντρέπεται να πιστεύει οτι οι σαχλαμάρες που σχεδιάζει ειναι άξιες να στέκονται δίπλα στα αριστουργήματα των Δελφών; Αυτό ειναι ΑΜΑΡΤΙΑ!!!! Ξεφτιλισμος των προγόνων μας, αλλά και όλων των Ευρωπαίων αφού και ο δικός τους πολιτισμός στον ελληνικό στιρήχθηκε!!

Ανώνυμος είπε...

ΟΛΟΣΩΣΤΟΣ Ο ΠΥΡΦΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝ! Η ΚΥΡΙΑ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΙΔΙΟ ΟΦΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΧΑΛΑΣΕ ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΑΝΑΘΕΜΑ ΤΗΝ!! ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΜΜΙΣΘΗ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΗ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Πυρφόρε ο Λύκειος Απόλλων γράφεται με ει και όχι με -ι. Όσο για την κρατικοδίαιτη κυρία, εάν αναφέρεστε στην Προϊσταμένη τη μουσείου, αν θυμάμαι καλά, ανήκει στους ελάχιστους έλληνες δημοσίους υπαλλήλους που έχουν εισέλθει στο Δημόσιο με γραπτό διαγωνισμό, και για να σας προλάβω, το μοναδικό διαγωνισμό που έγινε επί ΝΔ (1993), ενώ ο διορισμός των αρχαιολόγων έγινε επί ΠΑΣΟΚ (1994). Και σε τελική ανάλυση ο επώνυμος μπλόγκερ Λύκιος, αξιοσέβαστος κατά τον επίσης νεο-αρκάδα Πυρφόρο, έχει όνομα και επίθετο και οφείλει να ζητήσει επωνύμως εξηγήσεις πριν καταφύγει στο γνωστό δελφιώτικο μοντέλο της ανώνυμης καταγγελίας προς το Υπουργείο. Λάσπη στον ανεμιστήρα εν γένει...

Ανώνυμος είπε...

Λυκειος Πυρφορος κλπ χωρίς όνομα χωρίς ταυτότητα εποχές κουκούλας και μαντήλας.
Πως σας βάφτισε ο νονός σας ρε <>.

Ανώνυμος είπε...

Οι κουκούλες ταιριάζουν στους Δελφούς ιστορικά και διαχρονικά... Είναι οι κουκούλες που ξεσκεπάζονται σιγά σιγά και αθόρυβα ακόμη και με τα παραμύθια. Εγώ δεν είμαι υπέρ ή κατά του Μουσείου, ούτε ξέρω ιστορία τέχνης για να κρίνω τον καλλιτέχνη, αλλά ξέρω ότι πριν δεν γινόταν τίποτα, μόνο ρουσφετολογικές προσλήψεις και κάτι ψευδοανακαλύψεις με λεφτά από τους Βωξίτες (Αγία Βαρβάρα κλπ. )

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητή ανώνυμη (υποθέτω είσθε γυνή), προς ενημέρωσή σας, ο Απόλλων όπως και ο Ζευς, αναφέρονται ως Λύκιοι σε όλα τα αρχαία κείμενα, αλλά και σπανιότερα, Λύκειοι. Χωρίς να θέλω να σας προσβάλλω, θα σας πρότεινα να είσθε περισσότερο μετριοπαθής και ολιγότερο «δασκάλα», αφού φαίνεσθε ημιμαθείς σε αυτά που επιθυμείτε να διορθώνετε τους άλλους! Ειλικρινά αδυνατώ να κατανοήσω την επιθετικότητα του ύφους σας, προς άπαντες μη συμμεριζόμενους τις απόψεις σας. Αυτό ελλοχεύει νύξεις για το ήθος σας και δεν θα ήθελα να προβώ σε τέτοιες. Προσωπικά δεν έχω αναφερθεί σε «κρατικοδίαιτη κυρία» αφού απευθύνεσθε σε εμένα. Τα υπόλοιπα περί διαγωνισμών κτλ, δεν με αφορούν. Θα σας ερωτούσα αν ως ανακριτής ή δικαστής, απαιτείτε την επώνυμη εμφάνιση σχολιαστών και μπλογκερς, όταν εσείς πρώτα από όλους, εμφανίζεσθε εντελώς ανώνυμα (ούτε καν με ψευδώνυμο)! Περί του κατ’ εσάς «γνωστού δελφιώτικου μοντέλου», μάλλον μας βρίσκετε εν αγνοία, αφού αντιλαμβανόμαστε ότι αυτά αφορούν την τοπική σας κοινωνία. Αλλά μην κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια… Αλήθεια, φαίνεται να σας τρομάζει υπέρμετρα η καταγγελία στο Υπουργείο, γιατί άραγε; Θα θεωρούσα έντιμο εκ μέρους σας, αν με την σειρά σας μας αποκαλύπτατε το πραγματικό παρασκήνιο που διαρκώς υπαινίσσεσθε ότι υπάρχει πίσω από το θέμα, διότι φαίνεται πως ο Λύκιος (εν αγνοία του) χτύπησε φλέβα και έβγαλε λαβράκι! Εννοώ δηλαδή πως από την αγωνία σας να βρίσετε και να σπιλώσετε άπαντες, ακούσια προδώσατε κάποιο παρασκήνιο που υπάρχει και στο οποίο μάλλον εμπλέκεσθε και προσωπικά. Για πείτε μας τι συμβαίνει παρακαλώ.
ΠΥΡΦΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝ

Ανώνυμος είπε...

http://www.gxenos.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=2

ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑΚΙΑ ΓΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ . Η ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ. ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΗ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΠΈΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΧΑΝ ΣΤΗΘΕΙ ΟΙ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.. ΤΙ ΒΛΑΧΙΑ! ΤΙ ΚΑΤΑΝΤΙΑ! ΕΤΣΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΣΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΤΑΧΑ ΛΑΤΡΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Μ@@@@@Σ ΣΤΟ ΠΑΤΕΡΟ!! ΕΡΧΕΣΤΕ ΤΑΧΑ ΤΑΧΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΒΛΑΧΟΙ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΠΟΥΣ ΚΑΛΟΘΡΕΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΒΙΑΖΕΣΤΕ ΝΑ ΧΛΑΠΑΚΙΑΣΕΤΕ ΤΑ ΚΟΚΟΡΕΤΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ.Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΞΕΝΟΥ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΞΕ? Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΠΟΥ ΚΟΛΑΕΙ? ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΚΘΕΣΗ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ. ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΕΙ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ. ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙ ΑΥΤΗ , ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ? ΑΝΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ. ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΕΒΕΤΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ. ΕΧΕΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ...ΤΟΝ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙΣ. ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ!

Επόμενη στάση Delphi είπε...

@11:47, Πυρφόρος Έλλην

"διαπιστώνω πόσο έγκυρος είναι, από ορισμένα σχόλια αναγνωστών"

Την εγκυρότητα των γραπτών του την επικυρώνεις από τα σχόλια τα δικά μας; Μας ξέρεις;

"φαίνεται από την ανούσια προβολή ορθογραφικών λαθών του άρθρου"

Ανούσια; Μέχρι να διαβάσω ολόκληρη και την υποτιθέμενη επιστολή στο Υπουργείο νόμιζα ότι μιλούσε για τους κάλους των αρχαίων. Σίγουρα είναι ισοπεδωτικό να κρίνεις ολόκληρο το σκεπτικό από την ορθογραφία αλλά όταν βγάζεις το ποιοτικόμετρο (κατά το θερμόμετρο) κάποια πράγματα δεν γίνεται να μην τα επισημάνεις.

Ανώνυμος είπε...

ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΤΟΥ ΛΑΡΝΑΚΙΟΥ
Με απόγνωση διαβάζω τα σχόλια στη συγκεκριμένη δημοσίευση. Πριν μία εβδομάδα ένας νέος υπάλληλος του μουσείου, κάτοικος Δελφών υπέστη βαρύ εγκεφαλικό. Διεκομίσθη στην Άμφισσα και από εκεί, αρκετές ώρες -΄ωρες κρίσιμες- στο Ρίο. Ο νεαρός χαροπαλεύει και ίσως να είχε περισσότερες ελπίδες να ζήσει μία όμορφη ζωή, αν ο νομός μας είχε ένα σοβαρό νοσοκομείο. Βέβαια αν ήταν ένας από τη λίστα Λαγκάρντ ελικόπτερα θα είχαν σηκωθεί και ήδη θα νοσηλευόταν στο ασφαλέστερο και πιο σύγχρονο θεραπευτήριο των Αθηνών. Ο νέος, που έχει όνομα λέγεται Σταύρος και δεν είναι ανώνυμο φρικιό, έχει κάθε δικαίωμα να ζήσει. Πλήρωσε τέλη σε ένα δήμο που δαπάνησε χρήματα για να κάνει ένα ελικοδρόμιο. Το έργο δεν έγινε ποτέ. Και εσείς ασχολείστε με τον Λύκιο, τους Λύκους και τους ελληνάρες. Ωραία, το μουσείο σας προσέβαλε με μία έκθεση σύγχρονης τέχνης. Αυτό είναι το πρόβλημα σας; Σήμερα είναι ο Σταύρος, αύριο τα παιδιά μας... Φάτε το Λύκιο και χορτάστε τον... Αλλά να σας πω κάτι; Το μουσείο κάνει τη δουλειά του, καλώς ή κακώς αυτή είναι ... Ας συγκριθεί με τη προηγούμενη διαχείριση και αν αποτύχει η νύν διεύθυνση ας απομακρυνθεί... Αλλά αυτό θα λύσει τα προβλήματα σας? Εκτός αν τα έχετε λύσει, προ πολλού... Και αυτό θα φανεί, σύντομα και επώνυμα. Αρκετά!!!

Ανώνυμος είπε...

Eιλικρινώς παραιτούμαι του διαλόγου, εφόσον διαπιστώνω ότι δεν επικοινωνούμε επί τις ουσίας μιάς και περί άλλων τυρβάζετε και επί της ουσίας δεν παίρνετε θέση! Εκτός αυτού, αντιλαμβάνομαι αδυναμία κατανόησης του λόγου μου εκ μέρους σας, οπότε ή υποκρίνεσθε την ανόητη ή οφείλω να σεβαστώ την αδυναμία σας. Σε κάθε περίπτωση η συνέχεια είναι ανώφελος! Αφού αποτύχατε στην διδασκαλία της γλώσσης και της ορθογραφίας μαζί μου, επιχειρείτε τώρα την δεικτική ασέβεια και την ειρωνεία. Η ποιοτική διάκριση για σας, είναι ένα ανέκδοτο! Αυτό είναι το ηθικό σας επίπεδο και μας πείσατε αρκούντως για το ποιόν και τις προθέσεις σας. Άνθρωποι της δικής σας νοοτροπίας έφεραν την Ελλάδα σε αυτό το χάλι. Κρίμα και περαστικά σας. Δεν θα επανέλθω… Θα επιληφθεί η Νέμεσις εν ευθέτω χρόνω!
ΠΥΡΦΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝ

Ανώνυμος είπε...

Να παραιτηθείς γιατί είσαι ανορθόγραφος Πυρφόρε. Σε πείραξε η Φωτ- αύγεια... που θα απειλήσεις κιόλας!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς ο κος Πυρφόρος και ο Λύκιος είναι το ίδιο και το αυτό πρόσωπο ... Τόση βλακεία σε ένα νομό ευτυχώς μόνο σε ένα πρόσωπο......

Ανώνυμος είπε...

@ 8:56 π.μ....Θα συμφωνήσω...τέτοια "ακαδημαϊκή"....κουλτούρα...πόσοι μπορεί να την έχουν σε ένα νομό??????

Επόμενη στάση Delphi είπε...

Η κριτική των εκθέσεων (και όχι μόνο) για μένα πέρα από θεμιτή είναι αναγκαία. Και εννοείται δεν συμφωνούμε ούτε έχουμε τα ίδια κριτήρια, αισθητήρια.

Αυτό που δεν αντέχω είναι η νεοκαθαρευουσιάνικη γλώσσα που κομπάζει ότι είναι λόγια και ακαδημαϊκή. Δείχνει αρκετά για τον/την συγγραφέα. Πόσο μάλλον όταν κάνει και νοηματικά λάθη.

@ Πυρφόρε Έλληνα
Μην με συγχέεις με καμία έφορο μουσείου. Ούτε ξέρω ποια είναι ούτε το έργο της στο μουσείο Δελφών.
Μην ανησυχείς δεν είσαι τόσο δυσνόητος γίνεσαι κατανοητός.

Ανώνυμος είπε...

OSA DEN FTANEI H ALEPOU TA KANEI KREMASTASRIA