Ο καιρός

Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Γαλαξίδι: Αποκατάσταση Καπετανόσπιτου από το 1892 στο οποίο είχε φιλοξενηθεί και ο Ελ. Βενιζέλος !



Η κατοικία κατασκευάστηκε το 1892 από τον Κωνσταντίνο Ευστ. Κουτσουλέρη. Το κτίριο έχει χαρακτηριστεί από το ΥΠΠΟ ως «έργο τέχνης και ιστορικό διατηρητέο μνημείο που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία γιατί αποτελεί αξιόλογο δείγμα της εξέλιξης της αρχιτεκτονικής στην περιοχή». Κατατάσσεται στα καπετανόσπιτα της δεύτερης περιόδου ακμής του Γαλαξιδίου, μεταξύ 1870 με 1903.


The house was built in 1892 by Constantine Efst. Koutsouleri. The building has been designated by the Ministry of Culture as a "work of art and historical monument that needs special state protection because it is a fine example of the evolution of architecture in the region." Classified as captain’s house of the second heyday of Galaxidi, between 1870 to 1903.To 2012 inherited by Maria C. Zagora wife of N.Xiros who made me the honor and trusted me to do the restoration of this beautiful historic building.



Τραπεζαρία στο ισόγειο. 'Ολα τα επιπλα καθώς και το φωτιστικό είναι αυτά που προυπήρχαν στην οικία από την κατασκευή της. Το φωτιστικό συγκεκριμένα ήταν αρχικά λάμπα που μετατράπηκε στη ηλεκτροδοτούμενο φωτιστικό όταν πλεόν το ρεύμα έφτασε και στο Γαλαξίδι. Στο βάθος αριστερά διακρίνεται λάφυρο από τα ταξίδια του καπετάνιου στην Αφρική. Η ιστορία λέει πως το δερμάτινο ταπί είναι ζωγραφισμένο με αίμα




Κατά την άνοδό μας στον όροφο της οικίας, μας αποκαλύπτεται σταδιακά ένας ακόμα περίτεχνος διάκοσμος.


Στο χώρο της κουζίνας διατηρήσαμε τα έπιπλα που υπήρχαν κάνοντας ελάχιστες προσθήκες. Τα πλακάκια που κάλυπταν τον τόιχο περιμετρικά και είχαν τοποθετηθεί μάλλον τη δεκαετία του 70' αφαιρέθηκαν. Οι τοίχοι εξυγιάνθηκαν σε βάθος και βάφτηκαν στο χρώμα της λεβάντας. Παλιά cotto πλακίδια που βρέθηκαν στο υπόγειο, χρησιμοποιήθηκαν στην πλάτη του νεροχύτη και του φούρνου




Κρεβατοκάμαρα στον όροφο λουσμένη από το, σχεδόν μόνιμα άπλετο, Γαλαξιδιώτικο φώς. Η κρεβατοκάμαρα "των κοριτσιών" βἀφτηκε σε ροζ αντικέ απόχρωση και φλοράλ κουρτίνες συμπλήρωσαν την ανάλαφρη ρομαντική αίσθηση που θέλαμε να δώσουμε σε αυτό το χώρο.



Μπαίνοντας στην οικία στο δεξί μας χέρι συναντάμε το σαλόνι με το πιάνο. Στο δωμάτιο δεσπόζει μια πανέμορφη ταβανογραφία η οποία τονίστηκε από την έντονη ώχρα που περάστηκε στους τοίχους.


Αριστερά της εισόδου η πρώτη κρεβατοκάμαρα βάφτηκε σε χρώμα Sky Blue, απόχρωση που προέκυψε από την οροφογραφία του συγκεκριμένου χώρου.




Αριστερά της εισόδου η πρώτη κρεβατοκάμαρα.


Η δεύτερη κρεβατοκάμαρα του ισογείου βλέπει στην πίσω αυλή και αποτελεί έναν από τους πιο δροσερούς χώρους της οικίας κατά τους θερινούς μήνες. Εντός της κρεβατοκάμαρας μία ξύλινη πόρτα "κρύβει" πίσω της ένα μικρό χώρο κάτω από τη σκάλα που χρησιμοποιούνταν ως δωμάτιο υπηρεσίας 



Η δεύτερη κρεβατοκάμαρα του ισογείου που βλέπει στην πίσω αυλή




Το κόκκινο "επίσημο" καθιστικό βρίσκεται στον όροφο της οικίας. Περίτεχνη ορφογραφία, βαριά κλασσικά έπιπλα, βελούδινες κουρτίνες στοιχεία που μαρτυρούν την αφθονία και την ευζωία της οικογένειας κατά την περίοδο ακμής της ναυτιλίας στο Γαλαξίδι. 



Το κόκκινο καθιστικό αποτελεί έναν εντυπωσιακό χώρο της οικίας. Ο μικρός εξώστης στον οποίο υπάρχει πρόσβαση από αυτό το δωμάτιο έχει φιλοξενήσει τον Ελ.Βενιζέλο ο οποίος σε επίσκεψή του στο Γαλαξίδι έχει βγάλει λόγο. 




Το κόκκινο καθιστικό αποτελεί έναν εντυπωσιακό χώρο της οικίας. 



Ο διάδρομος του ορόφου, δεξιά και αριστερά οι πόρτες δύο υπνοδωματίων και στο βάθος η μεγάλη πόρτα που οδηγεί στη μεγάλη βεράντα. Από εκεί φαίνεται η θάλασσα του Γαλαξιδίου. 



Η εξώπορτα της αυλής και στο βάθος η περίτεχνη πόρτα εισόδου της οικίας. 




Οικία Κατσουλέρη, 1892. — στην τοποθεσία Γαλαξείδι.



Η αυλή με τη λεμονιά και το βοτσαλωτό δάπεδο



Οροφογραφία ισογείου. 



SMART/Stamatia Mamoutou Architect 

Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός/Μελέτη/(ανα)Κατασκευή/Αποκατάσταση
Architecture/Interior Design/Product Design

sta_mamoutou@yahoo.com

Κλήση 694 650 1972

(Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την φωτογράφο μου Katia Stantzouri ,την οποία θεωρώ εξαιρετικά ταλαντούχα, και η οποία με βοήθησε να αναδείξω τη δουλειά μου.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: