Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

Εικόνες του ελληνικού καλοκαιριού θα «γλυκάνουν» τον χειμώνα στην Ολλανδία ή αλλιώς μαθήματα τουριστικού marketing...


Θα γίνει γαλαζοπράσινο wallpaper λουσμένο στον ήλιο σε τουλάχιστον μια οθόνη υπολογιστή στο Άμστερνταμ. Θα μετατραπεί σε φωτογραφικές κορνίζες με πολλά χαμόγελα στη βιβλιοθήκη ενός σπιτιού κοντά στο λιμάνι του Ρότερνταμ


Θα λειτουργήσει σαν η φωτεινή ανάμνηση στην οποία θα ανατρέξουν τέσσερα ζευγάρια στη Χάγη, όταν ο καιρός στη δυτική Ευρώπη "αγριέψει". Και θα αποσπάσει εκατοντάδες likes και δεκάδες retweets στους λογαριασμούς ενός 25χρονου από την Ουτρέχτη στα social media.Το παραπάνω σενάριο μπορεί να είναι υποθετικό, αλλά εδράζεται σε μια πραγματικότητα: στο γεγονός ότι οι Ολλανδοί τουρίστες έχουν ανακαλύψει την τελευταία τετραετία τον δικό τους καλοκαιρινό παράδεισο στη χερσόνησο του Άθω, στο τρίτο πόδι της Χαλκιδικής, ανάμεσα σε καταγάλανα νερά και κατάφυτες από πεύκα πλαγιές και κοντά στη μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους. Από το μηδέν, σχεδόν, το 2014, ο αριθμός των Ολλανδών τουριστών, που επισκέπτονται το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής έχει φτάσει σε χιλιάδες σήμερα, μόλις μια τετραετία μετά, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, Μαρία Πάππα.
Η καμπάνια για την προσέλκυσή τους είχε ξεκινήσει το 2011, αλλά άρχισε να αποδίδει το 2014, ανοίγοντας τον δρόμο και για τη δημιουργία περίπου 2.500 νέων κλινών.Στα βήματα του Αριστοτέλη Γιατί θέλγει τους Ολλανδούς η περιοχή; Στο τρίτο πόδι, με τις περίπου 11.000 κλίνες σήμερα έναντι 8.500 το 2010 (ξενοδοχεία, παραδοσιακοί πέτρινοι ξενώνες με μοναστηριακή αρχιτεκτονική, ενοικιαζόμενα δωμάτια και, εσχάτως, πολλές βίλες πολυτελείας), οι Ολλανδοί έχουν ανακαλύψει έναν προορισμό που συνδυάζει ό,τι ζητούν από έναν τόπο διακοπών: όχι απλά ήλιο και θάλασσα, αλλά έναν τόπο που διαθέτει πλούσιο φυσικό περιβάλλον και ...παρελθόν -όχι μόνο παρόν.
AdTech Ad
Για αυτό άλλωστε, πολλοί εξ αυτών επιστρέφουν στην περιοχή κάθε χρόνο, μόνο και μόνο για να ακολουθήσουν τον "Αριστοτελικό Περίπατο", βαδίζοντας στα χνάρια του γνωστού "urbi et orbi" αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου, μέσα σε φυσικό τοπίο εξαιρετικού κάλλους. "Τα τελευταία χρόνια έχει απογειωθεί ο μαζικός τουρισμός από Ολλανδία στην περιοχή μας, αφενός λόγω συμβολαίου που υπεγράφη με μεγάλο tour operator και αφετέρου χάρη στις συνεργασίες που διατηρούν τα ξενοδοχεία με μικρά τουριστικά γραφεία της Ολλανδίας" εξηγεί η κα Πάππα, σύμφωνα με την οποία πολλοί Ολλανδοί δεν περιορίζονται σε μόνο μία επίσκεψη, αλλά επιστρέφουν κάθε χρόνο, έχοντας μάλιστα "ανακαλύψει" προορισμούς, που μέχρι λίγα χρόνια προτιμούνταν μόνο από Έλληνες, όπως το νησάκι της Αμμουλιανής.
"Επενδύουμε κάθε χρόνο στην Ολλανδία, παρουσιάζοντας κάθε φορά και διαφορετικά κομμάτια του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, καταδύσεις, sailing, κρουαζιέρες, περιπατητικός τουρισμός. Ήδη, κάθε Μάιο έχουμε εδώ Ολλανδούς που κάνουν περιπατητικό τουρισμό, με ιδιαίτερη προτίμηση στον Αριστοτελικό Περίπατο" 
σημειώνει η κα Πάππα.Απαντώντας σε ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ περιγράφει και το προφίλ των Ολλανδών τουριστών που προτιμούν την περιοχή για τις διακοπές τους: κυρίως οικογένειες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια, αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας άνθρωποι. "Οι Ολλανδοί στηρίζουν την οικονομία της περιοχής, γιατί τρώνε καλά -δεν θα παραγγείλουν ένα πανάκριβο κρασί, όπως οι Ρώσοι, αλλά ούτε θα περιοριστούν σε μια σαλάτα, θα φάνε καλά- και θα κάνουν αγορές στην τοπική αγορά, θα αγοράσουν τοπικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο" σημειώνει.Φίλοι και του κάμπινγκ Στο ποιοτικό προφίλ των Ολλανδών εστιάζει και ο Γρηγόρης Καϊμάκης από το "Camping Oυρανούπολη", που βρίσκεται σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από την ομώνυμη πόλη.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ.Καϊμάκης επισημαίνει ότι, ενώ πριν από λίγα χρόνια, το κάμπινγκ σπάνια υποδεχόταν Ολλανδούς τουρίστες, σήμερα αυτοί αποτελούν το 10%-12% του συνόλου των επισκεπτών του. «Οι Ολλανδοί είναι πολύ ποιοτικοί τουρίστες, που ψάχνουν πολύ τη φύση στις διακοπές τους» λέει ο κ.Καϊμάκης και προσθέτει: «Είναι κυρίως οικογένειες με μικρά παιδιά και ζευγάρια. Οι άνθρωποι δηλώνουν εντυπωσιασμένοι με την περιοχή, που συνδυάζει θάλασσα και πράσινο. Τα μοναδικά  αρνητικά μηνύματα που λαμβάνουμε αφορούν τις δημόσιες υποδομές, π.χ., την ποιότητα των δρόμων και γενικά την οργάνωση των δημόσιων υποδομών. Τι με έχει εντυπωσιάσει από όσα μου έχουν πει κατά καιρούς; 'Ολοι λένε καλά λόγια, αλλά θυμάμαι ένας συγκεκριμένα, που μου είχε πει:
"Εδώ είναι ένας παράδεισος, που τέτοιον δεν θα έχουμε πίσω στη χώρα μας... »
Δημοσιογραφική κάλυψη του ...παραδείσου
Στο μεταξύ, η προσπάθεια για την προσέλκυση περισσότερων Ολλανδών στη χερσόνησο του ?Αθω συνεχίζεται. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη επίσκεψη της Ολλανδής blogger, Bettina Neseker στην Ανατολική Χαλκιδική (28/7 ? 1/8/17). Το άρθρο της Bettina Neseker αναμένεται να περιγράψει την περιοχή της Ολυμπιάδας ως ιδανικό τόπο οικογενειακών διακοπών, ενώ προγραμματίσθηκε να αναρτηθεί στο blog www.citymom.nl, το οποίο συγκεντρώνει το ενδιαφέρον 30.000 μοναδικών επισκεπτών κάθε μήνα.
Ένα δεύτερο ρεπορτάζ θα δημοσιευθεί στο www.ilovegriekenland.nl, το οποίο έχει δημιουργηθεί από το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Κάτω Χωρών, ειδικά για την ευρηματική διαφημιστική καμπάνια που δημιουργούν οι ίδιοι οι Ολλανδοί bloggers που ταξιδεύουν στην Ελλάδα! Η επίσκεψη αυτή αποτελούσε συνέργεια του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Γραφείου Ε.Ο.Τ. Κάτω Χωρών.
Πάνω από 30 έντυπα και ηλεκτρονικά ολλανδικά δημοσιεύματα έχουν περιγράψει τα τελευταία χρόνια με κάθε λεπτομέρεια την (άγνωστη μέχρι πρότινος) Ανατολική Χαλκιδική στο κοινό της εύρωστης χώρας, ενώ τρία τηλεοπτικά αφιερώματα έχουν απογειώσει τη φήμη της προαθωνικής χερσονήσου ως προορισμού διακοπών που συνάδει με το profile της ολλανδικής τουριστικής αγοράς. Μία από αυτές αφορά το ένθετο περιοδικό Traveler του ολλανδικού National Geographic, το οποίο κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες και υμνεί την Αμμουλιανή, προτείνοντάς την στους δυνητικούς επισκέπτες ως μεσογειακό προορισμό καλοκαιρινών διακοπών αλλά και ως γαστρονομικό παράδεισο, ενώ αντίστοιχη έκδοση του Griekenland Magazine αναφέρεται εκτενώς στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Όλα αυτά μου θυμίζουν τον Δήμο Δελφών. Πόσο άχρηστοι είμαστε μέχρι σήμερα κάνοντας ότι χρειάζεται για να μην αναπτυχθεί εδώ ποτέ τουρισμός. Ποιοι τα κάνουν αυτά; Πρώτα απ’ όλα οι αρμόδιοι τοπικοί άρχοντες. Ενώ οι κάτοικοι νομίζουμε ότι είμαστε τουριστική περιοχή ενώ είμαστε σε κατάσταση απελπισίας στον πάτο του πάτου σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα, οι ΟΤΑ μας, Δήμος και Περιφέρεια και οι βουλευτές μας (και πρώην και νυν), κάνουν ότι μπορούν για να γράφουν στους νόμους και τις μελέτες ότι είμαστε μεταλλευτική περιοχή ενώ προς εμάς τάζουν τουρισμό. Και οι κάτοικοι και ψηφοφόροι που βγάζουμε αυτούς τους αιρετούς, ψάχνουμε να βρούμε την κατάρα που μας κατατρέχει και δεν ξανάρχονται οι τουρίστες όπως το 70. Στην φαντασία του βέβαια ο καθένας μπορεί να βλέπει τα πράγματα όσο ηλίθια τον βολεύουν για να μην αναλάβει τις ευθύνες του. Η πραγματικότητα όμως είναι δίκαια όσο δεν παίρνει άλλο. Όποιος στέκεται ηλίθια απέναντι στις ευθύνες του, εισπράττει ακριβώς ότι του αναλογεί. Ερώτημα. Πόσο πιο ηλίθια μπορούμε να συμπεριφερθούμε ενώ η φτώχια μας έχει ξεφύγει σε πανελλαδικό επίπεδο; Σίγουρα μπορούμε και μας αξίζει κάτι πολύ καλύτερο. Μία απόφαση είναι από αύριο να αρχίσουμε να εκφράζουμε με πλήρη εξωστρέφεια και να απαιτούμε πιεστικά από τους αρμόδιους να κάνουν αυτό που πρέπει.

Συγνώμη για την πυκνή χρήση του όρου ηλίθιος αλλά είμαι πεπεισμένος ότι δεν υπάρχει αντιπροσωπευτικότερος όρος γι’ αυτό που συμβαίνει στους Δελφούς. Είμαι απλά ειλικρινής.