Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017

Ο Στέργιος Πιτσιόρλας , η Χρυσή Βίζα και οι business των Ρώσων

the wise man


Στέργιος Πιτσιόρλας
Οι Ρώσοι που δεν έρχονται… 
Στέργιος Πιτσιόρλας
Στέργιος Πιτσιόρλας, υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης
“Με την εξαίρεση την επένδυση του γιου του γενικού εισαγγελέα της Ρωσίας στη Χαλκιδική (σ.σ. το ξενοδοχείο του θεωρείται αρκετά κιτς), οι Ρώσοι αποφεύγουν να τοποθετηθούν στην Ελλάδα γιατί δεν υπάρχει και το προϊόν που θέλουν στο χώρο των ακινήτων”. Γνώστης της ρωσικής αγοράς επισημαίνει πως όσο η χώρα μας δε διαθέτει προς πώληση ολοκληρωμένα συγκροτήματα κατοικιών, δεν πρόκειται να αναστηθεί το πρόγραμμα της “Χρυσής Βίζας” και δεν πρόκειται να δούμε σοβαρές επενδύσεις από Ρώσους.
Οι αλλαγές στο πρόγραμμα της “Χρυσής Βίζας” διαφημίζονται δεόντως από τον υφυπουργό Οικονομίας Στέργιο Πιτσιόρλα, αλλά στην αγορά ακινήτων θεωρούν πως τα αποτελέσματα θα είναι πενιχρά.
Μάλιστα ο κ. Πιτσιόρλας θα έπρεπε να το γνωρίζει από πρώτο χέρι καθώς πριν επιστρέψει στην πολιτική, μετά την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, είχε εμπλακεί με την επένδυση των Ρώσων στη Χαλκιδική.
“Οι Ρώσοι και πολλοί άλλοι υποψήφιοι επενδυτές στην ελληνική αγορά real estate αναζητούν ακίνητα που μπορούν να προσφέρουν μια συγκεκριμένη απόδοση” εξηγούν. Γι’ αυτό και θέλουν να βρίσκονται εντός συγκροτημάτων για να τα ενοικιάζουν τους περισσότερους μήνες του χρόνου.
“Ψάχνουν απόδοση από 5% έως 7% την οποία δεν βρίσκουν με τα μεμονωμένα εξοχικά που δεν μισθώνονται εύκολα και έχουν υψηλό κόστος συντήρησης”.
Ως παράδειγμα αποτυχημένου σχεδίου αναφέρεται μια επένδυση για βίλες στην Ελούντα οι οποίες είναι και πάλι απομονωμένες και δεν εντάσσονται σε ένα ενιαίο συγκρότημα με συνολική διαχείριση, συντήρηση, κλπ.

…και οι Άραβες που βιάζονται για το Ελληνικό

Είναι δυνατόν να μην τρελαίνεται ο Mohamed Alabbar, ο πανίσχυρος πρόεδρος της Eagle Hills από το Ντουμπάι, όταν βλέπει να σκοντάφτει συνεχώς σε μικροπροβλήματα η υπόθεση του Ελληνικού και λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω οι πατριώτες του από το Αμπου Ντάμπι και το Κουβέιτ να προχωρούν την επένδυση στον Αστέρα;
Οι Άραβες φαίνεται πως είναι ένας από τους συντελεστές της επένδυσης που θέλουν να δουν ουσιαστική πρόοδο στην υπόθεση Ελληνικό.
Η Eagle Hills είναι ένας από τους συνεταίρους του ομίλου Λάτση για την ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου, στο δεύτερο εγχείρημα του Alabbar επί ευρωπαϊκού εδάφους στα ακίνητα, μετά το Belgrade Waterfront στο Βελιγράδι.
Βέβαια, ούτε το μεγαλεπήβολο σχέδιο των 4 δισ. στη σερβική πρωτεύουσα προχωράει όπως θα ήθελαν οι Άραβες και η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας.
Και, τέλος πάντων, που θα δημιούργησε τελικά ο Alabbar, την κορυφαία συνοικία «σε ολόκληρη την περιοχή» όπως υποσχέθηκε στους Σέρβους: Στο Βελιγράδι ή στην Αθήνα;
Ο Mohamed Alabbar δεν είναι απλώς ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη: Είναι ο ιδρυτής της πανίσχυρης εταιρείας ακινήτων Emaar Properties, γνωστής για την κατασκευή του υψηλότερου κτιρίου στον κόσμο, του Burj Khalifa και του υψηλότερου εμπορικού κέντρου, του Dubai Mall.
Η πλέον απίστευτη ανακοίνωσή του είχε γίνει μαζί με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Ελ-Σίσι τον Μάρτιο του 2015 για την κατασκευή νέας πρωτεύουσας της χώρας, ανατολικά του Καϊρου! Το έργο των 300 δισ. δολαρίων δεν προχώρησε και προ μηνών γράφτηκε πως η συμφωνία ναυάγησε.

Οι στενές σχέσεις με Πεκίνο προκαλούν αντιδράσεις

Αρκετή συζήτηση προκάλεσε το ολοσέλιδο δημοσίευμα, με πλούσια προβολή και στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας, στην κυριακάτικη έκδοση των New York Times για τις σχέσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την Κίνα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις αντιδράσεις που προκαλούνται εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενώ φιλοξενούνται δηλώσεις ισχυρού ευρωβουλευτή. Ο τελευταίος αφήνει να εννοηθεί πως το Πεκίνο μέσω των επενδύσεων εξαγοράζει πολιτική υποστήριξη ώστε να περιορίζονται οι αντιδράσεις για την καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κλπ.
Προ εβδομάδων και η γερμανίδα καγκελάριος είχε προειδοποιήσει όσους υποκύπτουν εύκολα στις σειρήνες από το Πεκίνο.
Όσο για το επιχείρημα πως η κυβέρνηση στρέφεται προς την Κίνα γιατί απέχουν οι Ευρωπαίοι επενδυτές, ρίξτε μια ματιά στον κατάλογο των αγοραστών κρατικών ελληνικών εταιρειών. Ευρωπαϊκά κεφάλαια πέφτουν στη χώρα, αφού οι κινέζοι (παρά τα βαρύγδουπα) περιορίστηκαν στον ΟΛΠ…Και στο βάψιμο δύο παλαιών δεξαμενών ναυπηγοεπισκευής που έσπευσε να εγκαινιάσει ο κ. Πιτσιόρλας!

Το μπάχαλο της Ραφήνας και οι …συσκέψεις

Μεταξύ των αποφάσεων για διορισμό εξειδικευμένων στελεχών, όπως οι δασκάλες πιάνου, στο πολιτικό του γραφείο, ο υπουργός Υποδομών συμμετέχει σε συσκέψεις για την αποσυμφόρηση της Ραφήνας.
Το φετινό μπάχαλο στο λιμάνι και στους δρόμους λόγω των ακτοπλοϊκών συνδέσεων κινητοποίησε τους αρμοδίους και χθες έγινε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης με τον υπουργό Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλή, τον δήμαρχο Ραφήνας Βαγγέλη Μουρνούς, κ.α.
Μην τους πει κανείς, όμως, πως τα έργα που εξήγγειλαν, όπως η επέκταση του προαστιακού (!) δε μπορούν να γίνουν! Ας μοιράσουν λίγα λεφτά ακόμα σε μελέτες κοστοβόρων έργων.
Όσο για την επέκταση της Αττικής Οδού, τόσα χρόνια εξαγγέλλεται, ας τολμήσει κάποια κυβέρνηση να την προχωρήσει!

Δεν υπάρχουν σχόλια: