Στη διαδικτυακή εφημερίδα Daily Post διάβασα το παρακάτω :
Μία ακόμη ανθρώπινη στιγμή του επικεφαλής λοιμωξιολόγου της χώρας μας,
έδωσε αφορμή σε καθημερινή εφημερίδα (Σημ. : το όνομα της εφημερίδας
αναγράφεται αλλά εγώ το παραλείπω, διότι το θέμα μου είναι η ενέργεια και όχι η
ταυτότητα της εφημερίδας) να δημοσιεύσει ένα επικριτικό άρθρο εναντίον του.
Ο λόγος; Ότι ο καθηγητής, κατά τη χθεσινή ενημέρωση, αναφέρθηκε ονομαστικά
σε ασθενείς που νοσούν από κορωνοϊό, τους οποίους επισκέφθηκε στα νοσοκομεία
Αττικόν και Αγία Βαρβάρα.
«Δεν θέλουμε να υποθέσουμε ότι ο μόνος λόγος που το έκανε είναι για να
αποδείξει ότι βρέθηκε ο ίδιος πολλή ώρα στο μέτωπο», αναφέρει ο συντάκτης του άρθρου,
ο οποίος υπογράφει μόνο με τα αρχικά του.
«Δεν ενδιαφέρει κανένα αν ο κ. Τσιόδρας συνάντησε τη Μαρία και την Άννα,
αλλά το αν πιέζει (και) ο ίδιος τους κυβερνητικούς συνομιλητές του να
προσλάβουν αντί να πηγαινοφέρνουν γιατρούς, να αυξήσουν τους μοριακούς
ελέγχους» συνεχίζει το άρθρο, το οποίο έχει τίτλο «Το τερμάτισε».
Προχθές είχα γράψει ένα κείμενο με τίτλο "Σήμερα κρίνονται όλοι και
όλα". Αυτοί που παίρνουν αποφάσεις και προχωρούν σε ενέργειες, κρίνονται
για τις αποφάσεις και για τις ενέργειες. Και αυτοί που κρίνουν τις αποφάσεις
και τις ενέργειες, κρίνονται για την κρίση τους. Και αν αυτή η κρίση είναι,
όπως επίσης έγραψα, μίζερη και μικρόψυχη, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να
αποκαλύπτει το βάθος και το περιεχόμενο, όχι κάποιων εντύπων, αλλά των
αναγνωστών αυτών των εντύπων, που μάλλον δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει ότι
κάποια πράγματα άλλαξαν.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και τα ΜΜΕ είναι επιχειρήσεις, δηλαδή στηρίζονται
στο ότι θα «πουλήσουν» κάτι που οι εν δυνάμει «πελάτες» τους θα αγοράσουν. Και
εφόσον οι «πωλήσεις» πάνε καλά, η επιχείρηση είναι επιτυχημένη.
Βεβαίως, όπως κάνει και κάθε άλλη επιχείρηση με την επιλογή της «ομάδας» (target group) στην οποία απευθύνονται τα προϊόντα της, έτσι και τα
ΜΜΕ επιλέγουν το δικό τους κοινό, το δικό τους «ακροατήριο», αναλύουν τι αυτό
θέλει και τους το προσφέρουν.
Όταν λοιπόν ένα ΜΜΕ επιλέγει να προβάλει κάποια πράγματα που «φωνάζουν» ότι
δεν απηχούν μία μεγάλη πλειοψηφία ακροατών ή θεατών, αυτόματα προσδίδει στο
δικό του ακροατήριο τα χαρακτηριστικά της μειοψηφίας και μάλιστα μίας
μειοψηφίας που αποζητά και την εκφράζει μία ρητορεία εκτός τόπου και χρόνου.
Αλήθεια, από πού προκύπτει ότι «Δεν ενδιαφέρει κανένα αν ο κ.
Τσιόδρας συνάντησε τη Μαρία και την Άννα». Ρώτησαν τους πολίτες ; Μήπως
ρώτησαν τους ασθενείς πώς ένιωσαν,
όταν αντίκρισαν τον κ. Τσιόδρα μπροστά τους, την ώρα μάλιστα που δεν μπορεί να
τους επισκεφθεί ΚΑΝΕΝΑΣ δικός τους άνθρωπος ;
Αν η εφημερίδα ήθελε να τονίσει την μεγάλη ανάγκη ενίσχυσης του
νοσηλευτικού προσωπικού, ας διάλεγε έναν άλλο τρόπο να το εκφράσει. Διότι με
τον τρόπο που επέλεξε, δηλαδή με επίκεντρο έναν επιστήμονα γενικής αναγνώρισης,
που στον ρόλο που του ανέθεσαν φαίνεται ότι τα πηγαίνει ανέλπιστα καλά, στην
ουσία αδικεί το θέμα και το περιορίζει σε εκείνη τη μειοψηφία που έτσι και
αλλιώς δεν χρειάζεται κάτι για να ενισχύσει την «πίστη» της ότι ο τομέας της
Υγείας έχει εγκαταλειφθεί λόγω «ταξικής» επιλογής της «άρχουσας τάξης».
Δεν πειράζει όμως. Ας μένουν μερικοί σε μία τέτοια κριτική. Απλώς να
θυμούνται ότι «και οι κρίνοντες κρίνονται».
Υ.Γ. 1. Η συγκεκριμένη εφημερίδα επιστράτευσε επιστήμονες, χάρτες Google,
εργαλεία υπολογισμού εμβαδού επιφανειών, δεδομένα φωτογράφισης με φακούς ζουμ
και πολλά άλλα, για να "αποδείξει" ότι το ρεπορτάζ ενός καναλιού για
συνωστισμό στην παραλία της Θεσσαλονίκης ήταν "ψεύτικο" και η
αναλογία εμβαδού και αριθμού πολιτών ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αναλογία στα
σουπερμάρκετ και επομένως κακώς αποκλείστηκε η πρόσβαση των κατοίκων εκεί. Κλασσική
περίπτωσης μετατόπισης της εστίασης από το μείζον (μέτρα προστασίας έναντι του
ιού) στο έλασσον (παραπληροφόρηση του κόσμου, που αφού «συμβαίνει» στη
συγκεκριμένη περίπτωση, θα συμβαίνει και σε πολλές άλλες).
Υ.Γ. 2. Οι ασκούντες αυτή την μίζερη κριτική έχουν αλήθεια αναλογισθεί
ποιος έφερε στην εξουσία τη συγκεκριμένη κυβέρνηση ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου