Σήμερα απαιτούνται έως και 42 βήματα για την οριστική αδειοδότηση υδατοδρομίου. Στόχος είναι η μείωση της διαδικασίας αυτής στο ήμισυ.
Επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης των υδατοδρομίων προβλέπει το νέο νομοσχέδιο που βρίσκεται ένα βήμα πριν την είσοδο στη Βουλή. Με δεδομένο ότι η απλοποίηση της δημιουργίας του δικτύου υδατοδρομίων αποτέλεσε μία από τις προτεραιότητες της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται ήδη στα γραφεία των συναρμόδιων υπουργείων, προκειμένου να ενσωματωθούν παρατηρήσεις και σχόλια.
Σήμερα απαιτούνται έως και 42 βήματα για την οριστική αδειοδότηση υδατοδρομίου και στόχος είναι η μείωση της διαδικασίας αυτής στο ήμισυ.
Ακόμη ένα ζήτημα το οποίο είχε αποτελέσει σημείο τριβής μεταξύ υποψήφιων επενδυτών και της προηγούμενης κυβέρνησης, είναι αυτό της χορήγησης άδειας για τη δημιουργία υδατοδρομίου σε ιδιωτικά λιμάνια, μαρίνες και τουριστικά καταλύματα πολυτελείας. Η αδειοδότηση στις εν λόγω εγκαταστάσεις αναμένεται να δώσει σημαντική ώθηση στο πτητικό έργο των εταιρειών που θα δραστηριοποιηθούν στον χώρο. Παράλληλα, το νέο νομοσχέδιο περιλαμβάνει μεταβατικές διατάξεις, έτσι ώστε να μη βρεθούν στον «αέρα» οι εκκρεμούσες άδειες.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος προχώρησε στη δημοσίευση απόφασης στη Διαύγεια για τη σύσταση ομάδας εργασίας που θα επισπεύσει τις διαδικασίες αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων. Εργο της ομάδας εργασίας είναι η επεξεργασία της δευτερογενούς νομοθεσίας, προκειμένου να καταστούν εφικτές η αδειοδότηση και η ανάπτυξη δικτύου των υδατοδρομίων στη χώρα με τον ταχύτερο και αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο.
Η ομάδα εργασίας έχει ως ειδικό αντικείμενο:
• Την επεξεργασία, τη σύνταξη και την εισήγηση της δευτερογενούς νομοθεσίας για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων.
• Τον διυπουργικό συντονισμό και τη συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή άλλων υπουργείων που εμπλέκονται στα θέματα ανάπτυξης των υδατοδρομίων, με σκοπό τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών για την κατάρτιση του δευτερογενούς πλαισίου.
• Την παροχή υποστήριξης με κάθε άλλη ενέργεια απαραίτητη για τη θέση σε εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια (π.χ. σύνταξη πρότυπων αποφάσεων αδειοδότησης, διαχείριση παραβόλων κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι, παρά το γεγονός ότι υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την εν λόγω αγορά, το πολύπλοκο θεσμικό πλαίσιο αποτελεί εμπόδιο για την ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας. Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, τουλάχιστον 80 φάκελοι βρίσκονται στα συρτάρια των συναρμόδιων υπουργείων (Υποδομών και Ναυτιλίας) με στόχο την αδειοδότηση ισάριθμων υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα. Ωστόσο, μέχρι σήμερα αδειοδοτημένα είναι μόλις τρία (Κέρκυρα, Παξοί, Πάτρα).
Είναι ενδεικτικό, μάλιστα, ότι πολλές εταιρείες από τον Καναδά, τη Λατινική Αμερική, την Κίνα κ.α. έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά υδροπλάνων, ωστόσο ελάχιστοι είναι αυτοί που εμφανίζονται διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη μέχρι την απλοποίηση των διαδικασιών και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων.
Καθημερινή ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου