Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Η περιφερειακή Σύμβουλος κ. Πέγκυ Αραβαντινού έθεσε στα κυβερνητικά στελέχη σημαντικά θέματα υποδομών για τη Φωκίδα

Σημαντικά θέματα υποδομών έθεσε η περιφερειακή σύμβουλος κ. Πέγκυ Αραβαντινού στη συνεδρίαση του Αναπτυξιακού Συνεδρίου με ομιλητές των υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη και την υπουργό Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά. 


 

Στην τοποθέτησή της η κ. Αραβαντινού έθεσε θέματα κορυφαία για το νομό, όπως το διαγώνιο άξονα, τα έργα στο λιμάνι της Ιτέας και έργα πολιτισμού μείζονος σημασίας.
 
Αναλυτικά ανέφερε τα εξής:
 
Υποδομές, Τουριστική Ανάπτυξη και Δημόσιοι Πόροι
Η περιφέρεια έχει σχεδιάσει και υλοποιεί μια σειρά σημαντικών έργων στη Φωκίδα, για τα τρία μεγάλα έργα της όμως χρειάζεται την έμπρακτη βοήθειά του Υπουργείου.
 
Η Φωκίδα ζητά την χρηματοδότηση των: 

1. Πρώτου τμήματος του οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.
Από τον Μπράλο μέχρι την Άμφισσα μήκους σήμερα 42χλμ, στην ώριμή και πλήρως αδειοδοτημένη οριστική μελέτη, που παραλάβατε το Δεκέμβριο του 2016, προβλέπεται η κατασκευή (2) σηράγγων συνολικού μήκους 4,50χλμ και (8) μεγάλων γεφυρών συνολικού ανοίγματος 2χλμ, προϋπολογισμού δημοπράτησης 256εκ.ευρω . 
Η Περιφέρεια με τα περιορισμένα χρήματα που έχει (15.000.000 για όλη την περιφέρεια) υλοποιεί το πρώτο ανοικτό υποτμήμα που αφορά την βελτίωση του άξονα από παράκαμψη Γραβιάς μέχρι τον ισόπεδο κόμβο του 51΄, με προϋπολογισμό δημοπράτησης 12.500.000 ευρώ. Ο σχεδιασμός προβλέπει βελτίωση της υφιστάμενης οδού μέχρι την παράκαμψη Βάργιανης, με διαπλάτυνση του οδοστρώματος από 6 σε 11 μέτρα, βάση προδιαγραφών ευρωπαϊκού δικτύου. Δημιουργία κόμβου Βάργιανης με τοίχο αντιστήριξης και ηλεκτροφωτισμό. Από τον κόμβο Βάργιανης και μετά ακολουθείται νέα χάραξη με κατασκευή γέφυρας. 

Ο οδικός άξονας Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο έχει συνολικό μήκος 160χλμ και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Άξονα Ε65. Η σημασία του άξονα αυτού στην ολοκλήρωση του Βασικού Οδικού Δικτύου της Χώρας είναι προφανής, καθόσον ενώνει την Κεντρική Ελλάδα (Φθιώτιδα) με την Νοτιοδυτική (Πάτρα), όπου μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, θα συνδέσει την ΠΑΘΕ και την Ε65 στην περιοχή του Μαλιακού με την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ στο Αντίρριο. Θα συνεισφέρει επίσης στην επικοινωνία και στην οικονομική ανάπτυξη των περιοχών της Στερεάς Ελλάδας, αφού είναι ο μοναδικός δρόμος με αποδεκτά χαρακτηριστικά που διέρχεται τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και τις νότιες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας. 
Γνωρίζουμε ότι τα οικονομικά της χώρας δεν μπορούν να σηκώσουν τη χρηματοδότηση όλου του έργου. Αλλά ζητάμε τον κοινό βηματισμό μας! Παρακαλώ: 
•Για την άμεση υπογραφή της προγραμματικής μεταξύ της Περιφέρειας και του Υπουργείου για το πρώτο ανοικτό κομμάτι – έχουμε τα χρήματα – βάλατε την ώριμη μελέτη – υπογράψτε την προγραμματική, η οποία βρίσκεται εδώ και καιρό στο γραφείο σας.
•Χρηματοδοτήστε την πρώτη σήραγγα που οδηγεί στο Κόμβο της Βίνιανης. 
Ας ξεκινήσουμε μαζί να κάνουμε πραγματικότητα το όνειρο της Φωκίδας.  
 
2. Το έργο “Εκβάθυνση και Επέκταση του Λιμένα Ιτέας” Συνολικού προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ. 
Για την Περιφέρεια αποτελεί υψίστης σημασίας έργο διότι το λιμάνι της Ιτέας, αποτελεί πύλη εισόδου για όλη την Περιφέρεια από την μεριά του Κορινθιακού Κόλπου. Το έργο αποσκοπεί στη δημιουργία μετώπου παραβολής επαρκούς μήκους και με ωφέλιμο βάθος αυξημένο σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση του λιμανιού, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα παραβολής όλων των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στην Ιτέα. Δεν είναι δυνατό η Φωκίδα να έχει το μεγαλύτερο brand name της χώρας – του Δελφούς – να έρχονται από όλο τον κόσμο για αυτό, και να μην μπορούν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να δέσουν στο λιμάνι της Ιτέας. 
 
3. Η Περιφέρεια έχει εντάξει και υλοποιεί πολύ σημαντικά έργα πολιτισμού. 
Η  “Αποκατάσταση του Ι. Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Μητροπολιτικού Ναού Αμφίσσης με υποέργο Εργασίες συντήρησης ζωγραφικού Διακόσμου Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Άμφισσας΄΄. Ο ναός έχει εξαιρετικά μεγάλες παθογένειες από επανειλημμένες φυσικές βλάβες. Το μνημείο φέρει μοναδικές και σημαντικότατες τοιχογραφίες του ζωγράφου Σ. Παπαλουκά. Στο έργο περιλαμβάνεται και η συντήρηση του βαφτιστηριού που βρίσκεται βόρεια και όμορα με τον Ι. Ναό. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.800.000 ευρώ. Σε εξέλιξη βρίσκεται επίσης από την εφορεία αρχαιοτήτων Φωκίδας και η ΄΄Αποκατάσταση του Αρχαίου Θεάτρου Δελφών”, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας και προϋπολογισμό 1.700.000ευρώ.  

Δεν μπορεί όμως να σηκώσει όλα τα έργα πολιτισμού. Θα έπρεπε το υπουργείο πολιτισμού να έχει δικό του τομεακό ώστε έργα μεγάλης πολιτιστικής σημασίας να τα χρηματοδοτεί. ‘Ένα από αυτά, για το οποίο η Περιφέρεια ετοιμάζει τις μελέτες και ζητά χρηματοδότηση είναι η ΄΄Αποκατάσταση των Πυρόπληκτων Κελιών και του Καθολικού της Ι. Μονής Βαρνάκοβας΄΄,  Συνολικού προϋπολογισμού 5.500.000 ευρώ. Η μελέτη αποσκοπεί στη διάσωση και αποκατάσταση ενός από τα αρχαιότερα και ιστορικότερα μοναστήρια της Ελλάδας (1077μχ έτος ίδρυσης), της Ι. Μονής Βαρνάκοβας Φωκίδας, ύστερα από την ολοκληρωτική καταστροφή που προκλήθηκε από την πυρκαγιά της 29η Ιανουαρίου του 2017. Με το ΦΕΚ580/Β/3-8-1993 το μοναστήρι και με ζώνη προστασία 1000μ γύρω από το σημερινό περίβολο, έχει κηρυχτεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Όλα τα κτίρια της βόρειο-δυτικής και νότια όψης του μοναστηριού έχουν καεί ολοσχερώς. Το καθολικό δε της μονής με τα μαρμαροθετήματα των Κομνηνών κινδυνεύει να καταρρεύσει. Τόσο τα πυρόπληκτα κτίρια όσο και το καθολικό χρήζουν άμεσης αποκατάστασης. 

Τέλος ζητάμε επανειλημμένα αλλά δεν έχουμε πάρει απάντηση να μας παραχωρήσετε τους ΠΟΡΟΥΣ μας! Δώστε μας το χιονοδρομικό του Παρνασσού να το διαχειριστούμε, δώστε μας την Μαρίνα της Ιτέας να την δουλέψουμε μαζί με αυτή των Τριζονιών, δώστε μας το κτίριο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ να χρηματοδοτήσουμε το πολυδύναμο κέντρο αποκατάστασης και να αναπτύξουμε ιατρικό τουρισμό. 

Δώστε μας τους πόρους μας να τους δουλέψουμε. 



6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η Βαρνάκοβα έχει τόσο χρήμα μαζεμένο από τα τάματα, που φτάνει να χρηματοδοτήσει 5 φορές τα έργα που απαιτούνται για την Φωκίδα!!! Έλεος πια με τα μοναστήρια! Ας αυτοχρηματοδοτηθούν. Τόσα λεφτά εχουν "απορροφήσει" τόσα χρόνια από τας ...σατανικάς Ευρώπας!

Ανώνυμος είπε...

Και με αυτόν τον Παπαλουκα, ρε παιδιά κουραστήκαμε. Ο τουρισμός και η ανάπτυξη είναι συνυφασμένα με τον ήλιο και τη θάλασσα. Δεν πάει κανένας διακοπές να δει μια εκκλησια και τις τοιχογραφιες. Συνεχίζουμε να κάνουμε ότι λάθος γίνεται τα τελευταία 30 χρόνια. Κάνουμε και κάνα έργο στην Άμφισσα μη νιώσουν 10 Σαλωνιτες μειονεκτικά. Είναι πιο φτηνό να τους αγοράσουμε από ένα διαμέρισμα στην Ιτέα
, να τους ξεφορτωθούμε.

Ανώνυμος είπε...

Κυρία μου, ξεχάσατε πολύ σύντομα ότι, ένα γηροκομείο στην Άμφισσα,με τόσες δωρεές,και το έριξαν έξω οι κομματικές διοικήσεις και έκλεισε αφήνοντας πίσω του ..ερείπια !!!
Και προτείνεις σήμερα τοπική διαχείριση για το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού, την μαρίνα Ιτέας, το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ κλπ;;;;;
Τα σκέφτηκες καλά ή μήπως γράφεις... εκθέσεις ιδεών, ενόψει των επερχομένων αυτοδιοικητικών εκλογών;;;;;;
Δεν νομίζεις ότι αρκετά έχει πληρώσει η Φωκίδα από κενά λόγια..μεγάλων ανδρών;;

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟ ΟΤΙ ΒΛΕΠΩ ΕΤΟΙΜΑΖΕΣΕ Κα. ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙΣ ΥΠΟΨΙΦΙΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Φωκίδα είναι μόνο η... μισή? οι υπόλοιποι... δεν ? .... αν όμως δεν υπάρξει συνολικός προγραμματισμος αναπτυξιακής προοπτικής θάλασσας και βουνού βορρά και νότου ώστε να παραχθεί- αναπαραχθεί πλόυτος στον τόπο, θα συνεχίσει να ερημώνει.... με ακόμη πιο έντονους ρυθμούς

Ανώνυμος είπε...

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ.
ΦΟΡΤΗΓΑ ΑΠΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΠΕΣΑΝΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΣΙΚΟΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ !! ΑΜΑΝ ΠΙΑ !!!!
ΕΑΝ ΕΙΧΑΝΕ ΠΕΣΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΚΥΑΝΗ ΑΚΤΗ !!!!