ΥΔΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙ ΠΡΕΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΕΑ
Ενώ
βρισκόμουνα σε μία αίθουσα αναμονής και με υπομονή περίμενα την σειρά μου, φυλλομετρούσα το μεγάλο Εικαστικό Λεύκωμα που βρέθηκε στο
τραπεζάκι δίπλα μου. Ήταν γεμάτο με
αντιπροσωπευτικά Έργα (ελαιογραφίες και
Υδατογραφίες) του Πάρι Πρέκα Ξαφνικά
σταμάτησα εκστατική βλέποντας μια Υδατογραφία του 1980 , της πόλις μας, της Ιτέας . Στο κάτω μέρος έγραφε.
Ιτέα. Ο Απόλλωνας πάτησε σ` αυτήν την
παραλία πριν ανέβει στους Δελφούς, 1980.
Ανασκαλεύοντας
την μνήμη μου θυμήθηκα τα λόγια που ο ίδιος ο Πάρις Πρέκας έχει γράψει στο βιβλίο του «ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΟΥ
Ένα τυχαίο περιστατικό μ έφερε κάποτε να
περνάω από την Ιτέα, της οποίας ο κόλπος ήταν γεμάτος από πελώρια, δεμένα στις
άγκυρες Τάνκερ. ήταν η περίοδος του πολέμου Ιράν-Ιράκ. ΄Ηταν τέτοιο τα θέαμα
που γύρισα αμέσως στην Αθήνα, πήρα τα χαρτιά και τις ακουαρέλες μου και
ξανακατέβηκα στην Ιτέα. Ήταν καλοκαίρι τότε.
Θεωρώ υποχρέωση μου να αναφερθώ περιληπτικά σε ένα μικρό βιογραφικό του σημείωμα.
Ο Πάρις Πρέκας γεννήθηκε το 1926 στην
Αθήνα. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από το 1948 ως το 1952,ενώ το
1963 πήρε υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης και συνέχισε τις σπουδές του στο
Παρίσι. Ασχολήθηκε με την ζωγραφική, τη γλυπτική, την κοσμηματογραφία και την
ανάγλυφη αρχιτεκτονική διακόσμηση σε εσωτερικούς και εξωτερικούς τοίχους
κτηρίων. Πέθανε στην Αθήνα το 1999.
Σοφία
Μανωλιουδάκη
σ.σ . Ευχαριστούμε την κυρία
Σοφία Μανωλιουδάκη για την αποστολή του θέματος.
2 σχόλια:
Απο την μια το ελπιδοφορο νατουραλιστικό τοπίο μιας "ανοιχτής" θάλασσας , γεμάτη από το βαθύ μπλε που σκεπάζει τον κόλπο της Ιτέας και από την άλλη ο απόηχος και η δόνηση μιας συστρατευμένης Υπερατομιστικής οπλοφορίας... Πισω απο τον πίνακα και το επιφανειακό μπλε μιας ελληνικής παλέτας , ψυχανεμίζεται το αιμοσταγές μιας άδοξης ανέκφραστης άπιστης και απελπισμένης ανθρώπινης Κτηνωδίας... Και όμως οι άνθρωποι δεν παύουν ποτέ να οραματίζονται , να αμφιταλαντεύονται πάνω στο Δίκαιο της Πυγμής και στο Δικαιο μιας Ανωτέρας Ηθηκής... Δεν μπορεί κανείς να φανταστεί οτι αυτή η δυναμική του παραλόγου συνδέθηκε με μια άλλη δυναμική του εκκοσμικμευμένου όλου της Νατούρας. Και τα δύο τόσο αντιφατικά όμως μέσα σε ένα ιδανικό και καλοφτιαγμένο καλούπι , ενός ες αεί "Ελευθερου Πολιορκημένου", τον ίδιο τον άνθρωπο.
Βιβή Μαρκάτου
ο εν λόγω ζωγράφος έχει ζωγραφίσει και άλλα θέματα απ την περιοχή μας. Γνωστός επίσης πίνακάς του (μεταξοτυπία) με θέμα τα παροπλισμένα καράβια στον κόλπο της Ιτέας , κοσμούσε κάποτε το γραφείο των πρώην δημάρχων Ιτέας , δωρέα της πρώην Ιονικής και Λαϊκής Τράπεζας Ελλάδος .
Δημοσίευση σχολίου