Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς κατά 25% τουλάχιστον, προβλέπεται στο Μνημόνιο και αναμένεται να εφαρμοστούν το πρώτο τρίμηνο του 2013.
Συγκεκριμένα σε ένα χρόνο υποχρεούται ο ΟΑΣΑ να διαμορφώσει την τιμή του εισιτηρίων των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ τουλάχιστον και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή ακριβότερα κατά 25% θα κοστίζει κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.

Αλλαγές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Παράλληλα προβλέπεται υποχρέωση ταχύτερης ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το τέλος του τρέχοντος έτους, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το 2013.

Η ελληνική πλευρά επέμεινε στην παράταση του χρονικού ορίζοντα ολοκλήρωσης της εν λόγω αποκρατικοποίησης, με το πρόσχημα της πλήρους εξυγίανσης της εταιρείες, ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο τίμημα. Ωστόσο, η τρόικα έθεσε τελικώς αυστηρότερο χρονοδιάγραμμα, υποστηρίζοντας ότι στόχος είναι να απαλλαγεί το Δημόσιο από τις ζημίες της εταιρείας και όχι απαραίτητα το υψηλότερο τίμημα στην πώληση

Τι ισχύει με φορτηγά και ΚΤΕΛ
Προϋπόθεση για την εκταμίευση είναι, σύμφωνα με το κείμενο του Μνημονίου, η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που ορίζει το κόστος έκδοσης των νέων αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.
Το κόστος θα πρέπει να είναι αντικειμενικό, να σχετίζεται με τον αριθμό των οχημάτων που διαθέτει κανείς και να μην ξεπερνά το διοικητικό κόστος. Το παράβολο (διοικητικό κόστος) είχε προβλεφθεί στα 1.000 ευρώ για το πρώτο όχημα και στα 500 ευρώ για κάθε επόμενο, από τον υπουργό Υποδομών Μάκη Βορίδη. Η ΚΥΑ ωστόσο δεν έχει εκδοθεί ακόμη.

Μέχρι τον Μάρτιο θα πρέπει επίσης να είναι έτοιμη προς παρουσίαση η μελέτη για τις δυνατότητες απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ, η οποία έχει ανατεθεί αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Η απελευθέρωση της αγοράς των ταξί πρέπει να αποτελεί πραγματικότητα μέχρι τον Μάρτιο καθώς η άρση των περιορισμών στην έκδοση των αδειών αναφέρεται ρητά στο κείμενο του Μνημονίου. Το σχέδιο απελευθέρωσης του κλάδου θα πρέπει να εναρμονίσει στην ελληνική νομοθεσία δοκιμασμένες διεθνείς πρακτικές.

ΠΗΓΗ: www.news247.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: