Ο καιρός

Ψηφίστε κάνοντας κλικ στην εικόνα

Ψηφίστε κάνοντας κλικ στην εικόνα
Να κηρυχθεί ο Κορινθιακός προστατευόμενη περιοχή NATURA 2000 - Ψηφίστε κάνοντας κλικ στην εικόνα

Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Εκτοξεύτηκε ο δορυφόρος HellasSat 3 με τις σημαίες Ελλάδας και Κύπρου !

Είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος και εκτοξεύτηκε με επιτυχία από το διαστημικό κέντρο Arianespace της γαλλικής Γουιάνας 


Πραγματοποιήθηκε επιτυχώς, λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, η εκτόξευση του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου με το όνομα HELLAS SAT 3 και τις σημαίες της Ελλάδος και της Κύπρου.   

Η εκτόξευση έγινε από το διαστημικό κέντρο Arianespace στο Κουρού της γαλλικής Γουιάνας.   

Ο δορυφόρος θα τοποθετηθεί στην τροχιακή θέση της Ελλάδος και της Κύπρου στις 39 μοίρες Ανατολικά με σκοπό να αντικαταστήσει τον υφιστάμενο δορυφόρο Hellas Sat 2.   

Από το διαστημικό κέντρο όπου παρακολούθησε την εκτόξευση του δορυφόρου, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, σε αποκλειστική δήλωσή του προς το ΑΠΕ - ΜΠΕ σημείωσε πως η εκτόξευση του δορυφόρου Hellas Sat 3 συνιστά μια σημαντική στιγμή για τη χώρα μας. 

Ο HELLAS SAT 3 τοποθετήθηκε σε ειδικά κοντέινερ, μαζί με τον απαραίτητο πρόσθετο εξοπλισμό για τη μεταφορά του, όπως είναι τα συστήματα κλιματισμού, διατήρησης επιπέδων υγρασίας και αποκλεισμού εισδοχής σωματιδίων σκόνης κ.τ.λ. Φορτώθηκε στο μεγαλύτερο φορτηγό αεροσκάφος στον κόσμο, ένα Antonov, και από την Νίκαια μεταφέρθηκε στο διαστημικό κέντρο Κουρού στη Γαλλική Γουιάνα.   

Ο διευθύνων σύμβουλος της HELLAS SAT, Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς δήλωσε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η μεταφορά έγινε με καθυστέρηση περίπου τριών ωρών, λόγω ξαφνικής καταιγίδας, κάτι σύνηθες, όπως είπε, για την περιοχή της γαλλικής Γουιάνας την περίοδο αυτή.   

Ο ίδιος χαρακτήρισε «σημαντικό επίτευγμα» την κατασκευή και εκτόξευση του νέου δορυφόρου, ο οποίος είναι «ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός δορυφόρος, πολύπλοκος τεχνικά, που κατασκευάστηκε εντός του προβλεπόμενου χρόνου» όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Θα προσφέρει και μια νέα σημαντική υπηρεσία στους ταξιδιώτες, αφού θα είναι ο μοναδικός δορυφόρος που θα δίνει ίντερνετ στα αεροπλάνα στην Ευρώπη, πρόσθεσε. 



Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Πρωτοπαπάς:   Ο δορυφόρος έχει δημιουργηθεί από κοινού με τον οργανισμό Immarsat (δορυφορική τηλεφωνία) που έχει έδρα το Λονδίνο, ο έλεγχος όμως θα γίνεται από το κέντρο της Hellas Sat στο Κορωπί και στην Κακορατζιά μεταξύ Λάρνακας -Λεμεσού. -Ο δορυφόρος θα είναι συμπληρωματικός και του επίγειου δικτύου Immarsat.   

Ο Hellas Sat 3 κατασκευάστηκε στη Γαλλία, με την πλατφόρμα TAS 4000 C4, μετά από 35 μήνες δουλειάς. 'Εχει βάρος εκτόξευσης 5,8 τόνους και ηλεκτρική ισχύ 16 KW, ενώ προγραμματίζεται να σταθεροποιηθεί στην τροχιακή θέση 39 μοίρες ανατολικά, όπου τα δικαιώματα σε συχνότητες ανήκουν σε Ελλάδα και Κύπρο.   

Εκτός από την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στους επιβάτες των αεροσκαφών, που υπερίπτανται της επικράτειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα επεκταθούν οι εργασίες της Hellas Sat με τους 47 αναμεταδότες Ku.   
Επίσης, ο Hellas Sat 3 διαθέτει έναν αναμεταδότη στη ζώνη Ka και το σύστημα επικοινωνίας με επίγειους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και αεροπλάνων μέσω του συγκεκριμένου δορυφόρου στη ζώνη συχνοτήτων S/Ka.   

Έχει μήκος 7,5 μέτρα και βάρος μερικά κιλά λιγότερο από έξι τόνους. Είναι τοποθετημένος σε ειδικό κουβούκλιο και στην κορυφή ενός από τους ισχυρότερους πυραύλους εκτόξευσης, του ευρωπαϊκού πύραυλου Arianne 5.   Συνολικά, η κατασκευή και εκτόξευση του Hellas Sat 3, αλλά και του Hellas Sat 4 που κατασκευάζεται στο Ντένβερ των ΗΠΑ, απαιτεί επένδυση πολύ μεγαλύτερη των 300 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν μέσω της εμπιστοσύνης που έδειξε στη θυγατρική της εταιρεία ο οργανισμός Arabsat, δήλωσε ο κ. Πρωτοπαπάς.   

Σε ερώτηση, ποια είναι τα πιο βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Hellas Sat 3 με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ο κ. Πρωτοπαπάς απάντησε ότι είναι κατασκευασμένος, ώστε να αντέχει χωρίς καμία επιρροή τις θερμοκρασίες που επικρατούν στην τροχιά των 36.000 χιλιομέτρων. Δηλαδή, εξήγησε, η πλευρά του δορυφόρου που βλέπει προς τον ήλιο, περιλαμβανομένων των φωτοβολταϊκών πλαισίων, αντέχει σε θερμοκρασίες της τάξης των 175 βαθμών Κελσίου, που αναπτύσσονται σε αυτή την πλευρά του δορυφόρου. Στην αντίθετη πλευρά του δορυφόρου, περιλαμβανομένων των αναμεταδοτών και κεραιών, που είναι στην πλευρά της γης, οι θερμοκρασίες είναι της τάξης των -75 βαθμών Κελσίου.   





Το γεγονός αυτό από μόνο του, επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Πρωτοπαπάς, «δίνει την εικόνα της πολύ υψηλής τεχνολογίας και των υλικών που χρησιμοποιούνται». Ακόμα ένα ενδιαφέρον στοιχείο, συνέχισε, είναι το γεγονός ότι μέσα σε μερικά κυβικά μέτρα που αποτελούν το εσωτερικό του δορυφόρου, πέραν των υπερισχυρών υπολογιστών και ηλεκτρονικών συστημάτων, υπάρχουν καλώδια συνολικού μήκους 24 χιλιομέτρων και ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συνδέσεις που ξεπερνούν σε αριθμό τις 14.000. Επίσης, επισήμανε το γεγονός ότι σε όλα τα στάδια, από τον πολύπλοκο σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση και τους ελέγχους του δορυφόρου, συμμετέχει μια ομάδα Κύπριων ειδικών της Hellas Sat από τη βάση του οργανισμού στην Κύπρο , υπό τον Χάρη Ιορδάνου, και μια ομάδα ειδικών της Hellas Sat από την Ελλάδα με επικεφαλής τον Θωμά Καλαμάρη, από τη βάση του οργανισμού στο Κορωπί Αττικής.   

Ο κ. Πρωτοπαπάς ευχαρίστησε το Δ.Σ. του Οργανισμού ARABSAT καθώς και τις κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Κύπρου για τη έμπρακτη στήριξή τους στο δορυφορικό πρόγραμμα HELLAS SAT. Ο Inmarsat (International Maritime Satellite Organization) είναι διεθνής τηλεπικοινωνιακός οργανισμός, με έδρα το Λονδίνο, ο οποίος προσφέρει παγκόσμιες δορυφορικές επικοινωνίες με έμφαση στον τομέα της ναυτιλίας. Ο οργανισμός, που ιδρύθηκε το 1979, αποτελείται από 86 κράτη-μέλη 



Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: