Στην ουσία η Κομισιόν εμφανίζεται εντελώς αντίθετη με την γραμμή Σοϊμπλε και των συμμάχων του στο Eurogroup που θέλουν το βάρος της ελάφρυνσης του χρέους να μεταφέρεται από τους εταίρους και δανειστές στην Ελλάδα ζητώντας από το Eurogroup να αναλάβει τις ευθύνες του .
Στο κείμενο που διέρρευσε γίνεται η εκτίμηση ότι στο τέλος του προγράμματος δηλαδή στα μέσα του 2018 από το δάνειο των 86 δις ευρώ που υπέγραψε το καλοκαίρι του 2015 η Ελλάδα με τον ESM θα μείνει υπόλοιπο 27,4 δις ευρώ.
Μέχρι στιγμής η χώρα μας έχει πάρει από αυτό το δάνειο 31,7 δις ευρώ τα οποία θα φτάσουν τα 40,2 όταν καταβληθεί τον Σεπτέμβριο στο σύνολο της η δόση των 8,5 δις ευρώ που εγκρίθηκε την περασμένη Πέμπτη στο Eurogroup του Λουξεμβούργου.
Μέχρι στιγμής η χώρα μας έχει πάρει από αυτό το δάνειο 31,7 δις ευρώ τα οποία θα φτάσουν τα 40,2 όταν καταβληθεί τον Σεπτέμβριο στο σύνολο της η δόση των 8,5 δις ευρώ που εγκρίθηκε την περασμένη Πέμπτη στο Eurogroup του Λουξεμβούργου.
Συνεπώς από το Σεπτέμβριο του 2017 το υπόλοιπο του δανείου θα είναι 45,8 δις ευρώ. Για να έχει αδιάθετο υπόλοιπο 27,4 δις το δάνειο του ESM ως το τέλος Αυγούστου, θα πρέπει μέχρι από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του προγράμματος να εκταμιευτεί προς την Ελλάδα ένα επιπλέον ποσό της τάξης των 18,4 δις ευρώ.
Από αυτά τα 9 ,4 δις ευρώ θα δοθούν για τις χρηματοδοτικές ανάγκες του χρέους και την ανάγκη αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμών ύψους 6,5 δις ευρώ του δημοσίου προς ιδιώτες που θα πρέπει να εξοφληθούν μέχρι το τέλος του προγράμματος.
Από αυτά τα 9 ,4 δις ευρώ θα δοθούν για τις χρηματοδοτικές ανάγκες του χρέους και την ανάγκη αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμών ύψους 6,5 δις ευρώ του δημοσίου προς ιδιώτες που θα πρέπει να εξοφληθούν μέχρι το τέλος του προγράμματος.
. Τα υπόλοιπα 9 δις ευρώ θα δοθούν στο τέλος του προγράμματος ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας για εννέα έως και δέκα μήνες μετά το τέλος του τρίτου προγράμματος.
Ο υπολογισμός αυτός συμφωνεί και με το σχεδιασμό των Ευρωπαίων να δημιουργήσουν ένα μαξιλάρι ρευστότητας για την Ελλάδα προς το τέλος του προγράμματος με στόχο την ομαλή επάνοδο της στο δανεισμό από τις αγορές.
Ανέφικτα τα υψηλά πλεονάσματα
Μάλιστα τίθεται σε αμφισβήτηση η ικανότητα της Ελλάδας να φέρει σε πέρας τον στόχο για πολυετή υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα αφού όπως τονίζεται υπάρχουν κίνδυνοι και για το ρυθμό ανάπτυξης αλλά και για την ανταγωνιστικότητα με δεδομένη την γήρανση του πληθυσμού και μάλιστα για ένα διάστημα που εκτείνεται σε πολλές δεκαετίες.
Πρόσθετα μέτρα για το χρέος
Στην έκθεση, διαπιστώνεται η αναγκαιότητα «εφαρμογής πρόσθετων μέτρων για τον μετριασμό του χρέους, με βάση τους όρους και τις δεσμεύσεις που περιγράφονται στα ανακοινωθέντα των συνεδριάσεων του Eurogroup της 25ης Μαΐου 2016 και 15ης Ιουνίου 2017».
«Ένας κατάλληλος συνδυασμός μέτρων για την διαχείριση του χρέους (περιλαμβανομένης της πλήρους εφαρμογής των βραχυπρόθεσμων μέτρων), επιμήκυνσης του χρόνου ωρίμανσης και περιόδων χάριτος για την αποπληρωμή τόσο του κεφαλαίου, όσο και των τόκων, από κοινού με την απόδοση των κερδών των ελληνικών ομολόγων (SMPκαι ANFA) που διακρατούνται από τις κεντρικές τράπεζες των χωρών της ευρωζώνης, θα επιτρέψουν την επαναφορά του ελληνικού χρέους σε βιώσιμη τροχιά όσον αφορά τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες».
«Ένας κατάλληλος συνδυασμός μέτρων για την διαχείριση του χρέους (περιλαμβανομένης της πλήρους εφαρμογής των βραχυπρόθεσμων μέτρων), επιμήκυνσης του χρόνου ωρίμανσης και περιόδων χάριτος για την αποπληρωμή τόσο του κεφαλαίου, όσο και των τόκων, από κοινού με την απόδοση των κερδών των ελληνικών ομολόγων (SMPκαι ANFA) που διακρατούνται από τις κεντρικές τράπεζες των χωρών της ευρωζώνης, θα επιτρέψουν την επαναφορά του ελληνικού χρέους σε βιώσιμη τροχιά όσον αφορά τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου