Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Μαρίνες, ιαματικές πηγές και ενέργεια στο επιχειρησιακό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ - και η μαρίνα Ιτέας στην δημοπράτηση


Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το 50,1% των ΕΛΠΕ, που φαίνεται πως θα είναι το πρώτο και μεγαλύτερο στοίχημα του ΤΑΙΠΕΔ για το 2019.

Θέμα ημερών είναι η ολοκλήρωση της 20ετούς παράτασης της σύμβασης για το «Ελ. Βενιζέλος», που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., με την καταβολή του τιμήματος των 1,12 δισ. ευρώ, ενώ ετοιμάζεται η πώληση του 30% των μετοχών του αεροδρομίου.

Δυο μεγάλα προγράμματα των δέκα περιφερειακών λιμανιών και της ΔΕΠΑ εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από νομοθετικές πρωτοβουλίες των αρμόδιων υπουργείων, από τις οποίες η πρώτη βρίσκεται στη Βουλή.

Στην περίπτωση του Ελληνικού φαίνεται πως για πρώτη φορά οι καθυστερήσεις πιστώνονται στο επενδυτικό σχήμα και λιγότερο στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης που ετοιμάζεται να προκηρύξει τον διεθνή διαγωνισμό για το καζίνο.

Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία θα καθορίσει την εξέλιξη του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ, τον φορέα των 11 επισκευαστικών βάσεων του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Αγκάθι η Εγνατία οδός

Το μεγάλο αγκάθι είναι η Εγνατία οδός, που εξελίσσεται σε «μπρα ντε φερ» ανάμεσα στο Ταμείο και το υπουργείο Υποδομών.

Ο Χρήστος Σπίρτζης έχει αμφισβητήσει δημόσια τη διαδικασία του διαγωνισμού παραχώρησης για 35 χρόνια του αυτοκινητόδρομου, που ξεκίνησε στραβά από το 2012.

Ενα ανοιχτό θέμα είναι το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης, το οποίο, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες του Ταμείου, υπολογίζεται σε 5-6 δισ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του οδικού άξονα των 648 χλμ. είχε κοστίσει περίπου 7 δισ. ευρώ!

Να σημειωθεί πάντως ότι ο αυτοκινητόδρομος είχε εγκαινιαστεί την άνοιξη του 2009 χωρίς να έχει γίνει πιστοποίηση 33 σηράγγων, όπως επιβάλλουν οι κοινοτικοί κανονισμοί.

Η εκπλήρωση αυτής της υποχρέωσης μετά από τόσα χρόνια απαιτεί άλλο ένα δισ. ευρώ, που μαζί με το κόστος συντήρησης επηρεάζει καθοριστικά τους όρους του διαγωνισμού. Ισως και γι' αυτό στο τέλος του 2017 έσπευσαν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον εφτά κοινοπραξίες.

Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του ζητά από το υπουργείο Υποδομών να ανακαλέσει την πρόσκληση για μετάταξη προσωπικού της Εγνατίας, να συναινέσει στην πρόταση για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, που παραμένει κενή, και να υπογράψει την κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων σε Ωραιόκαστρο και Ασπροβάλτα.

Με αυτά τα δεδομένα το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Σχέδιο (ADP) του ΤΑΙΠΕΔ, που εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), δίνει έμφαση στις μαρίνες Αρετσούς, Μυκόνου, Αργοστολίου, Ζακύνθου, Ιτέας και Μανδρακίου Ρόδου, στις ιαματικές πηγές Κύθνου και Καμένων Βούρλων καθώς και στο πακέτο της Ενέργειας, το οποίο, εκτός από ΕΛΠΕ και ΔΕΠΑ, περιλαμβάνει το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα παραχώρησης της υπόγειας αποθήκης του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου στην Καβάλα, που προστέθηκε πρόσφατα στην ατζέντα του Ταμείου. Ο διαγωνισμός προγραμματίζεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

Μέσα στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα μεγάλα ακίνητα στις Γούρνες Ηρακλείου, στην Περαία Θεσσαλονίκης (ΕΡΤ), στον παλιό εργοταξιακό χώρο στο Αντίρριο, στο Μαρκόπουλο Αττικής και στον Ταύρο όπου βρίσκεται το κτίριο του πρώην ΕΟΜΜΕΧ.

Το «Ξενία» συνδέεται με τις ιαματικές εγκαταστάσεις της Κύθνου, ενώ δυο μεγάλα ακίνητα βρίσκονται κοντά στις ιαματικές πηγές στα Καμένα Βούρλα. Με ηλεκτρονική διαδικασία θα πωληθεί ακίνητο στην παλιά πόλη του Ναυπλίου και το 66,66% του ξενοδοχείου «Ηνίοχος», καθώς και η 50ετής ενοικίασης του σανατόριου «Μάνα» στην Αρκαδία.

www.efsyn.gr


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

μαρίνα Ιτέας για να δούμε πότε, ποιός και εάν θα έρθει..το συντομότερο