Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2018

Οι "πικρές" αλήθειες για το Λιμενικό Ταμείο τα διαπλεκόμενα συμφέροντα και τις σχέσεις διαχρονικής "στοργής" (άρθρο του Χρήστου Βανδώρου)




Λιμενικό ταμείο και συμφέροντα
 Σχέσεις διαχρονικής «στοργής»
«Να σε ρωτήσω κάτι φίλε;»
«Να με ρωτήσεις»,  απάντησα στον πρωινό επισκέπτη του Λιμενικού ταμείου.
«Είναι σωστό να πάρεις το λιμάνι από την Ιτέα και να το πάς στη Χαλκίδα;»
 «Τι θα κάνω;»  ρώτησα με απορία.
«Θα το πάτε στη Χαλκίδα . Έτσι μου είπε η τάδε…»
«Το λιμάνι στη Χαλκίδα;»
«Στη  Χαλκίδα, στην Αντίκυρα δεν κατάλαβα»,  απάντησε διστακτικά.
Κούνησα με απόγνωση το κεφάλι μου ενώ συγχρόνως  του απαντούσα:
«Λες το λιμάνι της Ιτέας να είναι πάνω σε  ρόδες και να μην το ξέρω;»
Μου έριξε στραβή ματιά, έσκυψε το κεφάλι και απομακρύνθηκε.
 Καλού κακού κοιτάζω ακόμη μια και δεν πήρα απάντηση. Το λιμάνι  – αν και σε ρόδες κατά τους φίλους - παραμένει πάντα στη θέση του.
Σκαλίζω το «τετράδιο καταστρώματος μου».  … προσπαθώ να απαντήσω σε όλα τα απίθανα και παράλογα, αντιφατικά και προκλητικά, ψεύτικα λόγια που ακούγονται από απίθανα ανενημέρωτα(;) ή σκοπίμως ανενημέρωτα άτομα.
Ας ξεκινήσουμε.
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ
ΜΥΘΟΣ: Σύμφωνα με αυτούς λοιπόν, τα λεφτά από την Ιτέα τώρα πάνε στη Λάρισα στην αποκεντρωμένη ή τέλος πάντων θα τα παίρνει η Χαλκίδα . Είναι σωστό;
ΑΛΗΘΕΙΑ:  Τα έσοδα του ταμείου καταναλώνονται εδώ αφού δεν έχει επιδότηση σύμφωνα με το νόμο και ότι κάνει σε έργα, καθαριότητα, πράσινο, επισκευές, λογιστήριο, ρεύμα νερό ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ οι μισθοί της μίας και σύντομα των τριών υπαλλήλων του πρέπει να καλύπτονται από τα έσοδα του .
ΜΥΘΟΣ: Αν είναι το λιμενικό ταμείο Δημοτικό αυτομάτως τα χρέη καταστηματαρχών και πλοιοκτητών χαρίζονται και τα αυθαίρετα νομιμοποιούνται; 
ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο νόμος που διέπει την παράλια ζώνη είναι κοινός και ανεξάρτητος από το που ανήκει το Λιμενικό ταμείο.  Ειδικά δε στην Ιτέα το αντίτιμο έχει οριστεί στα 6 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για ένα χρόνο.! Η χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα (στο δημοτικό Γαλαξιδίου είναι 10 Ευρώ ανά μέτρο). Ενώ τα τέλη ελλιμενισμού για τις βάρκες (4-4,5) μέτρων δεν υπερβαίνουν τα  30-40 ευρώ το χρόνο.
ΜΥΘΟΣ: Θα κατεδαφιστούν οι κατασκευές;
ΑΛΗΘΕΙΑ: Επαναλαμβάνουμε ότι το ίδιο καθεστώς, ο ίδιος νόμος ισχύει σε ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ,  ο νόμος 4504/17. Μέχρι το τέλος του 2019 δεν ενοχλείται κανείς. Η λιμενική επιτροπή υποχρεούται να φέρει σε πέρας το λεγόμενο MASTER PLAN. Σε αυτές  τις αρχιτεκτονικές προτάσεις ήπιου χαρακτήρα θα συμμορφωθούν όσοι χρησιμοποιούν την παραλία.
 Ας βάλω κι εγώ ένα ερώτημα.
Διαχρονικά κατηγορείται η λιμενική επιτροπή για ολιγωρία στο Μαστερ πλαν. Μα τότε γιατί ζητάνε κάποιοι εσαεί να ισχύουν οι κατασκευές τους;
 Μήπως το μόνο Μάστερ πλάν που θέλουν οι γνωστοί  κάποιοι, είναι η συνέχιση της ασυδοσίας και της άρνησης πληρωμής σε βάρος όσων εξακολουθούν να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους;
Μήπως το υπερτροφικό εγώ κάποιων άλλων τους δίνει το δικαίωμα να παρουσιάζονται σαν αποκλειστικοί σωτήρες του τόπου,  για τον οποίο τόσα χρόνια δεν έκαμαν τίποτα αλλά τώρα καλλιεργούν το ψεύδος;
ΑΛΗΘΕΙΑ Ποιος τους είπε πως τα έσοδα του λιμενικού ταμείου είναι 400.000 ευρώ την στιγμή που καλά καλά δεν υπερβαίνουν ούτε τα μισά; Προφανώς η ψεύδονται συνειδητά η αποφεύγουν να πληροφορηθούν την αλήθεια ΑΦΟΥ  ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΩΣ  ΣΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.  
Καθυστερήσεις εντάσεις, 51 πιέσεις και ανακρίβειες. 
Κάνατε τα αδύνατα δυνατά με ενστάσεις και φρεναρίσματα να μην προχωρήσουμε. 
Κάθε φορά που προσπαθούμε για κάτι, πετάτε πεπονόφλουδες.
Γιατί αυτές σας περισσεύουν, αυτές και μοιράζετε.
Παραδεχτείτε την πραγματικότητα.  Οι αποφάσεις δεν θα παίρνονται ούτε στον Δήμο ούτε στην Περιφέρεια ούτε στα κομματικά γραφεία.
 Θα παίρνονται στην λιμενική επιτροπή. Θα υπόκεινται στην κριτική και στο διάλογο.  Γιατί αυτό είναι το σωστό.
Θα προχωρήσουμε, θα ενημερώσουμε, θα ακούσουμε, θα πράξουμε.
Και το MASTER PLAN ανοίξαμε και τα χρωστούμενα βεβαιώνουμε και το ΜΑΙΑΜΙ σύντομα ξεμπλέκουμε και μια σειρά έργων συντήρησης προωθούμε και το σημαντικότερο έχουμε έρθει σε επαφή με όλους τους παράγοντες που έχουν σχέση με τον θαλάσσιο τουρισμό.
Μέχρι και στο ταμείο διώρυγας Κορίνθου πήγαμε ώστε να πετύχουμε εκπτώσεις για διερχόμενα προς  ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ σκάφη. Με ομίλους φουσκωτών και ιστιοφόρων το ίδιο, ανοίγουμε συζητήσεις φιλοξενίας και κοινών εκδηλώσεων. Και άλλα ακόμη τα οποία εν καιρώ θα ανακοινωθούν.
Εσείς συνεχίστε τις πολυποίκιλες πιρουέτες σας ανάλογα με τον καιρό. Τελευταία ευκαιρία  ο όλο  πιο έντονος τοπικισμός, μέχρι να γίνει καλυμμένος ρατσισμός.
Άλλη μια φορά  ας υπογραμμίσουμε.
Άλλο η συνεργασία και η αλληλεγγύη και άλλο η συναλλαγή και η διαπλοκή.
Είμαστε με τα πρώταδεύτερα. 

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΔΥΟ ΛΟΛΩΝΕΣ ΣΤΟ ΜΑΪΑΜΙ..ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΙΣ ΑΝΑΨΕΤΕ ????
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΗ Η ΣΤΡΟΦΗ ????
ΜΑΛΛΟΝ ΣΑΣ ΕΦΤΑΙΞΕ Η ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ...ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΑΛΛΙΩΣ..

Ανώνυμος είπε...

Προσοχή άλλο το Master plan άλλο η αρχιτεκτονική μελέτη που λέει ο ν4504. Επίσης απαιτείται χωροθέτηση των χωρών προς παραχώρηση. Αυτά δυνητικά μπορεί να είναι στο Master Plan αλλά δεν είναι θέσφατο. Πολύ Προσοχή επίσης στο εξης : το Master plan είναι μια διαδικασία που κρατάει 2 - 3 χρόνια. Η αρχιτεκτονική μελέτη θα πρέπει να υποβληθεί από το Λ.Τ. σύμφωνα με το Ν4504 σε 1 έτος αρα εδώ προκύπτει ένα πρόβλημα. Η γνώμη μου είναι ότι αυτά τα δύο θα πρέπει να διαχωριστουν.
Φιλικά μια διαπίστωση. Στα υπόλοιπα συμφωνώ. Επίσης για μένα ένα είναι και θα είναι το ζητούμενο για το που ανήκει το Λ.Τ. Απαρτίζεται από μια επιτροπή η οποία είναι Ιδιώτες και θεωρητικά έχουν γνώμονα το καλό της πόλης τους . Αν πάει στο Δημο που θα κάνει κουμάντο κάποιος ο οποίος δεν θα είναι από την Ιτέα (λέω εγώ τωρα) γιατί όλοι αυτοί οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και πολίτες που εναγωνίως το επιθυμουν είναι τόσο σίγουροι ότι θα αποβεί σε καλό της πόλης? Από τα πεπραγμένα του Δήμου Δελφών έως σήμερα? Απο τα εκατονταδες εργα που έχει κάνει έως σήμερα στην Ιτέα σε χώρους ευθύνης του? Θεωρούν ότι το ενδιαφέρον και η αποτελεσματικότητα που επιδυκνειει για την υπόλοιπη Ιτέα θα μεταμορφώσει και την παραλία? Καταλαβαινω οτι ηταν ένα δίκαιο και σοβαρό αίτημα για τον Δήμο Ιτέας. Για τον Δήμο Δελφών όμως με την εμπάθεια που διακρίνει τους υπόλοιπους για την Ιτέα γιατί είναι άραγε καλό?
Όταν και αν συμβεί πως θα διασφαλιστεί για παράδειγμα ότι η τεχνική ή οικονομικη υπηρεσία του Δήμου θα ανταποκριθεί σε ένα αίτημα της Λιμενικής Επιτροπής όταν ο προϊστάμενος θα εχει πάρει εντολή από τον Δήμαρχο να ασχοληθεί πρωτίστως με ένα μείζον θεμα της Χαρμαινας που ταλανίζει 2 κατοίκους? Όλοι οι διατελέσαντες αντιδήμαρχοι πόσες φορές αντιμετώπισαν τέτοιου είδους θέμα όταν απευθύνθηκαν στους υπαλλήλους του Δήμου? Ρητορικη ερωτηση γιατι ξερω οτι οσοι απο αυτους το διαβαζουν γελουν γλυκοπικρα. Γιατί θα αλλάξει άραγε αυτό? Θα αλλάξει μάλλον η κοινωνία μας και εν κατακλειδι από το 50% που γνωρίζουν στην Ιτέα ποιος είναι Δημαρχος Δελφών ( μη λεω και πολυ) θα το μάθουν περισσότεροι και ξαφνικά θα γίνουν και διεκδικητικοι. Για παράδειγμα θα απαιτήσουν να βελτιωθει το λιμανι της Ιτέας ως άμεση προτεραιότητα. Αφού βελτιωθεί πρώτα της Άμφισσας....

Ανώνυμος είπε...

Κάτι βλεπω νά κινείται στο Λίμενικό Ταμείο
Αν και για τημ Ιτέα πράγματι ο Δημος αδιαφορεί πλήρως. Μόνο οι ντόπιοι ότι κάνουν.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου πεπονοφλουδες πεταγες πεπονοφλουδες θα εισπραξεις. Τι δεν καταλαβαίνεις...

χρηστος βανδωρος είπε...

Γενικά συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του 2.10 πμ. Χρησιμοποίησα την εκφραση Μαστερ πλαν διότι αυτή είναι γνωστή. Κανονικά μιλάμε για ΠΕΑΛ και στην περίπτωση της Ιτέας μπορεί το λιμάνι να έχει χαρακτηρισθεί σαν μείζονος σημασίας αλλά κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από την σημερινή κίνηση του σαν λιμάνι. Γενικά το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης άλλα χρειάζεται τα οποία πολύ σύντομα θα πρέπει να τα συζητήσουμε με ανοιχτό μυαλό μάτι και σύμπνοια.
Τότε η προσφορά όσων περισσότερων ανεκτίμητη.