Στα εγκαίνια εκθέσεων συνήθως
παρακάμπτω τις τετριμμένες ομιλίες – ευχαριστίες και σπεύδω να δω τα εκθέματα
με την ησυχία μου. Τώρα όμως, όταν έχεις την μία και μοναδική Ελένη Αρβελέρ στο
πάνελ, δύσκολα φεύγεις... Η πρόσφατα
ανακηρυχθείσα επίτιμος Δημότης Δελφών και πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού
Κέντρου Δελφών ήταν, για άλλη μια φορά, ένα πραγματικό ζιζάνιο. Σαν έφηβος είχε
το μυαλό της στο πώς να κάνει την σκανδαλιά, πώς να πειράξει τον Δήμαρχο, πώς
να αστειευτεί με τον συνομιλητή της, να αυτοσαρκαστεί με χιούμορ ή να
αλληλεπιδράσει με το κοινό μπροστά της. Υπερκινητική, δεν έμεινε λεπτό ακίνητη
στο κάθισμα της (χωρίς να το θέλεις, απορείς για ποιο λόγο χρειάζεται το
μπαστούνι της!).
Η κάθε μία φωτογραφία ήταν μία στάση, μία ευκαιρία για μία ιστορία που οι μεγαλύτεροι θα πουν στους νεότερους για να μην λησμονηθεί.
Στο τεχνικό κομμάτι τώρα, η
έκθεση ήταν μέχρι την τελευταία πινελιά εξαίσια σκηνοθετημένη! Οι φωτογραφίες
ήταν στο σωστό ύψος των ματιών, με τον κατάλληλο φωτισμό, και στο καλύτερο
χαρτί εκτύπωσης. Οι καλύτερες φωτογραφίες ήταν εκτυπωμένες σε μεγαλύτερο format από τις υπόλοιπες,
ώστε να μπορούμε να θαυμάσουμε τις λεπτομέρειες· σωστή ομαδοποίηση των εικόνων,
καλογραμμένα επεξηγηματικά κείμενα και
ατελείωτες ώρες σε προγράμματα για επεξεργασία εικόνας ώστε να σβηστούν τα
σημάδια που άφησε ο χρόνος επάνω τους.
Όπως είπε και η κα. Γλύκατζη «…ζούμε σε
μία εποχή εικονοκρατική!»
Η «Μεγάλη Ανασκαφή»!
Την
φωτογραφία με τους Beatles
και τους οργανοπαίχτες δεν την είδα, αλλά αποκλείεται να μην την έχουν βάλει…!
Φυσικά αυτή η έκθεση θα ταξιδέψει
σε όλον τον κόσμο, οπότε πιστεύω πως η 71ο αφίσα θα πρέπει να απεικονίζει όμορφες
φωτογραφίες από το Μουσείο και την πόλη των Δελφών σήμερα…
Οι Δελφοί σήμερα Νίκησαν τη Λήθη.
100 χρόνια μετά, το ίδιο χτένισμα - κότσος, ίδιες χαρακιές στο πρόσωπο από τον χρόνο, ίδια χαρακτηριστικά προσώπου...
όπως διαβάζουμε και το μπλόκ https://lispolydrosou.blogspot.gr/ :
Το ταξίδι στους παλιούς Δελφούς διαρκεί ογδόντα χρόνια, από το 1890 έως το
1970. Αφετηρία το παλιό Καστρί που γκρεμίστηκε για να αναδυθεί το αρχαίο Ιερό
του Απόλλωνα.
Τερματικός σταθμός το 1970, όταν η παραδοσιακή κοινωνία αρχίζει να δίνει τη
θέση της στη σύγχρονη.
Η ιδέα γεννήθηκε ένα βράδυ του Ιανουαρίου του 2015. Σε ένα εστιατόριο
κάποιες παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες κίνησαν το ενδιαφέρον.
Η Κρυσταλλία Κώνστα ανέλαβε την ενημέρωση, τις επαφές και τον συντονισμό με
την τοπική κοινωνία και τις οικογένειες που θα έδιναν υλικό. Οι γνώσεις του
Γιάννη Χριστόπουλου για την ιστορία του τόπου του καθώς και το φωτογραφικό
υλικό που έχει αναρτήσει στο Delphi – Photo – History που ίδρυσε
και διαχειρίζεται ο ό ίδιος, άνοιξαν το δρόμο. Ο Λουκάς Παπαλεξανδρής (Αραχωβίτης)
με ρίζες από τους Δελφούς, διέθεσε την πλούσια συλλογή του. Η φωτογράφος Θάλεια
Κυμπάρη ανέλαβε την θεματική επιλογή και την επεξεργασία της εικόνας, μέσα από
έναν όγκο 1200 περίπου φωτογραφιών. Στην ομάδα προστέθηκε ο γραφίστας Νίκος
Βουρλιώτης που ανέλαβε το σχεδιασμό των 70 ταμπλό της έκθεσης.
Το υλικό προέρχεται κυρίως από τις οικογενειακές συλλογές των κατοίκων των
Δελφών, οι οποίοι τις παραχώρησαν στο Ευρωπαϊκο Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και
συμπληρώθηκε από το αρχείο της Γαλλικής Σχολής Αθηνών, τη συλλογή Πέτρου
Πουλίδη – Αρχείο ΕΡΤ και από τα φωτογραφικά αρχεία της Μαρίας Χρουσάκη – Εθνική
Πινακοθήκη, της Δημοτικής Ενότητας Δελφών και του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού
Κέντρου Δελφών.
Η έκθεση αποτελεί στην ουσία ένα φωτογραφικό αφήγημα για τη ζωή των
κατοίκων των Δελφών και επικεντρώνεται στις καθημερινές ασχολίες, τα ήθη και
έθιμα μιας μικρής παραδοσιακής κοινωνίας που σταδιακά μετεξελίσσεται ενώ
αντιστικτικά παρουσιάζει στιγμιότυπα από επισκέψεις διαφόρων προσωπικοτήτων από
την Ελλάδα και το εξωτερικό στον αρχαιολογικό χώρο και στο Μουσείο των Δελφών.
Διάρκεια έκθεσης 18 Φεβρουαρίου – 28 Απριλίου 2017.
Δευτέρα-Παρασκευή : 09.00 - 15.00
Σάββατο-Κυριακή : 11.00 - 16.00
Είσοδος ελεύθερη
Σάββατο-Κυριακή : 11.00 - 16.00
Είσοδος ελεύθερη
Μύρκας
2 σχόλια:
Ωραίες οι θύμησες και η έκθεση φωτογραφιών .
Ευτυχώς που επενέβησαν οι Γάλλοι και αποκάλυψαν τα θαμμένα μνημεία την αξία των οποίων ακόμη και μέχρι σήμερα οι περισσότεροι ιθαγενείς δεν έχουν εκτιμήσει.
Νομιζω οτι εγινε επιλεκτικη οικογενειοκρατια οικογενειες που δεν εχουν προσβαση στο διαδυκτιο δεν τους ζητηθηκανε φωτογραφιες οι Δελφοι - Καστρι δημιουργηθηκε και απο αλλες οικογενειες που δεν φαινονται καθολου δεν ειναι ολα φολκλορ υπαρχει και η πραγματικοτητα οι......μπροσταρηδες το παρακανανε
Δημοσίευση σχολίου