Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Ώρα για αποχώρηση, από Δήμο και Περιφέρεια

Αποτέλεσμα εικόνας για Νίκου Δρόλαπα
του Νίκου Δρόλαπα




     Έπεσα έξω !  Εκεί που νόμιζα ότι κάποια στιγμή θα τελείωνα με τα θέματα του Δήμου Δελφών για να ασχοληθώ με τη Περιφέρεια, πού να τελειώσω. Κι όσο πλησιάζουν οι εκλογές, προέχει η συνεισφορά στην ενημέρωση των συμπολιτών μας για τη πορεία των ζητημάτων που συνδέονται άρρηκτα με τη ποιότητα της ζωής μας και το μέλλον του τόπου μας.     
      Είναι πολλά τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος και δεν …’’πρόκαμα’’ να αναφερθώ σε όλα.  Γιατί, όποια δημοτική ή περιφερειακή πέτρα να σηκώσεις, από κάτω θα βρεις διαπλοκή, κακοδιοίκηση, σπατάλες, πονηριές, παράνομες και αθέμιτες πρακτικές και πολλές…αποτυχίες.  Δηλαδή διοίκησαν, με όσα δεν συνάδουν σε μία ηθική, υπεύθυνη και άξια διοίκηση δημόσιου χαρακτήρα, όπως είναι ο Δήμος και η Περιφέρεια.
      Βέβαια, πολλά βαρύνουν και τη Περιφέρεια, η οποία ξέχασε ότι και η Φωκίδα ανήκει στη Στερεά Ελλάδα !  
      Οι δημόσιες παρεμβάσεις για τη Περιφέρεια και την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, δεν σχετίζονται με την υποψηφιότητά μου. Δεν περίμενα να είμαι υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος για να ενδιαφερθώ ξαφνικά. Για πολλά θέματα έχω ασκήσει δριμεία κριτική, αρχίζοντας  από τον κ. Μπακογιάννη, ο οποίος προκλητικότατα εγκατέλειψε τη Φωκίδα.  
       Όπως και με τον Δήμο, σταθερή επιδίωξή μας ήταν και είναι ο εποικοδομητικός διάλογος. Δεν υπήρξε δυστυχώς η ανάλογη ανταπόκριση από τους νυν και πρώην αυτοδιοικητικούς ή και από άλλα πολιτικά  πρόσωπα του Νομού μας, αν και προκλήθηκαν να απαντήσουν. Πολλές φορές η σιωπή είναι πιο φλύαρη και οι Πολίτες βγάζουν τα συμπεράσματά τους.
       Αρνούνται συνειδητά, γιατί φοβούνται την αλήθεια που εκφράζουμε και το χειρότερο γι΄αυτούς είναι ότι δεν μπορούν να μας διαψεύσουν σε τίποτα.
      Το φαινόμενο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εφήμεροι εξουσιαστές εξυπηρετούσαν  προσωπικές τους επιδιώξεις, τα συγγενικά τους και τα μεγάλα συμφέροντα, αδιαφορώντας για τη προκοπή του τόπου ο οποίος τους ανέδειξε και δεν έχουν έργο να παρουσιάσουν, αφού δεν έχουν κάνει τίποτα.
      Εμείς όμως, συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που ξέρουμε και μπορούμε, κόντρα στις λυσσαλέες επιθέσεις που δεχόμαστε από αυτούς που μετέτρεψαν τη δύναμη που τους έδωσαν οι πολίτες σε εκδίκηση . Συνεχίζουμε την εργώδη προσπάθεια με τον ουσιώδη λόγο μας στα τοπικά ζητήματα,που,θέλουμε να πιστεύουμε, ότι εκφράζει τη κοινή συνείδηση των συμπολιτών μας, ευρισκόμενος σε απόλυτη αντιστοιχία με τη ταπεινή μας πορεία.
      Το σημείωμα αυτό, αφιερωμένο στον παγκόσμιο θρήνο για τη μεγάλη καταστροφή της Νοτρ Νταμ, της Παναγίας των Παρισίων, που δεν συντάραξε μόνο τους Χριστιανούς απανταχού της γης, αλλά και τους πιστούς των άλλων θρησκειών, που έχουν τις ίδιες πολιτισμικές αξίες με εμάς. 
       Αυτό το έργο δεν επανέρχεται στην αρχική του λαμπρότητα και αξία, με χρυσάφι να το ξαναφτιάξουν, με τις πλέον σύγχρονες τεχνικές. Γιατί όσο υπήρχε ήταν ένας αγιασμένος τόπος από τη λατρεία, τις προσευχές εκατομμυρίων ανθρώπων, τις παρακλήσεις, την εναπόθεση ελπίδων, του ανθρώπινου πόνου και των συναισθημάτων που ήταν γεμάτο.. 
       Είδαμε το συγκλονιστικό αυτό γεγονός. Σκληρό μάθημα για όλους.  Κατέδειξε, πόσο ανοχύρωτους αφήνουν, ακόμη και οι πιο οργανωμένες κοινωνίες τους θησαυρούς του Κόσμου.
      Συνέπεσε χρονικά , με τις εργασίες συντήρησης του ζωγραφικού διακόσμου των τοιχογραφιών του Σπύρου Παπαλουκά και αποκατάστασης του οικοδομήματος του Ιερού Ναού της Μητροπόλεως της Άμφισσας από το Υπουργείο Πολιτισμού, μετά από τριάντα χρόνια συνεχών εκκλήσεων.  
      Παρακολουθούμε την εξέλιξη των εργασιών από κοντά, αν και μας κλείνουν τις πόρτες για να μην τους πάρουμε τα …μυστικά.
       Προσέξαμε, ότι δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή στη στατική επάρκεια του κτιρίου. Δεν ερευνήθηκε, δεν ερευνήθηκε σωστά,αν η δομή του Ναού θα «αντέξει» και σε κάποιες ενδεχόμενες μελλοντικές επιβαρύνσεις από σεισμούς, τις οίδε ποίου μεγέθους, όταν μάλιστα έχουν εντοπισθεί ήδη «ευάλωτα σημεία» από προηγούμενους σεισμούς στα παράθυρα του βόρειου και του νότιου κλίτους και σε άλλα σημεία της περιμετρικής τοιχοποιϊας. 
       Και δεν είναι μόνο η διασφάλιση του κτιρίου.  Μία ενισχυμένη ακαμψία των τοίχων θα διασώσει και το κτίριο και τις τοιχογραφίες από μελλοντικές ρωγμές ή και αποκολλήσεις επιχρισμάτων. Το έργο αυτό γίνεται τώρα και πρέπει να «κρατήσει» για πάντα.
       Επομένως έπρεπε να προηγηθούν οι εργασίες ενίσχυσης της αντοχής των τοίχων.  Αποτελεί κύρια ανησυχία το γεγονός ότι η μελέτη του έργου δεν περιλαμβάνει τις τεχνικές που θα καθιστούσαν άτρωτες τις τοιχοποιίες και κατά συνέπεια το έργο των τοιχογραφιών. 
        Είναι δυνατόν να έχουν αρχίσει τα χρώματα στο ζωγραφικό διάκοσμο του ναού και να μην έχουν ισχυροποιήσει τους τοίχους ;   Είναι σοβαρές παραλείψεις αυτές και πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες αναστηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού να επανεξετάσουν το ζήτημα αυτό.
      Παρατηρήσαμε επίσης ότι οι εικόνες των τοιχογραφιών διαφέρουν από τις αρχικές. Έτσι όμως το έργο απομακρύνεται από την αρχική του μορφή και τη Βυζαντινή τεχνοτροπία του. Και αυτό γίνεται επειδή δεν λαμβάνονται υπόψη τα Ανθίβολα των Αγιογραφιών που φιλοτέχνησε ο Ζωγράφος Σπύρος Παπαλουκάς ( σύγρονος του Φώτη Κόντογλου ).
      Τα Ανθίβολα αποτελούν σπάνιο εικαστικό θησαυρό μεγάλης αξίας. Είναι τα προσχέδια των εικόνων που ενσωμάτωσε ο Ζωγράφος στο έργο των τοιχογραφιών. Τεμάχια από ριζόχαρτο που επάνω τους σχεδίαζε την κάθε εικόνα σε πραγματικό μέγεθος με κάρβουνο, τα τρυπούσε και τοποθετούσε το τρυπημένο χαρτί στον τοίχο που είχε ετοιμάσει το υπόστρωμα. Εκεί, με τη χρήση καρβουνόσκονης αποτυπωνόταν η σκιά του στον τοίχο.
      Αλήθεια, που είναι τα Ανθίβολα ; σε ποιόν παραδόθηκαν από την κόρη του Παπαλουκά ;  Πού φυλάσσονται και πώς είναι εξασφαλισμένα από την υγρασία και τον χρόνο ; Υπάρχουν ;  Όλα ;  και τα 349 ; Δεν λείπει κανένα ; είναι σημαντική η αλήθεια, γιατί το καθένα κοστίζει επάνω από 350 χιλιάδες σήμερα.  Ποίος  μπορεί να το διασφαλίσει αυτό ;  γιατί φημολογείται, ότι τα καλύτερα κομμάτια, όπως αυτό της Πλατυτέρας, της Παναγίας με ανοιχτή την αγκαλιά και του Παντοκράτορα έγιναν δωράκια (;)  από χέρι μολυσμένο σε υψηλά (!)  πρόσωπα. 
       Ποιος όμως έχει το θάρρος και τη τόλμη να πει δημόσια τι ακριβώς συμβαίνει;      
      Τι έκανε το ιερατείο που εκφράζει το βαθύ παρελθόν, η παρέα της ανταλλαγής ψήφων για την εναλλαγή των ιδίων και ιδίων προσώπων στις διοικήσεις του Δήμου και της Περιφέρειας, με τους σημερινούς διαδόχους τους να επιδιώκουν, παρά τα όσα τους βαρύνουν, να συνεχίσουν ανενόχλητοι τη….δουλειά της αλήστου μνήμης παρέας, που καλό θα είναι για τον Δήμο και τη Φωκίδα να καταψηφισθούν για να ξεχαστούν ως κακή ανάμνηση. Γιατί κατάφεραν, ακόμη και τα Ανθίβολα του Παπαλουκά να τα μετατρέψουν σε « Αμφίβολα » με τις ατέλειωτες αναθέσεις σε γνωστούς και μη εξαιρετέους,  με το αζημείωτο φυσικά και μάλιστα με το….πολύ αζημείωτο, με μοναδικό σκοπό και αποτέλεσμα, το φαγοπότι.
      Ασχοληθηκαν υπεύθυνα ποτέ; πρόβαλαν αυτό το θησαυρό, σαν μια μοναδική πολιτιστική Κληρονομιά, που θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την Άμφισσα ;  Όχι.  Παραμένει άγνωστο το έργο αυτό, γιατί εκείνο που τους ενδιέφερε ήταν οι μελέτες επί μελετών  που κατέληξαν στα αζήτητα, ημερίδες, εκθέσεις, πολυτελείς εκδόσεις, σεμινάρια, συνέδρια με εκατοντάδες προσκεκλημένους και φαγοπότια  για δημόσιες σχέσεις,  μόνο και μόνο για προσωπική τους προβολή, για να εξασφαλίσουν...’’ καριέρες‘’. Κι άλλες πιστώσεις δίνονται τώρα,  άλλα δυόμιση εκατομμύρια ευρώ.  Πού πήγαν τόσα χρήματα, τόσα κονδύλια  που εδίδοντο κάθε φορά, πολλά τα λεφτά, χωρίς να γίνεται τίποτα. 
      Η Ιερά Μητρόπολη Φωκίδας έχει τη χρήση του Μνημείου αυτού.    
      Γνωρίζει πολύ καλά τι έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια,  με το οικοδόμημα του Ιερού Ναού και τον ζωγραφικό του διάκοσμο. Θα ενθυμείται παλαιότερα δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων με τίτλους όπως : ‘’Το μακρύ παγκάρι των Αγιογραφιών Παπαλουκά‘’. Εμείς, δεν συμμεριζόμαστε αυτές τις εκφράσεις και τις απορρίπτουμε.   
       Φαίνεται όμως ότι η  Ι. Μητρόπολη κρατάει αποστάσεις, αν και ποτέ δεν γνωστοποίησε τους λόγους που έχει αποστασιοποιηθεί στα περισσότερα ζητήματα που αφορούν τη Δημόσια περιουσία των Κληροδοτημάτων.  Οι αείμνηστοι Ευεργέτες και Δωρητές των τεράστιων περιουσιών πίστευαν ότι θα γίνει χρηστή διαχείριση αυτών και ότι θα επιτελέσουν τους σκοπούς για τους οποίους δωρίθηκαν στην Άμφισσα και τους κατοίκους τους.
       Προέβλεπαν ότι ο εκάστοτε Μητροπολίτης, ως Πρόεδρος των Διαχειριστικών Επιτροπών, ο Πρόεδρος Πρωτοδικών Άμφισσας, ο οποίος, δυστυχώς, στη συνέχεια αντικαταστάθηκε από Δικηγόρο, ο Δήμαρχος Άμφισσας και κάποιοι ευυπόληπτους Δημότες, θα αποτελούσαν την υψηλότερη εγγύηση.
       Οι περιουσίες των Κληροδοτημάτων τσαλαπατήθηκαν, ξεπουλήθηκαν, χάθηκαν, με πρωτεργάτες τους εμπλεκόμενους κάθε φορά  αυτοδιοικητικούς και Δικηγόρους, των οποίων τα ονόματα περιφέρονται ακόμη και όλοι σιωπούν.
      Πολλοί από αυτούς μετέχουν και στις επερχόμενες εκλογές και λόγω της…μακροημερεύουσας συνεργασίας με τους ιθύνοντες της Ι. Μητροπόλεως προσπαθούν να εμπλέξουν και την Εκκλησία στα προεκλογικά τους παιχνίδια.  Δεν γνωρίζουμε αν θα το επιτύχουν και μέχρι ποίου βαθμού. Κατά το παρελθόν ακόμη και από άμβωνος ακούγονταν οι συγκαλυμένες και μη παραινέσεις για κόμματα ή ακόμη και για πρόσωπα. Ήσαν γνωστές. Ανάμεσα στους πιστούς ψιθυρίζεται ότι κάποιες προτιμήσεις δεν κρύβονται ακόμη και σήμερα κι αν αυτό συνεχισθεί, θα ευρεθούμε στη πολύ δυσάρεστη θέση να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, όπως πάντα.
      Από τα 349 τεμάχια Ανθιβόλων, στη Χάρμαινα, στην εκεί Πινακοθήκη του Σπύρου Παπαλουκά εκθέτουν μόνο τα 25 τεμάχια, σε πολύ μικρό χώρο, χωρίς ευχερή πρόσβαση των επισκεπτών και των λεωφορείων.
      Το Κληροδότημα της κυρίας Άννης Γαζή – Καρέλλα επί της πλατείας του Ι.Ν. της Μητροπόλεως, είναι η καλύτερη λύση για να μεταφερθούν εκεί τα Ανθίβολα, ώστε οι επισκέπτες του Ναού να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτά, για να έχουν μία άμεση και ολοκληρωμένη εικόνα του έργου αυτού, από όλες της φάσεις της δημιουργίας του.
       Δυστυχώς, άλλη μια φορά για την Άμφισσα, το κτίριο αυτό ο Δήμος Δελφών το ενοικιάζει κρυφά σε εργολάβους ….! ! !.
       Και να ήσαν μόνο αυτές οι παραλείψεις και τα παρατράγουδα.
       Υπάρχουν και άλλα θέματα μεγάλης σπουδαιότητας, όπως η εγκατάσταση μέσα στον Ι. Ναό συστήματος Πυρανίχνευσης, υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο και σύστημα εκτόξευσης κόνεως για τη προστασία του Ναού από φωτιά, που δεν έχουν προβλέψει..
       Δεν γνωρίζουν, αλλά και δεν μπορούν να κάνουν τα αυτονόητα.
       Μήπως επί έξι χρόνια από την ημέρα που καταστράφηκε από φωτιά η καρδιά του Ελαιώνα της Άμφισσας και το Δελφικό τοπίο φρόντισαν από τη Περιφέρεια  ή από τον Δήμο να κατασκευάσουν υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο για την ασφάλεια του Ελαιώνα μας από τη φωτιά ; 
        Μήπως μερίμνησαν να εξασφαλίσουν την Ιερά Μονή της Βαρνάκοβας που κάηκε ολοσχερώς σχεδόν από την αδιαφορία της ίδιας παρέας ; 
        Μήπως έχουν εξασφαλίσει από τη Φωτιά την Ιερά Μονή του Προφήτου Ηλιού στο Χρυσό ;
       Οι άνθρωποι έχουν άλλα, προσωπικά ενδιαφέροντα…. Όταν ο τόπος μας έχει ανάγκη από πολλά.  Όταν χρειάζεται αγώνα και πίστη για να βγει από τα αδιέξοδα που τον οδήγησαν      
       Γι αυτό, έχουν κατρακυλήσει στη συνείδηση των πολιτών, γιατί τα άσχημα που έκαμαν ήσαν πολλά και βαριά  και όσα όφειλαν να κάμουν και δεν τα έκαμαν. Δεν έκαμαν τίποτα.
       Και παρ΄όλα αυτά επιμένουν, άλλοι στη καρδιά της Ελλάδας και άλλοι στη καρδιά της Φωκίδας, τον κτύπο τους όμως δεν άκουσαν.
        Όσοι είδαν το ντιμπέϊτ στη τηλεόραση του STAR Λαμίας των υποψηφίων Περιφερειαρχών, κατάλαβαν, ότι αν δεν είχαν όλοι οι κομματικοί, εκτός του Απόστολου Γκλέτσου, να πάρουν το κάτι τις τους από τα κόμματα, τα ποσοστά τους θα ήταν για κλάμ,ατα….   
        Αποτελεί πλέον κοινή πεποίθηση ότι με αυτούς, τους ίδιους και τα παράγωγά τους, να δει προκοπή  ο τόπος δεν μπορεί…….

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΙΣΕΤΕ ΟΛΟΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΟΛΟΙ