Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Σαν σήμερα η μεγαλύτερη τραγωδία για την ΠΑ με τους 63 νεκρούς του C-130 στο όρος Όθρυς

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991 μεταγωγικό αεροσκάφος τύπου C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό τη Νέα Αγχίαλο. Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση το στίγμα του αεροσκάφους χάνεται από το ραντάρ. Έπειτα από τρεις ημέρες έρευνας, το πρωί της Παρασκευής 8 Φεβρουαρίου κυβερνήτης στρατιωτικού ελικοπτέρου που συμμετείχε στις έρευνες αναγνωρίζει τα συντρίμμια του C-130 στην κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς σε υψόμετρο 1.520.

Κανένας από τους 63 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και σμηνίτες επέζησε της πρόσκρουσης. H δίκη άρχισε έπειτα από τρία χρόνια και εννέα μήνες, στις 4 Νοεμβρίου 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών, με μοναδικό κατηγορούμενο – για παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος εν καιρώ μερικής επιστράτευσης, για ανθρωποκτονία κατά συρροήν και εξ αμελείας και για καταστροφή αεροπλάνου – τον Επισμηναγό Στέφανο Τίγκα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου την ημέρα του δυστυχήματος. Ύστερα από μια σύντομη αλλά γεμάτη ένταση δίκη μόλις δύο εβδομάδων, το Αεροδικείο επέβαλε στον απόστρατο πλέον επισμηναγό φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή.


Ο κ. Τίγκας  πάντως έπειτα από έναν χρόνο και δύο μήνες, στις 19 Ιανουαρίου 1996, κρίθηκε παμψηφεί αθώος από το Διαρκές Αναθεωρητικό Αεροδικείο. Οι συγγενείς των θυμάτων είχαν μιλήσει για δίκη – παρωδία και κατηγόρησαν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για απόκρυψη εγγράφων. Το μοιραίο αεροσκάφους της Π.Α. τύπου C-130 με αριθμό 748 είχε απογειωθεί την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991, λίγο πριν από το μεσημέρι, από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής που είχε σχέση με την εμπλοκή της χώρας μας στα γεγονότα του Περσικού.



@Παπαδόπουλος Συμεών του Σωτηρίου , ο άτυχος υιός του αείμνηστου "δασκάλου"

Ο προορισμός του σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΕΘΑ ήταν η Κρήτη, αλλά έπρεπε πρώτα να πάρει προσωπικό από την 111 ΠΜ (Αγχίαλο) που στη συνέχεια θα μετέφερε στην 115 ΠΜ (Χανιά) και στο Τυμπάκι. Το αεροσκάφος βρισκόταν περίπου 38 χιλιόμετρα από την Αγχίαλο, όταν ξαφνικά χάθηκε από το ραντάρ χωρίς προηγουμένως να έχει αναφερθεί κάποιο πρόβλημα από τον κυβερνήτη του επισμηναγό (Ι) Δ. Μπίνα.


www.olympia.gr


2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

--Ο κ.Τίγκας απεβίωσε στις αρχές της 10ετίας του 2000 , μάλλον από κύρωση ήπατος λόγω του ότι είχε γίνει αλκοολικός.
--Οι περισσότεροι εκ των θυμάτων είχαν συρθεί μέσα στο χιόνι , αφήνοντας αιματηρά ίχνη πάνω σ αυτό , απόδειξη ότι ζούσαν μετά την πρόσκρουση και πέθαναν (και) από το κρύο λόγω του ότι ανευρέθησαν μετά από 3 ημέρες ερευνών.
--Από μαρτυρίες αξιωματικών εκείνης της εποχής , ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους , φαίνεται πως δεν πίστεψε στα όργανα που έδειχναν χαμηλό ύψος πτήσης, με αποτέλεσμα την τελευταία στιγμή να προσπαθήσει την ανύψωση του αεροσκάφους που τελικά σύρθηκε με την κοιλιά στην κορυφή της Όθρυος και συνετρίβη.
Αιωνία η μνήμη στα αθώα θύματα της τραγωδίας.

ΤΑΣΟΣ ΔΡΟΣΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Στο φίλο και συμμαθητή Συμεών Παπαδόπουλο που χάθηκε εκείνη τη μέρα στη μοιραία πτήση θα είσαι στη μνήμη μας