Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

Ανακοίνωση-Καταγγελία από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στον δήμο Δελφών κ.Μαρίνο Λύτρα , για το οικόπεδο «Νησί Κουμπούλοι» στην Δ.Ε Άμφισσας

Στην αρχή της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών, στις 22 Ιουνίου, προβήκαμε σε μια σημαντική ανακοίνωση - καταγγελία. Πέντε μέρες πριν το συμβούλιο είχε σταλεί αίτημα από τους κυρίους Βασίλη Αυγερινό και Βαγγέλη Μυταρά, προς το σώμα, το οποίο δεν λάβαμε εγκαίρως, όντας κοινοποιημένοι, αλλά το διαβάσαμε μέσα από τοπικές εφημερίδες. Το αίτημα αφορούσε χορήγηση στοιχείων σχετικά με τις οικονομικές υποχρεώσεις του Δήμου Δελφών που απορρέουν από το προσύμφωνο αγοράς ακινήτου της εταιρείας IMERYS (πρώην S&B) στη θέση «Νησί Κουμπούλοι» Άμφισσας. Η μη έγκαιρη διαβίβαση του στο σώμα γεννά ερωτήματα και αναδεικνύει σοβαρά εσωτερικά προβλήματα ως προς την λειτουργία του Δήμου.


Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις μας από τον Σεπτέμβριο του 2025, δεν έχουμε λάβει πλήρη και επαρκή ενημέρωση για την εξέλιξη της αγωγής της Imerys απέναντι στον Δήμο. Υπενθυμίζουμε μάλιστα πως ο Δήμος, σε περίπτωση που χάσει την δίκη, κινδυνεύει να πληρώσει εκατομμύρια ευρώ βάζοντας βόμβα στα θεμέλια του. 

Από το αίτημα των κατοίκων προκύπτουν κάποια ερωτήματα τα οποία οφείλει να απαντήσει σήμερα η Δημοτική Αρχή και να σταματήσει να κρύβεται πίσω από το δάχτυλο της μετακυλίοντας ευθύνες και επικαλούμενη ευαίσθητα δεδομένα. Αν επιδοθεί ποινή εκατομμυρίων στον Δήμο Δελφών, αποκλειστική ευθύνη θα έχει η Δημοτική Αρχή με την απραξία της και την άρνηση συνεργασίας της μαζί με όσους θέλουμε να βοηθήσουμε για να αποφύγουμε τα χειρότερα.

Συνεπώς, δημόσια, η Δημοτική Αρχή ερωτάται :

1. Δεδομένου του προσυμφώνου του 2017 μεταξύ Δήμου Δελφών και της Imerys , το ακίνητο στην θέση «Νησί Κουμπούλοι» βρίσκεται στην κατοχή του Δήμου ή έχει επιστραφεί στον ιδιοκτήτη του;
2. Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες πραγματοποίησε ο Δήμος από το 2017 έως σήμερα για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που ανέλαβε με το προσύμφωνο;
3. Ποια είναι η γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων του Δήμου σχετικά με την εξέλιξη και την εκδίκαση της αγωγής;

Το προσύμφωνο που συνήφθη το 2017 μεταξύ του Δήμου Δελφών και της Imerys αποδεικνύει ότι ο Δήμος είχε πλήρη γνώση της υφιστάμενης κατάστασης του ακινήτου και ανέλαβε συγκεκριμένες υποχρεώσεις ως προς τη διαχείρισή του. Από το 2019 έως σήμερα η Δημοτική Αρχή του κυρίου Ταγκαλή που ανέλαβε την διοίκηση του τόπου οφείλει να εξηγήσει ποιες ενέργειες πραγματοποίησε για την εκπλήρωση αυτών των υποχρεώσεων και ποιο είναι το απτό αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών. Οι δημότες δικαιούνται πλήρη ενημέρωση.

ΛΥΤΡΑΣ ΜΑΡΊΝΟΣ 
Επικεφαλής Μείζονος Μειοψηφίας Δήμου Δελφών 

Δεν υπάρχουν σχόλια: