Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Γιατί ναυάγησε στο παρελθόν η μοναδική σοβαρή πρόταση ντόπιου επενδυτή για τουριστική εκμετάλλευση της μαρίνας Ιτέας ;  

Το χρονικό της "αποτυχίας" και η σχετική μελέτη βιωσιμότητας .. παρακαταθήκη για κάθε ενδιαφερόμενο ..





Προοίμιο  :


Το 2003, ντόπιος ενδιαφερόμενος επενδυτής ανέθεσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης βιωσιμότητας για την Μαρίνα Ιτέας στην εταιρία συμβούλων EFAPLAN (η οποία έχει εκπονήσει και άλλες σχετικές μελέτες για τις Μαρίνες : Καλαμάτας, Σάμου, Σκιάθου, Πόρτο Ράφτη κ.α ).

Ο τότε Δήμος Ιτέας και το τότε Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας ουδέποτε απάντησαν στις επιστολές εκδήλωσης ενδιαφέροντος του επενδυτή.

Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής είχε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να συσταθεί Ανώνυμη Εταιρία για συνεκμετάλλευση της Μαρίνας Ιτέας από φορέα που θα συμμετείχαν οι :
·        Δήμος Ιτέας
·        Δήμος Τολοφώνας  (λόγω της ύπαρξης του  Καταφυγίου Αλιευτικών Σκαφών),
·        Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας &
·        Ιδιώτης
ώστε σε περίπτωση θετικής εξέλιξης να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Μεταγενέστερα σε διαγωνισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας που διενεργήθηκε το 2009 στα πλαίσια του έργου «Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Αξιοποίησης Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) Ιτέας» ο ίδιος ενδιαφερόμενος επενδυτής εξεδήλωσε ενδιαφέρον συμμετοχής, αλλά ο Διαγωνισμός (όπως συνάγεται) απέβη άκαρπος.

Ευελπιστούμε να έχουν εκλείψει πλέον όλα αυτά τα “τυχαία γεγονότα” και τα εμπόδια του παρελθόντος στην αξιοποίηση ενός μείζονος τομέα, τουριστικού ενδιαφέροντος  και ο νέος επενδυτής ('Ομιλος Εταιρειών Κυριακούλη) να στεριώσει για τα καλά στον τόπο που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη να αναδείξει την παγκόσμια μοναδικότητά του …

ΔΕΛΦΟΙ  γαρ..



Οι αναπάντητες επιστολές προς Δήμο Ιτέας και Λιμενικό Ταμείο Ν.Φωκίδας






Η μελέτη βιωσιμότητας της μαρίνας Ιτέας (2003)






Από το αρχείο της 'κ'

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κουϊζ :

Ξέρετε πόσα “ξενοδοχεία” είχε η Κίρρα, πριν 40 χρόνια , όταν ήταν…τουριστική ;

Για να μη χαλάτε φαιά ουσία :

Περίπου τέσσερα (4) μεγέθους του Delphi Βeach Ερατεινής.



Υπολογισμός
Τρία κάμπινγκ με πληρότητα 90 % = 1.700 άτομα : 2,5 = 680 κλίνες /177 (Delphi Beach) =>4



ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ :

Κάποιοι έχουν απαξιώσει το δυνατό σημείο που είναι η παραλία των Δελφών..

Ανώνυμος είπε...

Επιπλέον αλήθειες. Κάποιος απο την πλευρά των εκπροσώπων του δημοσίου που κλήθηκαν να συμφωνήσουν, προκειμένου να φρενάρει την διαδικασία στα πρώτα στάδια είπε ότι θα ήθελε μέν αλλά εξέφρασε και άλλος ενδιαφέρον για την μαρίνα οπότε δεν θα ήταν εύκολο να προχωρήσει εύκολα η πρόταση. Ποιός ήταν ο άλλος που εξέφρασε ενδιαφέρον για την μαρίνα και εξαιτίας του φρέναρε αρχικά η διαδικασία; Η γνωστή S&B. Για όσους έχουν χρόνια να πέσουν έξω στις προβλέψεις για το ποιό ρόλο παίζει ο καθένας και που το πάνε το καράβι του Δήμου Δελφών οι κατά καιρούς καπεταναίοι, δεν θα είναι έκπληξη. Ας θυμηθούμε όμως τις δηλώσεις του πρώην Δημάρχου Ιτέας Κου Παπαλάιου σε συνέντευξη στην εφημερίδα Ωρα της Φωκίδας, το 2010 νομίζω. Είχε πει ότι κανείς θεσμικός που αποφάσιζε για αυτό τον τόπο δεν κατέβαζε πρόταση στο εκάστοτε συμβούλιο εάν δεν έπαιρνε πρώτα την έγκριση του διευθυντή. Δεν θυμάμαι πώς το διατύπωνε αλλά αναφερόταν ξεκάθαρα στον διευθυντή της εταιρίας εξόρυξης βωξίτη με τα κατά καιρούς ονόματά της. Το ότι τα συμφέροντα βωξίτη είναι κάθετα ενάντια σε κάθε προοπτική τουριστικής ανάπτυξης το λένε όλες οι επίσημες πηγές. Αυτό σημαίνει για όσους δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα "ανταγωνιστικές δραστηριότητες". Φαντάζεστε τώρα να πάρει ο Κυριακούλης την Μαρίνα και με την πρώτη που θα σταματήσουν οι βροχές να γεμίσουν τα σκάφη κόκκινη σκόνη; Το να γεμίζουν κόκκινη σκόνη τα πνευμόνια κάποιων ανθρωπόμορφων ζωντανών που ζούν στην περιοχή και των παιδιών τους και των μωρών τους δεν ήταν πρόβλημα μέχρι σήμερα. Τώρα τί κάνουμε; Είναι τυχαίο ότι κάποιοι προσπαθούν να διαβάλουν με κάθε τρόπο στα χαμηλά και αμόρφωτα επίπεδα της κοινωνίας μας αυτή την επένδυση. Ενώ τα ίδια πρόσωπα δεν τα ενόχλησε ποτέ τίποτα από την δραστηριότητα του βωξίτη, τα αιολικά που γέμισαν τα βουνά μας και τις ιχθυοκαλλιέργειες που έπνιξαν το πρώην τουριστικό Γαλαξίδι; Οι γνώση υπάρχει πιά. Μόνο όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί δεν καταλαβαίνει.

Ανώνυμος είπε...

Και η τοπική Αρχαιολογική Υπηρεσία έδιωχνε κσι διώχνει υποψήφιους επενδυτές προστατεύοντας έτσι την «μονοκαλλιέργεια» της περιοχής στο παράκτιο και όχι μόνο μέτωπο.

Ανώνυμος είπε...

Με το μέγα σκάνδαλο στο Λαρνάκι τι γίνεται τελικά; Ακόμα αναβάλουν στο ΣΤΕ;

Ανώνυμος είπε...

Τί σημαίνει για τον διαγωνισμό του 2009 " (όπως συνάγεται) απέβη άκαρπος";. Εδώ τους έχετε τινάξει τα πέταλα, ντρέπεστε να πείτε ότι απλά τον πάγωσαν και αυτόν για να μην προχωρήσει η τουριστική ανάπτυξη; Έχουμε καταλάβει ποιοί έκαναν και κάνουν τι και δεν θα τους πετροβολήσουμε. Απλά να ξέρουμε ακόμα περισσότερα στοιχεία να μπορούμε να βουλώνουμε το στόμα όλων αυτών που κοροϊδεύουν εδώ και χρόνια χαζούς, αμόρφωτους και αγαθούς και τους έχουμε συνέχεια στο σβέρκο. Τέλειωσε το παραμύθι τους. Να προχωρήσουμε μπροστά.

Ανώνυμος είπε...

Το αδίστακτο πρόσωπο του καπιταλισμού ήθελε και θέλει να μην προχωρήσει η μαρίνα Ιτέας γιατί θίγει τα συμφέροντα των αγαπημένων του παιδιών που έχουν ήδη την στυγνή εκμετάλλευση της περιοχής και των ιθαγενών. Το καθαρό πρόσωπο της αριστεράς , ήθελε και θέλει να μην προχωρήσει ποτέ η μαρίνα γιατί θεωρεί εχθρό της ιδεολογίας την τουριστική δραστηριότητα και γιατί ταυτόχρονα δεν θέλει κανένα ιδιώτη πουθενά. Δεν μιλάμε για τον σοσιαλισμό που κατάντησε να υποστηρίζει το πλειοδότη κάθε φορά, δηλαδή αυτόν που ήδη βγάζει λεφτά απο την εκμετάλλευση του τόπου. Τελικά πώς τα κατάφεραν όσοι έχουν την ευθύνη να πάει ο τόπος μπροστά και όλοι συμφωνούν ότι καλά κάνει ο Κυριακόπουλος και ο Μυτιληναίος να μας εξευτελίζουν ζωή, υγεία και περιουσία για να έχουν κάθε χρόνο 50 έως 200 % αύξηση κερδών!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

@Πρώτος σχολιαστής

Χωρίς να ξέρω καλά τα ζόρια και τη ζωή των επιχειρηματιών των κάμπινγκ της Κίρρας εγώ μεγαλώνοντας τα έβλεπα ίδια και απαράλαχτα. Δεν είχαν βάλει ούτε ένα καρφί από την δεκαετία του '70.

Αντίθετα τα ξενοδοχεία της Ιτέας προσπάθησαν όλα αυτά τα χρόνια και υπάρχουν ακόμη.