Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

6 ΔΙΣ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ – ΕΚΤΟΣ Η ΦΩΚΙΔΑ


Στη λίστα των 40 μεγάλων έργων περιλαμβάνεται μόνο το Λαμία-Ξυνιάδα για τη Στερεά
Η επιτάχυνση ολοκλήρωσης σειράς μεγάλων δημοσίων έργων, η έναρξη υλοποίησης αρκετών ακόμη και η συμβασιοποίηση νέων, αποτελούν τη βασική προτεραιότητα της Κυβέρνησης, η οποία επιδιώκει να στείλει σήμα στις αγορές ότι οι επενδύσεις βρίσκονται ψηλάστην ατζέντα της, σημειώνει σε ρεπορτάζ της η Αλεξάνδρα Γκίτση στο capital.gr.

Στη λίστα που έχει καταρτισθεί περιλαμβάνονται 40 μεγάλα εμβληματικά έργα, από τους τομείς των υποδομών, της ενέργειας και του ψηφιακού μετασχηματισμού, συνολικού προϋπολογισμού 6 δισ. ευρώ, η επιτάχυνση υλοποίησης των οποίων αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε μια περίοδο όπου ο εκ των βασικών εργοδοτών της ελληνικής οικονομίας, ο τουρισμός, αντιμετωπίζει προβλήματα. Πρόκειται δε για μια δεξαμενή η οποία εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο στα κεφάλαια που διεκδικεί η ελληνική πλευρά από το ταμείο Ανάκαμψης και από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ θα αυξήσει την απορροφητικότητα από το υπάρχον. 
Στη λίστα των 40 μεγάλων έργων περιλαμβάνονται, 15 που βρίσκονται σε εξέλιξη, 18 τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους και 7 τα οποία ο στόχος είναι να δημοπρατηθούν εντός της φετινής χρονιάς, Σε αυτά περιλαμβάνονται δράσεις για την καταπολέμηση των συνεπειών της πανδημίας, η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, η διαχείριση αποβλήτων, αντιπλημμυρικά έργα, έργα υποδομών και ενεργειακά έργα. 
Από τα μεγάλα έργα με αναμενόμενη έναρξη εντός του έτους ξεχωρίζουν η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος προϋπολογισμού 355 εκατ. ευρώ.  ΣτΓια την ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 68 εκατ. ευρώ. Στα 56 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το έργο ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, ενώ στα 42 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και ETCS L1 της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα. Στα 64 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός του έργου ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ενώ για το δίκτυο «Σύζευξις ΙΙ” ο προϋπολογισμός είναι 162 εκατ. ευρώ. Στα 265 εκατ. ευρώ είναι ο προϋπολογισμός του έργου Ultrafast Broadband (UFBB).
Παράλληλα, στα μεγάλα έργα με αναμενόμενη ενεργοποίηση (δημοπράτηση) εντός του έτους δεν περιλαμβάνεται κάποιο της Φωκίδας, όπως η διαγώνια οδός ή κάποιο της Στερεάς Ελλάδας γενικότερα. Ανάμεσά τους βρίσκουμε μεταξύ άλλων το έργο για την ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα-Βόλος με αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα ΣΣ Λατομείου – ΒΙΠΕ – ΣΣ Βόλου, προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ, την κατασκευς νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – ΡΙΟ (117 εκ ευρώ).
Όσον αφορά σε εκείνα που που βρίσκονται σε εξέλιξη, ξεχωρίζει η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), προϋπολογισμού 325 εκατ. ευρώ, το μόνο μεγάλο έργο στη Στερεά που φιγουράρει στη σχετική λίστα. Επίσης στη λίστα αυτή εντάσσονται έργο για τα Μετρό Αθηνών και Θεσσαλονίκης, η ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών συνολικού, προϋπολογισμού 534 εκατ. ευρώ, η δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για τη λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού και νοσηλευτική βοήθεια στα ύποπτα κρούσματα Κορωνοϊού κατοίκων, προϋπολογισμού 10,7 εκατ. ευρώ, δράσεις προμήθειας εξοπλισμού υγείας και δράσεις για την πρόσληψη ιατρικού, νοσηλευτικού και υγειονομικού προσωπικού στις μονάδες υγείας σε κάθε Περιφέρεια, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ. 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σταματήστε να γράφετε για τον διαγώνιο δρόμο Λαμία - Αντίρριο.

Το λιγότερο σε 30 χρόνια θα γίνει, μιας και είναι ανταγωνιστικός στους υπάρχοντες ιδιωτικής εκμετάλλευσης εθνικούς δρόμους. Οι ίδιοι το λένε και έχουμε τους περιφερειακούς και βουλευτικούς άρχοντες να μας λένε πως το ωριμάζουν το έργο κάθε χρόνο ...

Ε μα πια, πείτε καμιά αλήθεια. Ας δούμε κάνα άλλο έργο.