Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

ΓΑΛΑΞΕΙΔΙ… ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ - ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟ ΜΑΡΜΑΤΑΚΗ



ΑΠΟ  ΤΟΝ  ΕΥΣΤΑΘΙΟ  ΜΑΡΜΑΤΑΚΗ 

Γαλαξίδι 31 Οκτωβρίου 2014
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕ ΥΣΕΙΣ
    
 Ένα θέμα που δε θα πρέπει να αφήσω  απαρατήρητο αλλά και συγχρόνως να το μοιραστώ μαζί σας είναι το ποιους νέους - νέες και για ποιο λόγο επιβραβεύουμε Στη διαθήκη του  ο  Ιωάν. Αναστασόπουλος  είχε  δηλώσει  το κληροδότημά του  να  δια-νέμεται  στους αριστεύσαντες απόρους Γαλαξιδιώτες μαθητές (τριες)  Γυμνασίου Λυκείου  και ο Νικ. Μάμας  να δίνεται χορήγηση βραβείου στους αριστεύσαντες μαθητές , των τριών τελευταίων τάξεων δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Έτσι γινόταν αρχικά και στη συνέχεια το … μέτρο κατά καιρούς με νομιμοφανείς αλλά όχι νόμιμες διαδικασίες επεκτάθηκε  στους μη απόρους  μαθητές και σε όσους πετύχαιναν σε ανωτέρα ή ανωτάτη σχολή εκπαίδευσης, ίσως και σε μη Γαλαξιδιώτες την καταγωγή . 
Η τροποποίηση της επιθυμίας των θανόντων  επειδή από τότε  έχουν περάσει  πολλά  χρόνια και έχουν αλλάξει οι συνθήκες που υπήρχαν τότε  βάσει των οποίων εκδήλωσαν την επιθυμία τους  γίνεται με εισήγηση στο αρμόδιο δικαστήριο  και απόφαση του τελευταίου, κάτι που έγινε πριν μερικά χρόνια .  Τώρα και για την ολοκλήρωση των στόχων αλλά και της τήρησης των νόμιμων διαδικασιών το θέμα θα ξαναβρεθεί στα δικαστήρια.
Κατά την άποψή μου η επιβράβευση των ατόμων στη μόρφωση γίνεται ώστε βάσει του ανταγωνισμού να επιτυγχάνεται η βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου του συνόλου των μαθητών .  Δε θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι η μόρφωση δεν αποτελεί μόνο  στοιχείο απόκτησης  γνώσεων και συλλογή πτυχίων για επαγγελματική αποκατάσταση αλλά  συμβάλει στο να διαμορφώσει  ανθρώπους με κρίση ,  λογική κ.ά. .  Είναι όμως  μόνο η μόρφωση που φέρνει αυτά τα αποτελέσματα  ; ασφαλώς όχι    
Ο  αθλητισμός … παίζει ένα από τους σπουδαιότερους ρόλους στη διαμόρφωση χαρακτήρων   κυρίως  στις πρώτες ηλικίες  - παιδική  έως εφηβική - .   
Αντίστοιχο λοιπόν κίνητρο ή επιβράβευση δε θα πρέπει να δώσουμε σε όσους πρωταγωνιστούν στο άθλημα της επιλογής τους και μάλιστα όταν αυτοί είναι συγχρόνως μαθητές ή φοιτητές  ;   Οι πιο πολλοί  γνωρίζουμε  ότι τα παιδιά αυτά στερούνται περισ-σότερα πράγματα όπως και οι γονείς τους που βλέποντας την επιθυμία αλλά και την κλίση του παιδιού τους σε κάποιο άθλημα το στηρίζουν του συμπαραστέκονται στερούμενοι κι αυτοί πολλά υλικά αγαθά αφού αναγκάζονται να τα μεταφέρουν  2-3 φορές τη βδομάδα στην Ιτέα  για προπόνηση  και σε άλλα μέρη  σε Περιφερειακές ή και Πανελλαδικές διοργανώσεις.  Παλιά είχαμε  σχολικούς αγώνες  από τους οποίους αναδείχτηκαν μεγάλοι αθλητές . Τώρα αυτά καταργήθηκαν και αντικαταστάθηκαν από τις θυσίες παιδιών και γονιών με τη συμμετοχή των πρώτων σε διάφορα αθλήματα είτε ατομικά είτε με εγγραφή σε σωματεία .                  
Κι εδώ στο Γαλαξίδι έχουμε παιδιά  που ασχολούνται με την ιστιοπλοΐα , βόλεϊ, πάλη κ.ά . Σήμερα  λοιπόν σχεδόν όλοι κλείνουμε  τα μάτια και τα αυτιά στις πρώτες επιτυχίες τους χωρίς να κάνουμε τίποτε  .  Μόλις όμως μερικά από αυτά δαφνοστεφανωθούν  στο μέλλον τότε και κυρίως οι … άρχοντες του τόπου  δε θα προλαβαίνουν να συνωστίζονται  μπρος στα τηλεοπτικά κανάλια για να δηλώνουν το πόσο υπερήφανοι νοιώθουν  για  τον (την)  Ολυμπιονίκη  ή τον(την ) πρωτεύσαντα ( σα )  στο Ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο πρωτάθλημα που είναι  και λίγο συγγενείς τους ή που κατάγονται από τον ίδιο τόπο. Στον αθλητισμό λοιπόν που είναι πολιτισμός  θα συνεχίσουμε να παραμένουμε απαθείς ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: