Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΙΤΕΑ-ΛΑΡΝΑΚΙ... Δικαίωμα Χρήσης Αιγιαλού. Ανοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Δελφών

Α. Το 1990 µε την Αρ. Πρ. ∆8/Γ/Φ7.42.6/2436/28-3-1990 απόφαση των Υπουργών Βιοµηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εµπορικής Ναυτιλίας δόθηκε παράταση ισχύος του δικαιώµατος χρήσης αιγιαλού και παραλίας εντός της χερσαίας ζώνης του λιµένα Ιτέας από την ΑΕΜ ΒΩΞΙΤΑΙ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ. Για άλλα 25 χρόνια. Το δικαίωµα χρήσης είχε δοθεί µε την αρ. πρ. Γ2880/22.1.65 κοινή απόφαση των Υπουργών ∆ηµοσίων Έργων και Βιοµηχανίας προς κατασκευή νέας αποβάθρας φορτώσεως µεταλλεύµατος βωξίτη. Και οι δύο αποφάσεις είχαν δοθεί έχοντας υπόψη τις διατάξεις του Α.Ν. 2344/40 σε συνδυασµό µε τις διατάξεις του Ν.∆. 2942/54. Το αρχικό ετήσιο αντάλλαγµα έτους 1990 ορίστηκε σε 3.500.000 δρχ. ή 10.270 € αναπροσαρµοζόµενο κάθε χρόνο µε βάση τον επίσηµο τιµάριθµό. ∆ηλαδή η άδεια χρήσης ισχύει µέχρι 22/1/2015. Το πώς διαµορφώθηκε το αντάλλαγµα κάθε χρόνο από το 1990 έως σήµερα το γνωρίζει η Λιµενική Επιτροπή και το Λιµενικό ταµείο Ιτέας που έχουν υποχρέωση να ενηµερώσουν τους πολίτες. Άλλαξε ποτέ; Το εµβαδό του χώρου δεν αναφέρεται αλλά αυτός είναι σηµειωµένος σε τοπογραφικό µε κλίµακα 1:2000 του 1964 αρµοδίως θεωρηµένο.
Οι όροι και προϋποθέσεις µε τις οποίες δόθηκε η παράταση αλλά και η αρχική άδεια ήταν πέρα των άλλων και τον ορισµό του τιµήµατος.
α. Να λαµβάνεται από την εταιρεία ΑΕΜ ΒΩΞΙΤΑΙ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ κάθε µέτρο πρόληψης και καταστολής για αποφυγή ρύπανσης του θαλάσσιου χώρου που δυνατόν να προέρχεται από βροχοπτώσεις, διασκορπισµό του φορτίου κατά τη φόρτωση πλοίων κλπ.
β. Εκ της κατασκευής και χρησιµοποιήσεως της εν θέµατι αποβάθρας ουδείς περιορισµός θα επέλθει εις την χρήση των κοινοχρήστων της πέριξ περιοχής
χώρων.
γ. Η αποβάθρα θα περιέλθει εις την κυριότητα του ∆ηµοσίου µετά την λήξιν ή ανάκλησιν της παραχωρήσεως ταύτης.
δ. Η παράβασις όρου τίνος της παρούσης θέλει επιφέρει την ανάκλησιν της παραχωρήσεως ταύτης. Το πόσο εφαρµόζονται οι παραπάνω όροι και προϋποθέσεις το γνωρίζουν οι κάτοικοιτου ∆ήµου ∆ελφών και ειδικά της Ιτέας που το ζουν καθηµερινά. Οι υπηρεσίες οι αρµόδιες για την εφαρµογή των όρων και τη λήψη µέτρων είναι άφαντες και εντελώς ανύπαρκτες το ίδιο και η µέχρι τώρα δηµοτικές αρχές. Έτσι τα συµφέροντα του τόπου αγνοούνται επιδεικτικά εις όφελος των συµφερόντων της συγκεκριµένης εταιρείας.
Β. Η παραχώρηση δικαιώµατος χρήσης του χώρου χερσαίας ζώνης δεν έχει καµία σχέση σαν αδειοδότηση µε την αρ. πρ. οικ. 2763/57/16-1-13 απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για το έργο: λειτουργίας εγκαταστάσεων επεξεργασίας, εµπλουτισµού, αποθήκευσης και αποβάθρων φόρτωσης – εκφόρτωσης βωξίτη σε χώρους2] συνολικής έκτασης 666.801,829 τ.µ. που βρίσκονται στη θέση «ΚΕΦΑΛΗ» στην Ιτέα. Η σχέση τους είναι ότι:
α. η παραχώρηση έφερε όλες τις άλλες δραστηριότητες στο Λαρνάκι και από µια σκάλα φόρτωσης φθάσαµε στα 667 στρέµµατα ρυπογόνου και καταστροφικήςεγκατάστασης. Είναι η γενεσιουργός αιτία αυτής της κατάστασης και
β. Οι νέοι περιβαλλοντικοί όροι πρέπει να εφαρµόζονται και στη φόρτωση βωξίτη.
Γ. Η νέα αίτηση για παραχώρηση δικαιώµατος χρήσης χερσαίας ζώνης θα εξετασθεί σύµφωνα µε τον ν. 2971/2001 (ΦΕΚ 2854) «περί αιγιαλού, παραλίας και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Ο νόµος ορίζει τη διαδικασία που απαιτείται για την παραχώρηση του δικαιώµατος χρήσης αιγιαλού και παραλίας η οποία γίνεται µε απόφαση του Υπουργού Οικονοµικών.
Κατά τη διαδικασία αυτή η αίτηση του ενδιαφερόµενου η οποία συνοδεύεται από τεχνικό φάκελο συνταγµένο µε τρόπο που ορίζει σχετική ΚΥΑ αποστέλλεται σε δέκα τουλάχιστον υπουργεία και οργανισµούς για να διατυπώσουν µέσα σε προθεσµία τριών µηνών τη γνώµη τους, κατά τις αρµοδιότητες του καθενός. Μεταξύ αυτών είναι το ∆ηµοτικό Συµβούλιο του οικείου ΟΤΑ δηλαδή το ∆ηµοτικό Συµβούλιο του δήµου ∆ελφών και η ∆ιεύθυνση Περιβάλλοντος – Χωροταξίας και Περιφέρειας. Άρα το θέµα θα συζητηθεί στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο και στο Περιφερειακό ήτουλάχιστον στις σχετικές επιτροπές.
Στο άρθρο Γενικές Ρυθµίσεις για τις παραχωρήσεις ο νόµος ορίζει:
1. Οι παραχωρήσεις αιγιαλού, παραλίας κλπ. υπόκεινται πάντοτε σε µονοµερή ανάκληση από το ∆ηµόσιο για λόγους µεταξύ των άλλων και συγκοινωνιακούς, δηµόσιας υγείας και προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.
2. Η αξιοποίηση του αιγιαλού και της παραλίας µε την παραχώρηση και την εκτέλεση έργων πρέπει να εξασφαλίζει και να µην εµποδίζει την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία και αιγιαλό. Εκτός αν αυτό επιβάλλεται για ειδικούς λόγους όπως εθνικής άµυνας, δηµόσιας υγείας κλπ.
3. Απαγορεύεται η παραχώρηση της αποκλειστικής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας εκτός αν αυτό επιβάλλεται για ειδικούς λόγους όπως εθνικής άµυνας κλπ.
4. Ο παραχωρησιούχος δεν επιτρέπεται να µεταβιβάσει ολικά η µερικά το δικαίωµα του σε άλλον ή να συνάψει οποιαδήποτε σχέση γι΄ αυτό, µε ή χωρίς αντάλλαγµα, που να αφορά την έκταση που παραχωρήθηκε ή τις εγκαταστάσεις και γενικά τα έργα πάνω σ΄ αυτή, χωρίς έγκριση του υπουργού Οικονοµικών. Η παραβίαση της διάταξης αυτής συνεπάγεται αυτοδικαίως την ανάκληση της παραχώρησης.
5. Επιτρέπεται ή χωρίς δηµοπρασία απευθείας παραχώρηση του δικαιώµατος χρήσης αιγιαλού και παραλίας µεταξύ άλλων σε αυτούς που εκµεταλλεύονται µεταλλεία για να κατασκευάσουν προβλήτες µε απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών, ΠΕΧΩ∆Ε και Εµπορικής Ναυτιλίας που εκδίδεται µετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Οικονοµίας µετά από γνώµη της επιτροπής ∆ηµοσίων Κτηµάτων. Αυτοί καταβάλλουν ετήσια αποζηµίωση που ορίζεται µε συγκεκριµένο τρόπο σύµφωνα µε τους σχετικούς νόµους ανά πενταετία.
6. Η χρησιµοποίηση των έργων και των εγκαταστάσεων αυτών γενικά από τρίτους υπόκειται σε αντάλλαγµα, ο οποίο καθορίζεται µε απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και εµπορικής Ναυτιλίας και εισπράττετε ως δηµόσιο έσοδο. Αν δεν αποδοθεί µε συγκεκριµένη διαδικασία επιβάλλεται πρόστιµο ίσο µε το τριπλάσιο του ανταλλάγµατος.
7. Η πράξη παραχώρησης δεν υποκαθιστά τις τυχόν απαιτούµενες από άλλες διατάξεις άδειες. 3]
∆. Να σηµειώσουµε µε τη διαδικασία του ανωτέρου νόµου ν. 2971/2001 δόθηκε στις 3 Ιουνίου 2013 (Α∆Α: ΒΛ49Η-Μ6Ε) δικαίωµα της διατήρησης των εγκαταστάσεων σκάλας
φόρτωσης βωξίτη, οι οποίες βρίσκονται σε χώρο αιγιαλού, παραλία του θαλάσσιου χώρου στη θέση «ΣΠΗΛΙΑ» περιοχή Ροδιάς, του ∆.∆. Αγίας Ευθυµίας, του δήµου ∆ελφών, στην ΕΛΜΙΝ ΑΕ.
Σε αυτή την απόφαση να σηµειώσουµε τα εξής:
1. Αν και δεν υπάρχει σκάλα φόρτωσης παρά µόνο κάτι σκουριασµένα σίδερα αχρησιµοποίητα για πολλές δεκαετίες (το αίτηµα αντιµετωπίστηκε µε το άρθρο 11 και όχι τα άρθρο 14 σαν δηλαδή να υπάρχει σε λειτουργία, να έχει κατασκευαστεί µε άδεια κατά εφαρµογή διατάξεων αναπτυξιακών νόµων).
2. Η αίτηση ης ΕΛΜΙΝ ΑΕ έγινε στις 30-7-2002 και η άδεια δόθηκε στις 3 Ιουνίου 2013. Έντεκα χρόνια µετά!
3. Η άδεια δόθηκε «διότι τούτο είναι ιδιαιτέρως συµφέρον για την εθνική οικονοµία και θα συµβάλει θετικά στην τοπική οικονοµία του. Ν. Φωκίδας. Αυτό προκύπτει από το υπ΄ αριθ. 45/2008/Β4/3-6-2008 έγγραφο του Συνδέσµου Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων». Θα είχε ενδιαφέρον να δούµε την ανάλυση του ΣΜΕ η οποία και µόνη χωρίς άλλη γνώµη ∆ηµόσιας υπηρεσίας αυτή έπεισε το ελληνικό δηµόσιο για την αναγκαιότητα της άδειας. Αλλά και να εξηγηθεί και γιατί ο ΣΜΕ έκανε πέντε ολόκληρα χρόνια να κάνει αυτή τη διαπίστωση αλλά και το Ελληνικό
∆ηµόσιο άλλα πέντε χρόνια να πάρει µια τέτοια σπουδαία απόφαση για την Εθνική Οικονοµία και την ανάπτυξη της Τοπικής οικονοµίας.
4. Η απόφαση αποσκοπεί αποκλειστικά στη διατήρηση και χρήση των ήδη υφισταµένων εγκαταστάσεων, ενώ για οποιαδήποτε µελλοντική κατασκευαστική µετατροπή στο χώρο της εγκατάστασης θα ακολουθήσει την προβλεπόµενη από το νόµο διαδικασία.5. Τα παρεχόµενα δικαιώµατα διατήρησης και χρήσης των υφισταµένων εγκαταστάσεων, αφορούν και µόνο την εταιρεία ΕΛΜΙΝ Α.Ε. και σε περίπτωση λύσης ή πώλησης αυτής της εταιρείας η παρούσα απόφαση παύει να ισχύει.
6. Για τη λειτουργία των εν λόγω εγκαταστάσεων απαιτείται άδεια αρµόδιας αρχής.
7. Την ΕΛΜΙΝ Α.Ε. ενδιαφέρει η σκάλα φόρτωσης στο Λαρνάκι και δυστυχώς δεν θα απαλλαγούµε από αυτή τη σκάλα µε ενδεχόµενη πώληση της εταιρείας ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΙ ΒΩΞΙΤΕΣ στην ΕΛΜΙΝ όπως πιστεύουν κάποιοι, χωρίς να το διεκδικήσουµε.
Ε. Μετά από όλα τα παραπάνω δηµιουργούνται ερωτήµατα όπως:
1. Εφόσον η άδεια παραχώρησης και χρήσης λήγει στις 22/1/2015, η διαδικασία έστω ανανέωσης είναι µακρόχρονη και από ότι φαίνεται δεν έχει ακόµη δροµολογηθεί, κάτι τέτοιο θα το γνώριζε το ∆ηµοτικό Συµβούλιο τουλάχιστον, αυτό σηµαίνει ότι σε λιγότερο από τρεις µήνες από τώρα παύει η φόρτωση από το Λαρνάκι; ∆εν µπορώ να φανταστώ ότι κάποιος αρµόδιος θα επιτρέψει
τη χρήση αιγιαλού χωρίς την απαραίτητη άδεια.
2. Μπορεί να δοθεί άδεια παραχώρησης και χρήσης στο Λαρνάκι ενώ εκκρεµούν προσφυγές στο Συµβούλιο Επικρατείας;
3. Εξέτασε κάποιος αρµόδιος και είναι πολλοί και συγκεκριµένοι, αν εφαρµόζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της παραχώρησης. Οι πολλές διαµαρτυρίες, προσφυγές, έρευνες και στοιχεία που υπάρχουν και δηµοσιεύθηκαν απασχόλησαν τους υπεύθυνους µεταξύ αυτών και το ∆ήµο.
4. Εφόσον η άδεια παραχώρησης και χρήσης δόθηκε στην ΑΕΜ ΒΩΞΙΤΑΙ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ και ο νόµος ορίζει σαφώς ότι η άδεια δεν µεταβιβάζεται χωρίς την έγκριση του Υπουργού Οικονοµικών, είναι νόµιµη η φόρτωση από την εταιρεία ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΙ ΒΩΞΙΤΕΣ ΑΕ τελείως διαφορετική εταιρεία από τους ΒΩΞΙΤΕΣ4] ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ και αν ορισθεί σαν τρίτος έχει καθορισθεί το αντάλλαγµα από τους Υπ. Οικονοµικών και Εµπορικής Ναυτιλίας και εισπράττεται αυτό σαν δηµόσιο έσοδο; Αυτά είναι ζητήµατα που εµείς δεν µπορούµε να απαντήσουµε, µπορούν όµως οι ανεξάρτητες αρχές στις οποίες µπορούµε να απευθυνθούµε.
5. Ελέγχθηκε ποτέ ή προκλήθηκε να ελεγχθεί από τις αρµόδιες υπηρεσίες η εφαρµογή των περιβαλλοντικών όρων στο Λαρνάκι;
6. Έγιναν ποτέ ή δροµολογήθηκαν να γίνουν αξιόπιστες µελέτες
α) Όσον αφορά την επίδραση στο περιβάλλον της εβδοµηντάχρονης λειτουργίας της σκάλας φόρτωσης και των άλλων δραστηριοτήτων που προέκυψαν από αυτήν. Και όταν λέµε περιβάλλον εννοούµε αυτό που ο νόµος ορίζει, δηλαδή το σύνολο των φυσικών και ανθρωπογενών παραγόντων και στοιχείων που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση και επηρεάζουν την οικολογική ισορροπία, την ποιότητα της ζωής, την υγεία των κατοίκων, την ιστορική και πολιτιστική παράδοση και τις αισθητικές αξίες.
β) Οικονοµοτεχνική και αναλογική µελέτη που να αποδεικνύει την άποψη του ΣΜΕ ότι δηλαδή η σκάλα φόρτωσης είναι ιδιαιτέρως συµφέρουσα για την Εθνική Οικονοµία και συµβάλλει θετικά στην τοπική οικονοµία ή την αντίθετη που υποστηρίζεται από πολλούς (κατοίκους, σωµατεία, συλλόγους, δηµοτικές κινήσεις, οργανώσεις κλπ.) ότι δηλαδή είναι καταστροφική για τον τόπο και τα συµφέροντα του εκµεταλλευτή είναι αντιστρόφως ανάλογα µε τα συµφέροντα των κατοίκων και του τόπου.
ΣΤ. Να επισηµάνουµε κάποιους από τους περιβαλλοντικούς όρους (Α∆Α: ΒΕ1ΠΟ- ΜΩΚ) της απόφασης αρ. πρ. οικ. 27,63/57/16-1-13 που αφορούν τη θέση «ΚΕΦΑΛΗ» στην Ιτέα, για τους οποίους ο ∆ήµος πρέπει να ερευνήσει για την εφαρµογή τους, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία της όλης κατασκευής, να συλλέξει και να δηµοσιοποιήσει τα κάθε είδους στοιχεία που τους αφορούν ώστε αφ΄ ενός να γνωρίσουµε την υπάρχουσα κατάσταση και αφ΄ εταίρου όταν το θέµα έρθει στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο να υπάρξει µια γόνιµη συζήτηση και υπεύθυνη τοποθέτηση από όλους.
Από τους 60 Γενικούς όρους δεν υποβαθµίζουµε κανέναν και απαιτούµε την εφαρµογή όλων µε αυστηρότητα. Να ξεχωρίσουµε όµως:
I. Αυτούς που την εφαρµογή της διαπιστώνουν κάθε µέρα οι κάτοικοι της Ιτέας και όποιος χρησιµοποιεί την εθνική οδό Ιτέας Αντιρρίου και αφορούν, τον περιορισµό της αιώρησης και διασποράς σκόνης, µέτρα καταστολής της σε όλη τη φάση παραγωγικής διαδικασίας της φόρτωσης σε πλοία συµπεριλαµβανοµένης, αφορούν αν η φόρτωση µεταφορά και αποθήκευση προϊόντων γίνεται µε τρόπο ώστε να αποφεύγεται η ρύπανση του περιβάλλοντος, αν τα φορτηγά έχουν πλήρως καλυµµένο το φορτίο τους και γίνεται συστηµατική διαβροχή όλων των κονιορτοπαραγωγών εστιών, αν έχει γίνει ασφαλτόστρωση του εσωτερικού δρόµου. Εάν έχει γίνει επαρκής σήµανση της επαρχιακής οδού.
II. Εάν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα µέτρα για την αποφυγή διαρροών στη θάλασσα, που µπορεί να προκαλέσουν σε περίπτωση βροχοπτώσεων – πιθανών βλαβών κλπ. από τους χώρους των λιµενικών εγκαταστάσεων και αν έχει κατασκευαστεί εδώ και ένα χρόνο, ένα ολοκληρωµένο σύστηµα συλλογής και διαχείρισης των όµβριων υδάτων, έτσι ώστε τα όµβρια που καταλήγουν στη θάλασσα να είναι απαλλαγµένα από κάθε µορφής οργανική ή µη ύλη. Αν έχει καταρτιστεί σχέδιο διαχείρισης πετρελαιοειδών καταλοίπων, απορριµµάτων
πλοίων σύµφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις. Εάν η εγκατάσταση διαθέτει πιστοποιητικό αρµόδιου από το οποίο θα προκύπτει η ασφαλής λειτουργία του εξοπλισµού διακίνησης πετρελαιοειδών ή άλλων επιβλαβών ουσιών στα πλοία. Εάν η διάθεση λυµάτων-αποβλήτων που προέρχονται από τι χερσαίες – 5]
παράκτιες εγκαταστάσεις γίνεται σύµφωνα µε την ισχύουσα νοµοθεσία. Εάν η διαχείριση και µεταφορά των τοξικών και επικίνδυνων αποβλήτων γίνεται σύµφωνα µε την ισχύουσα νοµοθεσία της υπουργικές αποφάσεις και τις οδηγίες της Ε.Ε. το ίδιο και για την παραλαβή και διάθεση των αποβλήτων που παράγονται στα πλοία. Εάν ο παραχωρησιούχος εκµεταλλευτής έχει εφοδιαστεί µε όλα τα απαραίτητα τεχνικά µέσα και εξοπλισµό αντιµετώπισης έκτακτων περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από πετρελαιοειδή εγκεκριµένου τύπου και αν αυτά έχουν
υποδειχθεί από την οικεία Λιµενική αρχή. Εάν υπάρχει συγκεκριµένο συµβατό µε το τοπικό σχέδιο της Λιµενικής αρχής «Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης» που θα ακολουθείται κατά την αντιµετώπιση εκτάκτων περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας σύµφωνα µε το νόµο. Εάν έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα µέτρα και ποια για την πρόληψη ή τη µείωση στο ελάχιστο της υποβάθµισης της ποιότητας των υδάτων και της ρύπανσης του εδάφους σύµφωνα µε τις απαιτήσεις της κείµενης νοµοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος και ιδίως για προστασία των επιφανειακών και υπογείων υδάτων.
III. Μελέτες που έπρεπε να έχουν µέχρι 16/7/2013 υποβληθεί προς έγκριση και τα προβλεπόµενα σε αυτές έργα όπως και η αποκατάσταση του φυσικού ανάγλυφου στη θέση «Καµιώτισα» στην οποία δεν επιτρέπεται η απόθεση βωξίτη να πραγµατοποιηθούν έως την 16-1-2018.
α) Επικαιροποίηση της ειδικής «Κατασκευή ανισόπεδης διάβασης βαρέων οχηµάτων», η οποία περιλαµβάνει κατασκευή ανισόπεδης διάβασης και κόµβων εισόδου-εξόδου, έργα απορροής όµβριων, βελτίωση του οδοστρώµατος, σήµανση φωτισµό κλπ. β) Εκπόνηση και υλοποίηση ειδικής αρχιτεκτονικής µελέτης αναβάθµισης-αισθητικής βελτίωσης των κτιριακών υποδοµών και του περιβάλλοντος χώρου, ιδιαίτερα στα µέτωπα προς Ιτέα και την ΕΟ Ιτέας- Ναυπάκτου. Στο πλαίσιο αυτό να προβλεφθούν εκτεταµένες φυτεύσεις και
διαµόρφωση φραγµάτων και ζωνών πρασίνου. Επίσης να βελτιωθούν οι πραγµατοποιηθείσες στο παρελθόν αποκαταστάσεις παλαιών χώρων επιφανειακής εξόρυξης.
Ο ∆ήµος θα πάρει θέση και θα εκφράσει απόψεις για τη διαµόρφωση αυτών των mελετών; Από ότι γνωρίζω στη δεύτερη που συζητήθηκε στο ΚΑΣ δεν παραβρέθηκε ήταν
εντελώς αδιάφορος. Παραβρεθήκαµε όµως εµείς µε συγκεκριµένες προτάσεις. Το ζήτηµα όµως είναι και πρέπει να ενδιαφέρει το ∆ήµο, αν αυτές θα προχωρήσουν ήδη έχουν περάσει
τα δύο από τα πέντε χρόνια. Έχουν οριστικοποιηθεί οι µελέτες; Έχουν εγκριθεί;
Υπάρχει χρονοδιάγραµµα κατασκευής; Εγκεκριµένο και από ποιόν; Αυτό τηρείται; Μας ενδιαφέρει να το ελέγξουµε;
IV. Ο φορέας του έργου οφείλει να υποβάλλει στις υπηρεσίες τα παρακάτω τα οποία ο ∆ήµος πρέπει να ζητήσει και να κοινοποιήσει:
α) Ετήσια έκθεση εκλύσεων στον αέρα και στα νερά και µεταφοράς αποβλήτωνσύµφωνα µε τον κανονισµό 166/2006/Ε.Κ. στην καθ΄ ύλην αρµόδια υπηρεσία.β) Ειδική οικολογική αξιολόγηση µε τα απαραίτητα ορνιθολογικά στοιχεία βάση της σχετικής νοµοθεσίας και υπουργικών αποφάσεων, στην ∆ιεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασµού του ΥΠΕΚΑ. Η περιοχή ανήκει στην ΖΕΠ για την ορνιθοπανίδα.
γ) Τον Φεβρουάριο κάθε έτους, ετήσια έκθεση παραγωγού αποβλήτων επικίνδυνων και µη σύµφωνα µε τη σχετική νοµοθεσία στο ΥΠΕΚΑ και την περιφέρεια.
δ) Τον πρώτο µήνα κάθε έτους η εταιρεία υποχρεούται να καταθέσει τοπογραφικό διάγραµµα 1:1000 στο οποίο να φαίνεται η πορεία της αποκατάστασης στο Υπ. Παιδείας, στο ΥΠΕΚΑ και στο Τµήµα Περιβάλλοντος της Π.Ε. Φωκίδας.
ε) Να ορισθούν από την εταιρεία υπεύθυνοι για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων και να γνωστοποιηθούν στο ΥΠΕΚΑ και στο Τµήµα Περιβάλλοντος της Π.Ε. Φωκίδας. 6]
V. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΕΤΡΩΝ οι οποίοι έχουν άµεση σχέση µε την διατήρηση και ανάπτυξη της ζωής της ανθρώπινης συµπεριλαµβανοµένης. Υπάρχει υποχρέωση και βαρύνει τον φορέα εκτέλεσης και λειτουργίας καθώς και πάντα κατά νόµο υπόχρεο για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων και αποτελούν προϋπόθεση της δραστηριότητας τα παρακάτω.
1. Να παρακολουθούνται και να καταγράφονται περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος παράµετροι. Για τις µετρήσεις αναλύσεις να ακολουθούνται πρότυπες ή διεθνής δόκιµες µέθοδοι.
2. Η µέτρηση των παραµέτρων αυτών θα πρέπει να γίνεται από εξειδικευµένο προσωπικό κατάλληλου εργαστηρίου (πιστοποιηµένο εργαστήριο µε πιστοποιηµένα όργανα).
3. Τα αποτελέσµατα των µετρήσεων-αναλύσεων να καταγράφονται ηλεκτρονικά ή και έντυπη µορφή, να φυλάσσονται κατάλληλα και ασφαλή στο χώρο των εγκαταστάσεων και να τίθενται στη διάθεση κάθε αρµόδιας Υπηρεσίας.
4. Κάθε έτος να υποβάλλεται στο ΥΠΕΚΑ αλλά και στο τµήµα Περιβάλλοντος της Π.Ε. Φωκίδας, έκθεση µε επεξεργασµένα τα στοιχεία των µετρήσεων- αναλύσεων. Τα στοιχεία αυτά να αναφέρονται τουλάχιστον σε
- Ποιότητα και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της ατµόσφαιρας, των υδρολογικών στοιχείων και εδαφών.
- Σχέδια και δράσεις για την ορθολογική διαχείριση των υδάτων συµπεριλαµβανοµένων και των όµβριων.
- Ενδεχόµενες υπερβάσεις των θεσµοθετηµένων ορίων και ηµεροµηνίες καταγραφής των υπερβάσεων, αιτίες και επανορθωτικά µέτρα αυτών.
5. Οι µετρήσεις πρέπει να αφορούν:
5.1 µετρήσεις των επιπέδων θορύβου σε περιοδική βάση στα όρια της εγκατάστασης καθώς και στα όρια των οικισµών. Τα επίπεδα θορύβου στα όρια της εγκατάστασης να µην υπερβαίνουν στα 65db(A).
5.2 ∆ειγµατοληψίες σε περιοδική βάση σε δύο σταθερά σηµεία στη θάλασσα πλησίον των λιµενικών εγκαταστάσεων στα οποία θα µετρώνται: θερµοκρασία, ∆ιαλυµένο οξυγόνο, χρωµατισµός, SS (αιωρούµενα στερεά), πετρελαϊκοί υδρογονάνθρακες, µέταλλα (P Cd, Zm Cr Ni Cu). Υπολειµµατικό χλώριο, ολικό άζωτο, κολοβακτηριοειδή.
Τα αποτελέσµατα να καταχωρούνται σε ειδικό βιβλίο που θα τηρείται από το φορέα του έργου.
5.3 Να διενεργούνται µετρήσεις των επιπέδων συγκέντρωσης σκόνης σε περιοδική βάση και σε πλήρη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
5.4 Να διενεργούνται µετρήσεις σε περιοδική βάση των επιπέδων συγκέντρωσης για CO, NO, NO2, NOx, SO2 PM10 (πολυκυκλικοί υδρογονάνθρακες) καθώς και των επιπέδων συγκέντρωσης σε Pb στα αιωρούµενα στερεά σωµατίδια και σε πλήρη λειτουργία των εγκαταστάσεων.
VI. Ισχύουν οι περιβαλλοντικοί όροι, µέτρα και περιορισµοί που προτείνονται στην Μ.Π.Ε. και το Σ∆Α τα οποία πρέπει να βρίσκονται στο χώρο της δραστηριότητας και να επιδεικνύονται σε κάθε αρµόδιο.
VII. Ισχύουν τα όσα ο ΚΜΛΕ ορίζει και ειδικά στο κεφάλαιο IV: Μέτρα ασφαλείας – προστασία εργαζοµένων από φυσικούς και χηµικούς παράγοντες και τα αντίστοιχα
άρθρα. Άρθρο 20: Γενικά µέτρα ασφάλειας Άρθρο 21: Προστασία από θορύβους Άρθρο 22: προστασία από αιωρούµενες σκόνες, αέρια, ατµούς, καπνούς και λοιπούς χηµικούς παράγοντες. Άρθρο 23: Προστασία από τη θερµική καταπόνηση. Άρθρο 25: Προστασία από ραδιενεργές σκόνες και ιονίζουσες ακτινοβολίες. Άρθρο 26: Προστασία από κραδασµούς. Τέλος µε το Άρθρο 24 καταχώρηση µετρήσεων επιβάλλεται οι µετρήσεις που προβλέπονται από τα άρθρα 21, 22, 23 για κάθε7] θέση εργασίας και ηµεροµηνία, πρέπει να καταχωρούνται ενυπόγραφα µαζί µε
τα λοιπά στοιχεία (µέθοδοι, όργανα, χρόνοι µετρήσεων κλπ.) σε ειδικά θεωρηµένα από οποιαδήποτε δηµόσια αρχή βιβλία. Το τι γίνεται στο Λαρνάκι δεν ενδιαφέρει µόνο τους κατοίκους της Ιτέας. Ενδιαφέρει όλο το ∆ήµο και όχι µόνο. Αναγνωρίζουµε όµως το δικαίωµα στο Τοπικό συµβούλιο της Ιτέας να αναλάβει πρωτοβουλίες και να πρωτοστατήσει στη διαδικασία, για να
απαλλαγεί το Λαρνάκι από τις καταστροφικές δραστηριότητες, να εξασφαλιστούν τα συµφέρονται του ∆ήµου και της κοινωνίας. Να προστατευθεί το περιβάλλον και να διασφαλιστεί η υγεία των κατοίκων.

∆ΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΚΑΣ
Μέλος της ∆ηµοτικής Κίνησης
«ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ»

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ κ. ΜΠΑΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ , ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ , ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ . ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ !!! ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΗΡΘΕ ΤΟΥ ΥΠΟΔΙΚΟΥ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ????????? ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΕΣ ΔΙΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΧΕΙ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΨΑΧΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΤΟΥΝ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΣΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ !!!!!