Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Η καταραμένη Porsche του James Dean

Η κατάρα των Porsche και ποιους έχει σκοτώσει
Σοκαρισμένος ο πλανήτης από τον τραγικό θάνατο του Πολ Γουόκερ και του Ρότζερ Ρόντας, από το δυστύχημα με την σπάνια, πανάκριβη Porsche Carrera GT. Ίσως αυτό το δυστύχημα να είναι η αφορμή για να ξεμυτίσει ξανά ο θρύλος των καταραμένων Porsche και των θανάτων που τις ακολουθούν. Σύμφωνα με αυτόν, συγκεκριμένες Porsche ακολουθούνται από μια κατάρα, τόσο δυνατή που, ακόμα και μια βίδα από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, αν μπει σε άλλο αυτοκίνητο, θα προκαλέσει θάνατο. Σήμερα θα διαβάσετε ένα καταπληκτικό (ε, αφού είναι καταπληκτικό) αφιέρωμα στο little bastard: Την καταραμένη Porsche που σκότωσε τον Τζέιμς Ντιν και, στη συνέχεια, όλους τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες έστω και ενός ανταλλακτικού της. Παρεμπιπτόντως, για όσους αναρωτιούνται πώς η Porsche στην οποία επέβαινε ο Γουόκερ διαλύθηκε “τόσο εύκολα από ένα δέντρο”, θα επισημάνουμε την υψηλή ταχύτητα, καθώς και το γεγονός ότι έχει σασί από ανθρακονήματα και κορμό από ρητίνη. Το δεύτερο, είναι εύφλεκτο υλικό.
Πενηνταοκτώ χρόνια πέρασαν από τότε που το νήμα της ζωής του κινηματογραφικού αστέρα James Dean κοβόταν μέσα στη συλλεκτική Porsche 550 Spyder κι όμως μέχρι σήμερα, ο Αμερικανός ηθοποιός παραμένει μύθος. Σήμερα, θα ήταν 82 ετών, όμως παραμένει 24, όπως τη μέρα που πέθανε. Βέβαια, ακόμα και μετά από το θάνατό του, το όνομα του Dean περιβάλλει ένας θρύλος. Και μια κατάρα… Το 1955, ο 24χρονος James Dean, εθισμένος με τα γρήγορα αυτοκίνητα (το moto του ήταν πως η ταχύτητα ήταν η πρώτη και μοναδική του αγάπη), αγόρασε μια Porsche 550 Spyder. Μόνο 90 είχε παράγει η γερμανική εταιρία σε όλο τον κόσμο και ο Dean αγόρασε τη μία, με αριθμό πλαισίου 550-0055 με σκοπό να συμμετέχει στον αγώνα ταχύτητας Salinas, που θα γινόταν σε αεροδρόμιο, την 1η Οκτωβρίου 1955.
Ο Αμερικανός ηθοποιός, αγόρασε το δύστροπο, φοβερά γρήγορο και ιδιαίτερα επικίνδυνο αυτοκίνητο (ακριβώς έτσι περιγράφεται και η Carrera GT στην οποία σκοτώθηκε ο Walker) υπό τον όρο να το οδηγεί μόνο με τη συνοδεία του Rolf Wuetherich, ενός κορυφαίου μηχανικού της Porsche, που ήταν και μηχανικός του Dean (σ.σ. είναι το πρόσωπο που φαίνεται πεσμένο στο έδαφος στις φωτογραφίες του τροχαίου του Dean). Ο γόης ερωτεύτηκε αμέσως το αυτοκίνητο, το οποίο ονόμασε “Little Bastard”. Σύντομα όμως, θα γινόταν ο ίδιος του ο τάφος…
Θανάσιμο ραντεβού…  Από την πρώτη στιγμή που είδαν αυτό το αυτοκίνητο, όλοι οι διάσημοι φίλοι του Dean του είπαν να το ξεφορτωθεί. Η Ursula Andress και πολλοί άλλοι σταρ του είχαν πει πως το αυτοκίνητο τούς έβγαζε αρνητική ενέργεια και είχαν ένα προαίσθημα πως κάτι κακό θα συμβεί. Εκείνος όμως, γελώντας, τους απαντούσε «η μοίρα μου είναι να πεθάνω σε ένα γρήγορο αυτοκίνητο». Ο ηθοποιός Alec Guiness του είχε πει: «Είναι Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου, 9 το βράδυ. Τέτοια ώρα την άλλη βδομάδα, θα είσαι νεκρός». Μέχρι και σημειώματα στο παρμπρίζ της λατρεμένης του Porsche έβρισκε ο Dean, αλλά δεν άκουγε κανέναν. Το μεσημέρι της 30ης Σεπτεμβρίου του 1955, ο Dean ξεκινά από το συνεργείο του George Barris για το Salinas, όπου θα έτρεχε στους αγώνες. Επιμένει να οδηγήσει και να μη μεταφέρει την Porsche με τρέιλερ. Ο θείος του, Charlie Nolan, τον προειδοποιεί για τελευταία φορά. Το ειρωνικό είναι ότι λίγες μέρες νωρίτερα, στις 17 Σεπτεμβρίου, ο ηθοποιός είχε πρωταγωνιστήσει σε καμπάνια για την ασφάλεια στις εθνικές οδούς. Εκείνη τη μέρα όμως, ο Dean με τον Wuetherich, στην εθνική προς το Salinas, δοκίμαζαν αν η ολοκαίνουρια Porsche μπορούσε να ξεπεράσει τα 245 χιλιόμετρα την ώρα. Μάλιστα, επί μία ώρα τον καταδίωκε περιπολικό, μέχρι ο Dean να «κόψει» στα 150 και να καταλάβει ότι τον κυνηγούσαν.
Πήρε μία κλήση, έδωσε ένα αυτόγραφο στον αστυνομικό και συνέχισε με μεγαλύτερες ταχύτητες… Η διασταύρωση των εθνικών οδών 460 και 41,έμελλε να του τερματίσει τη «χωρίς φρένο» ζωή του. Ο φοιτητής Donald Turnupspeed, που ταξίδευε προς την αντίθετη από το Dean κατεύθυνση, αποφασίζει να στρίψει αριστερά. Στο αχνό φως του ηλιοβασιλέματος, σύμφωνα με την αμερικανική αστυνομία, η ασημένια Porsche είχε γίνει σχεδόν αόρατη. «Πρέπει να μας δει», είπε ο James Dean στον συνοδηγό. Αυτές, ήταν οι τελευταίες λέξεις του. Τα δύο αυτοκίνητα συγκρούονται. Η Porsche σηκώνεται στον αέρα, όπως και το Ford του Turnupspeed. Ο Γερμανός τεχνικός εκτοξεύεται από την Porsche και πέφτει αρκετά μέτρα πιο κάτω, ενώ ο Dean εγκλωβίζεται στο κουφάρι που έγινε, όπως είπαν αργότερα, «σαν τσαλακωμένο πακέτο τσιγάρων». Κάπου εδώ τελειώνουν όλα… Λίγο μετά τη σφοδρή σύγκρουση: Οι αστυνομικοί έχουν πάρει τη σορό του Dean (δεν αναγνωριζόταν), στο έδαφος αριστερά βλέπετε τον συνεπιβάτη και μηχανικό του Μετά από ώρες, οι αστυνομικοί και οι τραυματιοφορείς καταφέρνουν να βγάλουν από το αυτοκίνητο το άψυχο σώμα του. Είχε σκοτωθεί επιτόπου. Το πτώμα του ήταν σε άθλια κατάσταση. Αυτοί που έσπευσαν στο σημείο κατάλαβαν ότι ο μοναδικός νεκρός του δυστυχήματος ήταν ο James Dean, μόνο από το αυτοκίνητό του. Από εδώ ξεκινούν τα περίεργα περιστατικά: Ο ιατροδικαστής απαντά στην αστυνομία, που ζητά αίμα του πτώματος για εξέταση, προκειμένου να διαπιστωθεί αν το δυστύχημα οφειλόταν σε κατανάλωση αλκοόλ, ότι έχει μείνει στον οργανισμό του ελάχιστο αίμα∙πράγμα απίθανο για τα ιατρικά δεδομένα. Κι όσα χρόνια κι αν έψαξαν στον τόπο του δυστυχήματος για τα γυαλιά ηλίου, χωρίς τα οποία δεν οδηγούσε ποτέ, δε βρέθηκαν… Ο συνοδηγός του, αυτός που «φρόντιζε» την Porsche τραυματίστηκε σοβαρά, αλλά γλίτωσε το θάνατο. Τον οποίο ειρωνικά, συνάντησε το 1981 σε τροχαίο.
Η κατάρα… Το “Little Bastard” που “έκλεψε” την καρδιά, αλλά και τη ζωή του ηθοποιού, θα εξελισσόταν σε κατάρα, δικαιολογώντας όλους όσους το μίσησαν. Ο μηχανικός George Barris, αγόρασε το τρακαρισμένο αυτοκίνητο προς 2500 $ για ανταλλακτικά. Όταν το μετέφεραν στο συνεργείο, αυτό γλίστρησε από το τρέιλερ και έσπασε τα πόδια δύο μηχανικών. Αργότερα, η μηχανή της Porsche πουλήθηκε στον Troy McHenry και το σασί στον William Eschrid, που θα τα χρησιμοποιούσαν στα δικά τους αγωνιστικά. Στις 2 Οκτωβρίου 1956, οι δύο έτρεξαν για πρώτη φορά τα αυτοκίνητά τους με τα ανταλλακτικά του “Little Bastard”. Ο πρώτος, σκοτώθηκε, ενώ ο δεύτερος τραυματίστηκε σοβαρά κατά τη διάρκεια του ίδιου αγώνα. Ο Eschrid είπε ότι το αυτοκίνητο «κλείδωσε» μόνο του στη στροφή. Λίγο αργότερα, τα πίσω λάστιχα της Porsche του Dean που είχαν μείνει άθικτα απ’ το τρακάρισμα, πουλήθηκαν σε ένα νεαρό. Τραυματίστηκε σοβαρά, όταν έσκασαν και τα δύο ταυτόχρονα και τον έβγαλαν από το δρόμο. Τον ίδιο χρόνο, ένας συλλέκτης που προσπαθούσε να κλέψει το τιμόνι της μοιραίας Porsche, έσκισε το χέρι του στις λαμαρίνες. Ένας άλλος συλλέκτης, που επιχείρησε να κλέψει αιματοβαμμένο μέταλλο της, τραυματίστηκε. Μετά από αυτά, ο Barris αποφάσισε να δώσει το αυτοκίνητο στην αμερικανική τροχαία ώστε να χρησιμοποιηθεί σε εκθέσεις για την οδική ασφάλεια. Λίγο πριν την τρίτη έκθεση, το γκαράζ που φυλασσόταν η Porsche πήρε φωτιά. Τα πάντα καταστράφηκαν, εκτός από αυτή. Η έκθεση της τροχαίας με την καταραμένη Porsche, που λέγαμε. Λίγο μετά τη φωτογραφία, κάηκαν όλα γύρω της Την επόμενη χρονιά, στην επέτειο του θανάτου του Dean, το αυτοκίνητο βρισκόταν σε έκθεση, σε λύκειο του Sacramento. Λύθηκε και έπεσε σε μαθητή, του οποίου έσπασε τα πόδια. Αργότερα και ενώ το αυτοκίνητο μεταφερόταν με νταλίκα στο Salinas, ο οδηγός της έχασε τον έλεγχο και έπεσε έξω από το φορτηγό. Η Porsche έπεσε πάνω του και τον σκότωσε. Δύο χρόνια αργότερα, το “Little Bastard” λύθηκε από μια άλλη νταλίκα που το μετέφερε, έπεσε στο δρόμο και προκάλεσε ένα άλλο θανατηφόρο. Ακριβώς το ίδιο συνέβη και το 1958. Το ’59, ενώ βρισκόταν σε έκθεση στη Νέα Ορλεάνη, η Porsche έσπασε μόνη της σε έντεκα κομμάτια! Κανείς δεν μπόρεσε ποτέ να εξηγήσει το γιατί… Ένα χρόνο αργότερα, το αυτοκίνητο μεταφερόταν με κλειστή νταλίκα από έκθεση του Miami στο Los Angeles. Όταν η νταλίκα έφτασε στον προορισμό της, το αυτοκίνητο είχε εξαφανιστεί. Κανείς δεν την ξαναείδε μέχρι σήμερα. Περιέργως έντονη, αλλά πολύ σύντομη ζωή είχαν πολλοί από τους στενούς του φίλους και συνεργάτες, που βρήκαν φρικτό θάνατο, όπως η Natalie Wood, o Sal Mineo και ο Nick Adams. Πρόκειται για κατάρα;
 «Να ονειρεύεσαι σα να πρόκειται να ζήσεις για πάντα. Να ζεις σα να πρόκειται να πεθάνεις σήμερα.» James Dean
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: