Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Η πηγή; Αρχαία Ελληνικά!


Του Θανάση Νικολαΐδη
ΑΦΗΝΟΥΜΕ την κα Ρεπούση με το φιδίσιο πρόσωπο να εφορμά στα γνησίως εθνικά μας. Την κάναμε «φίρμα», την ψήφισαν περίεργοι (και πιθανώς κοψοχέρηδες) κι ούτε σκέψη (της) για «ήμαρτον». Η μικρασιατική μας τραγωδία σε μια λέξη (της) και, αντί συγγνώμης, μοστράρεται για τα. περαιτέρω  Για τα αρχαία ελληνικά (μας), για τους  λόγους (της), βαθείς και ανεξερεύνητους.
ΝΑ σταθούμε, λοιπόν, στο γλωσσικό, που τυράννησε γενιές ελλήνων, με ξεσηκωμούς και μαχαιρώματα, έως και φόνους. Χωρίς εθνικισμούς, προγονολατρία και πατριδοκαπηλικές εξάρσεις.
ΞΕΚΙΝΑΜΕ απ’ το…αποτέλεσμα. Το γλωσσικό μας χάλι (γενικά). Με τον δάσκαλο να σηκώνει το λάβαρο για μεγαλύτερο μισθό, τον γονιό για θέματα «βατά» και τον μικρό «αγωνιστή» πλησίστιο για…καταλήψεις.
ΑΠΟ μετάφραση (και μόνο), λοιπόν, τα αρχαία κείμενα και…καθαρίσαμε. Το επιθυμεί η παραπάνω κυρία, το γουστάρει ο μαθητής (της «ήσσονος προσπαθείας»), το επιθυμεί και ο…Κίσινγκερ. «Μακριά απ’ τη γλώσσα και τις παραδώσεις τους δυσκολοκυβέρνητους έλληνες!». Κάπως έτσι το’ πε κι εμείς σπεύσαμε. Με διαδικασίες απεμπόλησης εθνικών μας κληροδοτημάτων, που μας κράτησαν, ανάμεσα σε ανθέλληνες και θηρία.
«ΜΗΝ πιεις απ’ τη στάμνα, όταν μπορείς να πας στην πηγή». Κι αν νομίζεις πως θα μιλήσεις τη δημοτική ξεκομμένος απ’ την πηγή; Στέκεσαι ξεκάρφωτος και μετέωρος, σε μιαν αφύσικη και αγωνιώδη προσπάθεια κάπου ν’ ακουμπήσεις. Με το αρχαιοελληνικό κείμενο να διδάσκεται στα σχολεία «κουτόφραγκων». Και, βέβαια, η επαφή με το αρχαίο κείμενο (και πάνω του τη γραμματική) είναι αναγκαιότητα. Με ομαλό βηματισμό για τη νεοελληνική. Μη γίνει ( η γλώσσα μας) έρμαιο θλιβερών γλωσσοπλαστών με νεολογισμούς που αναπαράγουν όρους της…γιαγιάς (Φληβάρς αντί Φεβρουάριος) και φτάνουν στην «Πενταήμερη».
ΚΑΙ πως να κάνει «παραγωγή» ο μαθητής, χωρίς τις δασυνόμενες λέξεις και τα πάθη φωνηέντων που θέλουν «ανθυπολοχαγό», τον «αντ-υπολοχαγό», «αφαίρεση», «εφησυχάζω» κλπ;
ΚΑΛΗ η πληροφόρηση περί την κα Μενεγάκη, η ψυχαγωγία (μετά στοιχείων…μόρφωσης) «παρά τω Λαζοπούλω», αλλά (με τη φορά των πραγμάτων) μην τρίβουμε τα μάτια για τα «γκρήκλις» και το λεξιλόγιο (των 50 λέξεων) των «θεών» της τηλεθέασης.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εχει ομως και δικιο η ακατανομαστη πουλημενη συνηδηση στους Τουρκους και τους Σκοπιανους . Αυτα οπως λετε την δειδαξε ο Κισινγκερ, και ο Β.Γιαννοπουλος που ελεγε συνεχως δημοτκη !!! Και το δικιο της ειναι στο οτι : αλλιως ειναινα πεις στον αλλο "τις επι χρημασι εκδιδομενης γυναικος το κυκλιδωμα " κι αλλιως ειναι το "της πουτανας το καγκελο " αυτο το δευτερο το νοιωθει ποιο καλα μεσα στο αδειο μυαλο της !!!

Ανώνυμος είπε...

Το καλο με το διαδικτυο(αληθεια πως λεγεται στην αρχαια ελληνικη;) ειναι οτι μπορεις να γραφεις οτι θελεις, για οτι θελεις επωνυμως η ανωνυμως,οποτε δεν σε νοιαζει και πολυ τι θαγραψεις και τι θα πεις. Ετσι και στο θεμα, ο καθε πικραμενος, για πεντε λεπτα δημοσιοτητας, προσπαθει να συγκρινει τον εαυτο του με αλλους, που δυστυχως ομως δεν μπορει να συγριθει. Ετσι και ο αρθρογραφος τα βαζει-οπως και πολλοι αλλοι, με την Μαρια Ρεπουση, ενα ατομο με ιδιαιτερη μορφωση,καθηγητρια ιστοριας, που μολις ανοιξει το στομα της να πει μια αληθεια, της την πεφτει ο καθε ζορισμενος που προσπαθει να ξεχασει τον καυγα που ειχε με την γυναικα του το μεσημερι...Ειναι γνωστο οτι ολοι μας, λιγο ως πολυ θεωρουμε και το εχουμε σιγοψιθυρισει στις παρεες, οτι τα θρησκευτικα λειτουργουν εις βαρος αλλων μαθηματων στα σχολεια. Αυτο ειπε και η Ρεπουση στη βουλη. Γιατι στην Γ Λυκειου να κανουν μια ωρα Ιστοριας και δυο Θρησκευτικα; Εσεις θα το θελατε για τα παιδια σας να μεινουν ανιστορητα, αρκει να μαθουν θρησκευτικα παλιας κοπης;Αυτο λοιπον ειπε,ασχετοι, η Ρεπουση στην Βουλη. Ειπε και κατι αλλο. Αλλαγη στον τροπο διδασκαλιας των Αρχαιων. Οτι τα αρχαια ελληνικα ειναι ''νεκρη'' γλωσσα, σαν τα Λατινικα. Αληθεια, που ειναι το ψεμα και η διαστρευλωση, οπως την παρουσιαζει ο αρθρογραφος; Πηγατε σε κανενα καφενειο του χωριου σας και ακουσατε τα γεροντια να μιλανε αρχαια; Οι Ιταλοι ειναι χαζοι που κηρυξαν τα Λατινικα ''νεκρη'' γλωσσα; Δηλαδη οτι δεν την μιλουν καθολου σημερα παρα μονο εχουν νεες λεξεις με ριζα τα αρχαια ελληνικα η τα Λατινικα. Τελος περιμενω πολλα κορακια να πεσουν να με κατασπαραξουν με αυτα που γραφω... Εδω ειμαι και περιμενω...

Ανώνυμος είπε...

Τα κοράκια την πέφτουν στα ψοφήμια για να τα κατασπαράξουν..
Εγώ δεν θα το παίξω κοράκι, αλλά εσύ εάν διαβάζοντας τα παρακάτω, κρίνεις ότι ανήκεις στα ψοφήμια, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα..
Η κ. Ρεπούση φίλε μου έγινε καθηγήτρια Ιστορίας, ακριβώς γι΄αυτό τον λόγο. Επειδή μπορούσε και διάβαζε αρχαία κείμενα στο πρωτότυπο. Αλλά και μεταφράσεις να διάβαζε, κάποιος άλλος, που ήξερε αρχαία ελληνικά, τις έγραψε.
Και κανείς, εάν δεν πάρει το κίνητρο από το σχολείο ν΄ασχοληθεί με τ΄αρχαία ελληνικά, δεν πάει στο Πανεπιστήμιο να σπουδάσει Φιλολογία, Φιλοσοφία, Ιστορία,Θεολογία, Νομική κλπ.
Σε ό,τι αφορά τα Θρησκευτικά, δεν έχω αντίρρηση, το να μην διδάσκονται σε μορφή κατήχησης, από την στιγμή που οι περισσότεροι είμαστε υπέρ της ανεξιθρησκίας, αλλά ως γνωστικό μάθημα είναι απαραίτητο και εντάσσεται μέσα στον κύκλο σπουδών που προανέφερα.
Το σχολείο φίλε μου δεν είναι φροντιστήριο προετοιμασίας και μόνο των υποψηφίων για το Πανεπιστήμιο, αλλά πηγή γενικώτερης μόρφωσης των αυριανών πολιτών.Οι οποίοι οφείλουν να έχουν σφαιρική παιδεία,εάν θέλουν να έχουν υπεύθυνο λόγο και παρέμβαση στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα αυτής της χώρας.
Τέλος οι όποιες υπερβολές της ιστορίας (και των θρησκευτικών ακόμη,που διδάσκεται στα σχολεία μην ξεχνάμε ότι έχουν και παιδαγωγικό χαρακτήρα, σε ό,τι έχει να κάνει με την διαμόρφωση εθνικής συνείδησης και παράδοσης, απαραίτηση προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως έθνος και λαός.
Όταν κάποιος θελήσει να εντρυφήσει βαθύτερα στα θέματα ιστορίας και θρησκείας, του δίνεται η ευκαιρία αργότερα, μέσα από το Πανεπιστήμιο ή εξειδικευμένα εξωσχολικά συγγράμματα, να αποκρυσταλλώσει επιστημονική άποψη.
Για να καταλήξουμε, η κ. Ρεπούση μου θυμίζει εκείνο το κοριτσάκι, που μόλις έμαθε τι έχει στο βρακάκι της, μετά.. δεν κρατιότανε!!!

Ανώνυμος είπε...

Τα θρησκευτικά στο Λύκειο δεν είναι παλιάς κοπής. Στο Λύκειο είναι ουσιαστικά θρησκειολογία. Συζητάς για βουδισμό, μουσουλμανισμό κα.

Ποιος ξέρει να διαβάζει αρχαία ελληνικά όπως διαβάζει τα νέα; Χωρίς μεταφράσεις, χωρίς να σου παίρνει 5λεπτά να διαβάσεις μια παράγραφο. Όπως τα αγγλικά..

Αντί να υπάρχει η σταδιακή μάθηση προς το παρελθόν, στο γυμνάσιο να διδάσκεσαι ελληνικά του 1821 και μετά Ρήγα και μετά Βυζαντινά και στο τέλος αρχαία και να καταλάβεις την συνέχεια της γλώσσας.
Αλλά εμείς όχι, Όμηρο παπαγαλία στην πρώτη γυμνασίου.
Και σας φταίει η Ρεπούση. Που καταντάει να έχει δίκιο η ανεκδιήγητη.

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ 8.55 ΚΑΙ 11.08 ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΠΟΤΕ ΠΗΡΕ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Η κ.ΡΕΠΟΥΣΗ ? ΑΝ ΟΧΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ , Η ΚΑΘΕ Η Ο ΚΑΘΕ ΑΦΑΝΗΣ ΚΑΙΑΓΝΩΣΤΟΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΥ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ-ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ !!!