Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012

Οικογενειακό "φαγοπότι" στο Λονδίνο

 
Ρεπορτάζ: Φίλιππος Καραμέτος

Έπειτα από τον ντόρο που προκλήθηκε για το υπερβολικό κόστος ενός -ομολογουμένως- ανεπιτυχούς video clip και των κοκτέιλ πάρτι στα περίφημα roof garden του Λονδίνου, που στοίχισαν χιλιάδες ευρώ στους φορολογουμένους, η zougla.gr αποκαλύπτει μια άκρως σκανδαλώδη πτυχή αυτής της υπόθεσης.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η καμπάνια για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στο Λονδίνο δεν ήταν τόσο συμφέρουσα, γεγονός που καθιστά υπόλογους την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον εκλεκτό της ΝΔ, Νίκο Καραχάλιο, πρόεδρο του ΕΟΤ.

Η υπόθεση προσλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, αν λάβει κάποιος υπ' όψιν την προχειρότητα και τη βιασύνη για τον εν λόγω διαγωνισμό, τα ονόματα των εμπλεκόμενων στην υπόθεση, το οικογενειοκρατούμενο παράρτημα του ΕΟΤ στο Λονδίνο και το αλησμόνητο clip που θυμίζει μια προχειροφτιαγμένη, άνευ αισθητικής, διαφήμιση της Βρετανίας στην… Ελλάδα.

Ας το θυμηθούμε...

Κατ’ αρχάς η αμαρτωλή προκήρυξη για τον διαγωνισμό εκδόθηκε στις 1/11/2012 και μέσα σε διάστημα πέντε ημερών οι υπεύθυνοι πρόλαβαν να αξιολογήσουν, να υπολογίσουν όλες τις παραμέτρους και να επιλέξουν μία από τις τέσσερις εταιρείες που έκαναν προσφορά για τη διοργάνωση της καμπάνιας. Ακόμη και εμπειρότατοι άνθρωποι στον χώρο της διαφήμισης και του marketing αδυνατούν να διεκπεραιώσουν ένα project σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.


Η κα. Παναγιωτάκη με τον κ. Κωνσταντίνου
Η κα. Παναγιωτάκη με τον κ. Κωνσταντίνου
Ένα το κρατούμενο. Πώς θα σας φαινόταν, εάν στην τριμερή επιτροπή του ΕΟΤ Λονδίνου που αξιολόγησε τις προσφορές συμμετείχε στενό συγγενικό πρόσωπο της εκπροσώπου μεγάλης εταιρείας που διοργανώνει events και υπέβαλε πρόταση;

Πόσο μάλλον όταν αυτό το πρόσωπο κατείχε επί χρόνια το πόστο της επικεφαλής του παραρτήματος του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού στη βρετανική πρωτεύουσα.


Επίσης, τι θα λεγάτε, εάν στην εταιρεία που τελικά επελέγη έχει συμφέροντα η πρώην ισχυρή κυρία του ΕΟΤ, παρότι εκπροσωπεί ακόμη ένα ισχυρό media group;



Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τέσσερις εταιρείες υπέβαλαν πρόταση. Πρόκειται για τις Pr media co, Sport cel, Αnasa Productions, Beyond certainly limited. H Sport cel στάθηκε τυχερή και κατάφερε να κερδίσει στο νήμα τη media co της κυρίας Σοφίας Παναγιωτάκη (πρώην προέδρου του παραρτήματος του ΕΟΤ Λονδίνου, στον οποίο βέβαια συνεχίζει να εργάζεται ο σύζυγός της, Κωνσταντίνου Αλέξανδρος, μέλος της επιτροπής που ενέκρινε την απευθείας ανάθεση στη Sport cel).



Πώς είναι δυνατόν ο σύζυγός της να συμμετέχει και να ψηφίζει υπέρ ή κατά της μίας εταιρείας; Μη βιαστείτε, όμως, να βγάλετε τα συμπεράσματά σας, καθώς η κυρία Παναγιωτάκη εργάζεται και στην εταιρεία Sport cel.



Oπότε, αν και φαινομενικά δείχνει ως «χαμένη», τελικά είναι κερδισμένη. Μάλιστα, αποδεικνύει τη μεγάλη της καρδιά, διαφημίζοντας το event της… ανταγωνιστικής εταιρείας μέσα από το προφίλ της στο Facebooκ. Εάν κάποιος την αναζητήσει στη Sport Cel, η υπεύθυνη του τηλεφωνικού κέντρου μπορεί να τον συνδέσει εύκολα με το γραφείο της...



Η κα Κεφαλογιάννη γνώριζε για την οικογενειοκρατία στο παράρτημα του ΕΟΤ; Ο κ. Καραχάλιος;

Γιατί τόση βιασύνη για ένα video που στοίχισε τόσα χρήματα και κατά πολλούς δεν επέτυχε τον σκοπό του;

Αυτή είναι η περίφημη διαφάνεια; Αυτά είναι τα κριτήρια επιλογής;…

Tα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν…

Eρώτηση της ΔΗΜΑΡ στη Βουλή

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Θέμα: «Υπέρογκη δαπάνη του ΕΟΤ για εκδήλωση στο εξωτερικό»

Κυρία Υπουργέ,

Η προώθηση της χώρας μας ως ιδανικός τουριστικός προορισμός οφείλει να είναι πρώτιστο μέλημα της Ελληνικής Κυβέρνησης, ένεκα της συμβολής του τουρισμού στο ΑΕΠ της Ελλάδας. Παρόλα αυτά, λόγω της παρούσας οικονομικής κρίσης οι πρωτοβουλίες που λαμβάνονται για την διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, οφείλουν να είναι συγκρατημένες δεδομένων των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων.

Σε αντίθεση με τα ανωτέρω, το Γραφείο ΕΟΤ Μ. Βρετανίας και Ιρλανδίας διοργάνωσε και πραγματοποίησε στις 6 Νοέμβρη, εκδήλωση Flash Mob στην περιοχή South Bank του Λονδίνου, η οποία βιντεοσκοπήθηκε με σκοπό την παραγωγή δύο βίντεο ταινιών για διαφημιστικούς λόγους. Εν συνεχεία, παρατέθηκε δεξίωση σε παράπλευρο χώρο. Το συνολικό κόστος της εκδήλωσης ανήλθε στα 75.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 15.000 δαπανήθηκαν μόνο για τις ανάγκες της δεξίωσης.

Τα ποσά που δαπανήθηκαν, ειδικά αυτά για την κάλυψη των αναγκών της δεξίωσης, δεν ανταποκρίνονται στην Ελληνική οικονομική πραγματικότητα. Επιπροσθέτως, ο τρόπος που δαπανήθηκαν δεν είναι ο βέλτιστος, καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολος ο αντίκτυπος που μπορεί να έχει μία εκδήλωση flash mob σε βάθος χρόνου, δεδομένου ότι ανεξαρτήτως της αναπαραγωγής του δρώμενου, η δυναμική του κεντρικού μηνύματος ενός τέτοιου γεγονότος περιορίζεται στο χρονικό και τοπικό σημείο εκτέλεσής του. Παράλληλα, η αναφορά σε οποιοδήποτε στοιχείο που μπορεί να παραπέμπει στην Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό, είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Βάσει των ανωτέρω

Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1. Με ποιο σκεπτικό προέβη στην πραγματοποίηση μίας τέτοιας, αμφιβόλου αποτελέσματος, παραγωγής;
2. Με ποιο σκεπτικό έγιναν αυτές οι δαπανηρές επιλογές, τόσο σε σχέση με το περιεχόμενο της εκδήλωσης, όσο και με την τοποθεσία της δεξίωσης;
3. Διενεργήθηκε σχετικός διαγωνισμός και αν ναι, με ποιους όρους και με ποια κριτήρια έγινε η συγκεκριμένη επιλογή;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαρία Γιαννακάκη
Θωμάς Ψύρρας

www.zougla.gr
 

 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΠΟΔΥΤΕΣ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.