Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Αναφορά (πρόταση) πολιτών για ναυτικές σπουδές σε Άμφισσα και Γαλαξείδι - Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων


Αναφορά (πρόταση) Πολιτών του Νομού Φωκίδος.

Προς:
1)      Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων:
α) Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
β) Γενική Διεύθυνση Σπουδών Α-βάθμιας και Β-βάθμιας Εκπαίδευσης
2)      Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:
α)  Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
β)  Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών του Αρχηγείου    Λιμενικού  Σώματος – Ελληνικής του  Ακτοφυλακής.
3)      Βουλευτές  Νομού Φωκίδος.
4)      Αντιπεριφερειάρχη Νομού Φωκίδος και Περιφερειακούς Συμβούλους Νομού Φωκίδος.
5)      Δήμαρχο και Δημοτικούς Συμβούλους Δήμου Δελφών.
6)      Δήμαρχο και Δημοτικούς Συμβούλους Δωρίδος.
7)      Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.


Θέμα: Πρόταση για λειτουργία «τμήματος ναυτικού τομέα (Πλοιάρχων και Μηχανικών,) στο Επαγγελματικό Λύκειο Φωκίδος (ΕΠΑΛ)» (κατ΄ ουσίαν  προτείνεται η επαναλειτουργία του Ναυτικού Λυκείου) καθώς και για επαναλειτουργία της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Φωκίδος.

            Στην υποβολή της παρούσης προτάσεως υποκινηθήκαμε από το γεγονός ότι σε σχεδόν όλες της πόλεις ή κωμοπόλεις της Ελλάδος που συνδέονται  κατ΄ επάγγελμα παραδοσιακά με το εμπορικό ναυτικό, λειτουργεί «τμήμα ναυτικού τομέα ΕΠΑΛ» (π.χ. Χίος, Οινούσες, Σύρος, Σαλαμίνα, Πειραιάς, Πάτρα, Αργοστόλι κλπ), καθώς και από το γεγονός ότι ιδρύθηκαν προσφάτως σε αρκετές πόλεις της Επικράτειας τμήματα ναυτικού τομέα ΕΠΑΛ (π.χ. Κέρκυρα & Επανομή Ν. Θεσσαλονίκης κατα το έτος 2015), επιπροσθέτως σας αναφέρουμε ότι κατά το παρελθόν υπήρχε ναυτική εκπαίδευση στην περιοχή της Φωκίδας, συγκεκριμένα στο Γαλαξείδι (το οποίο είναι φημισμένο για την ναυτική του παράδοση και έως και επί του παρόντος η ναυτική τέχνη και η ναυτιλία αποτελεί την κύρια ενασχόληση των κατοίκων του), με διάταγμα το 1867 ιδρύθηκε “Ναυτικό Σχολείο (καθώς και στις πόλεις Ύδρα, Σπέτσες, Σύρο, Ναύπλιο και Αργοστόλι) το οποίο καταργήθηκε 1885, ακολούθως με διάταγμα του 1963 ιδρύθηκε «Ναυτικό Λύκειο» το οποίο μετετράπη σε Γενικό Λύκειο το 1980, επίσης έως το 1990 λειτουργούσε η «Ανωτέρα Δημόσια Σχολή Εμπορικού ναυτικού Γαλαξειδίου - Πλοιάρχων», η οποία όμως συγχωνεύτηκε με σχολή της Πρέβεζας.
            Από την επικρατούσα κατάσταση προκύπτει ότι σε όλες τις πόλεις ή κωμοπόλεις που ήταν και είναι «ναυτικές πολιτείες» στις οποίες ιδρύθηκαν ναυτικά σχολεία ή λύκεια έως και επί του παρόντος αυτά συνεχίζουν να λειτουργούν πλήν του «Ναυτικού Λυκείου Γαλαξειδίου» το οποίο καταργήθηκε (σημειώνουμε ότι η ναυτική και ναυτιλιακή ανάπτυξη του Γαλαξειδίου άρχισε από το 1774 και συνεχίζεται έως και τον παρόντα χρόνο).

            Η τυχόν ίδρυση και λειτουργία «τμήματος ναυτικού τομέα (Πλοιάρχων και Μηχανικών) στο Επαγγελματικό Λύκειο Φωκίδος (ΕΠΑΛ)», θα προσφέρει στον νεανικό πληθυσμό (μαθητές και μαθήτριες) της Φωκίδας τα ακόλουθα:
α) την δυνατότητα μετά την επιτυχή αποφοίτηση τους από το εν λόγω τμήμα να προαχθούν σε αξιωματικό του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοίαρχο - Γ΄ Τάξης ή  Μηχανικό - Γ΄ Τάξης) ύστερα από 24μηνη θαλάσσια υπηρεσία και επιτυχή αποφοίτηση από το ειδικό τρίμηνο τμήμα αξιωματικών (προερχόμενων από Ναυτικά Λύκεια) της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου βάσει των διατάξεων «του άρθ.3(παρ.1β) και του άρθ.13(παρ.1β) του Π.Δ.141/2014 (όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα)» καθώς και την δυνατότητα απόκτησης «πτυχίου Κυβερνήτη Α΄, Β΄ & Γ΄»,  ή «πτυχίου Κυβερνήτη Ρυμουλκών» ή «πτυχίου Κυβερνήτη Τουριστικών θαλαμηγών Πλοίων» βάσει των διατάξεων «των άρθρων 4-8 του Π.Δ.141/2014 (όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα)».
β) την δυνατότητα είτε δια πανελληνίων εξετάσεων είτε δια της διαδικασίας μοριοδότησης να εισαχθούν ως επιτυχόντες (ποσοστό) ειδικής κατηγορίας (ήτοι πτυχιούχοι τμήματος ναυτικού τομέα ΕΠΑΛ) στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
γ) την δυνατότητα (ομοίως με το Γενικό Λύκειο) μέσω πανελληνίων εξετάσεων να εισαχθούν, στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι  και   Α.Τ.Ε.Ι.) καθώς και στις ανώτερες και ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές και Σχολές Σωμάτων Ασφαλείας.
δ) την δυνατότητα να προσληφθούν ως Επαγγελματίες Οπλίτες στο Πολεμικό Ναυτικό (η κατοχή «πτυχίου ΕΠΑΛ τμήματος ναυτικού τομέα» αποτελεί προσόν για πρόσληψη σύμφωνα με την υπ΄αριθ.:Φ.400/11/08/Σ.15246/2008 Απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας ΦΕΚ-1194-Β/27-6-2008).

Ύστερα από τα προαναφερθέντα επιχειρήματα μας (που ετέθησαν για λόγους ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών για τους νέους της Φωκίδας, συγκριτικά με τα συναφώς ισχύοντα στις λοιπές περιοχές της Επικράτειας) ευελπιστούμε να τύχει έγκρισης η ίδρυση και λειτουργία «τμήματος ναυτικού τομέα (Πλοιάρχων και Μηχανικών) στο Επαγγελματικό Λύκειο Φωκίδος (ΕΠΑΛ), ημερήσιου-εσπερινού», που ως αποτέλεσμα θα έχει την δυνατότητα μιας επιπλέον επαγγελματικής προοπτικής για την νεολαία του ν. Φωκίδος, επίσης για τους προαναφερθέντες λόγους ευελπιστούμε να τύχει έγκρισης και η επαναλειτουργία της «Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Φωκίδος».
Σημειώνουμε ότι το «Επαγγελματικό Λύκειο Φωκίδος (ΕΠΑΛ)» ήδη λειτουργεί στην Άμφισσα, για λόγους τιμητικούς προς «την ναυτοσύνη του Γαλαξειδίου» προτείνουμε το «τμήμα του ναυτικού τομέα (Πλοιάρχων και Μηχανικών) του Επαγγελματικού Λυκείου Φωκίδος (ΕΠΑΛ)» να λειτουργήσει στο Γαλαξείδι.
            Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το ενδιαφέρον σας.

Σύνολο υπογραφών:-454-
Αριθμός συνημμένων σελίδων:-25-



7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η μόνη σοβαρή πρόταση για μία σχολή επιπέδου στον τόπο μας, είναι για μία επιστήμη που εδώ θα έχει να μελετήσει ένα μοναδικό ακραίο φαινόμενο του αντικειμένου της. Τέτοια θα μπορούσε να είναι μια σχολή ανθρωπολογίας, ή κοινωνιολογίας ή ψυχιατρικής, ανάλογα στο που οφείλεται τελικά η μοναδικότητά μας. Μόνο εδώ πρέπει να ζει ένα είδος ανθρώπων ή ανθρωποειδών (δεν θα κάνω τον ειδικό) που έχει καταλάβει εδώ και χρόνια την τοπική εξουσία κάθε βαθμίδας, και δεν θέλει να καταλάβει ότι όποια σχολή και να ανοίξει στην περιοχή δεν έχει καμία ελπίδα με τις παρούσες αρνητικές συνθήκες. Τόσες και τόσες σχολές έχουν ανοίξει κατά καιρούς και όλες μα όλες έχουν καταντήσει σχολές φαντάσματα για ένα μοναδικό και πάντα τον ίδιο λόγο. Έχουν όλες μηδενική ζήτηση απο υποψήφιους φοιτητές. όποια σχολή και να έχει ανοίξει έρχονται τελικά εδώ φοιτητές με μέσο βαθμό πανελλαδικών εξετάσεων απο 4 έως 10 βαριά 11,..... ,με άριστα το 20. Αυτό για ένα φυσιολογικό άνθρωπο λέει ότι δεν είναι το είδος της σχολής που θα ανεβάσει τον τόπο, είναι ο τόπος όπως τον έχουμε καταντήσει που καταβαραθρώνει όποια σχολή και να φέρουν εδώ. Ακόμα και η τεράστια τελευταία "επιτυχία" να φέρουν εδώ με τυμπανοκρουσίες το τμήμα Γεωπονικής , κατάντησε ακριβώς στα ίδια. Αυτό το δικό μας όμως τοπικό είδος αγαπητοί επιστήμονες της ανθρωπολογίας, ψυχιατρικής ή... ή... ή είναι τόσο ιδιαίτερο και μοναδικό που παρότι έχει την εξουσία (δηλαδή πλήθος κατώτερων σε πνευματικές δυνατότητες τους έχει αναγνωρίσει σαν τους ικανούς του πληθυσμού μας) εξακολουθεί στο ίδιο βλακώδες κόλλημα και ποτέ δεν προβληματίστηκε μήπως φταίει κάτι άλλο και όχι το είδος της σχολής. Σκεφτείτε το. Κάποιος Κος Σακελαρόπουλος πέρασε κάποτε με μία κινητή μονάδα και όταν είδε τι συμβαίνει της έβγαλε τις ρόδες και ειδικά για εδώ την έκανε ακίνητη.Σκεφτείτε το. Μπορεί να αξίζει.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε (12/01/20 2:51μ.μ.), δεν έχεις άδικο να εκφράζεις πικρία. Όμως η αιτηθείσα προσθήκη στο ΕΠΑΛ Άμφισσας, τμήματος ναυτιλιακών επαγγελμάτων, λαμβανομένης υπόψη της στροφής των νέων στην αναζήτηση επαγγελματικής αποκατάστασης μέσω της συγκεκριμένης κατεύθυνσης, θα δώσει την ευκαρία τουλάχιστον στους νέους της περιοχής μας, να έχουν μια ευμενέστερη μοριοδότηση και πλεονέκτημα στην επίτευξη του στόχου τους. Καλή χρονιά!!!

Ανώνυμος είπε...

Έχει ο νομός Φωκίδας αναπτυγμένες ναυτιλιακές δομές, ναυτιλιακές επιχειρήσεις κλπ ώστε τα παιδιά που θα σπουδάσουν ναυτιλιακά να έχουν και επαγγελματική αποκατάσταση; Η Χιος, Ανδρος κλπ σαφώς και να δεχτώ να εχουν ναυτιλιακά τμήματα με τόσες ναυτιλιακές επιχειρήσεις εδω για ποιο λόγο να γίνει ναυτιλιακό τμήμα; Για να παίρνουν μισθό οι καθηγητές και τα παιδιά που βγαίνουν να είναι άνεργα; Αν θελει καποιος να ακολουθήσει ναυτιλιακές σπουδές δε θα σπουδάσει Αμφισσα και Γαλαξίδι αλλά σε μεγάλα νησια ή ΑΕΝ . Το μονο τμημα που θα μπορούσε να υπαρχει στη Φωκίδα θα ηταν μεταλλευτικών σπουδών τεχνικών ειδικοτήτων και τουριστικών επαγγελμάτων. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.

Ανώνυμος είπε...

sta salona kai ayto eleos ..galajidh mono..

i-thalis είπε...

Με τον ένα φίλο θα συμφωνήσω για το ότι η μόνη ικανότητα των τοπικών αρχόντων είναι η αρπαχτή και η ρεμουλα, αλλά και με τον φίλο που ανέβασε την αναφορά πως θα ήταν σωστό για λόγους ισοπολιτειας, όπως έχουν τη δυνατότητα παιδιά άλλων ναυτικών περιοχών να έχουν λυκειακες σπουδές στο αντικείμενο που του δίνουν μοριοδοτηση το ίδιο θα έπρεπε να γίνει και εδώ. Από την άλλη θα πω πως δε μπορεί να μαζεύονται όλα σε αυτή τη ρημάδα :) την Άμφισσα λες και είναι η μόνη πόλη στη Φωκίδα. Και μετά σαν δική μου πρόταση καλό θα ήταν να υπάρξει ένας τρόπος μελέτης του τι φταίει και έχει ρημάξει η περιοχή της Φωκίδας γύρω από τον κόλπο της Αγκαλης από θυρεοειδή και ΚΑΡΚΙΝΟ.

Ανώνυμος είπε...


Στην Χίο και στην Άνδρο δεν έχουν την έδρα τους μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, πλήν όμως κατάγονται από τα μέρη αυτά Εφοπλιστές οι οποίοι πριν γίνουν Εφοπλιστές ήταν Αξιωματικοί (Πλοίαρχοι και Μηχανικοί προερχόμενοι από ναυτικά Λύκεια), και η έδρα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που δημιούργησαν βρίσκεται κατά κύριο λόγω στο Λονδίνο, την Νέα Υόρκη, την Σιγκαπούρη, τον Πειραιά και εν γένει στα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.
Σημειώνουμε εμφατικά ότι και από το Γαλαξείδι κατάγονται αρκετοί Εφοπλιστές πρώην Αξιωματικοί του Εμπορικού Ναυτικού.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι πολλοί Αξιωματικοί του Εμπορικού (Πλοίαρχοι και Μηχανικοί προερχόμενοι από Ναυτικά Λύκεια) μετεξελίχθηκαν-κατέληξαν σε Εφοπλιστές, ερωτούμε μήπως υπάρχουν εργαζόμενοι μεταλλείων με δίπλωμα τεχνικού λυκείου ή ΕΠΑΛ (μεταλλευτικών σπουδών, τεχνικών ειδικοτήτων εργοδηγών κλπ) οι οποίοι εξαιτίας του επαγγέλματος τους μετεξελίχθηκαν-κατέληξαν σε επιχειρηματίες (ορυχείων μεταλλευμάτων) της ιδίας τάξεως και μεγέθους αναλόγου των Εφοπλιστών;

Ανώνυμος είπε...

Στην ενυπόγραφη πρόταση των 454 συμπολιτών μας, αναφέρονται ρητά και λεπτομερώς οι δυνατότητες των αποφοίτων «Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Τμήματος Ναυτικού Τομέα (Αξιωματικών: Πλοιάρχων και Μηχανικών)» ειδικότερα από την περίπτωση (α) προκύπτει ότι οι μαθητές μετά την επιτυχή αποφοίτηση τους από «ΕΠΑΛ Τμήματος Ναυτικού Τομέα» ακολουθεί η 24 μηνών θαλάσσια υπηρεσία (εργαζόμενοι ως δόκιμοι) σε εμπορικά πλοία και ακολούθως μετα την επιτυχή αποφοίτηση τους από το ειδικό τμήμα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου (για Αξιωματικούς προερχόμενους από Ναυτικά Λύκεια: διάρκειας 5 μηνών για τους Ανθυπλοιάρχους και διάρκειας 3 μηνών για τους Γ-Μηχανικούς) αποκτούν το Δίπλωμα Αξιωματικού (Πλοιάρχου –Γ΄ και Μηχανικού –Γ΄) από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με δυνατότητα να εξελιχθούν έως Πλοίαρχοι –Β΄ και Μηχανικοί-Β΄.
Κατά τον χρόνο εργασία τους ως δόκιμοι αμείβονται μηνιαίως με 1.500 δολάρια περίπου και μετά την απόκτηση του Διπλώματος Αξιωματικού (Πλοιάρχου –Γ΄ και Μηχανικού –Γ΄) αμείβονται από 3.000 – 7.000 δολάρια μηνιαίως αναλόγως του είδους του πλοίου και των ταξιδιών (ακτοπλοΐα ή ποντοπόρα πλοία και μπορούν να εργαστούν σε φορτηγά-πλοία, ψυγεία-πλοία, κοντέινερ-πλοία, τάνκερ, κρουαζιερόπλοια κλπ, Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών ή ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα σε άλλα κράτη, επιπροσθέτως επισημαίνουμε ότι οι ναυτικοί απολαμβάνουν μειωμένης φορολόγησης.
Στα ποντοπόρα πλοία Οι μισθοί του «Πλοιάρχου –Β΄/Υποπλοιάρχου» και του Μηχανικού –Β΄ κυμαίνονται από 6.000 δολάρια έως 14.000 δολάρια μηνιαίως αναλόγως του είδους του πλοίου και οι μισθοί του «Πλοιάρχου –Α΄/Καπετάνιος» και του Μηχανικού –Α΄ κυμαίνονται από 16.000 δολάρια έως 20.000 δολάρια μηνιαίως αναλόγως του είδους του πλοίου (π.χ. πλοία μεταφοράς υγραερίου. OIL TANKER κλπ)
Αντιθέτως εργαζόμενοι μεταλλείων με δίπλωμα τεχνικού λυκείου ή ΕΠΑΛ (μεταλλευτικών σπουδών, τεχνικών ειδικοτήτων εργοδηγών κλπ) ως νεοπροσλαμβανόμενοι υπάλληλοι εξ΄ όσων γνωρίζουμε λαμβάνουν μηνιαίως αποδοχές περίπου 400€-450€ με καταληκτικό μισθό ύστερα από 35 εργάσιμα χρόνια 1200€ περίπου.

Όσον αφορά τα ειδικά μαθήματα (ειδικότητας Πλοιάρχων και ειδικότητας Μηχανικών Πλοίων) του «τμήματος ναυτικού τομέα ΕΠΑΛ» για την διδαχής τους δεν απαιτείται η πρόσληψη καθηγητών, απαιτείται η πρόσληψη ενός ωρομίσθιου Πλοιάρχου και ενός ωρομίσθιου Μηχανικού Πλοίων, δηλαδή ένα μικρής τάξεως δημοσιονομικό έξοδο.

Σημειώνουμε συγκριτικά ότι στην Κοζάνη καθώς και σε άλλες πόλεις της Ελλάδος που δεν είναι παραθαλάσσιες λειτουργεί ΕΠΑΛ ναυτικού τομέα όπως αποδεικνύεται από την Φ/63868/Δ4/2019(ΦΕΚ1515/2019) απόφαση του Υπουργού Παιδείας.
Στο Γαλαξίδι λειτουργούσε ναυτικό σχολείο (λύκειο) από το 1867 {το οποίο ανέδειξε εκατοντάδες Αξιωματικούς (Πλοιάρχους-Μηχανικούς) καταγόμενους από την Φωκίδα} το συγκεκριμένο σχολείο καταργήθηκε το 1980 και η Σχολή Εμποροπλοιάρχων (ΑΕΝ-Γαλαξειδίου) καταργήθηκε το 1990, οι 454 συμπολίτες μας με την από 12/10/2019 πρόταση τους ζήτησαν την επαναλειτουργία των εν λόγω σχολών.

Εν κατακλείδι η τυχόν λειτουργία «τμήματος ναυτικού τομέα (ειδικοτήτων: Πλοιάρχων και Μηχανικών Πλοίων) στο ΕΠΑΛ Φωκίδας» θα δώσει στην νεολαία του ν. Φωκίδος επιπλέον επαγγελματικές προοπτικές (όπως αυτές αναφέρονται στην από 12/10/2019 ενυπόγραφη πρόταση των 454 συμπολιτών μας) εθνικού και διεθνούς περιβάλλοντος εργασίας.