Χωρίς καμία πρόσβαση σε εθνικό δίκτυο μένει ο νομός και στο μέλλον. “Αδειάζει” κι επίσημα Σπανό και τοπική ΝΔ, απομονώνει οριστικά τη Φωκίδα μηδενίζοντας την όποια προοπτική αντιστροφής της πορείας απερημοποίησής της και προκαλεί απορίες τίνος τα συμφέροντα προάγονται…
Το κυβερνητικό πρόγραμμα της Ν.Δ. για τις υποδομές και τα έργα εθνικής προτεραιότητας την προσεχή τετραετία, που φέρει τον τίτλο “Ανάπτυξη και νέες δουλειές” και κοστολογείται στην περιοχή των 10-12 εκ. ευρώ, ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Σύμφωνα με την παρουσίαση του σχεδίου, αλλά και όπως αυτό αναλυτικότερα υπάρχει σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα του κόμματος, στον τομέα “Υποδομές/οδικό δίκτυο” ο Πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιβεβαιώνει την δέσμευση που προ δύο μηνών είχε κάνει στο Καρπενήσι και περιλαμβάνει στο σχέδιό του τον άξονα Λαμία-Καρπενήσι, κόστους 300-500 εκ. ευρώ προκρίνοντας με τον τρόπο αυτό και μέσω της οδού Αγρινίου-Καρπενησίου την σύνδεση Πάτρας με Λαμία.
Ο χάρτης που δημοσιεύουμε είναι ξεκάθαρος, η Φωκίδα είναι εκτός οδικών συνδέσεων κι είναι αντλημένος από την παρουσίαση του εθνικού σχεδίου Μητσοτάκη στην επίσημη ιστοσελίδα της Νέας Δημοκρατίας στο διαδίκτυο και, φυσικά, προσβάσιμος στον οποιοδήποτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση metonkyriako.gr/ypodomes/erga/.Παράλληλα, εκτός σχεδιασμού Μητσοτάκη είναι και ο άξονας Κύμη-Χαλκίδα-ΠΑΘΕ-Λιβαδειά-Δελφοί-Πάτρα, που αποτελεί τη σύνδεση του νομού προς Αθήνα.
Εύλογα ερωτήματα
Από εκεί και πέρα ανακύπτουν κατά τρόπο νομοτελειακό σοβαρά ερωτήματα και προβληματισμοί. Τη στιγμή που όλοι οι υποψήφιοι περιφερειάρχες Στερεάς έχουν σε κεντρική θέση στο πρόγραμμά τους τη διαγώνιο, τη στιγμή που αποτελεί έργο σπουδαίου ενδιαφέροντος και για τις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας, όπως καταγράφουν στοιχεία σχετικών συνεδρίων, αρθρογραφίας και δηλώσεων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας -αναφέρουμε ως τελευταία τη δήλωση Αγοραστού στην ΚΦ στο Forum των Δελφών- προκαλεί απορίες πώς και γιατί ο Κ. Μητσοτάκης κλείνει τα αυτιά και προκρίνει τον ανταγωνιστικό δρόμο Λαμία-Καρπενήσι.
Δε θα σταθούμε σε ρηχές προσεγγίσεις περί οικογενειοκρατίας και “δώρων” προς την οικογένεια Μπακογιάννη, λόγω καταγωγής από την Ευρυτανία. Αλλά θα επικαλεστούμε τη λογική και θα ρωτήσουμε ποιος και ποιοι ευνοούνται από αυτή την ζοφερή εξέλιξη στη Φωκίδα, εφ όσον ο Κ. Μητσοτάκης υλοποιήσει από τη θέση του Πρωθυπουργού τον σχεδιασμό αυτό. Κάτι βέβαια που αρμόδιοι να το απαντήσουμε δεν είμαστε εμείς, αλλά η κεντρική και η τοπική ΝΔ και τα στελέχη της που διεκδικούν την ψήφο των εκλογέων της .
“Κρεμάει” Σπανό και τοπική ΝΔ
Ταυτόχρονα, ο Κ. Μητσοτάκης αδειάζει και μεγαλοπρεπώς τον Φάνη Σπανό, υποθηκεύοντας τις πιθανότητες διεκδίκησης της Περιφέρειας Στερεάς για λογαριασμό του κόμματος, τη στιγμή που οι ενστάσεις και η κριτική περί του «αν τραβάει» η υποψηφιότητα αυτή ακούγονται όλο και πιο συστηματικά.
Υπενθυμίζουμε τις πολιτικές αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η αρχική γνωστοποίηση των προθέσεων Μητσοτάκη σχετικά με το ζήτημα αυτό κατά την επίσκεψή του στο Καρπενήσι. Τότε, και μετά από πολιτική πίεση του ΣΥΡΙΖΑ, και όχι μόνο, ο ίδιος ο Φάνης Σπανός είχε αναγκαστεί να δηλώσει, χωρίς ωστόσο σοβαρή τεκμηρίωση μιας κι ακόμα δεν έχει ανακοινώσει το πρόγραμμά του (!) για την περιφέρεια, πως στόχος του είναι η υλοποίηση της “διαγωνίου”, ενώ ακόμα είναι έκθετη η παράταξη του νυν Περιφερειάρχη Κ. Μπακογιάννη για τη μη υλοποίηση ούτε καν των παρεμβάσεων-μπάλωμα στο σημείο “51-Γραβιά” κόστους 12 εκ. ευρώ που έχει από καιρό ανακοινώσει. Και που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί βέβαια επί της παρούσας περιφερειακής Αρχής.
Η ανακοίνωση του σχεδίου Μητσοτάκη, με την οποία η Φωκίδα μένει στα “αζήτητα” ως παρίας στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας, σε επίπεδο υποδομών τουλάχιστον, φέρνει νομοτελειακά και εξ αντικειμένου σε πολύ δύσκολη θέση τον Φάνη Σπανό, καθώς στο εκλογικό ακροατήριο της Φωκίδας και όχι μόνο είναι αδύνατο να δικαιολογηθεί η εξέλιξη αυτή ή να αντικατασταθεί με κάτι έστω και στοιχειωδώς ισοδύναμο. Ταυτόχρονα, τείνει να βγάλει ως αναξιόπιστο τον υποψήφιο της ΝΔ για την Περιφέρεια, καθώς δημόσια είχε δεσμευτεί για την συμπερίληψη της “διαγωνίου” στις προτεραιότητές του, ενώ, ταυτόχρονα, πολλά από τα στελέχη του κόμματος, και στους δύο βαθμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης, ήδη σε δηλώσεις, συνεντεύξεις και ανακοινώσεις υποψηφιοτήτων κάνουν δημόσια λόγο για την απαράγραπτη αυτή αναγκαιότητα. Επιπρόσθετα, ανάλογα ζωτικά προβλήματα στο δημόσιο προεκλογικό τους λόγο θα αντιμετωπίσουν και οι τρεις υποψήφιοι που θα στελεχώσουν το ψηφοδέλτιο της παράταξης στο νομό στις εθνικές εκλογές.
Τι δηλώνει ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης
Στην ομιλία που εκφώνησε ο Πρόεδρος του κόμματος κατά την παρουσίαση του κυβερνητικού προγράμματος για τον τομέα των υποδομών, και την οποία διένειμε το Γραφείο Τύπου της ΝΔ στα εθνικά, περιφερειακά και τοπικά Μέσα, μαζί με φωτογραφικό υλικό και το πρόγραμμα συνολικά σε μορφή pdf, αναφέρει μεταξύ άλλων: “Μαζί με αυτά τα έργα που ολοκληρώνουν το βασικό κορμό των αυτοκινητοδρόμων (σ.σ.: Πάτρα-Πύργος, Ε65 και Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης), σπάμε και την απομόνωση όλων των πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων της χώρας: Αγρίνιο-Ιόνια οδός, ολοκλήρωση της Αμβρακίας με την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδος, Ιωάννινα-Κακαβιά, η τόσο σημαντική διέξοδος προς την Αλβανία, Δράμα- Εγνατία, το κομμάτι του δρόμου Γιαννιτσά-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη, καθώς και το κομμάτι Καρπενήσι-Λαμία.
Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση: Της Δράμας με την Εγνατία οδό, του Καρπενησίου με τη Λαμία, της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ και της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα. Το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τις υποδομές έχει διδαχθεί από το παρελθόν. Από αποτελέσματα, αλλά και από αστοχίες δεκαετιών. Γι’ αυτό και, όπως είδατε, δεν είναι απλά ένας κατάλογος έργων. Εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό μοντέλο που έχει ανάγκη η χώρα για μια βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη”.
Ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων
Παράλληλα, ως ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει, ανήγγειλε ότι “η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών. “Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%”, ανέφερε χαρακτηριστικά. Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο “προτάσεις καινοτομίας”, κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.
Έργα για τους πολίτες και όχι για τους εργολάβους
Όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι “εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους”.
Κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
Ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στην μέχρι τώρα πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υποστήριξε:
-πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να «πετύχει» τα περιβόητα υπερπλεονάσματα. Σημείωσε ότι ” εμείς δεσμευόμαστε ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων θα υλοποιηθεί στο ακέραιο και ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ ιδιωτική συμμετοχής”.
-πάγωσε επί 4 χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό -κρανίου τόπος και μνημείο ανικανότητας της σημερινής κυβέρνησης-, και την κατασκευή του Βόρειου ‘Αξονα της Κρήτης
-προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς -όπως πχ στο Πάτρα-Πύργος για να πάρει κάποιος κυβερνητικός φίλος κομμάτια, με επιπλέον καθυστερήσεις
-αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής “Δεν πληρώνω”
-επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
Συνοψίζοντας την διαφορά των δύο κυβερνήσεων είπε ότι ΝΔ έστω και με λάθη και καθυστερήσεις παρήγαγε αποτελέσματα ακόμη και την περίοδο της κρίσης, αντίθετα η συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αρχή το κίνημα δεν πληρώνω, είναι τα ψεύτικα δάκρυα για τις συμβάσεις παραχώρησης των αεροδρομίων, ο πόλεμος κατά της COSCO.
5 σχόλια:
ΨΗΦΙΣΤΕ ΤΩΡΑ ΝΔ ΚΑΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΑΓΥΡΙΣΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ,ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑ ΠΑΣΟΚΙΑ ΕΦΥΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΑΣ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΣΙΠΡΑ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΙΣΤΕ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΝΔ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΦΤΗΝΕΙ ΚΑΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ?
Ορίζων ...
Βράσε όρυζα
Ορίζοντας; Τρε μπανάλ.
Συγγνώμη αλλά το Λαμία - Καρπενήσι δεν φτιάχνεται ήδη; Έξω από τη Μακρακώμη νομίζω τον δώσανε το δρόμο. Εντάξει θέλει αναβάθμιση μετά το ανέβασμα στον Τυμφρηστό, αυτό και μόνο. Εμείς εδώ είμαστε πτωχοί συγγενείς. Θα μας φτιάξουν τελεφερίκ.
ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΔΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΙΝΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΟΥ ΕΒΓΑΖΑΝ ΚΑΤΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΕΣ ΦΑΡΔΙΕΣ ΠΛΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΙ ΕΓΙΝΕ
Αυτό σίγουρα πάει για τις Ντόρες του ξεροπηγαδιου.ΧΑΧΑ..αυτες δεν αλλάζουν ποτέ.τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα.ετσι θα συνεχίσουν να σαλιαριζουνε την γαλαζοπαρεα όπως έκαναν παππού προς παππού άλλωστε.Ας ευχηθούμε λοιπόν καλό ΣΑΛΙΑΡΙΣΜΑ..
Η μικρή πλέον νδ και όχι ΝΔ δεν είναι λαϊκό κόμμα και θα το πληρώνει μια ζωή.....
Δημοσίευση σχολίου