Πέμπτη 6 Απριλίου 2017

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ Η ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ-ΙΤΕΑΣ-ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ

Το θέμα της σύνδεσης τη Ιονίας Οδού με την παράκαμψη Ναυπάκτου προς Ιτέα και Θερμοπύλες (η γνωστή Ε65) μετέφερε στη Βουλή με ερώτηση στον Αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ-ΔΗΣΥ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος.
Το πλήρες κείμενο:
Θέμα : Σύνδεση της Ιόνιας οδού με την παράκαμψη Ναυπάκτου και την Ε65
Κύριε Υπουργέ,
Η ολοκλήρωση του μεγάλου έργου υποδομής της Ιόνιας οδού έχει πρωτεύουσα σημασία για την Αιτωλοακαρνανία. Σε συνδυασμό δε, με τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» και την Ολυμπία οδό, η Ιόνια οδός θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και επικοινωνίας για τη Δυτική Ελλάδα, την Ήπειρο και την Πελοπόννησο.
Η Ναύπακτος βρίσκεται σε απόσταση μόλις 10 km από τον κόμβο του Αντιρρίου, που ουσιαστικά αποτελεί το σημείο συνάντησης των τριών συγκοινωνιακών αυτών έργων, ενώ το σημείο εισόδου στην παράκαμψη Ναυπάκτου απέχει μόλις 3 km. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η παράκαμψη Ναυπάκτου είναι τμήμα της Εθνικής οδού ΕΟ48 που ενώνει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και τους δυο κύριους αυτοκινητόδρομους, μέσω Ναυπάκτου-Ιτέας-Θερμοπυλών. Η δε ΕΟ48 αντίστοιχα, συνιστά Δευτερεύον Εθνικό οδικό δίκτυο της Ευρωπαϊκής Οδού Ε65 (αρ. απόφασης ΔΜΕΟ/ε/Ο/1308/15ΔΕΚ 1995), η οποία ξεκινά από το Μάλμοε της Σουηδίας και καταλήγει στα Χανιά της Κρήτης, διερχόμενη από δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες με συνολικό μήκος 3.800 χιλιόμετρα.
Ενώ λοιπόν, θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για απευθείας σύνδεση της Ιόνιας οδού με την παράκαμψη Ναυπάκτου και το ευρωπαϊκό δίκτυο Ε65/Εθνικό οδικό δίκτυο ΕΟ48, σήμερα ο κόμβος Αντιρρίου της Ιόνιας οδού στην έξοδο προς Ναύπακτο, σταματά στο πουθενά και ένα τμήμα τριών χιλιομέτρων περίπου, μέχρι την παράκαμψη Ναυπάκτου δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται. Έτσι, η κίνηση των οχημάτων διοχετεύεται αναγκαστικά στο τοπικό οδικό Δίκτυο (οδός Ναυπάκτου-Μεσολογγίου).
Τούτο σημαίνει ότι τα οχήματα που θέλουν να κινηθούν από ή προς Λαμία μέσω παράκαμψης Ναυπάκτου, για περίπου τρία χιλιόμετρα εισέρχονται στην κατοικημένη περιοχή του οικισμού Πλατανίτη μέχρι το σημείο εισόδου στην παράκαμψη Ναυπάκτου. Αποτελεί δε η περιοχή αυτή, σημείο όπου παρατηρείται αυξημένος όγκος τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα θανατηφόρων. Ταυτόχρονα, η έλλειψη σύνδεσης της Ιονίας οδού με την παράκαμψη Ναυπάκτου, δυσχεραίνει την πρόσβαση των κατοίκων των Δήμων Ναυπακτίας και Δωρίδας και γενικότερα των διερχομένων από την Ε65 στην Ιόνια αλλά και στην Ολυμπία οδό μέσω της Γέφυρας, αφού είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν το επιβαρυμένο τοπικό οδικό δίκτυο της Ναυπάκτου.
Κύριε Υπουργέ, η Ναύπακτος αποτελεί ιστορική και τουριστική πόλη, ευρισκόμενη ανάμεσα στις δέκα ραγδαία αναπτυσσόμενες Τουριστικές πόλεις της χώρας. Βρίσκεται στο μέσον της απόστασης των δυο μεγαλύτερων αρχαιολογικών χώρων, της Ολυμπίας και των Δελφών. Τη θερινή ιδίως περίοδο πλήθος τουριστικών λεωφορείων εκτελούν την διαδρομή Ολυμπία-Δελφοί-Ολυμπία, τα οποία με τα σημερινά δεδομένα είναι αναγκασμένα να κινηθούν εκτός Εθνικού οδικού δικτύου στο σημείο πριν την παράκαμψη Ναυπάκτου.
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την παράκαμψη Ναυπάκτου και συνακόλουθα με την Ε65 είναι επιβεβλημένη και μπορεί να επιτευχθεί με την κατασκευή συνδετήριας οδού μήκους μόλις τριών χιλιομέτρων. Με τον τρόπο αυτό, θα εξασφαλισθεί η αυτονόητη απευθείας σύνδεση των εθνικών οδών, η αποφυγή επιβάρυνσης του τοπικού οδικού δικτύου της Ναυπάκτου καθώς και καλύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις για τους διερχομένους.
Κατόπιν αυτών ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1. Υπάρχει πρόβλεψη για σύνδεση της Ιόνιας οδού με το ευρωπαϊκό δίκτυο Ε65/Εθνικό οδικό δίκτυο ΕΟ48 μέσω της παράκαμψης Ναυπάκτου;
2. Αν ναι, με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες και με ποιο προϋπολογισμό θα πραγματοποιηθεί η σύνδεση αυτή ; Έχει συνταχθεί σχετική μελέτη και χαρτογράφηση της συνδετήριας οδού ; Έχει προχωρήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων;

amfissapress

Δεν υπάρχουν σχόλια: