Ιτέα από 31:19 έως 32:35 δηλαδή σε 1' λεπτό και 16'' δεύτερα!!!
Happy Traveller
21.11.2015 17:00
μια ακομα αποδειξη οτι η ιτια πλεον δεν ειναι για τιποτα... ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ.. εχει μαζεψει κατοικους απο δω και απο κει και το παιζουν και ιτιωτες πατριωτες... μηχανακια και μπαρακια.. αυτη ειναι η Ιτια... Οσο αφορα την Κιρρα εκει επρεπε να υπαρξει αναφορα μιας και ειναι ιστορικη η πολη...
Δεν ήταν μια εκπομπή αφιερωμενη στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ αναδρομή περιοχών αλλά για την ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ προβολή.Το κάστρο οςο και να το διαφημιςουν δεν πρόκειται να πάει να το δει κανείς.Οι μόνες τουριστικές περιοχές του Δήμου ΔΕΛΦΩΝ αναγνωρισμένες με νόμο είναι η ΙΤΕΑ και οι ΔΕΛΦΟΙ.
Ιστορία
Αρχαίοι Χρόνοι
Ερείπια Υστεροελλαδικής Περιόδου και κυρίως θαλαμωτοί τάφοι, μιλούν για την ύπαρξη αρχαίας πόλης δυτικά της σημερινής θέσης της Ιτέας, χωρίς όμως να καθορίζουν ποιας, αλλά ίσως να πρόκειται για το Χάλαιον. Η ύπαρξη πολυάριθμης πόλης στο σημείο αυτό βεβαιώνεται και από λιθόστρωτο δρόμο προς την Άμφισσα, τμήματα του οποίου σώζονταν μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα.
Τουρκοκρατία
Στην περιοχή της σημερινής Ιτέας, όπου υπήρχε η περίφημη ιτιά με τη μοναδική πηγή της περιοχής, κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας φτιαχνόντουσαν στάνες και κεραμοποιεία. Αργότερα εκεί δημιουργήθηκε ο οικισμός Σκάλα Σαλώνων, με μια υποτυπώση ξύλινη αποβάθρα, ένα τελωνείο, καλύβες και αποθήκες. Αυτός ο οικισμός μετεξελίχθηκε στην Ιτέα.
Η περιοχή πέρασε διαδοχικά από πολλά χέρια, τα τελευταία δε χρόνια της Τουρκοκρατίας, ανήκε στη χήρα του Ομέρ Αγά των Σαλώνων – την Ομεραγού – η οποία την παραχώρησε σε κάποιο Γαλαξειδιώτη για να καταλήξει τελικά ως προίκα της κόρης του σε ένα δικηγόρο από το Λιδωρίκι.
Ελληνική Επανάσταση
Από το εθνικό προσκλητήριο του απελευθερωτικού αγώνα δεν ήταν δυνατό να απουσιάσει η Σκάλα Σαλώνων και αρκετά ήταν τα πολεμικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στην περιοχή της. Κορυφαίο θεωρείται η «Ναυμαχία της Σκάλας Σαλώνων» ή «Ναυμαχία της Αγκάλης», όπου στις 17 Σεπτεμβρίου 1827, ο φιλέλληνας Άγγλος πλοίαρχος Φραγκίσκος Άμπνευ Άστιγξ, κυβερνήτης του πρώτου ατμοκίνητου πλοίου, με την ονομασία «Καρτερία» και επικεφαλής μικρής ελληνικής ναυτικής δύναμης, αγκυροβόλησε προ του τουρκικού στόλου, που ήταν αγκυροβολημένος στον όρμο της «Αγκάλης» στην δυτική πλευρά του κόλπου της Ιτέας, υποστηριζόμενος και από ξηράς με εκλεκτό σώμα 500 ανδρών και πυροβόλα που χειρίζονταν Ευρωπαίοι πυροβολητές. Μέσα σε μισή ώρα, ο ΄Αστιγξ, με κατάλληλες βολές από την «Καρτερία», ανατίναξε την τουρκική ναυαρχίδα και κατέστρεψε άλλα 6 πολεμικά καθώς και 3 Αυστριακά πλοία εφοδιασμού, ενώ αχρήστευσε τα πυροβολεία της ξηράς. Η νίκη αυτή αποκατέστησε την κυριαρχία των Ελλήνων στον Κορινθιακό κόλπο και εξασφάλισε την επικοινωνία με την Πελοπόννησο, αποτελώντας κύρια αφορμή της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου στις 20 Οκτωβρίου 1827 σηματοδοτώντας την αρχή της ανεξαρτησίας της Ελλάδος.
Νεότερη Εποχή
Ο Ιωάννης Καποδίστριας υπόγραψε στις 13 Αυγούστου 1830 ψήφισμα – έγκριση για ίδρυση οικισμού στη Σκάλα Σαλώνων και αυτό αποτελεί την ληξιαρχική πράξη γένεσης της Ιτέας. Χρειάστηκε όμως να περάσουν 40 ολόκληρα χρόνια μέχρις ότου η πόλη αρχίσει να παίρνει σταθερά πια το δρόμο της προόδου. Στον Πρώτο Παγκόμιο Πόλεμο, η Ιτέα γίνεται βάση της Αντάντ.
ΟΥΑΟΥ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΛΙΚΑ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΘΑΝΑΣΑΚΗΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΜΗΔΕΝ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΝΙΜΗΔΗ ΣΤΟ ΓΑΛΑΞΙΔΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΗΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ.
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΦΩΚΙΔΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ..........
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΑΦΙΕΡΩΣΑΝΕ ΟΥΤΕ ΔΥΟ ΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΔΕΙΞΑΝΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΑΙΑΜΙ ΑΠΟ ΨΗΛΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΗΝ ΔΕΙΧΝΑΝΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΘΑ ΒΛΕΠΑΜΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ.....
ΑΥΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ!!!!!!!!!!!!!!!
ΑΣΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΗ ΠΩ ΚΑΜΜΙΑ ΒΑΡΕΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ...............
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ .........
Για τον σχολιαστή 23 Νοεμ. 1:38 μμ
Μη του δίνεται σημασία, ο άνθρωπος δεν καταλαβαίνει ότι η Ιτέα, η Άμφισσα και οι Δελφοί είναι οι πιο αλληλένδετες πόλεις του δήμου. Τόσο μυαλό έχει τέτοια λέει.
πηγη : Amfissapress.gr