Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Symptom 6: The Symptom Projects 2015 σε Άμφισσα και Δελφούς από 10 Οκτωβρίου




"Μεθόριος: Το συνεχώς μετατρέψιμο και μετατοπιζόμενο όριο. Ο νοητός χώρος του οποίου η κύρια λειτουργία είναι να καθιστά ορατό

τον διαχωρισμό ανάμεσα στο γνωστό και το άγνωστο, το αποδεκτό και το μη αποδεκτό και κατ’ επέκταση το αναγνωρίσιμο και το μη αναγνωρίσιμο."

Για 6η συνεχόμενη χρονιά η εικαστική πλατφόρμα The Symptom Projects στην Άμφισσα. Η κορυφαία και καθιερωμένη σε πανελλήνιο επίπεδο εικαστική συνάντηση ανοίγει για φέτος τις πύλες της στις 10 Οκτωβρίου και θα φιλοξενήσει για άλλη μια φορά σημαντικούς καλλιτέχνες στη φωκική πρωτεύουσα. Τίτλος της κεντρικής έκθεσης του The Symptom 6 είναι “Παρυφές και μεθόριοι”, σε επιμέλεια της Ευαγγελίας Λεδάκη και σε παραγωγή της πλατφόρμας The Symptom Projects.

Καινούριο στοιχείο που θα λάβει χώρα στο φετινό εικαστικό πρόγραμμα είναι η παρουσία της έκθεσης, εκτός από τον χώρο του παλιού Νοσοκομείου στην Άμφισσα, στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών, ενώ το παράλληλο δρώμενο, που πάντα συνοδεύει την κεντρική έκθεση, το es-optron 03, θα το δεξιωθεί το Μουσείο Δελφικών Εορτών Άγγελου και Εύας Σικελιανού στους Δελφούς.

Το Amfissaface, στηρίζοντας πάγια τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία και έκφραση, προβάλλοντας, ταυτόχρονα, και προωθώντας τα σημαντικά καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα που διενεργούνται στον τόπο μας, θα είναι και φέτος Χορηγός Επικοινωνίας του The Symptom Project 6.

Οι εκθέσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας και το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών και υποστηρίζονται από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και τον Δήμο Δελφών.

Χορηγός εγκαινίων θα είναι και φέτος το Κτήμα Αργυρίου

Symptom 6

Το The Symptom Projects πραγματοποιεί για έκτη συνεχόμενη χρονιά στην πόλη της Άμφισσας και στους Δελφούς το εκθεσιακό του πρόγραμμα: Το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιούνται τα εγκαίνια της έκθεσης “Παρυφές και μεθόριοι” σε επιμέλεια της Ευαγγελίας Λεδάκη και, μια ημέρα πριν, την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου τα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας “Τα στοιχεία που αδρανούν” του Γιάννη Θεοδωρόπουλου, σε επιμέλεια του Κώστα Χριστόπουλου.

the symptom 06

“Παρυφές και μεθόριοι”
Επιμέλεια: Ευαγγελία Λεδάκη
Παραγωγή: The Symptom Projects
Παλαιό Νοσοκομείο Άμφισσας και Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών
Εγκαίνια: Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015, 11:00 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών και 20:00, στο Παλαιό Νοσοκομείο Άμφισσας
Διάρκεια έκθεσης: 10 - 25 Οκτωβρίου, 2015

Ώρες λειτουργίας:
Παλαιό Νοσοκομείο Άμφισσας, καθημερινά 17:00 - 22:00
Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών, καθημερινά 8:00 - 20:00

Στην έκθεση Παρυφές και μεθόριοι, που παρουσιάζεται στα πλαίσια του The Symptom Projects στην Άμφισσα, η μεθόριος γίνεται κατανοητή ως διαβλητό, συνεχώς μετατρέψιμο και μετατοπιζόμενο όριο· περίγραμμα ή περιφερειακή ζώνη, η οποία ορίζει το χώρο μέσα από μια διπλή διαδικασία περιλήψεων και αποκλεισμών. Μια μορφή γενίκευσης, αναγωγής, στερεοτυπικών αναγνωρίσεων και ετεροκαθορισμών. Η μεθόριος και η μεθοριακή συνθήκη που αναπαράγει, επισημαίνουν ένα πεδίο στο οποίο δεν εμφιλοχωρούν διακριτά τοπογραφικά σημεία. Η μεθόριος συγκροτεί έναν νοητό χώρο του οποίου η κύρια λειτουργία είναι να καθιστά ορατό τον διαχωρισμό ανάμεσα στο γνωστό και το άγνωστο, το αποδεκτό και το μη αποδεκτό και κατ’ επέκταση το αναγνωρίσιμο και το μη αναγνωρίσιμο. Τονίζει δηλαδή τη διάσταση της διάκρισης και τα σημεία τομής που παρεμβάλλονται ώστε να καταστήσουν σαφείς τους νοητούς διαχωρισμούς.


Ιστορικά, στην αποικιοποίηση των νέων ηπείρων από τον δυτικό κόσμο, οι μεθοριακές γραμμές, τα λεγόμενα frontiers, λειτούργησαν ως αναγνώριση του πολιτισμένου κόσμου, ορίζοντας την έκταση του εξευγενισμού. Πέρα από εκείνα εκτεινόταν ο άγριος κόσμος, ο Άλλος. Με αυτή την έννοια το frontier, στην απόλυτη νοηματική του ελαχιστοποίηση, υποδηλώνει το όριο του συμβολικού, της οργανωτικής συγκρότησης του συνειδητού κόσμου. Σε αυτή την περιοχή διακρίνουμε μια τοπολογική αντιστοιχία με το στοιχείο που ο Sigmund Freud ονόμασε ομφαλό του ονείρου. Στην έκθεση Παρυφές και μεθόριοι που πραγματοποιείται παράλληλα στην Άμφισσα και τους Δελφούς, ο ομφαλός της γης, αυτό το αινιγματικό αντικείμενο που φυλάσσεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών -όπως και ο τόπος που λειτουργεί ως όνομα-μεταφορά, αναδεικνύονται ως εμβληματικό σημαίνον, σημείο ανάδυσης της μεθοριακής εκκρεμότητας και των σύγχρονων εκδοχών που λαμβάνει.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες:

Νίκος Αρβανίτης, Αριστείδης Αντονάς, Κωστής Βελώνης, Πάκυ Βλασσοπούλου, Ζωή Γιαμπουλντάκη, Θοδωρής Γιαννάκης, Λυδία Δαμπασίνα, Λητώ Κάττου, Μανώλης Μπαμπούσης, Πέτρος Μώρης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Κώστας Σαχπάζης, Χαρίκλεια Χάρη, Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, Κώστας Χριστόπουλος

es-optron 03

Γιάννης Θεοδωρόπουλος
“Τα στοιχεία που αδρανούν”
Επιμέλεια: Κώστας Χριστόπουλος
Παραγωγή: The Symptom Projects
Μουσείο Δελφικών Εορτών Άγγελου και Εύας Σικελιανού, Δελφοί.
Εγκαίνια: Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015, 20.00

Διάρκεια έκθεσης: 10 - 25 Οκτωβρίου, 2015.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο 10:30 - 14:30

H Δελφική Ιδέα και το σχέδιο των Δελφικών Εορτών συνοψίζουν μια καίρια στιγμή της συνολικής παρουσίας του Σικελιανού στην νεώτερη εγχώρια πολιτισμική ιστορία. Τι απέμεινε, όμως, από όλα αυτά; Ένα μουσείο, που μέσα από διάφορα θραύσματα, φωτογραφίες, κείμενα και χειρόγραφα, κοστούμια, επιστολές και αντικείμενα, επιχειρεί να ανασυστήσει ένα γεγονός. Βρισκόμαστε εντός ενός χώρου, στον οποίο λαμβάνει χώρα μια συνθετική προσπάθεια, μια απόπειρα ενοποίησης μιας συνθήκης μέσα από αποσπάσματα.


Ο κόσμος της μοντερνικότητας είναι αυτός της διάρρηξης μιας ολότητας και της επανασυγγόλησής της. Οι συρραφές, ωστόσο, αυτής της ανασύνθεσης, τα σημεία της ένωσης, δεν μπορούν να απαλειφθούν, δεν μπορούν παρά να είναι πλέον και για πάντα εμφανή. Σε αυτά τα σημεία, σε αυτές τις συρραφές παρεμβαίνει ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος με το φωτογραφικό του έργο. Όχι για να τις κλείσει, ούτε για να τις καλύψει, ούτε καν για να τις εξωραΐσει. Το αντίθετο: για να τις υποδείξει και να τις φωτίσει, να τις καταστήσει ακόμα περισσότερο σαφείς. Παρεμβαίνει ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου Δελφικών Εορτών, καταφάσκοντας στην αποσπασματικότητα, στην αδυνατότητα ανασυγκρότησης μιας όποιας ολότητας και, τελικά, στην απροθυμία μπροστά σε κάθε συνθετικό εγχείρημα.

Η γυναίκα και η αναπαράσταση: Παράλληλη έκθεση του Γ. Σκυλογιάννη στο Symptom 6

Γυναικεία πορτρέτα του Γιώργου Σκυλογιάννη
Στο εργαστήριο του καλλιτέχνη στα Ταμπάκικα της Άμφισσας.

Διάρκεια έκθεσης: 10-25 Οκτωβρίου 2015, καθημερινά 17:00 - 22:00.

"Εγκλωβίζοντας δυο φορές το αντικείμενο για το οποίο μιλά, του στήνει την πιο τέλεια παγίδα. Με τη διπλή του είσοδο επιτυγχάνει αυτή τη σύλληψη, για την οποία δεν είναι ικανοί από μόνοι τους ο λόγος ή το σχέδιο"
Μισέλ Φουκώ


Κάποιος είδε μια γυναίκα ζωγραφισμένη στα ταμπάκικα στης Άμφισσας.
Μια συκ, στυλάτη δεσποινίδα στο Μαρέ.
Μια αγχωμένη τρεχάτη στην Ακαδημίας.
Μια δροσερή φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη.
Μια γυναίκα χωρίς πρόσωπο σε εμπόλεμη ζώνη.
Μια γυναίκα χωρίς κορμί σε ερωτική περίπτυξη.
Στ’ αλήθεια, ποια γυναίκα είναι η ιδανική ώστε να γίνει εικαστικό δημιούργημα; Οι γυναίκες του Γιώργου Σκυλογιάννη είναι απροσδιόριστες, ελλειπτικές, παράξενα χρωματισμένες και δοσμένες. Οι γυναίκες του είναι μυστηριακές, υπεκφεύγουσες, άπιαστες, λατρευτικές. Η τέχνη είναι ίσως το μοναδικό πεδίο όπου το έμφυλο ζήτημα παρέμεινε πάντα εκτός καταστολής και εντός ελευθερίας. Και εμείς τι καλούμαστε να πράξουμε ως καλλιτέχνες και θεατές; Απλώς συνεχίζουμε να προσπαθούμε ν’ αναπαραστήσουμε αυτό που δεν αναπαριστάται…

Ιορδάνης Κουμασίδης

"Μεταξύ σοβαρού και αστείου"! Έκθεση ζωγραφικής και κόμιξ από τον Νίκο Τζαμτζή

ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΜΙΞ
ΕΜΒΟΛΙΜΑ ΣΤΟ '' THE SYMPTOM 6''

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣ. ΤΖΑΜΤΖΗΣ

ΟΙΚΙΑ ΑΛ.ΔΕΛΜΟΥΖΟΥ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ 26 ΑΜΦΙΣΣΑ
ΕΓΚΑΙΝΙΑ: ΠΕΜΠΤΗ 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015 ΩΡΑ 7-10μ.μ.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 15-19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015
ΩΡΑΡΙΟ: 10π.μ. - 1μ.μ. και 6μ.μ. - 9μ.μ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: 6977125312

Τις παρυφές του σοβαρού και του αστείου εμβολίζει μια μεθόριος του νου και της ψυχή, εν πολλοίς ανεξερεύνητη. Η έκθεση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συλλογής δημιουργιών παλαιών και νεότερων, κάτω από τον γενικό τίτλο ''μεταξύ σοβαρού και αστείου'', επειδή προέρχονται από μια κοινή, αμφίθυμα στοχαστική διάθεση και διατηρούν την αυτοτέλειά τους χωρίς ωστόσο να συγκροτούν μια ενιαία αφήγηση.


Ευχαριστώ θερμά την κυρία Δ. Παπαστάθη για την ευγενική παραχώρηση του χώρου της.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΣ. ΤΖΑΜΤΖΗΣ

Ο Ν. Τζαμτζής γεννήθηκε στην Αθήνα και έζησε στην Άμφισσα μέχρι τα δέκα επτά του χρόνια. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Παν/μιο της Βενετίας. Ασχολείται με τα εικαστικά και την λογοτεχνία.

Βιντεοεγκατάσταση δια χειρός Δημήτρη Ανδρέου

Σε μια πρώτη προσέγγιση, ο σημερινός δυτικός άνθρωπος -συμπεριλαμβανομένου και του νεοέλληνα- είναι ένα άτομο περιορισμένο στην καθαρά ιδιωτική του σφαίρα, ενδιαφέρεται μόνον για το βιοτικό του επίπεδο. Προσπαθεί με τα διάφορα καταναλωτικά «αγαθά» να συγκαλύψει την έλλειψη κάθε νοήματος αναφορικά με τη ζωή και τη θνητότητα του. Χειραγωγείται από τους δήθεν πολιτικούς ή είναι τόσο αποκαρδιωμένος από την πολιτική κατάσταση, ώστε απέχει.

Αποχαυνώνεται από τα μέσα μαζικήςεπικοινωνίας. Χαζεύει τα σήριαλ και χάφτει, κατά το μάλλον ή ήττον, αυτά που του σερβίρουν ως «νέα» οι τηλεοπτικοί συνάδελφοι σας. Η σημερινή κοινωνία είναι μια κοινωνία τηλεκατανάλωσης με διπλή έννοια.


Με διπλή έννοια; Δηλαδή;
Εκείνο που κυρίως καταναλώνουν σήμερα οι άνθρωποι είναι τη-λε-ό-ρα-ση. Και μέσα από την τηλεόραση καταναλώνουν, δι' αντιπροσώπου, τη φαντασίωση μιας ζωής που θα ήταν λεφτά, σεξ, εξουσία και βία.

«Eίμαστε υπεύθυνοι για την ιστορία μας»

Κορνήλιος Καστοριάδης

Διάρκεια έκθεσης: 10 - 25 Οκτωβρίου, 2015.
Ώρες λειτουργίας: 19:00 - 21:30

Γιδογιάννου και πεζόδρομος Κορδώνη, Άμφισσα

Περισσότερες πληροφορίες:

http://www.thesymptomprojects.gr
http://the-symptom-projects.blogspot.com
e-mail: art@thesymptomprojects.gr
6946254770 (Αποστόλης Αρτινός)
6945460987 (Κώστας Χριστόπουλος)

Στηρίζουμε τη δημιουργία


Οι εκθέσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας και το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

Με την υποστήριξη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και του Δήμου Δελφών

Χορηγός επικοινωνίας


 

Χορηγός εγκαινίων 

          

Δεν υπάρχουν σχόλια: