Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Τι μεταβολές φέρνουν οι ενστάσεις στο ΓΠΣ Ιτέας-Κίρρας



Δεκτές έγιναν αρκετές από τις ενστάσεις που υπέβαλαν κάτοικοι και φορείς αναφορικά με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Ιτέας-Κίρρας, εξέλιξη η οποία μεταβάλλει το τοπίο πάνω στο μείζον κι επίμαχο αυτό θέμα.
Το ΓΠΣ Ιτέας-Κίρρας συζητείται σήμερα το πρωί στην έκτακτη Συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Δελφών και το βράδυ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών.
Οι κυριότερες ενστάσεις που έχουν γίνει δεκτές, όπως προκύπτει από τη σχετική εισήγηση του θέματος για το ΔΣ του δήμου, είναι:
Για την 2420/08-10-2015, Ένσταση Αδριανής Νιάρχου
Θέμα: α) της προσθήκης χρήσεων γης για Τουρισμό και Αναψυχή στο νησί Άγιος Αθανάσιος και β) της μεταφοράς της αναγραφής του νησιού από το Κεφάλαιο των Περιοχών Προστασίας
στις ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ή ακόμη προτιμότερο στη μεθεπόμενη παράγραφο των ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Εισήγηση: α) Δεκτή εν μέρει, διότι η χρήση Τουρισμού και Αναψυχής δεν προβλέπεται από το Ειδικό Χωροταξικό του Τουρισμού. Θα προβλεφθούν χρήσεις για:
- Χώρους οργανωμένης κατασκήνωσης, με τις συνοδές του εγκαταστάσεις (υγιεινής, ενδιαίτησης, εστίασης κτλ)
- Εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης λουομένων
- Υπαίθριες αθλητικές και ναυταθλητικές εγκαταστάσεις με βοηθητικά κτίσματα.
Β) Δεκτή οι χρήσεις θα γίνουν στο κεφάλαιο: ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
3. Για την 2463/13-10-2015 Γνωμοδότηση Νομαρχιακής ΤΕΕ
Θέμα: α) Στο σχέδιο με τίτλο: ΓΠΣ-Χρήσεις Γης και Προστασίας Περιβάλλοντος ΟΤΑ με Αριθμό Σχεδίου Π.2. να παρουσιάζονται και οι προτεινόμενοι κύριοι οδικοί άξονες της περιοχής.
β) Στις Περιοχές Πολεοδομικού Κέντρου να αφαιρεθούν τα Ο.Τ.102,Ο.Τ.101,Ο.Τ.100, να ενταχθούν στην περιοχή κατοικίας Κ1 και να συμπεριληφθούν τα Ο.Τ.68, Ο.Τ.45,  Ο.Τ.24,25,26,27,28,41 και Ο.Τ.72 ώστε να μεγαλώσει το Πολεοδομικό Κέντρο προς την παραλιακή ζώνη της πόλης .
γ) Να προβλεφθεί έξοδος του χειμάρρου «Μπελενίκου» προς τη θάλασσα καθώς τώρα δεν προβλέπεται.
δ) Στην Μαρίνα της Ιτέας να προβλεφθεί αύξηση του συντελεστή δόμησης και αύξηση του μέγιστου ύψος έως δυο ορόφους, ώστε να μπορεί να υπάρξει ενδιαφέρον για την εμπορική της
εκμετάλλευση.
ε) Στην περιοχή Λαρνάκι όπου υπάρχει τώρα προσωρινή χρήση σαν ΠΠΜ (Σύνοδες Εγκαταστάσεις Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων) να προβλεφθεί ώστε στην περίπτωση λήξης της σύμβασης και μη ανανέωσης της, η περιοχή να ενταχθεί με χρήση ΠΠΔ ΗΤ3 (Ήπιας Τουριστικής Ανάπτυξης).
Εισήγηση:
α) Δεκτή.
β) Απορρίπτεται, για τα ΟΤ 100 και ΟΤ 101 είναι επί της Μεταμορφώσεως και δραστηριοποιούνται πολλές επιχειρήσεις για το ΟΤ102 είναι επί της πλατείας Ηρώων και ακολουθεί τον ευρύτερο σχεδιασμό και μπορεί να φιλοξενεί χρήσεις ΜΚ (σε καμία περίπτωση όμως ΚΙ). Τα Ο.Τ.68, Ο.Τ.45, Ο.Τ.24,25,26,27,28,41 και Ο.Τ.72 είναι ΜΚ που επιτρέπει σύμφωνα με τον Ν.4269/2014, τις περισσότερες χρήσεις από αυτές του ΠΚ. Ο χαρακτηρισμός των περιοχών Κ1, Κ2 , ΜΚ κλπ γίνεται στο σύνολο των Οικοδομικών Τετραγώνων και ακολουθεί τον συνολικότερο σχεδιασμό. Η ένσταση δεν μπορεί να γίνει δεκτή.
γ) Δεκτή,
δ) Δεκτή. Ειδικά για την Μαρίνα Ιτέας θα προταθούν από το ΓΠΣ αυξημένοι συντελεστές δόμησης, για τους οποίους θα πρέπει να ακολουθήσει Πολεοδομική μελέτη ώστε να
τεκμηριωθεί και να θεσμοθετηθεί η πρόταση. Εν κατακλείδι θα πρέπει να τροποποιηθεί το εγκεκριμένο κτιριολογικό πρόγραμμα της μαρίνας (όπως αυτό έχει εγκριθεί με το ΦΕΚ 100/Δ/2000) και αντ' αυτού να εκπονηθεί ένα συνολικό master plan για τον λιμένα και τη μαρίνα Ιτέας συμφώνα με τις νέες προδιαγραφές του υπ Ναυτιλίας με πρόβλεψη όλων των απαραίτητων λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων που να ανταποκρίνονται στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμένα (εγκαταστάσεις κρουαζιέρας, εγκαταστάσεις και υποδομές εξυπηρέτησης υδροπλάνων, σύγχρονοι επιβατικοί σταθμοί, περιβαλλοντικές υποδομές, κτλ.).
Επιπλέον για την περίπτωση της μαρίνας, το εγκεκριμένο κτιριολογικό πρόγραμμα απο Σ.Δ.
0,029, να γίνει ο μέγιστος επιτρεπόμενος Σ.Δ 0,2 σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν. 4179/2013. Επίσης οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης στον χερσαίο χώρο της μαρίνας είναι πολύ περιορισμένες
όταν ο ίδιος νόμος δίνει τη δυνατότητα χωροθέτησης πολλών εναλλακτικών κατηγοριών χρήσεων γης που θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν σημαντικά τη μαρίνα και να δημιουργήσουν έναν σύνθετο πόλο τουρισμού αναψυχής στο παραλιακό μέτωπο της Ιτέα, με πολλαπλά οφέλη για ολόκληρη την πόλη. 
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν. 4179/2013, μεταξύ των επιτρεπόμενων χρήσεων στις μαρίνες μπορεί να περιλαμβάνονται:
- αθλητικές εγκαταστάσεις,
- γραφεία/τράπεζες/κτίρια διοίκησης,
- τουριστικές εγκαταστάσεις,
- εμπορικά καταστήματα,
- καταστήματα παροχής υπηρεσιών,
- εστιατόρια/ αναψυκτήρια/κέντρα διασκέδασης,
- κατοικίες για μακροχρόνια μίσθωση,
- χώροι συνάθροισης κοινού/πολιτιστικά κτίρια,
- χώροι πρασίνου,
- κτίρια/γήπεδα στάθμευσης και αποθήκευσης,
- πρατήρια καυσίμων και εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς.
ε) Δεκτή εν μέρει, εφόσον προκύψουν νέα στοιχεία θα εξεταστούν με την αναθεώρηση του ΓΠΣ σε 5 χρόνια. Δεν προβλέπεται η εναλλακτική χρήση από το νόμο, στην παρούσα φάση.
6. Για την 2456/12-10-2015 Ένσταση Γ. Μαντά
Θέμα: Κοινοποίηση της Γνωμοδότησης Τοπικού Συμβουλίου Κίρρας
Εισήγηση: Δεκτή
7. Για την 2502/15-10-2015 Γνωμοδότηση Τοπικού Συμβουλίου Κίρρας
Θέμα: Τον αποχαρακτηρισμό του παλαιού ανενεργού Κοιμητηρίου Κίρρας έκτασης (περίπου 1 στρεμ.) εντός αρχαιολογικής περιοχής Μαγούλα, από δημοτικό κοιμητήριο σε χώρο ανάδειξης και έκθεσης αρχαιολογικών ευρημάτων Κιρρας προκειμένου να αποτελέσει ενιαίο σύνολο με την πέριξ αυτού αρχαιολογική περιοχή.
8. Για την 2493/15-10-2015 Ένσταση Δημητρίου Κουτρουλίκου
Θέμα:
β) Να διορθωθούν τα Όρια της Δ.Ε. Ιτέας στην ''Καμιώτισσα''
γ) Συμπλήρωση των δυνατοτήτων ανάπτυξης του Λιμένα Ιτέα
Εισήγηση: β) Δεκτή εν μέρει. Η μελέτη του ΓΠΣ δεν μπορεί να επιφέρει αλλαγές στα διοικητικά όρια όπως αυτά απεικονίζονται στα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών. Θα αναφερθεί στο  κείμενο όμως: «ότι υπάρχουν αμφισβητήσεις στα όρια μεταξύ ΔΕ Ιτέας και ΔΕ Άμφισσας στην περιοχή της ''Καμιώτισσας''. Προτείνεται η από κοινού προσφυγή σε διαιτητικό Δικαστήριο, για την οριστική λύση του θέματος.
γ) Δεκτή και σε συνδυασμό με την ένσταση του ΤΕΕ Φωκίδας, θα αναφερθεί στο κείμενο: Προτείνεται η οργάνωση της προβλήτας, η δημιουργία στεγάστρου υποδοχής στον μώλο, καθώς επίσης και η κατασκευή χώρων υγιεινής (για τουρίστες και κατοίκους. Επίσης Στη σελ. 60 του Β1 Σταδίου της μελέτης «Αναθεώρηση του ΓΠΣ Ιτέας και Κίρρας» οι σχετικές αναφορές για τη Μαρίνα και το Λιμάνι Ιτέας περιορίζονται στην υφιστάμενη κατάσταση και δεν υπάρχουν κατευθύνσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη και αναβάθμισή του ως λιμενικές υποδομές που θα
έχουν σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη για την περιοχή. Συνεπώς θα πρέπει στο συγκεκριμένο κεφάλαιο να διατυπωθούν σαφείς κατευθύνσεις για τον ρόλο και τον τρόπο ανάπτυξης των
λιμενικών υποδομών και συγκεκριμένα:
- ο ρόλος του λιμένα Ιτέας θα πρέπει να αναβαθμιστεί ως λιμάνι αρχή και τέλους κρουαζιέρας (Home Port) και φυσικά να εφοδιαστεί με τις κατάλληλες υποδομές για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων.
- να προβλεφθεί η δυνατότητα χωροθέτησης υδατοδρομίου για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων
- ο φορέας διαχείρισης του λιμένα οφείλει να διαθέτει τον εξοπλισμό που είναι αναγκαίος για να εξασφαλίζονται οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων που προσεγγίζουν, ιδίως όσον αφορά τις εγκαταστάσεις παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου σύμφωνα με την οδηγία 2000/59/EΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (Γαλάζιο λιμάνι)
- κατά τον σχεδιασμό και την κατασκευή των χώρων εξυπηρέτησης των επιβατών έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην πρόβλεψη εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ, καθώς και σε εξυπηρετήσεις και καινοτόμες υπηρεσίες που μπορεί να ποικίλουν από χώρους αναμονής και υγιεινής, μέχρι ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τραπεζικές συναλλαγές, ευρυζωνικά ή ασύρματα δίκτυα (wi fi), κτλ.
- να εκπονηθεί ένα συνολικό master plan για τον λιμένα και τη μαρίνα Ιτέας συμφώνα με τις νέες προδιαγραφές του Υπ. Ναυτιλίας με πρόβλεψη όλων των απαραίτητων λιμενικών υποδομών και εγκαταστάσεων που να ανταποκρίνονται στον αναβαθμισμένο ρόλο του λιμένα (εγκαταστάσεις κρουαζιέρας, εγκαταστάσεις και υποδομές εξυπηρέτησης υδροπλάνων, σύγχρονοι επιβατικοί σταθμοί, περιβαλλοντικές υποδομές, κτλ.)
14. 2496/15-10-15, 2540/20-10-2015, 617/19-03-2015 Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας
Θέμα: α) Να προσκομιστούν στην υπηρεσία 3 αντίγραφα χαρτών της μελέτης διότι υπάρχουν ασυμβατότητες ανάμεσα στα όρια των περιοχών Α και Β ζώνης.
Εισήγηση: Με την ολοκλήρωση της 2ης ανάρτησης και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα δοθούν στην υπηρεσία τα τελικά σχέδια, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το ΚΑΣ. Η ομάδα μελέτης θα επικοινωνήσει με την υπηρεσία για να διορθωθούν τυχόν ασυμβατότητες στα όρια των ζωνών του Δελφικού Τοπίου. Τα όρια όπως απεικονίζονται στους χάρτες της μελέτης έχουν ληφθεί από τα ΦΕΚ 224ΑΑΠ/2012 και 147ΑΑΠ/2012 . Ειδικότερα
α)Δεν έχει αναθεωρηθεί η θέση του νεκροταφείου, β) Δεν έχουν αλλάξει οι χρήσει γης στη Θέση Γωνιά. Η μόνη αλλαγή στην πρόταση είναι η κατασκευή κυκλοφοριακής σύνδεσης - κόμβου, που κρίνεται απολύτως απαραίτητη για λόγους ασφαλείας και σύνδεσης της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: