Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

Εκπαιδευτικοί στο Δημόσιο από την πίσω πόρτα μέσω κολεγίων - Τι απαντά το Υπουργείο



Εισιτήριο στους αποφοίτους των ιδιωτικών κολεγίων να εργαστούν στην ελληνική εκπαίδευση δίνει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο προκαλεί αντιδράσεις. Σήμερα τα διοικητικά συμβούλια της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ θα ασχοληθούν με το θέμα, με σαφώς αρνητικές προθέσεις, καθώς βλέπουν να υποβαθμίζεται το λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Ενδεικτικά, χθες, ο Νίκος Παπαχρήστος, οργανωτικός γραμματέας της ΟΛΜΕ και μέλος της παράταξης της Ν.Δ. ΔΑΚΕ, μίλησε στην «Κ» για ακύρωση των πανεπιστημιακών τίτλων. «Τίθεται και ζήτημα ακαδημαϊκό αλλά και ηθικής τάξης για τους πτυχιούχους των σχολών δημόσιων ΑΕΙ», τόνισε.
Ειδικότερα, το άρθρο 50 του ν/σ για την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης –κατατέθηκε στη Βουλή την Παρασκευή και σήμερα αρχίζει η συζήτηση επ’ αυτού στην αρμόδια Επιτροπή– ορίζει ότι «τα πτυχία από εκπαιδευτικά Ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά εφόσον έχουν 1) αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από το ΔΟΑΤΑΠ, ή 2) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του Π.Δ. 38/2010, ή 3) απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο για κλάδο εκπαιδευτικού».
Με το ισχύον σύστημα, οι κάτοχοι παιδαγωγικών πτυχίων από ξένα ΑΕΙ για να διεκδικήσουν διορισμό στην εκπαίδευση πρέπει να έχουν αναγνώριση του τίτλου από τον ΔΟΑΤΑΠ. Η ρύθμιση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως προσθέτει τις δύο άλλες εναλλακτικές. Μέσω αυτών, οι πτυχιούχοι των κολεγίων, τα οποία συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ΑΕΙ ως παραρτήματά τους στην Ελλάδα, αφού έχουν πάρει επαγγελματική ισοδυναμία, μπορούν να διεκδικήσουν διορισμό στην εκπαίδευση μέσω ΑΣΕΠ.
Η ρύθμιση υπαγορεύθηκε από παρατήρηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το υπ. Παιδείας από το 2019 ότι η Ελλάδα αποκλείει τα πτυχία που έχουν δοθεί από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και τα παραρτήματά τους. Πρόκειται για την παρατήρηση 4061/2019 της Ε.Ε. και, όπως τονίστηκε στην «Κ» από στελέχη του υπουργείου, «το warning letter αφορά συγκεκριμένα εκπαιδευτικούς και την απαιτούμενη συμμόρφωση του νόμου 4589/19».
Ωστόσο, το υπ. Παιδείας παραβλέπει ότι στο ισχύον καθεστώς υπάρχει όρος «για τη διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» πριν διοριστούν. Επίσης, στην Ελλάδα υπάρχουν αναφορές ότι δίνονται ακόμη και μονοετείς προπτυχιακοί τίτλοι από ελληνικά κολέγια. Υπήρξε έλεγχος της κατάστασης στον κλάδο των κολεγίων, πριν καταρτισθεί η ρύθμιση; Η ηγεσία του υπουργείου δεν θεωρεί ότι «η ελληνική πολιτεία πρέπει να διασφαλίζει τη διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων των εκπαιδευτικών» πριν διοριστούν; Η απουσία ελέγχου στον κλάδο των κολεγίων καθιστά απαραίτητες τις διευκρινίσεις για τη σπουδή του υπ. Παιδείας για τη ρύθμιση.
Την ίδια στιγμή, στο ίδιο ν/σ ορίζεται ότι πλέον στη 30ή Ιανουαρίου κάθε έτους, ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών, τα σχολεία δεν θα είναι κλειστά όπως τώρα στο πλαίσιο της αργίας, αλλά θα κάνουν εκδηλώσεις προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών και μετά μάθημα. Βέβαια, κάποιοι πιστεύουν ότι δεν πρέπει να καταργηθεί η αργία, διότι έτσι καταργείται η θρησκευτικότητα του εορτασμού. Και αυτό παρότι ο εορτασμός είχε καταλήξει ημέρα σχόλης για τους μαθητές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο. Χθες, λοιπόν, στελέχη του υπουργείου ανέφεραν στην «Κ» ότι οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολείο και θα ολοκληρώνουν το καθημερινό τους ωράριο. Στο πλαίσιο αυτού, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να αφιερώνει κάποιες ώρες στο έργο των Τριών Ιεραρχών και ίσως σε εκκλησιασμό, ενώ τις υπόλοιπες ώρες θα πραγματοποιείται το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας.

'Κ'


Τι απαντά το Υπ. Παιδείας για τη διάταξη που επιτρέπει διορισμό στην εκπαίδευση με πτυχίο κολεγίου



Tο σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποδεικνύει η νομοθετική ρύθμιση, δια της οποίας δίδεται το δικαίωμα σε αποφοίτους ιδιωτικών κολεγίων να εργαστούν στην ελληνική εκπαίδευση, απαντά το υπουργείο στις αντιδράσεις που έχουν διατυπώσει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το Υπουργείο υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, υπενθυμίζοντας ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ», προκαλώντας «την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επιφέροντας τη διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης από την Κομισιόν».
«Επισημαίνεται», προσθέτει η ανακοίνωση του υπουργείου, «ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης».
Και καταλήγει: «Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
1. Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
2. Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
3. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
4. Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.
Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς».

'Κ'

Δεν υπάρχουν σχόλια: