Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Symptom 6 Παρυφές και μεθόριοι: Tα εγκαίνια της κεντρικής έκθεσης (photos)

       

Τη θεματική του νοητού συνόρου, της μεθοριακής γραμμής, ως διάκρισης που παρεμβάλλεται προκειμένου να συγκεκριμενοποιηθούν οι νοητοί διαχωρισμοί στον εσωτερικό κόσμο του σύγχρονου ανθρώπου,
αλλά και ως ορίου άσκησης και έμπνευσης στη σύγχρονη εικαστική, καλλιτεχνική και γενικότερη πολιτισμική δημιουργία αποπειράται να διερευνήσει με τα γνώριμα εργαλεία της λακανικής σκέψης και επιρροής η φετινή κεντρική έκθεση του The Symptom Projects, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Άμφισσα.
Από το βράδυ του Σαββάτου είναι ανοικτή η κεντρική έκθεση της πλατφόρμας The Symptom Projects, που έχουν δημιουργήσει ο Αποστόλης Αρτινός και ο Κώστας Χριστόπουλος και που φέτος φέρει τη θεματική και τον τίτλο "Παρυφές και μεθόριοι". Πρόκειται για την 6η συνεχόμενη χρονιά που ένα σημαντικό συμβάν του χώρου των εικαστικών τεχνών και της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας παρουσιάζεται στην πρωτεύουσα της Φωκίδας παγιώνοντας και εδραιώνοντας χρόνο με τον χρόνο την παρουσία του στα εγχώρια εικαστικά δρώμενα με άξονα αναφοράς την Άμφισσα, αλλά αυτή τη φορά και τους Δελφούς, ενώ για άλλη μια φορά δεν λείπουν και οι παράλληλες εκθέσεις που το συνοδεύουν.
"...Ως εκ τούτου, η μεθόριος δομείται κατά αναλογία της άλλης σκηνής (Der andere Schauplatz) της πρώιμης ψυχαναλυτικής τυπολογίας του Freud, ως θεατρική ετεροτοπία, ως μετατόπιση η οποία υπηρετεί την εκδραμάτιση του πυρήνα που συγκροτεί τις σύγχρονες ταυτότητες, μια περιοχή που αναδύεται παραδειγματικά η αμφιθυμία του σύγχρονου πολιτισμικού νοήματος και των καταβολών του και η ανησυχία αναπλήρωσης του κενού που εμφανίζεται ριζοσπαστικά μέσα από τις ρωγμές της κυρίαρχης αφήγησης".
Για άλλη μια φορά ο απαράμιλλος εκθεσιακός χώρος του παλιού νοσοκομείου της φωκικής πρωτεύουσας δεξιώνεται τα έργα σημαντικών νέων και καθιερωμένων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών, ενώ η φετινή πρωτοτυπία έγκειται στο ότι ορισμένα από τα έργα της έκθεσης φιλοξενούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών.
Kαι φέτος αρκετός ήταν ο κόσμος που παραβρέθηκε στα εγκαίνια της έκθεσης το βράδυ του Σαββάτου στον βασικό εκθεσιακό χώρο. Φίλοι της καλλιτεχνικής δημιουργίας από την Άμφισσα, την Ιτέα και τη Φωκίδα γενικότερα, πανεπιστημιακοί, καλλιτέχνες και άνθρωποι του τομέα της εικαστικής δημιουργίας από την Αθήνα, στηρίζοντας το event και αποδεικνύοντας τη δυναμική που προσλαμβάνει προϊόντος του χρόνου. Παρόντες, επίσης, ο Δήμαρχος Δελφών, Θανάσης Παναγιωτόπουλος και ο νέος Αντιδήμαρχος Άμφισσας,  Άρης Αγγελόπουλος.
Το κοινό ξενάγησε στα έργα της έκθεσης η επιμελήτρια του φετινού "συμπτώματος" Ευαγγελία Λεδάκη, μια έκθεση τη φετινή χρονιά που κύριο χαρακτηριστικό που επέλεξε να της δώσει ο ιθύνων νους της ήταν η αφαιρετικότητα στη συμμετοχή των καλλιτεχνών, επιτυγχάνοντας κατά τον τρόπο αυτόν μια εντονότερη διαλεκτική συνοχή που δεν πέρασε απαρατήρητη από τους φίλους της εικαστικής δημιουργίας που βρέθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στον εκθεσιακό χώρο του παλιού νοσοκομείου της Άμφισσας.
Παράλληλα με την κεντρική έκθεση στην Άμφισσα και στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών, που θα διαρκέσει ως τις 25 Οκτωβρίου, ήδη λειτουργούν και οι παράλληλες εκθέσεις που πάγια συνοδεύουν το βασικό spot του The Symptom Projects: Η έκθεση φωτογραφίας του es-optron 03 του Γιάννη Θεοδωρόπουλου με τίτλο και θεματική “Τα στοιχεία που αδρανούν” στο Μουσείο Σικελιανού στους Δελφούς, η έκθεση του Γ. Σκυλογιάννη "Η γυναίκα και η αναπαράσταση" στο ντεπώ του καλλιτέχνη στη Χάρμαινα, η έκθεση ζωγραφικής και κόμιξ από τον Νίκο Τζαμτζή με τίτλο "Μεταξύ σοβαρού και αστείου!", που φιλοξενείται στην Οικία Δελμούζου στην Άμφισσα και η Βιντεοεγκατάσταση δια χειρός Δημήτρη Ανδρέου στον χώρο του παλιού καφέ "Απόλλων", γωνία Γιδογιάννου και πεζόδρομου Κορδώνη στην Άμφισσα.
Οι εκθέσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδας και το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών και υποστηρίζονται από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και τον Δήμο Δελφών.
Διαβάστε αναλυτικότερα εδώ
Δείτε αναλυτικό φωτορεπορτάζ από τα εγκαίνια του "Symptom 6: Παρυφές και μεθόριοι" εδώ
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: