Οι μεγάλοι νικητές: Ο Αλεχάντρο Ιναρίτου και η ομάδα του Birdman. |
Ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα μια από τις πιο
φορτισμένες συναισθηματικά -αλλά και κοινωνικοπολιτικά- τελετές
βραβείων Οσκαρ, με μεγάλο νικητή τον Μεξικανό Αλεχάντρο Γκονζάλες
Ινιαρίτου, του οποίου το αριστουργηματικό «Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή
της Αφέλειας» συγκέντρωσε τέσσερα από τα βασικότερα βραβεία (Καλύτερης
Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας και Πρωτότυπου Σεναρίου) επικρατώντας
έναντι πολύ αξιόλογων αντιπάλων.
Η λαμπερή βραδιά ξεκίνησε με ένα
καλόγουστο και σύντομο μουσικό σκετς του άψογου οικοδεσπότη Νιλ Πάτρικ
Χάρις, ο οποίος με μπόλικο αυτοσαρκασμό και τη βοήθεια του Τζακ Μπλακ
και της Αννα Κέντρικ έδωσε τον τόνο για όσα θα ακολουθούσαν. Εκτός του
«Birdman», ικανοποιημένοι πρέπει να αισθάνονται και οι συντελεστές του
«Ξενοδοχείου Grand Budapest» το οποίο συγκέντρωσε επίσης τέσσερα χρυσά
αγαλματίδια, αν και σε πιο δευτερεύουσες κατηγορίες.
Στους ρόλους τώρα όλες οι προβλέψεις
επιβεβαιώθηκαν με τον (απίστευτα χαρούμενο) Εντι Ρεντμέιν να θριαμβεύει
στον Α΄Ανδρικό για την ερμηνεία του στη «Θεωρία των Πάντων», ενώ η
δικαίωση μετά από τρεις υποψηφιότητες ήρθε και για την Τζούλιαν Μουρ που
βραβεύτηκε για τον ρόλο της στην ταινία «Still Alice».
Επίσης αναμενόμενα ο Β΄Ανδρικός Ρόλος πήγε
στον εξαιρετικό Τζ. Κ. Σίμμονς του «Χωρίς Μέτρο» και ο αντίστοιχος
γυναικείος στην Πατρίσια Αρκέτ του «Μεγαλώνοντας». Η τελευταία μάλιστα
καταχειροκροτήθηκε από τους παρευρισκόμενους όταν στον ευχαριστήριο λόγο
της μίλησε με πάθος για την ισότητα (εργασιακή και γενικότερη) μεταξύ
των δύο φύλων.
Συγκίνηση όμως και πραγματικό standing
ovation είχαμε και κατά τη βράβευση των Κόμον και Τζον Λέτζεντ για το
τραγούδι «Glory» (το ερμήνευσαν και ζωντανά στη σκηνή) που ακούγεται
στην ταινία «Selma», η οποία έχει θέμα τον αγώνα του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
κατά του ρατσισμού. Είναι χαρακτηριστικό πως ο λόγος των βραβευθέντων
περί φυλετικής ισότητας και ισοτιμίας, επίκαιρος όσο ποτέ μετά τα
πρόσφατα γεγονότα βίας στις ΗΠΑ, έφερε δάκρυα στα μάτια αρκετών σταρ που
τον παρακολουθούσαν.
Τέλος, ο μεγάλος θριαμβευτής Ινιαρίτου δεν
παρέλειψε να στείλει και εκείνος το δικό του μήνυμα αδελφοσύνης και
ομοψυχίας, χαρακτηρίζοντας την Αμερική ως την «μεγάλη χώρα της
μετανάστευσης» και εκφράζοντας το αίτημα για καλύτερη μεταχείριση των
συμπατριωτών του Μεξικανών, καθώς και όλων των μεταναστών στη χώρα.
Στους χαμένους τώρα της βραδιάς θα
κατατάσσαμε σίγουρα το επίσης εκπληκτικό «Μεγαλώνοντας» του Ρίτσαρντ
Λινκλέιτερ όπως και τον πολυσυζητημένο «Ελεύθερο Σκοπευτή» του Κλιντ
Ιστγουντ. Δεδομένης πάντως της φετινής υψηλότατης ποιότητας των
υποψήφιων ταινιών, οποιαδήποτε από τις συνήθεις κουβέντες περί ευνοιών ή
αδικιών είναι μάλλον άτοπη.
Αναλυτικά, οι νικητές της 87ης απονομής των βραβείων Όσκαρ:
Καλύτερης Ταινίας: Birdman (Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας)
Καλύτερης Σκηνοθεσίας: Αλεχάντρο Ινιαρίτου, Birdman
Α΄ Γυναικείου Ρόλου: Τζούλιαν Μουρ, Still Alice
Α΄ Ανδρικού Ρόλου: Έντι Ρέντμεϊν, Η Θεωρία των Πάντων
Β΄ Ανδρικού Ρόλου: Τζ. Κ. Σίμονς, Whiplash
Β΄ Γυναικείου Ρόλου: Πατρίσια Αρκέτ, Μεγαλώνοντας (Boyhood)
Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας: Ida (Πολωνία)
Κινουμένων Σχεδίων: Big Hero 6
Φωτογραφίας: Εμανουέλ Λουμπέζκι, Birdman
Κοστουμιών: The Grand Budapest Hotel
Καλύτερου μακιγιάζ: The Grand Budapest Hotel
Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης: The Grand Budapest Hotel
Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους- ντοκιμαντέρ: Crisis Hotline: Veterans Press 1
Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους: The Phone Call
Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων: Festin
Καλύτερου ηχητικού μιξάζ: Whiplash
Καλύτερου ηχητικού μοντάζ: American Sniper
Καλύτερων ειδικών εφέ: Interstellar
Καλύτερου μοντάζ: Τομ Κρος, Whiplash
Καλύτερου ντοκιμαντέρ: Citizenfour
Καλύτερου τραγουδιού: Glory, Selma
Καλύτερης πρωτότυπης μουσικής : Αλεξάντρ Ντεσπλά, The Grand Budapest Hotel
Καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου: Birdman
Καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου: The Imitation Game
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου