Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεγεθύνουν τη «χρηματική δυσμορφία» ιδίως των νέων
Η χρηματική δυσμορφία είναι ο όρος που χρησιμοποιείται σήμερα για να περιγράψει τους ανθρώπους που έχουν διαστρεβλωμένη αντίληψη για την οικονομική τους κατάσταση, κυρίως λόγω των επιπτώσεων των κοινωνικών δικτύων.
Μία εξήγηση της χρηματικής δυσμορφίας, σχετίζεται με το ότι η έκθεση σε πολυτελείς συνήθειες και τρόπους ζωής μέσω των Social Media έχει κάνει πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα νεαρούς ενήλικες, να αισθάνονται οικονομικά ανεπαρκείς, ακόμα κι αν τα πάνε σχετικά καλά. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητική επίδραση στην αυτοεκτίμηση, σχετικά με το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για την εμφάνιση και την κοινωνική τους θέση – πλέον σε αυτό εντάσσεται και η οικονομική ευημερία και την οικονομική θέση κάποιου.
Από δυσμορφία του χρήματος εκτιμάται ότι πάσχει σχεδόν το ένα τρίτο ή το 29% των Αμερικανών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Credit Karma, γεγονός που προκύπτει από τη σύγκριση της οικονομικής τους κατάστασης με άλλους στα κοινωνικά δίκτυα, που τους κάνει να αισθάνονται ανεπαρκείς.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η δυσμορφία του χρήματος είναι ακόμη πιο διαδεδομένη στις νεότερες γενιές, σύμφωνα με την Credit Karma. Περίπου το 43% της Gen Z γενιές και το 41% των millennials παλεύουν με τις συγκρίσεις με άλλους και αισθάνονται πίσω, από οικονομικής κατάστασης.
«Αυτό υπήρχε όντως ως πρόβλημα επί μακρόν, αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το έχουν πάει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο», δήλωσε η Carolyn McClanahan, πιστοποιημένη οικονομική σχεδιάστρια και ιδρύτρια της Life Planning Partners στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, που μίλησε στο αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Credit Karma, πολλοί από αυτούς που αντιμετωπίζουν δυσμορφία χρημάτων έχουν αποταμιεύσεις άνω του μέσου όρου – ουσιαστικά δηλαδή, δεν έχουν λόγο να αισθάνονται έτσι. Αυτή η «στρέβλωση μεταξύ αντίληψης και πραγματικότητας», πιθανόν σχετίζεται με την «εμμονή» κάποιων να γίνουν πλούσιοι. Περίπου το ένα τέταρτο των καταναλωτών αισθάνονται λιγότερο ικανοποιημένοι με το χρηματικό ποσό που έχουν λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαπίστωσε επίσης η μελέτη Edelman Financial Engines. Σύμφωνα με την μελέτη, το αίσθημα αυτό οδηγεί τους καταναλωτές σε υπερβολές, όπως την αγορά υπερβολικά ακριβών (γι’ αυτούς) αεροπορικών εισιτηρίων, διακοπών κλπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου