Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Οι αναποφάσιστοι θα κρίνουν το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα





Ιδού ο χάρτης των αναποφάσιστων 

 

Οι αναποφάσιστοι θα κρίνουν το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα, όπως καταγράφει η ALCO σε δημοσκόπησή της, που δημοσιεύει το Ποντίκι  και δίνει προβάδισμα της τάξεως των 3,3 μονάδων στον ΣΥΡΙΖΑ.
Στην δημοσκόπηση στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων, η ΝΔ συγκεντρώνει 30,5%, ο ΣΥΡΙΖΑ 33,8%, το ΠΑΣΟΚ 3,9%, οι ΑΝΕΛ 2,4%, η Χρυσή Αυγή 4,4%, το ΚΚΕ 4,1%, το Ποτάμι 4,5% και το Κίνημα Δημοκρατικών Σοσιαλιστών 2,7%. Άλλο απαντά το 3,4%.

Ωστόσο όσο αναφορά τους αναποφάσιστους,, το ποσοστό των ερωτηθέντων αγγίζει το 9,7%.

Σύμφωνα με την έρευνα οι αναποφάσιστοι προέρχονται (με βάση το τι είχαν ψηφίσει τον Ιούνιο του 2012) κατά 22% από τη Ν.Δ., κατά 9% από τον ΣΥΡΙΖΑ, κατά 9% από τη ΔΗΜΑΡ, κατά 9% από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, κατά 7% από το ΠΑΣΟΚ, κατά 5% από τη Χρυσή Αυγή και κατά 10% από άλλο κόμμα. Το 18% δεν είχε ψηφίσει, ενώ 11% των ερωτηθέντων (που δήλωσαν αναποφάσιστοι) δεν απάντησε τι είχε ψηφίσει τον Ιούνιο του 2012.

Ο προβληματισμός είναι πιο έντονος στο χώρο των ψηφοφόρων της ΝΔ, που το ποσοστό των αναποφάσιστων που ψήφισαν ΝΔ το 2012 και τώρα το σκέφτονται αγγίζει το 22%, δείχνοντας  ότι η συσπείρωση του κόμματος βρίσκεται ακόμα σε  χαμηλό επίπεδο.

Σύμφωνα με την έρευνα η διαρροή των  ψηφοφόρων της Ν.Δ. προς τους αναποφάσιστους φτάνει το 7,2%, ενώ η συσπείρωση της ΝΔ είναι στο 76%, την ώρα που στον ΣΥΡΙΖΑ, αγγίζει το 89%.

Παρά την πόλωση που επικρατεί στο προεκλογικό τοπίο, από τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται ότι η ΝΔ δεν έχει ακόμα πείσει τους ψηφοφόρους του 2012 για την ανάγκη να την ξαναψηφίσουν.

Και αυτό αποδεικνύεται  και από τα ποσοστά που συγκεντρώνει το ερώτημα  «ποια από τις παρακάτω πιστεύετε ότι πρέπει να είναι η προτεραιότητα της κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές», το 35% να απαντά «η προώθηση της ανάπτυξης», το 29% να λέει «η αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης», το 26% «η διεκδίκηση λύσης για το χρέος», ενώ μόλις 6% απαντά «η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων».

Αυτό φυσικά και δεν σημαίνει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, έχει κερδίσει την μάχη των αναποφάσιστων, αλλά τις επόμενες ημέρες, αναμένεται ο προεκλογικός λόγος, αναμένεται να ανέβει σε τόνους, καθώς η πόλωση συσπειρώνει.

Αν τώρα πρέπει να αλλάξει και η ρητορική της επιχειρηματολογίας, αυτό είναι κάτι που θα αποφασίσουν τα επικοινωνιακά επιτελεία των κομμάτων.



www.reporter.gr


Πηγή:www.reporter.gr

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: