Λίγες ημέρες απομένουν μέχρι την εκπνοή του
2014 αλλά και για την εμπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το
2015 που οι ενδιαφερόμενοι, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια, θα πρέπει
να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ τυπώνοντας το ειδοποιητήριό τους.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το Taxisnet είτε με το ΑΦΜ τους, μπορούν να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία, εφορίες ή μέσω web banking.
Όσοι δεν έχουν πιστοποιηθεί στο Taxisnet θα μπορούν να πληκτρολογήσουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους και τον ΑΦΜ τους στη σχετική ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και να τυπώσουν το ειδοποιητήριό τους.
Σημειώνεται ότι αρκετές τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα μέσω web banking της εύρεσης του κωδικού πληρωμής από την ΓΓΠΣ η οποία συμπληρώνεται αυτόματα στα ανάλογα πεδία κατά την πληρωμή. Ο κάτοχος του λογαριασμού πρέπει να γνωρίζει μόνο τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Επιπλέον, όπως και πέρυσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρώσουν τα τέλη χωρίς το σχετικό ειδοποιητήριο στις τράπεζες, δίνοντας τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό κυκλοφορίας τους.
Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας ή δεν προχωρήσουν σε υποβολή δήλωσης ακινησίας (Δείτε εδώ αναλυτικά τι απαιτείται για την κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας) θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας εις διπλούν. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω Taxisnet.
Η απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αντικαταστήσει το σήμα θα πρέπει να υπάρχει πάντα μέσα στο αυτοκίνητο και θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά το πόσα πρέπει να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. βάσει του ισχύοντα τρόπου υπολογισμού, τα τέλη κυκλοφορίας χωρίζονται σε κατηγορίες βάσει της παλαιότητας και υπολογίζονται α) βάσει κυβισμού για όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μέχρι τις 31/10/2010 και β) με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χλμ. για όσα Ι.Χ έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 1/11/2010 και μετά.
Έτσι, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31/10/2010 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται βάσει του κυβισμού του κινητήρα.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2015 για την παραπάνω κατηγορία αυτοκινήτων υπολογίζονται ως εξής:
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας 2015 ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ευρώ:
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες, είτε με τον κωδικό τους για το Taxisnet είτε με το ΑΦΜ τους, μπορούν να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία, εφορίες ή μέσω web banking.
Όσοι δεν έχουν πιστοποιηθεί στο Taxisnet θα μπορούν να πληκτρολογήσουν τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους και τον ΑΦΜ τους στη σχετική ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και να τυπώσουν το ειδοποιητήριό τους.
Σημειώνεται ότι αρκετές τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα μέσω web banking της εύρεσης του κωδικού πληρωμής από την ΓΓΠΣ η οποία συμπληρώνεται αυτόματα στα ανάλογα πεδία κατά την πληρωμή. Ο κάτοχος του λογαριασμού πρέπει να γνωρίζει μόνο τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Επιπλέον, όπως και πέρυσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρώσουν τα τέλη χωρίς το σχετικό ειδοποιητήριο στις τράπεζες, δίνοντας τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό κυκλοφορίας τους.
Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας ή δεν προχωρήσουν σε υποβολή δήλωσης ακινησίας (Δείτε εδώ αναλυτικά τι απαιτείται για την κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας) θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας εις διπλούν. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω Taxisnet.
Η απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας η οποία τα τελευταία χρόνια έχει αντικαταστήσει το σήμα θα πρέπει να υπάρχει πάντα μέσα στο αυτοκίνητο και θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά το πόσα πρέπει να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. βάσει του ισχύοντα τρόπου υπολογισμού, τα τέλη κυκλοφορίας χωρίζονται σε κατηγορίες βάσει της παλαιότητας και υπολογίζονται α) βάσει κυβισμού για όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μέχρι τις 31/10/2010 και β) με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χλμ. για όσα Ι.Χ έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 1/11/2010 και μετά.
Έτσι, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31/10/2010 ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται βάσει του κυβισμού του κινητήρα.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2015 για την παραπάνω κατηγορία αυτοκινήτων υπολογίζονται ως εξής:
- Από 51 κ.εκ. μέχρι 300 κ.εκ. 22 ευρώ
- Από 301 κ.εκ. μέχρι 785 κ.εκ. 55 ευρώ
- Από 786 κ.εκ. μέχρι 1.071 κ.εκ. 120 ευρώ
- Από 1.072 κ.εκ. μέχρι 1.357 κ.εκ. 135 ευρώ
- Από 1.358 κ.εκ. μέχρι 1.548 κ.εκ. 240 ευρώ
- Από 1.549 κ.εκ. μέχρι 1.738 κ.εκ. 265 ευρώ
- Από 1.739 κ.εκ. μέχρι 1.928 κ.εκ. 300 ευρώ
- Από 1.929 κ.εκ. μέχρι 2.357 κ.εκ. 660 ευρώ
- Από 2.358 κ.εκ. μέχρι 3.000 κ.εκ. 880 ευρώ
- Από 3.001 κ.εκ. μέχρι 4.000 κ.εκ. 1.100 ευρώ
- Από 4.001 κ.εκ. και άνω 1.320 ευρώ
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας 2015 ανά γραμμάριο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ευρώ:
- 0 – 100 (γραμμ./ χλμ.) 0 ευρώ
- 101 – 120 (γραμμ. /χλμ.) 0,90 ευρώ / γραμμ.
- 121 – 140 (γραμμ. /χλμ.) 1,10 ευρώ / γραμμ.
- 141 – 160 (γραμμ. /χλμ.) 1,70 ευρώ / γραμμ.
- 161 – 180 (γραμμ. /χλμ.) 2,25 ευρώ / γραμμ.
- 181 – 200 (γραμμ. /χλμ.) 2,55 ευρώ / γραμμ.
- 201 – 250 (γραμμ. /χλμ. 2,80 ευρώ / γραμμ.
- Από 251 (γραμμ. /χλμ.) και άνω, 3,40 ευρώ / γραμμ.
auto.in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου