Κριτήριο ο αριθμός των ΙΧ που έχει στην κατοχή του ένα νοικοκυριό - Θα αθροίζουν τα κυβικά όλων των ΙΧ της οικογένειας - Μπαίνει και «ηλικιακό» κριτήριο των αυτοκινήτων - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα και ποιοι θα τη γλυτώσουν
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Πηγές προσκείμενες στο ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως οι αλλαγές είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αι για τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Επισήμως το υπουργείο διαψεύδει ότι υπάρχσι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποια στιγμή το θέμα να εξεταστεί και δεν προσδιορίζει ποια θα είναι αυτή.
Σύμφωνα λοιπόν με οικονομικές πηγές αλλά και ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Star, το σχέδιο που εξετάζεται έχει τα εξής βασικά σημεία:
- Εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
- Εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.
- Εεισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Σήμερα το ύψος των τελών των καινούργιων αυτοκινήτων υπολογίζεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Πηγές προσκείμενες στο ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως οι αλλαγές είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αι για τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Επισήμως το υπουργείο διαψεύδει ότι υπάρχσι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποια στιγμή το θέμα να εξεταστεί και δεν προσδιορίζει ποια θα είναι αυτή.
Σύμφωνα λοιπόν με οικονομικές πηγές αλλά και ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Star, το σχέδιο που εξετάζεται έχει τα εξής βασικά σημεία:
- Εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
- Εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.
- Εεισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Σήμερα το ύψος των τελών των καινούργιων αυτοκινήτων υπολογίζεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου