Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2022

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΣΦΙΝΑΣ - ΔΙΗΜΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΠΕ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

Διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καρπενησίου στο πλαίσιο των προγραμμάτων «Άγρια Πανίδα» και «Τα Ψηλά Βουνά».

Μαθητές και εκπαιδευτικοί με τον υπεύθυνο του ΚΠΕ κ. Κούτρα Παναγιώτη, επισκεφθήκαμε το Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού Ευρυτανίας. Ξεναγηθήκαμε στο υπέροχο αυτό Μουσείο όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία της Ευρυτανίας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνολογίας είδαμε τον τρόπο που κατασκευάζονταν τα πετρογέφυρα. Στις αίθουσες εικονικής πραγματικότητας πληροφορηθήκαμε με μοναδικό τρόπο, για την μάχη στο Κεφαλόβρυσο και την βυθισμένη εκκλησία της Επισκοπής στην λίμνη των Κρεμαστών.
Οι επόμενες δραστηριότητες εξελίχτηκαν στη διάρκεια περιβαλλοντικών διαδρομών. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ήρθαμε σε άμεση επαφή με δασικό οικοσύστημα και τους ενοίκους του, περπατήσαμε σε μονοπάτια, άλλοτε εύκολα και κάποια λίγο πιο απαιτητικά, επισκεφθήκαμε παραδοσιακά χωριά, μαγευτήκαμε από τα ψηλά βουνά που στέκουν περήφανα και εντυπωσιακά πάνω από το Καρπενήσι, όπως ακριβώς περιγράφονται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ζ. Παπαντωνίου και μυηθήκαμε στην πλούσια ιστορία της περιοχής, η οποία ανέδειξε ήρωες και στην Επανάσταση του ’21 αλλά και στον πόλεμο του ’40.
Πιο συγκεκριμένα το απόγευμα φτάσαμε στο Κλαυσί. Πήραμε το δασικό μονοπάτι που ξεκινά από τη γέφυρα και ακολουθώντας τον ρου του Καρπενησιώτη ποταμού συναντήσαμε το πέτρινο γεφύρι του Ξερολύκου (1730). Είδαμε στο πεδίο όλα εκείνα που μάθαμε για τα πετρογέφυρα το πρωί στο Μουσείο.
Συνεχίζοντας το μονοπάτι φτάσαμε ως το ειδυλλιακό πλατανοσκέπαστο Κεφαλόβρυσο. Εκεί ο υπεύθυνος του ΚΠΕ μας μίλησε για τον Μάρκο Μπότσαρη και την μάχη του Κεφαλόβρυσου. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το υπέροχο πάρκο SALOON με τα ελάφια τα άλογα και τα ζαρκάδια.
Την δεύτερη ημέρα ξεναγηθήκαμε στο Παλαιό Μικρό Χωριό. Ένα χωριό στους πρόποδες της Χελιδώνας, διαφορετικό από τα άλλα. Η θέα στην κοιλάδα του Καρπενησιώτη μέχρι το Βελούχι μας καθήλωσε. Μάθαμε την ιστορία του χωριού αλλά και για την κατολίσθηση που το σημάδεψε. Ακολουθώντας τη διαδρομή που ξεκινά από την πλατεία του χωριού φτάσαμε στο μνημείο των 13 εθνομαρτύρων όπου ενημερωθήκαμε για την θυσία τους στο βωμό της ελευθερίας και στη βρύση του Μάρκου Μπότσαρη.
Ένας ιδιαίτερος σταθμός στο ταξίδι μας ήταν το προσκύνημα στην Ιερά Μονή της Παναγίας της Προυσιώτισσας. Στην διαδρομή είδαμε «τα πατήματα της Παναγίας» θαυμάσαμε την ομορφιά της φύσης και νιώσαμε κατάνυξη μπροστά στην εικόνα της Παναγίας, δημιούργημα του Ευαγγελιστή Λουκά που φυγαδεύτηκε από την Προύσα της Μ. Ασίας κατά την περίοδο της Εικονομαχίας και με θαυμαστό τρόπο εγκαταστάθηκε στο «σπίτι» της, στην Ευρυτανία.
Στις δύο αυτές ημέρες γίναμε πιο ευαίσθητοι σε θέματα περιβάλλοντος, χαρήκαμε, γευτήκαμε εδέσματα της περιοχής και διασκεδάσαμε στην βραδινή μας έξοδο στο όμορφο Καρπενήσι.
Επιστρέψαμε γεμάτοι μοναδικές εικόνες και εμπειρίες, σοφότεροι και πιο υπεύθυνοι. Ευχαριστούμε πολύ την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Καρπενησίου και ιδιαίτερα τον κ. Κούτρα Παναγιώτη, για την άριστη φιλοξενία, τη συναρπαστική ξενάγηση και την υπέροχη παρουσίαση των εξαιρετικών προγραμμάτων του ΚΠΕ.