Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

«Ξεχειμωνιάστε στην Ελλάδα»: Κάλεσμα φορέων στους Βορειοευρωπαίους για να μην… παγώσουν

Έντονο ενδιαφέρον για την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, την Αθήνα καιτη Θεσσαλονίκη, από τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν το μεσογειακό χειμώνα στην Ελλάδα


 

Θετικά ανταποκρίνονται οι Βορειοευρωπαίοι τουρίστες κυρίως συνταξιούχοι στο κάλεσμα του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια να έρθουν στην Ελλάδα το φθινόπωρο και στις αρχές του χειμώνα, συνδυάζοντας το τερπνό, δηλαδή τις διακοπές τους, μετά του ωφελίμου, αφού τα ποσά που θα δαπανήσουν για θέρμανση στις χώρες τους θα είναι περισσότερα από τα έξοδα διαμονής στη χώρα μας.

Ήδη, σύμφωνα με το υπουργείο, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, από τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν το μεσογειακό χειμώνα στην Ελλάδα.

Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»

«Αγαπητοί Γερμανοί, ελάτε να ξεχειμωνιάσετε στην παραλία», ήταν ο τίτλος δημοσιεύματος στην ηλεκτρονική έκδοση της BILD, που καλούσε τους ενδιαφερόμενους να περάσουν ένα χειμώνα χωρίς... θέρμανση στην Ελλάδα. «Η Ελλάδα προσφέρει άσυλο στους Γερμανούς που ταλαιπωρούνται από το σοκ της ακρίβειας και το φόβο της ενεργειακής κρίσης», συμπλήρωνε ο συντάκτης, περιλαμβάνοντας κάλεσμα του Έλληνα υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και του δημάρχου Χανίων Παναγιώτη Σημανδηράκη.

Ειδικά η Κρήτη –αναφέρεται στο άρθρο– είναι το ιδανικό μέρος για να περάσει κάποιος την πιο κρύα εποχή του χρόνου, διότι ο χειμώνας διαρκεί μόλις δύο μήνες (αλλά και αυτοί ακόμη διακόπτονται από τις Αλκυονίδες Ημέρες, όπου και πάλι ο καιρός είναι εξαιρετικός), ενώ και οι τιμές είναι συμφέρουσες.

Αυτό ήταν το έναυσμα, ήδη από τα μέσα Ιουλίου, για να ανοίξει συζήτηση αλλά και για να γίνει –για πρώτη φορά– μία οργανωμένη προσπάθεια γύρω από αυτόν τον άξονα, συντονισμένα με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Άμεσα το υπουργείο Τουρισμού ξεκίνησε επαφές με ξένους πρεσβευτές (σε Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία, Σουηδία, Νορβηγία), με μεγάλους tour operators όπως η TUI, αλλά και εκπροσώπους αεροπορικών εταιριών, ώστε να υπάρξουν ειδικά προγράμματα και οι Βορειοευρωπαίοι συνταξιούχοι να προτιμήσουν τη ζεστή Ελλάδα από το να πληρώνουν ακριβό φυσικό αέριο στην χώρα τους.

Ήδη είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με τις περιοχές της χώρας μας στις οποίες αυτό το φιλόδοξο project θα μπορέσει να υλοποιηθεί, με αριθμούς και μετρήσιμα στοιχεία (διαθεσιμότητα, αριθμός κλινών και καταλυμάτων, που μπορούν να μείνουν ανοικτά και τους χειμερινούς μήνες, Εστίαση, λειτουργικότητα υποδομών), ενώ στα «σκαριά» είναι και μία στοχευμένη καμπάνια, η οποία θα «τρέξει» από τον ΕΟΤ, ειδικά για τον σκοπό αυτό.

Πρώτες στη λίστα για χειμερινό Τουρισμό είναι περιοχές με καλό καιρό και επαρκείς υγειονομικές δομές, όπως ήδη γίνεται σε περιοχές της Ισπανίας, της Νότιας Γαλλίας, της Πορτογαλίας. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της στρατηγικής για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, από τους βασικούς στόχους του υπουργείου Τουρισμού για φέτος (Τουρισμός δώδεκα μήνες το χρόνο).

«Τι σημαίνει επέκταση της τουριστικής σεζόν; Σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του εισοδήματος για τη μέση ελληνική οικογένεια, και ακόμα μεγαλύτερη δυνατότητα στήριξης των νοικοκυριών», δηλώνει ο Βασίλης Κικίλιας στη «Βραδυνή της Κυριακής».

«Σημαίνει, ακόμα, μεγαλύτερη ανατροφοδότηση της πρωτογενούς παραγωγής που προμηθεύει με προϊόντα τα καταλύματα της χώρας, της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και του εμπορικού κόσμου, και βέβαια, της Εστίασης. Αυτός είναι ο στόχος για την προσέλκυση των Βορειοευρωπαίων στο δικό μας, τον μεσογειακό χειμώνα». Ήδη, ο στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου φαίνεται ότι επιτυγχάνεται. Η σεζόν φέτος ξεκίνησε νωρίτερα από πότε –ήδη από τα μέσα Μαρτίου– και, όπως όλα δείχνουν, θα ολοκληρωθεί με το τέλος της χρονιάς, στα μέσα Δεκεμβρίου. Σε αυτό, κομβικό ρόλο έπαιξε η προετοιμασία που προηγήθηκε, αλλά και οι στέρεες βάσεις που μπήκαν την περσινή χρονιά για την ενίσχυση του Ορεινού και του Χειμερινού Τουρισμού: «Στοχευμένες καμπάνιες του ΕΟΤ, προσθήκη νέων προορισμών στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας, ενίσχυση ειδικών μορφών Τουρισμού, μεθοδική προετοιμασία και συνεχής συνεργασία με διεθνείς παράγοντες του τουριστικού κλάδου, αλλά και τους ανθρώπους του ελληνικού Τουρισμού. Και πάνω σε αυτή την παρακαταθήκη συνεχίζουμε και για το 2023», δηλώνει ο υπουργός.

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, θα υπάρξουν και κίνητρα σε αεροπορικές εταιρίες και tour operators που ενδιαφέρονται να συνεχίσουν και να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους και κατά τους χειμερινούς μήνες.

Πάνω από 1 εκατ. τουρίστες κάθε εβδομάδα

Περισσότερες από 1 εκατ. αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό στα αεροδρόμια της χώρας, κάθε εβδομάδα, παρατηρήθηκαν τον Αύγουστο, αποδεικνύοντας πως ο Τουρισμός επέστρεψε στην προ-Covid εποχή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο +12% έκλεισαν οι αφίξεις και για τα 14 περιφερειακά μας αεροδρόμια τον Ιούλιο, σε σχέση με τον Ιούλιο 2019, τη χρονιά-ρεκόρ για τη χώρα μας, πριν από την πανδημία. Στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τον Ιούλιο του 2022, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019: +29% αφίξεις από τη Γερμανία, +15% από Γαλλία, +4% από Ηνωμένο Βασίλειο, +39% από Ελβετία, +19% από Ισραήλ, +257% από Σερβία και +177% από Τουρκία, +50% οι αφίξεις από τις ΗΠΑ στη χώρα μας σε σχέση με το 2019.

Η Αυστρία παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση φέτος σε σχέση με το 2019 (+32% μόνο τον Ιούνιο η αύξηση των ταξιδιωτών από Αυστρία στη χώρα μας, σε σχέση με τον προ-πανδημικό Ιούνιο του 2019). Το ίδιο και η Σκανδιναβία (η Ελλάδα στην κορυφή των προτιμήσεων για τους Σκανδιναβούς –πρωτίστως Σουηδούς τουρίστες– αυτό το καλοκαίρι). Μόνο τον Ιούνιο στη Ρόδο, οι Γερμανοί ταξιδιώτες ήταν στο +24,6% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019 και στα Χανιά στο +78,3%. Εξαιρετικά τα πρώτα μηνύματα και για τον Σεπτέμβριο, ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία των προγραμματισμένων αφίξεων και κρατήσεων μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου. Αύξηση καταγράφει και η μέση δαπάνη των επισκεπτών: +15% μόνο το φετινό Ιούνιο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (οι επισκέπτες ξοδεύουν και μένουν περισσότερο στη χώρα μας, κάτι που σημαίνει περισσότερος τζίρος για τα καταστήματα και τους επαγγελματίες του κλάδου).

Πανέτοιμα τα Χανιά και τα Δωδεκάνησα

Στα Χανιά έχει ξεκινήσει μία μεγάλη κινητοποίηση φορέων και ιδιωτών, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες φιλοξενίας. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων έχουν δηλώσει τη διαθεσιμότητά τους, ενώ έχει δημιουργηθεί μία λίστα από διαθέσιμους χώρους που να μπορούν να φιλοξενήσουν Βορειοευρωπαίους. Μιλώντας στη «ΒτΚ» ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης αναφέρει τα πολλά θετικά στοιχεία που συγκεντρώνει ο τόπος για τη δυνητική φιλοξενία: «Τα Χανιά και η Κρήτη συνολικότερα, διαθέτουν μία πλειάδα στοιχείων που την κατατάσσουν στους ιδανικούς προορισμούς, όσον αφορά στους πολίτες των βόρειων ευρωπαϊκών χωρών, που θα αναγκαστούν το φετινό χειμώνα να μετοικήσουν σε πιο θερμά μέρη, λόγω ενεργειακής κρίσης. Έχουμε από τα ηπιότερα κλίματα στην Ευρώπη, με θερμοκρασίες σημαντικά πιο “βιώσιμες” από άλλες περιοχές και όχι ιδιαίτερη “βαρυχειμωνιά”. Ο τόπος μας είναι έτοιμος να υποδεχτεί όλους εκείνους που θα επιλέξουν φέτος, ελέω τρομακτικών αυξήσεων στην Ενέργεια – Θέρμανση να περάσουν τη χειμερινή περίοδο εδώ».

Στη Ρόδο, που έχει μια εκπληκτική καλοκαιρινή σεζόν, έχουν γίνει οι πρώτες συσκέψεις για το πρόγραμμα φιλοξενίας και αναμένεται να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, περίπου 20 ξενοδοχεία (5.000 κλίνες), θα μείνουν ανοιχτά και το χειμώνα, και θα είναι διαθέσιμα, ώστε να φιλοξενήσουν τους Ευρωπαίους συνταξιούχους. Επίσης, δεκάδες καταστήματα Εστίασης έχουν ενταχθεί στον σχετικό κατάλογο.

Αντίστοιχα στην Κω, όπως εξηγεί στη «ΒτΚ» η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Κωνσταντίνα Σβύνου, θα λειτουργήσουν πάνω από 50 ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια (περίπου 4.300 κλίνες). «Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, στο οποίο όλοι είμαστε διατεθειμένοι να σταθούμε στο πλευρό του υπουργείου και να κάνουμε μία κοινή προσπάθεια, ωστόσο απαιτείται μία ολιστική προσέγγιση. Θα πρέπει συνολικά ο προορισμός να είναι έτοιμος να δεχθεί Χειμερινό Τουρισμό με τέτοιο τρόπο ώστε αφενός ο επισκέπτης να μένει ευχαριστημένος και να γίνεται πρεσβευτής του τόπου μας, αφετέρου οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα να σταθούν σε επίπεδο οικονομικής βιωσιμότητας. Εκτός από την προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών απαιτείται προσπάθεια σε επίπεδο σύνδεσης (πτήσεις), καθώς επίσης σε φορολογικό και εργασιακό». Στο ίδιο μήκος ο κ. Γιώργος Σεγραίδος, πρόεδρος του Συλλόγου Επιχειρήσεων Εστίασης της Κω. Όπως λέει, από τις 14/8 που ενημερώθηκαν, έχουν μία συμμετοχή άνω των 30 επιχειρήσεων, αλλά απαιτούνται πρόσθετα μέτρα, με κυρίαρχο τις πτήσεις (προς το παρόν, οι πτήσεις τσάρτερ είναι έως 30 Οκτωβρίου). «Σε κάθε περίπτωση, είναι ευκαιρία, λόγω της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, να επωφεληθούν οι νότιες και ζεστές χώρες. Είναι κάτι πρωτόγνωρο και μένει να το δούμε», τονίζει.

Το εγχείρημα χαιρετίζουν και οι τουριστικοί φορείς του Ηρακλείου Κρήτης, ζητώντας και αυτοί, όμως, μέτρα για να υλοποιηθεί. Η Ένωση Ξενοδόχων, σε επιστολή προς τον υπουργό, ζητά μεταξύ άλλων: σημαντική μείωση ΦΠΑ και μηδενικά δημοτικά τέλη (συμφωνούν οι δήμοι). «Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να τιμολογούν όσο γίνεται χαμηλότερα», αναφέρεται. Επιδότηση ενεργειακού κόστους, που με τις σημερινές τιμές καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία των μονάδων, και παράλληλα μείωση ασφαλιστικών εισφορών. Επίσης, για τις αεροπορικές εταιρίες, για να επιλέξουν να βάλουν πτήσεις στη χώρα μας, έναντι άλλων προορισμών, να τους δοθούν κίνητρα, όπως δωρεάν τέλη προσγείωσης και χρόνου αναμονής για την περίοδο Νοεμβρίου – Μαρτίου, αλλά και στήριξη προβολής προορισμών. Μειωμένο ΦΠΑ και συμμετοχή στο κόστος για την διαφημιστική εκστρατεία όσον αφορά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, για τους πελάτες, δωρεάν επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, δεδομένου ότι θα είναι κυρίως συνταξιούχοι με εξ ορισμού μειωμένο ταξιδιωτικό προϋπολογισμό.

πηγή

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: