Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2016

Από ξένα e-shops ψωνίζει το 95% των Ελλήνων ψηφιακών καταναλωτών




Έρευνα της PayPal/GfK για τις online αγορές - Πρώτη στις προτιμήσεις των Ελλήνων έρχεται η Βρετανία (54%) και ακολουθούν Κίνα (47%), ΗΠΑ (34%) και Γερμανία (21%)
*Το 37% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσε ότι λαμβάνει ηλεκτρονικές πληρωμές για υπηρεσίες προσφερόμενες μέσω Διαδικτύου και το 13% πουλάει online προσωπικά.

Κίνα, Βρετανία, ΗΠΑ και Γερμανία: Αυτές είναι οι χώρες από τις οποίες οι online Έλληνες καταναλωτές ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου. Σύμφωνα με έρευνα των Paypal και GfK, σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα e-shops.

Συγκεκριμένα, το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Έλληνες online αγοραστές: το 54% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές έχει αγοράσει είδη από εκεί. Άλλοι προορισμοί διασυνοριακών αγορών είναι η Κίνα (47%), οι ΗΠΑ (34%) και η Γερμανία (21%).


Καλύτερες τιμές, καλύτερη ποιότητα 

Σύμφωνα με τους Έλληνες καταναλωτές, ο Νο1 λόγος για αγορές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, και τη Γερμανία είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα (27%, 22% και 22% αντίστοιχα), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα μας, καθώς και την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων. Όσον αφορά την Κίνα, οι αγοραστικές αποφάσεις επίσης βασίζονται κυρίως στις καλύτερες τιμές: Αυτό αποτελεί το βασικό κίνητρο για το 72% των Ελλήνων online καταναλωτών που ψωνίζουν από τη χώρα αυτή. Παρ' ότι η απόφαση για τις αγορές μπορεί να είναι εύκολη λόγω των ελκυστικών προσφορών στην Κίνα, οι πελάτες που ψωνίζουν από ξένες αγορές λαμβάνουν επίσης υπόψη τους τα επιπρόσθετα προγράμματα προστασίας καταναλωτή που τους επιτρέπουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο στην περίπτωση οποιουδήποτε απρόοπτου περιστατικού.

Σημειώνεται ότι ο αριθμός των πελατών που αγοράζουν από εκεί συνεχώς αυξάνεται. Σήμερα το 47% των Ελλήνων πελατών αγοράζει από την χώρα αυτή.


Είδη ένδυσης, ηλεκτρονικά, κοσμήματα, ρολόγια, ταξίδια 


Οι Έλληνες στρέφονται σε online αγορές από το εξωτερικό κυρίως για να αγοράσουν είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως τα ψηφιακά αγαθά ή τα ταξίδια, γνωρίζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον από τους online αγοραστές: αυτά τα είδη αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.

Ανάμεσα σε όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα στην Ελλάδα, το 88% δεν προβληματίζεται στο να κάνει αγορές από εμπόρους με έδρα στο εξωτερικό και το διασυνοριακό εμπόριο δεν αποτελεί πλέον μια εξωτική εμπειρία για τους Έλληνες. Το 35% δεν το απασχολεί πού είναι η βάση της εταιρείας, αρκεί να πρόκειται για αξιόπιστο και αναγνωρισμένο έμπορο, ενώ το 23% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην τιμή - εάν το συνολικό κόστος είναι καλό, δεν έχουν δεύτερες σκέψεις για τις αγορές τους, ακόμα κι αν ο έμπορος βρίσκεται στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, διάφοροι άλλοι επιπρόσθετοι παράγοντες οδηγούν τους Έλληνες να κάνουν αγορές από ξένα e-shops, με τα μεταφορικά κόστη να έχουν μεγάλη σημασία και να το δηλώνει το 88% των ερωτηθέντων. Η συχνότητα των online αγορών από το εξωτερικό δύναται επίσης να ενισχυθεί από την παροχή κουπονιών, προσφορών ή εκπτώσεων (41%) και ιστοσελίδων στην ελληνική γλώσσα (45%).


Ασφάλεια και ταχύτητα 

Όταν ερωτήθηκε για τους λόγους για τους οποίους επέλεξε τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής στις ηλεκτρονικές αγορές από το εξωτερικό, το 46% των Ελλήνων online αγοραστών δήλωσε ως τον πιο βασικό τη γρήγορη διαδικασία πληρωμής. Τα άλλα πιο σημαντικά κίνητρα συμπεριλάμβαναν τον ασφαλέστερο τρόπο πληρωμής (44%), την άνετη διαδικασία πληρωμής (41%) και το κατά πόσο είναι ευρέως αποδεκτός ο τρόπος πληρωμής από τους εμπόρους (27%).


Ηλεκτρονικό χρήμα όχι μόνο για αγορές Παρόλο που η έξυπνη κατανάλωση συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις συνειδητές αγορές (αξιολογώντας την ποιότητα του προϊόντος και τα πλεονεκτήματά του), οι Έλληνες αποφασίζουν επίσης όλο και συχνότερα να προβούν σε πιο έξυπνες αποφάσεις αναφορικά με την πώληση. Φαίνεται τελικά ότι μας χαροποιεί να αναλαμβάνουμε συμπληρωματικές εργασίες εξ αποστάσεως ή να πουλάμε άχρηστα είδη. Το 6% των Ελλήνων ερωτηθέντων που πούλησε κάτι στο εξωτερικό δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών. Και πάνω από το 13% των Ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονται πλέον. Για να είμαστε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, μας δίνει χαρά να απαλλασσόμαστε από ενδύματα, χρησιμοποιημένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη, καθώς και έπιπλα ή βιβλία. Πάνω από το 24% των ερωτηθέντων από την Ελλάδα ανέφερε ότι έλαβε online πληρωμές από συγγενείς ή φίλους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, και το 37% των Ελλήνων πληρώθηκε ηλεκτρονικά για παρεχόμενες μέσω Διαδικτύου υπηρεσίες.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Φάτε στη μάπα Ανεργία λοιπόν...
Υπάλληλοι ρουχάδικου, παπουτσάδικου, κομπιουτεράδικου, ειδησπιτάδικου και μικροσυσκευάδικου ετοιμαστειτε να απολαύσετε (εν αργία) τον σουηδικό καναπέ σας μπροστά στην κινέζικη τηλεόρασή σας με το εγγλέζικο ουίσκυ σας και τα φυστίκια τουρκίας, περιμένοντας τα γιαπωνέζικα λάδια για το γερμανικό αυτοκίνητό σας.
---γηϊνοανέβατος---