Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Το MIG περνάει κάτω από τη γέφυρα του ποταμού της Σιβηρίας με ταχύτητα 700 χλμ και ο Σοβιετικός πιλότος προκαλεί δέος, αλλά και την οργή των ανωτέρων του. Ποιοι θεωρούν ότι η φωτογραφία είναι σκηνοθετημένη (βίντεο)

pilotos-1

Οι δυνατότητες των ρωσικών αεροσκαφών τύπου MIG σε συνδυασμό με τις ικανότητες των πιλότων τους, έχουν χαρίσει εξαιρετικές στιγμές επιδεξιότητας στην αεροπορική ιστορία.



Μία από αυτές συνέβη το 1965. Ο σοβιετικός πιλότος Valentin Privalov κατάφερε κάτι που φάνταζε αδύνατο. Πέρασε με το MIG 17 κάτω από μια γέφυρα στον ποταμό Ομπ στη Δυτική Σιβηρία. Η γνησιότητα της φωτογραφίας που απεικονίζει το κατόρθωμα του πιλότου αμφισβητείται, αλλά υπάρχουν πολλοί μάρτυρες που βεβαιώνουν ότι ο θαυμάσιος ελιγμός επετεύχθη.
Η ιστορία άντεξε στον χρόνο. Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στις 4 του Ιουνίου 1965, όταν ο Privalov πέταξε κάτω από το κεντρικό άνοιγμα της Γέφυρας στο Νοβοσιμπίρσκ. Οι όχθες του ποταμού ήταν γεμάτες με ανθρώπους που έκαναν διακοπές και αξιωματικούς από την κοντινή βάση, οι οποίοι απολάμβαναν τον περίπατό τους κάτω από τον ήλιο.

Ανακατασκευασμένο MIG 17 της Πολωνικής Αεροπορίας. Το αεροσκάφος άρχισε να κατασκευάζεταο το 1952 από την ΕΣΣΔ και ήταν βελτιωμένη έκδοση του MIG 15 που έδρασε στον πόλεμο της Κορέας
Ανακατασκευασμένο MIG 17 της Πολωνικής Αεροπορίας. Το αεροσκάφος άρχισε να κατασκευάζεται το 1952 από την ΕΣΣΔ και ήταν βελτιωμένη έκδοση του MIG 15 που έδρασε στον πόλεμο της Κορέας

Ξαφνικά, ένα ασημένιο τζετ έσχισε τον ουρανό και έκανε ένα απίστευτο ακροβατικό. Όλοι έμειναν άναυδοι, καθώς δεν γνώριζαν ότι ένα τζετ μπορεί να κάνει μια τέτοια μανούβρα με τέτοια ακρίβεια.
Λέγεται ότι ο Privalov έκανε το παρακινδυνευμένο ακροβατικό με δική του πρωτοβουλία και χωρίς να λάβει σχετική άδεια ή εντολή από κανέναν.
Άλλωστε ποιος θα έπαιρνε την ευθύνη αν αποτύγχανε και έπεφτε πάνω στους αμέριμνους πολίτες;
Φαίνεται πως ο άσσος των αιθέρων ήθελε να κάνει το κόλπο για τη δόξα και για να επιδείξει τις ικανότητές του. Το πλήθος που ήταν συγκεντρωμένο στη γέφυρα ξέσπασε αυθόρμητα σε χειροκροτήματα, αλλά οι ανώτεροι του Privalov δεν χάρηκαν καθόλου και φυσικά τον τιμώρησαν.
Το περίτεχνο ακροβατικό λίγο έλειψε να του κοστίσει την καριέρα του στη Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία, καθώς αντιμετώπισε πειθαρχικά μέτρα.
Ωστόσο, ο υπουργός Άμυνας Marshall Rodion Malinovsky, αξιοποίησε το ακροβατικό ως μια ευκαιρία να διαφημίσει την αεροπορική δύναμη της χώρας και να αναδείξει το θάρρος και τις ικανότητες των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων. Η είδηση εξαπλώθηκε σε όλη την ΕΣΣΔ και σύντομα, ο παράτολμος πιλότος από ατίθασος και ανυπάκουος έγινε θρύλος.
Ο Privalov πήρε μετάθεση στην ελίτ μοίρα της Μόσχας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Kubinka, όπου εντάχθηκε στην ακροβατική ομάδα «Swifts» και σε αυτή των «Ρώσων Ιπποτών».

Ο Valentin Chkalov ήταν ο πρώτος πιλότος που είχε διασχίσει τον Βόρειο Πόλο πετώντας από τη Ρωσία στη Βόρεια Αμερική
Ο Valentin Chkalov ήταν ο πρώτος πιλότος που είχε διασχίσει τον Βόρειο Πόλο πετώντας από τη Ρωσία στη Βόρεια Αμερική

Η ιστορία της φωτογραφίας και ο πρώτος Ρώσος πιλότος που πέρασε κάτω από γέφυρα
Η φωτογραφία που μαρτυρά τον άθλο του Privalov άρχισε να κυκλοφορεί πρόσφατα στο διαδίκτυο, κυρίως μέσα από διάφορα φόρουμ για τη ρωσική γλώσσα που έχουν παγκόσμια απήχηση.
Ο αμερικανικός Τύπος φιλοξένησε την είδηση για το κατ΄΄ορθωμα του Pivlakov
Ο αμερικανικός Τύπος φιλοξένησε την είδηση για το κατόρθωμα του Privalov

Η γνησιότητα της συγκεκριμένης φωτογραφίας είναι αμφισβητήσιμη, αλλά υπάρχουν αρκετά στοιχεία που συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι το επίτευγμα του Ρώσου χειριστή είναι αληθινό, αλλά δεν πρόλαβε κανείς να τον φωτογραφίσει.
Διάφορες εκθέσεις επιβεβαιώνουν ότι ο Privalov πέταξε κάτω από τη γέφυρα της Συνομοσπονδίας, η οποία έχει πλάτος 120 μέτρα μεταξύ των πυλώνων της και 30 μέτρα ύψος. Το αεροσκάφος πετούσε με ταχύτητα 700 μίλια την ώρα, που σημαίνει ότι αν γίνει ένας λάθος υπολογισμός, ακόμη και ασήμαντος, σε αυτή την περίπτωση θα ήταν μοιραίος.

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η φωτογραφία δημιουργήθηκε μόνο για να αναδείξει το γεγονός, το οποίο ήταν αποτέλεσμα μιας αυθόρμητης πράξης και κατά συνέπεια αδύνατον να τεκμηριωθεί.
Η εικόνα δημοσιεύτηκε σε σοβιετικές εφημερίδες και αναδημοσιεύτηκε στον αμερικανικό Τύπο σε ένα άρθρο με ημερομηνία 27 Αυγούστου, 1965. Το άρθρο είχε θέμα τρεις περίεργες ιστορίες που είχαν γίνει στη Σοβιετική Ένωση: ένας μεθυσμένος ο οποίος έκλεψε ένα τραμ, ένας μηχανικός αεροσκαφών που πήγε βόλτα πάνω κάτω το αεροδρόμιο με ένα αεροσκάφος Ilyushin 4 και μια ακροβατική επίδειξη πιλότου που πέταξε κάτω από γέφυρες.
Η επικίνδυνη αεροπορική φιγούρα άνοιξε τον δρόμο για σπουδαία καριέρα για τον Valentin Privalov στην Πολεμική Αεροπορία της ΕΣΣΔ. Έφτασε να γίνει επικεφαλής του κέντρου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη Μόσχα.

Λίγα πράγματα είναι γνωστά για την προσωπική του ζωή, αλλά το κόλπο του έγραψε ιστορία, όπως ακριβώς είχε γράψει ιστορία και ο περίφημος πιλότος Valery Chkalov, ο οποίος είχε πετάξει κάτω από τη γέφυρα Τρότσκι στο Λένινγκραντ στη δεκαετία του 1920.
Τη δόξα του Chkalov λέγεται πως ζήλεψε ο Privalov και έκανε το ακροβατικό με το MIG. Ο Chkalov ήταν πραγματικός θρύλος στη Ρωσία. Ήταν ο πρώτος πιλότος που είχε διασχίσει τον Βόρειο Πόλο και είχε φθάσει στη Βόρεια Αμερική από τη Σοβιετική Ένωση και τα κατορθώματά του είχαν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη.

Δείτε το παρακάτω απόσπασμα:


http://www.mixanitouxronou.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: