Τρίτη 23 Απριλίου 2019

" Ψάχνοντας τρούφες με τον σκύλο μου " - Ο μανιταροσυλλέκτης και κυνηγός τρούφας Νίκος Τσίλης εξηγεί γιατί η άνοιξη είναι ιδανική εποχή για μανιτάρια





―  Η άνοιξη είναι εποχή για τρούφες και μανιτάρια; Η άνοιξη, όπως και το φθινόπωρο, θεωρείται η ιδανικότερη εποχή για τη συλλογή των μανιταριών και της τρούφας λόγω της έντονης παρουσίας του νερού.   Η σεζόν ξεκινάει με τον υγροφόρο τον μαρτιάτικο (Hygrophorus marzuolus), ένα είδος που συλλέγουμε στη Θεσσαλία. Είναι ένα μανιτάρι με γλυκιά και λεπτή γεύση, σφιχτή και παχιά σάρκα και ευχάριστο άρωμα.   
Επιπλέον, τώρα είναι η εποχή για τις μορχέλες, τους βωλίτες (porcini), τους κανθαρίσκους και τα καισαρικά. 
— Ποια είναι τα γευστικά χαρακτηριστικά τους; Στον κανθαρίσκο συναντάμε άρωμα και γεύση φρούτων (βερίκοκου και εσπεριδοειδών), στο αγαρικό (πορτομπέλο) τη γεύση κρέατος και σε ένα είδος που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί, το ερίκιο, τη γεύση θαλασσινών και κυρίως του αστακού.   

Τα μανιτάρια θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Γι' αυτόν τον λόγο αποτελούν το Νο1 υποκατάστατο του κρέατος για τους χορτοφάγους. 
— Μαζεύετε μανιτάρια μόνο από την περιοχή των Πρεσπών ή πάτε και σε άλλα μέρη; Οι Πρέσπες, όπως και η Φλώρινα, είναι ένας ορεινός όγκος που ενδείκνυται για συλλογή άγριων μανιταριών την άνοιξη και το καλοκαίρι. Τους χειμερινούς μήνες η συλλογή γίνεται από διάφορα μέρη της Ελλάδας.   
Χαίρομαι που, εκτός από την οικογένεια και τους φίλους μου, μπορούν και άνθρωποι που δεν τους έχω γνωρίσει να απολαμβάνουν μανιτάρια από το καλάθι μου. 

Χαίρομαι που, εκτός από την οικογένεια και τους φίλους μου, μπορούν και άνθρωποι που δεν τους έχω γνωρίσει να απολαμβάνουν μανιτάρια από το καλάθι μου. 

— Πώς και ασχοληθήκατε με τη μανιταροσυλλογή και το κυνήγι τρούφας; Είχα από μικρό παιδί αγάπη για τη φύση και όταν έπεσα πάνω σε ένα άρθρο που αναφερόταν στους «υπόγειους θησαυρούς», τις τρούφες, θεώρησα πως θα ήταν εύκολο να βγω στο βουνό και να τους ανακαλύψω. Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, ανακάλυψα την πρώτη μου τρούφα στην πρώτη μου εξόρμηση.   Περνώντας τα χρόνια και μαθαίνοντας, ό,τι διάβαζα το έκανα πρακτική εξάσκηση στις εξορμήσεις μου πάνω στο πεδίο. Είμαι τυχερός που ανήκω στους ανθρώπους που κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα.   
Χαίρομαι που, εκτός από την οικογένεια και τους φίλους μου, μπορούν και άνθρωποι που δεν τους έχω γνωρίσει να απολαμβάνουν μανιτάρια από το καλάθι μου. 
— Τα τελευταία χρόνια φαίνεται να ενδιαφέρεται όλο και περισσότερος κόσμος για τα μανιτάρια και τις τρούφες των ελληνικών δασών. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Οι άνθρωποι που ασχολούνται και αγαπούν τα μανιτάρια και τις τρούφες υπήρχαν πάντα, ωστόσο, λόγω του Ίντερνετ, το ενδιαφέρον και οι δράσεις τους βγαίνουν στην επιφάνεια.   
Επίσης, ένας ακόμη πολύ σημαντικός λόγος είναι η διατροφική τους αξία. Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Γι' αυτόν τον λόγο αποτελούν το Νο1 υποκατάστατο του κρέατος για τους χορτοφάγους.





@nick_tsilis 
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ 
Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: