Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Ιτέα : Πόλη με αλλοπρόσαλλη κεντρική είσοδο (άρθρο αναγνώστη)

Με την ευκαιρία της εξαγγελίας δημοσίων έργων στην Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας , η 'κ' δημοσιεύει δύο αρχειακά άρθρα αναγνώστη που αφορούν α) στην είσοδο πόλης της Ιτέας  και β) στην ουσιαστική σύνδεση των οικιστικών περιοχών Ιτέας και Κίρρας, θέλοντας να καταδείξει την σπουδαιότητα αυτών των έργων για τα οποία -παραδόξως- κανείς δεν δείχνει το ανάλογο ενδιαφέρον για την υλοποίησή τους 




Κεντρική είσοδος Ιτέας που δεν την καταλαβαίνει κανείς..


Κουράστηκα ν’ ακούω για αναμενόμενες εισόδους –εξόδους και κόμβους της πόλης και εκφράζω τον αποτροπιασμό μου με τούτες τις λίγες αράδες γραμμάτων.

Έτυχε να παρακολουθήσω δεκάδες φορές , ταξιδιώτες να προσπαθούν να εισέλθουν στην πόλη , κινούμενοι επί της Θερμοπυλών-Ιτέας-Ναυπάκτου και να μη το επιτυγχάνουν ..!!

ο αλλοπρόσαλλος κόμβος εισόδου της Ιτέας


Προσπερνώντας μια διασταύρωση , που δεν φαντάζονται πως μπορεί νάναι η είσοδος μιας πόλης ..και φθάνοντας στο ύψος του «τείχους του αίσχους» όπου χάνουν κάθε οπτική επαφή με την πόλη , άλλοι μεν συνεχίζουν τον δρόμο τους μένοντας με την απορία : “μα που είναι τέλος πάντων η είσοδος αυτής της πόλης; ” άλλοι δε , δίνουν υπόσχεση στον εαυτό τους και τους συνταξιδιώτες τους , για μια ακόμη προσπάθεια «προσέγγισης» στο μέλλον…

είσοδος από δυτική πλευρά - εργατικές κατοικίες


Ελάχιστοι κάνουν αναστροφή και εισέρχονται από τον δρόμο των εργατικών κατοικιών , εκεί όπου αντικρύζουν στην αρχή σωρούς με μπάζα , κουφάρια λεωφορείων και σταθμευμένων χωματουργικών μηχανημάτων , στη συνέχεια μάνδρες με τσίγκα  που φράζουν την θέα προς την θάλασσα και το κουφάρι του παλιού Γυμνασίου-Λυκείου με το σκουπιδομάνι στην αυλή του. Στην συνέχεια διέρχονται τον στενό,  λόγω παρκαρισμένων Ι.Χ  , δρόμο , που οδηγεί στην Δυτική άκρη της πόλης που δεν διαθέτει περιφερειακό παραλιακό δρόμο στα σημεία αυτά , με αποτέλεσμα ο ταξιδιώτης «να σκάει» τυχαία στα σταυροδρόμια επιζητώντας προσανατολισμό προς την θάλασσα.

Ενθυμούμαι στο παρελθόν τους «αγώνες» ισχυρών τοπαρχών μιας άλλης εποχής, για να περάσει ο δημόσιος δρόμος μέσα απ τα χωριά τους (Αράχωβα-Δελφοί). Βλέπω τους , έστω και πρόχειρους , κόμβους που διαθέτουν πολλά χωριά μέχρι Ναύπακτο , διαβάζω για τις αλλεπάλληλες «διαβουλεύσεις κυκλοφοριακών ρυθμίσεων» καθώς και εισόδους και κόμβους και λοιπές οδικές παρεμβάσεις που σχεδιάζουν να κατασκευάσουν στην «Χάρμαινα» , στο κάστρο της Άμφισσας , στο ΒΙΟ.ΠΑ - καταυλισμό των αθίγγανων κλπ και ειλικρινά «πνίγομαι» με την τόση αδιαφορία των υπευθύνων αλλά και την ανικανότητα (;) ορισμένων άλλων ,  να απαιτήσουν την κατασκευή μιας αξιοπρεπούς εισόδου στην πόλη της Ιτέας.

Ακούω για εισόδους ..και εισόδους δεν βλέπω..:

·       Οι άνθρωποι της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας , σχεδιάζουν κόμβο απ’ τις εργατικές κατοικίες (Δυτικό τμήμα πόλης) μιας και έχουν διαθέσιμο το σχέδιο το οποίο υλοποίησε η εταιρία του βωξίτη για ιδία χρήση.
·       Τα στελέχη της Δημοτικής Ενότητας Ιτέας, συζητούν για κόμβο στο ύψος του νεκροταφείου , στην προέκταση δηλαδή της οδού Παπαπαναγιώτου , έργου χρονοβόρου , κοστοβόρου και κατασκευαστικά δύσκολου , δηλαδή έργου που όπως φαίνεται δεν πρόκειται να δει ποτέ μπουλντόζα…
·       Τέλος , έχουμε και κάτοικους που αντιδρούν στον καταλληλότερο ίσως κόμβο , αυτόν στην προέκταση της Λεωφόρου Ηρώων , που επιπροσθέτως επιδιώκουν να μετατρέψουν σε πεζόδρομο ,όντας ο κυριότερος κάθετος οδικός άξονας της πόλης , λες και εκεί θα αναπτυχθεί η αγορά που ήδη έχει συρρικνωθεί.

διασταύρωση Λ.Ηρώων με ε.ο Ιτέας-Ναυπάκτου

το σημείο στην διασταύρωση της Λ.Ηρώων με την Ιτέας-Ναυπάκτου


«Ποιος φταίει» ;
Ø  Η αδιαφορία των πολιτών της Ιτέας ;
Ø  Τα συμφέροντα ορισμένων κατοίκων της πόλης;
Ø  Η στοχευμένη υποβάθμιση - από κάποιους - του τουριστικού/παραθεριστικού της χαρακτήρα ;
Ø  Η ανικανότητα των αιρετών ;

Αλήθεια συμπολίτες ,ως πότε θα ανεχόμαστε η πόλη μας να μην έχει ουσιαστική και άμεση προσβασιμότητα στους επισκέπτες ; Πως δικαιολογείται η αποτρεπτική εικόνα με τα κουφάρια των αυτοκινήτων ένθεν και ένθεν του δρόμου που ρυπαίνουν οπτικά και υποβαθμίζουν την πόλη ; Γιατί δεν υποχρεώνονται οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων να καλύψουν τους συρματοπλεγμένους φράκτες τους , έστω και με πανί θερμοκηπίου;  

Η πρώτη εικόνα - εντύπωση είναι και η πλέον καθοριστική , γιαυτό που θέλει να παρουσιάσει κανείς. Σκεφθείτε απ’ την δική σας εμπειρία όταν ταξιδεύετε ,  το πόσο «φιλική» φαίνεται μια πόλη με όμορφη , περιποιημένη και εύκολη πρόσβαση στο κέντρο της.

Και μείς  λοιπόν , πρέπει να θελήσουμε  το ίδιο , ώστε να παρουσιάσουμε μια πόλη φιλόξενη , μια πόλη τουριστική, τις χαρές και τις χάρες της οποίας θέλουμε να μοιρασθούμε με τους επισκέπτες της. Μια πόλη που έχουμε , δυστυχώς , υποτιμήσει όσο δεν παίρνει άλλο.

Ολόκληρη η Φωκίδα εκ των πραγμάτων έχει απομονωθεί απ’ την υπόλοιπη Ελλάδα λόγω της περάτωσης των αυτοκινητοδρόμων Αιγαίου και Ιόνιας οδού. Οι ταξιδιώτες όμως του Δήμου Δελφών θα συνεχίσουν νάρχονται αποκλειστικά και στοχευμένα για τα «προσκυνήματα» των Δελφών .
κύριες οδικές αρτηρίες Ελλάδος

Οι δρόμοι του Νομού , ακόμη και το μεγαλύτερο τμήμα της πάλαι ποτέ ε.ο Θερμοπυλών-Ιτέας-Ναυπάκτου , έχουν σχεδόν καταστραφεί και η βατότητά τους δεν πρόκειται να αποκατασταθεί πλήρως ,  παρά μόνον με «μπαλώματα» , ας μην αυταπατόμαστε. Επομένως ,  η αναφερόμενη ως εθνική οδός δεν έχει πλέον κανένα νόημα , ο δε αποχαρακτηρισμός της από εθνική οδός σε επαρχιακό οδικό άξονα μπορεί να επιλύσει υπάρχοντα προβλήματα :


κόμβοι "δακτυλίδι" που ρυθμίζουν κυκλοφοριακά σημεία πολλών κατευθύνσεων

·       κατασκευαστικά με έργα κόμβων των πόλεων που βρίσκονται στον εν λόγω οδικό άξονα .Για παράδειγμα , οι «κόμβοι δακτυλιδιού» που είναι εύκολοι κατασκευαστικά θα λύσουν ενδεχομένως το πρόβλημα μιας και είναι πολύ οικονομικοί και ενδείκνυνται στην κατασκευή των κόμβων Άμφισσας , ΒΙΟ.ΠΑ , Ιτέας και
·       ασφάλειας  , με την υποχρεωτική μείωση της ταχύτητας διέλευσης ,  στα επικίνδυνα σημεία , όπως π.χ της Ιτέας (λόφος Αγ,Αναργύρων-νεκροταφείο- σχολεία -συνεργεία και σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων-ταβέρνα-λοιπά καταστήματα) , μιας και το τμήμα του δρόμου αυτού , από νεκροταφείο μέχρι και την είσοδο δυτικών εργατικών κατοικιών , έχει ενσωματωθεί δυναμικά στον ιστό της πόλης.

Φυσικά , αν ποτέ γίνει νέα χάραξη για εθνικό δρόμο που θα ενώσει την Ιονία οδό με τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου  και περάσει από τα μέρη μας, τότε ας  γίνει η παράκαμψη της Ιτέας, στο σημείο που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός της ε.ο Θερμοπυλών-Ιτέας-Ναυπάκτου  και δεν κατασκευάστηκε ποτέ! και της Άμφισσας σε κάποιο άλλο σημείο νοτιότερα του σημερινού ακατάλληλου επίσης κόμβου.

Ιδέες υπάρχουν για όλα τα θέματα και η επιστήμη μπορεί να επιλύσει κάθε τεχνικό πρόβλημα που τυχόν παρουσιασθεί.

Θέληση και όραμα για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας υπάρχει;


Ακολουθούν 5 αποσπάσματα από το google.earth , 1 φωτογραφία ,1 χάρτης


 ευχαριστώ 






Επιπλέον έρεισμα της δημοσίευσης η παράκληση αναγνώστη που έγινε μάρτυρας σοβαρού (από απόψεως υλικών ζημιών) τροχαίου ατυχήματος στην προσπάθεια οχήματος να εισέλθει στην Ιτέα ερχομένου από Άμφισσα και την πλαγιομετωπική του σύγκρουση με φορτηγό κινουμένου από Γαλαξίδι προς Άμφισσα.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι κάτοικος τις περιοχεις.. Τυχενει λογο εργασίας και περνω συχνά ολο το δικτυιο απο λαμια Ναύπακτο.. Λειβαδια.και αντίστροφα... Ολος αυτος ο αξονας ο οδικος είναι ενας θανατος.. Οσο για την συγκεκριμένη τοποθεσια που αναφέρει ο αναγνωστης πρέπει να σε φυλάει ο θεος και να έχεις αγιο.. Οσο για τα κουφάρια λεωφορείων και οτι αλλο αναφέρεται είναι σε ιδιοκτήτο χωρο... Οποτε δεν γίνεται τιποτα.... Οσο για την ανάπτυξη του οδικου δικτύου περασε και έφυγε.. Και αυτος ο νομος δεν πρόκειται να παει ποτε μπροστά διοτι μας εφαγε ο τουρισμος και το δελφικο τοπιο μην χεσ.... Μεσα...

Ανώνυμος είπε...

Για τις βρωμιές μπαίνοντας στην πόλη φταίνε οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων (από όλες τις εισόδους).
Για τον κακό σχεδιασμό του υπάρχοντος κόμβου φταίει... βλέπε απαλλοτριώσεις εκείνης της εποχής.
Για την μη δημιουργία νέων κόμβων (σε όλα τα σημεία) φταίει ο δήμος και η οικονομική αδυναμία του να πληρώσει τις αποζημειώσεις.
Απλά τα πράγματα!!!

Ανώνυμος είπε...

etsi se volevi esena e!

ΛΕΩΝΙΔΑΣ είπε...

ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ,ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΣΚΙΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΤΕΑΣ.Ο ΝΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΙΣΩΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟΤΕΡΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΓΑΛΑΞΕΙΔΙ ΜΕΧΡΙ ΓΡΑΒΙΑ.
ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΝΥΞΕΙΣ ΣΥΡΑΓΓΩΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΥΘΕΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΙΤΕΑΣ-ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΜΕ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΡΑΒΙΑΣ-ΜΑΡΙΟΛΑΤΑΣ ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟ 2017 ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΠΡΩΤΗ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ ΑΜΦΙΣΣΑΣ-ΛΑΜΙΑΣ???? ΟΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΤΟΥΣ 8 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΤΗΑ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΩΝΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ-ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟ..............

Ανώνυμος είπε...

το ποιος φταίει και δεν φταίει,δεν βγάζει πουθενά. Τώρα που έρχονται εκλογές οποιος υποσχεθει οτι θά ανοίξει την Ηρώων και θα γκρεμίσει το αίσχος που τώρα το λένε Μοστρα και αυριο να..να μην πω, να τον ψηφίσετε. Και να ξεκαθαρισει τη θέση του και για το Λιμενικό Ταμείο. Ολα τα άλλα είναι ΛΌΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΌΜΑΣΤΕ. Οσο για τα χρήματα και τις αποζημειώσεις που κάποιος παραπάνω λέει,αυτά είναι μπούρδες,και θα είναι κανένας απ΄αυτούς τους πέντε-έξι πάνω από την πλατεία. Βούληση χρειάζεται και αλήθειες.

Ανώνυμος είπε...

Οι απαλλοτριωμένοι χώροι στην είσοδο προς τη Μεταμορφώσεως έχουν καταπατηθεί και αυτό είναι μια από τις βασικές αιτίες για την κακή κατάσταση του συγκεκριμένου κόμβου. Εκτός από τα μεγάλα συμφέροντα και τα μικροσυμφέροντα είναι αιτίες για τη μεγάλη υποβάθμιση της περιοχής.