Στις 29 Δεκεμβρίου 1996 Το Φ/Γ «Δύστος» βυθίζεται ανοικτά της Κύμης (Ανατολικά της Εύβοιας).
Το μικρό ελληνικό Φ/Γ Δύστος τύπου Bulk Carrier, νηολογίου Πειραιά 8204 με 100 μέτρα μήκος, 4.045 κ.ο.χ. και 5.600 DWT είχε χτιστεί το 1970 με το όνομα Mina Entrego. Το πλοίο είχε κάνει μετασκευές και το είχε χρονοναυλώσει η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ για να μεταφέρει χύμα τσιμέντο (!)
Στις 26 Δεκεμβρίου του 1996 και περί ώρα 14.00 το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ, με πλήρωμα 22 Έλληνες ναυτικούς συμπεριλαμβανομένου του πλοιάρχου, απέπλευσε από τις εγκαταστάσεις ΑΓΕΤ-Ηρακλής Βόλου, έμφορτο, με 5.300 περίπου τόνους τσιμέντο, με προορισμό τις εγκαταστάσεις λιμένος Δραπετσώνας στον Πειραιά. Λόγω όμως των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν, γύρω στις 18.00, προσέγγισε σε νότιο όρμο της Σκιάθου. Παραμένοντας εκεί δύο ημέρες – μέχρι τη τραγική 29 Δεκεμβρίου – και συνεχιζόμενων των ΒΑ θυελλωδών ανέμων και της κατάστασης θάλασσας που ήταν τρικυμιώδης ο Πλοίαρχος αποφάσισε πιθανώς και πιεζόμενος και από την εταιρεία (!), να αποπλεύσει και να συνεχίσει το ταξίδι για Πειραιά. Στις 20.00 ήταν η τελευταία επικοινωνία που είχε το Φ/Γ ΔΥΣΤΟΣ με το Μ/S ΛΕΝΑ.
Το πρωί της επομένης και περί ώρα 05.15 το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ εντοπίσθηκε ανεστραμμένο από το αλιευτικό Α/Κ Σαρωνικός να επιπλέει, 3,5 ν. μ. ανατολικά από την Κύμη όπου και διέσωσε τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου.
Στο ναυάγιο αυτό έχασαν την ζωή τους 20 επιβαίνοντες που βρέθηκαν στη συνέχεια πνιγμένοι μέσα στο πλοίο ο Πλοίαρχος, ο Υποπλοίαρχος, ο Ανθυποπλοίαρχος, ο Ραδιοτηλεγραφητής, οι Α΄, ο Β΄ και ο Γ΄ Μηχανικοί, 9 ναύτες, 1 Λιπαντής, ο Μάγειρας, ο βοηθός θαλαμηπόλου, η σύζυγος του Α΄ Μηχανικού και η κόρη του, η σύζυγος του Β΄ Μηχανικού ενώ αργότερα βρέθηκαν από το Ρ/Κ Μανωλάκης που είχε σπεύσει στη περιοχή ένας ναύτης, ένας λιπαντής και ο έτερος Γ΄ Μηχανικός.
Αίτια του ναυαγίου.
Από την έρευνα των πραγματογνωμόνων ως πρώτη αιτία του ναυαγίου θεωρήθηκε αναμφίβολα η μετατόπιση φορτίου λόγω των μετασκευών που υπήρξαν στο «Δύστος» επίσης στην προβληματική φόρτωση του πλοίου από το λιμάνι του Βόλου αλλά και σε ορισμένα «κενά» της νομοθεσίας από τα οποία επωφελούνται οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Αυτό ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το βασικό συμπέρασμα των Λιμενικών Αρχών και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χαλκίδας, οι οποίες είχαν την αρωγή τεσσάρων ειδικών πραγματογνωμόνων στην έρευνα που έγινε για τις αιτίες που προκάλεσαν το πολύνεκρο ναυάγιο. Δεν επέρριψαν ουδεμία ευθύνη στον δόκιμο ανθυποπλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου, ο οποίος ήταν γιός μεγαλοστελέχους της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ και του οποίου οι κινήσεις απεγκλωβισμού του και αποφυγής του μοιραίου προκάλεσαν σειρά ερωτημάτων και απασχόλησαν επί μακρόν τους αρμοδίους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου