Μία μπαταρία λιθίου- θείου φορτίζει πιο γρήγορα, πιο αποδοτικά και πιο οικολογικά τα smartphones και τα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με ερευνητές
Εάν η τεχνολογία χρησιμοποιηθεί ευρέως, ενδεχομένως να αποτελέσει σημαντική ανακάλυψη για μια πιο πράσινη και αποδοτική φόρτιση. Η ομάδα του Πανεπιστημίου Monash στη Μελβούρνη αναφέρει ότι η μπαταρία λιθίου-θείου που δημιούργησε είναι η «πιο αποτελεσματική στον κόσμο» και μπορεί να ξεπεράσει τις παραδοσιακές μπαταρίες τέσσερις φορές.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι βρίσκονται ένα βήμα πριν από μια καινοτομία που μπορεί να αξιοποιηθεί εμπορικά και τα οφέλη της είναι σημαντικά για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι περισσότερες μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου, αλλά οι εναλλακτικές λύσεις θείου-λιθίου ήταν από καιρό ελκυστικές λόγω της μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και της ικανότητάς τους να τροφοδοτούν αντικείμενα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, οι μπαταρίες λιθίου-θείου τείνουν να έχουν πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής. Χρησιμοποιούνται σε ορισμένα αεροσκάφη και αυτοκίνητα, αλλά οι προηγούμενες προσπάθειες για τη μαζική παραγωγή και την κατάργηση των μπαταριών ιόντων λιθίου απέτυχαν.
Σύμφωνα με το The Faraday Institution, η ευρεία χρήση μπαταριών λιθίου-θείου αντιμετωπίζει «μεγάλα εμπόδια» που προέρχονται από τη «μονωτική φύση» του θείου και την υποβάθμιση της μεταλλικής ανόδου λιθίου.
Η ερευνητική ομάδα στην Αυστραλία, αναδιάρθρωσε τον σχεδιασμό των καθόδων θείου έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντέχουν υψηλότερα φορτία πίεσης χωρίς να παρατηρήσουν πτώση στη συνολική απόδοση.
Η δουλειά τους «θα φέρει επανάσταση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Αυστραλίας και θα παρέχει σε όλους τους Αυστραλούς μια καθαρότερη και πιο αξιόπιστη πηγή ενέργειας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Mainak Majumder. Η ομάδα, της οποίας το έργο έλαβε χρηματοδότηση από την αυστραλιανή κυβέρνηση, έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη νέα μπαταρία και οι περαιτέρω δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για αργότερα φέτος.
Με πληροφορίες από CNN
Πηγή: www.lifo.gr
Ερευνητές από την Αυστραλία ισχυρίζονται ότι έχουν δημιουργήσει μια μπαταρία που μπορεί να διατηρήσει ένα smartphone φορτισμένο για πέντε ημέρες ή να τροφοδοτήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για 1.000 χιλιόμετρα.
Εάν η τεχνολογία χρησιμοποιηθεί ευρέως, ενδεχομένως να αποτελέσει σημαντική ανακάλυψη για μια πιο πράσινη και αποδοτική φόρτιση. Η ομάδα του Πανεπιστημίου Monash στη Μελβούρνη αναφέρει ότι η μπαταρία λιθίου-θείου που δημιούργησε είναι η «πιο αποτελεσματική στον κόσμο» και μπορεί να ξεπεράσει τις παραδοσιακές μπαταρίες τέσσερις φορές.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι βρίσκονται ένα βήμα πριν από μια καινοτομία που μπορεί να αξιοποιηθεί εμπορικά και τα οφέλη της είναι σημαντικά για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι περισσότερες μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου, αλλά οι εναλλακτικές λύσεις θείου-λιθίου ήταν από καιρό ελκυστικές λόγω της μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και της ικανότητάς τους να τροφοδοτούν αντικείμενα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, οι μπαταρίες λιθίου-θείου τείνουν να έχουν πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής. Χρησιμοποιούνται σε ορισμένα αεροσκάφη και αυτοκίνητα, αλλά οι προηγούμενες προσπάθειες για τη μαζική παραγωγή και την κατάργηση των μπαταριών ιόντων λιθίου απέτυχαν.
Σύμφωνα με το The Faraday Institution, η ευρεία χρήση μπαταριών λιθίου-θείου αντιμετωπίζει «μεγάλα εμπόδια» που προέρχονται από τη «μονωτική φύση» του θείου και την υποβάθμιση της μεταλλικής ανόδου λιθίου.
Η ερευνητική ομάδα στην Αυστραλία, αναδιάρθρωσε τον σχεδιασμό των καθόδων θείου έτσι ώστε να είναι σε θέση να αντέχουν υψηλότερα φορτία πίεσης χωρίς να παρατηρήσουν πτώση στη συνολική απόδοση.
Η δουλειά τους «θα φέρει επανάσταση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Αυστραλίας και θα παρέχει σε όλους τους Αυστραλούς μια καθαρότερη και πιο αξιόπιστη πηγή ενέργειας», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Mainak Majumder. Η ομάδα, της οποίας το έργο έλαβε χρηματοδότηση από την αυστραλιανή κυβέρνηση, έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη νέα μπαταρία και οι περαιτέρω δοκιμές έχουν προγραμματιστεί για αργότερα φέτος.
Με πληροφορίες από CNN
Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου