Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

Συνάντηση Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανού με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            
Γραφείο Περιφερειάρχη

Λαμία, 11 Δεκεμβρίου 2019


Συνάντηση Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας  κ. Φάνη Σπανού
με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή


Με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή συναντήθηκε σήμερα Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019, στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός.

Ο κ. Σπανός παρουσίασε αναλυτικά το σύνολο των μεγάλων έργων υποδομών της Περιφέρειας, κατηγοριοποιώντας τα ως ακολούθως:

·Έργα που έχουν μελετητική ωριμότητα και ζητούν χρηματοδότηση, όπως: Παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης, Σύνδεση Διστόμου με Όσιο Λουκά, Ανατολική παράκαμψη Θηβών, παράκαμψη Αράχωβας, , παρακάμψεις Ψαχνών, Βασιλικού και Αμαρύνθου, Ολοκλήρωση φράγματος Σέτας - Μανικίων, Βελτίωση επαρχιακής οδού Αταλάντη - ΠΑΘΕ - Σκάλα Αταλάντης, Διαγώνιος άξονας Φωκίδας (τμήμα Μπράλος - Άμφισσα και τμήμα Ιτεά - Γαλαξείδι)  και ολοκλήρωση Ε.Ο. Αγ. Ευθυμία - Λιδωρίκι (Τσακόρεμα).
·Έργα που μελετώνται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου και χρειάζονται επίσπευση, όπως ενδεικτικά: Οδικός άξονας Λαμία - Καρπενήσι (2 τμήματα), Μελέτη Σπερχειού στο τμήμα Π.Ε.Ο. Λαμίας Αθήνας - Βίστριζα, Παράκαμψη Δομοκού-Πουρναρίου, Παράκαμψη Αλιβερίου - Λεπούρων, Παράκαμψη Αγίας Άννας, οδικός άξονας Καρπενήσι - Αγρίνιο, Λιμένας Στυλίδας, Διαγώνιος Άξονας Φωκίδας (κόμβος Δελφών - Ιτέα και Γαλαξίδι - Άγιος Νικόλαος), καθώς και Ε.Ο. Μαλανδρίνο - Λιδωρίκι.
· Έργα που υλοποιούνται από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με δικά της χρηματοδοτικά εργαλεία και υπηρεσίες. 

Ο κ. Υπουργός ενημέρωσε πως αναμένεται η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης στις αρχές του επόμενου έτους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας - Νέας Αρτάκης». Ακόμη, ότι θα εξεταστεί άμεσα η ένταξη στο ΕΣΠΑ σημαντικού μέρους των ώριμων τμημάτων του «Διαγωνίου Άξονα - Φωκίδας» και της Παράκαμψης Αράχωβας.  

Διερευνάται, ενόψει του νέου προγραμματικού έτους η δυνατότητα ένταξης μικρότερων σε προϋπολογισμό, αλλά εξίσου σημαντικών έργων, όπως η αν. παράκαμψη Θήβας, το Αταλάντη - ΠΑΘΕ - Σκάλα Αταλάντης, το λιμάνι Στυλίδας και η παράκαμψη Βασιλικού στο εθνικό σκέλος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου (τομεακό). Ακόμη, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για την Περιφέρεια ύψους 50 εκατ. €. 

Επίσης, συμφωνήθηκε να επισπευσθεί ως κορυφαία προτεραιότητα η υλοποίηση - ολοκλήρωση των μελετών του έργου Λαμία - Καρπενήσι, αλλά και των υπολοίπων έργων που βρίσκονται σε φάση μελέτης. Περαιτέρω, τέθηκαν και συζητήθηκαν ζητήματα μεταφορικών δικτύων, όπως σιδηρόδρομος (υπεραστικός & προαστιακός), υδατοδρόμια, ακτοπλοΐα και αερόπλοια (ελικοδρόμια). Τέλος, συμφωνήθηκε να μεταφερθεί η κατασκευή του έργου Γραβιά - Βάργιανη από το Υπουργείο στην Περιφέρεια, που εξάλλου το χρηματοδοτεί μέσω ΕΣΠΑ.

Με το πέρας της συνάντησης, ο κ. Φάνης Σπανός δήλωσε σχετικά: «Με τον κ. Υπουργό είδαμε εφ' όλης της ύλης το χάρτη υποδομών της Στερεάς Ελλάδας, σε επίπεδο τεχνικής ωριμότητας και προτεραιοτήτων με γνώμονα τις ανάγκες, αλλά και τις προοπτικές του τόπου μας. Με χαρά έλαβα την ανταπόκρισή του στα μεγάλα και μικρά ζητούμενα της Περιφέρειάς μας. Συμφωνήσαμε σε έναν οδικό χάρτη ενεργειών, ώστε έργα που τόσο χρειαζόμαστε και για τα οποία δουλεύουμε χρόνια, να γίνουν επιτέλους πράξη. Δεν προτρέχουμε και δεν πανηγυρίζουμε. Δουλεύουμε σκληρά γιατί όλοι μετριόμαστε στο αποτέλεσμα».

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Διαγώνιος άξονας Λαμία-Ιτέα-Αγ. Νικόλαος, ο οποίος ξεκίνησε ως βελτίωση υφισταμένου κατέληξε να είναι ένα πανάκριβο έργο και ταυτόχρονα προβληματικό και μάλλον καταστροφικό για κάποιες περιοχές όπου διέρχεται.Πιό συγκεκριμένα, το τμήμα του που διέρχεται από την περιοχή του Γαλαξειδίου, χωροθετείται στην παραλία όπως ακριβώς και ο υφιστάμενος (που σχεδιάστηκε το 1970), οπότε είναι ευνόητο ότι δημιουργεί ένα "φράγμα" πάνω στο κύμα και απαγορεύει κάθε δυνατότητα αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου του Γαλαξειδίου προς όφελος της τουριστικής του ανάπτυξης. Η συνεχής και σταδιακά αυξανόμενη διέλευση βαρέων οχημάτων οδηγεί σε απαξίωση της ευρύτερης περιοχής και μαρασμό της όποιας προσπάθειας ανάπτυξής της. Το Γαλαξείδι θα μείνει μόνο με την παλιά του πόλη που φυσικά είναι πανέμορφη, αλλά δεν θα προχωρήσει ποτέ ένα βήμα παρακάτω αξιοποιώντας και τις φυσικές ομορφιές του.
Καλό θα ήταν όλοι οι υπεύθυνοι να ξανασκεφθούν με συνείδηση και προσοχή αυτό το έργο. Ο άξονας αυτός θα έπρεπε να ακολουθήσει πορεία από Άμφισσα-Βουνιχώρα-Αγ. Ευθυμία με κατάληξη στην περιοχή Ερατεινής και έπειτα προς Αγ. Νικόλαο, οπότε θα αξιοποιούσε τις ορεινές περιοχές και παράλληλα θα μείωνε την συνολική χιλιομετρική απόσταση από Λαμία μέχρι Αντίρριο. Και φυσικά δεν τίθεται θέμα μεγαλύτερου κόστους, δεδομένου ότι η Φωκίδα είναι εξ΄ολοκλήρου ορεινή με απόκρημνες πλαγιές μέχρι τα παράλια, οπότε ένα έργο υποδομής έχει τις ίδιες δυσκολίες σχεδιασμού και κόστους είτε χωροθετείται στα παράλια είτε στα ορεινά. Αυτό φαίνεται και στο μελετημένο έργο το οποίο για να βελτιώσει την υπάρχουσα κατάσταση χωροθετείται στο μεγαλύτερο μήκος του εκτός του υφισταμένου δρόμου, απαιτώντας επιπλέον πολλές γέφυρες και σήραγγες, καθιστώντας την όλη κατασκευή πανάκριβη.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί επιδιώκουν να κατασκευάσουν σε πρώτη φάση το τμήμα που διέρχεται από το Γαλαξείδι ενώ θα έπρεπε να ξανασκεφθούν το σχεδιασμό αυτού του πανάκριβου έργου στο σύνολό του? Στην εποχή μας σχεδιάζονται παντού παρακάμψεις ακόμη και για μικρά χωριά, αλλά η συγκεκριμένη περιοχή σχεδιάζεται να καταστραφεί με έναν αυτοκινητόδρομο πάνω στην παραλία και με μεγάλη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Το Γαλαξείδι θα χάσει οριστικά κάθε δυνατότητα αξιοποίησης της φυσικής μεγάλης παραλίας του και κατ΄επέκταση κάθε ευκαιρία ανάπτυξης τουριστικά και φυσικά οικονομικά.

Ανώνυμος είπε...

Που σε ξερουμε μεγαλε,ας ειναι καλα ο δελμουζος που σε ξελασπωσε