- ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ
ΤΑΜΕΙΟ Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ.
- ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ιτέα
21-10-2019
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & Αριθμ. πρωτ.: 1035
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ
Ταχ/κή Δ/νση : Ιτέα
Ταχ.Κώδικας : 332 00
Πληροφορίες : Αικ. Χαραλάμπους
Τηλέφωνο : 2265032279
FAX : 2265034679
e-mail: limenikotameiofokidas@gmail.com
ΠΡΟΣ:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ
ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΛΙΜΕΝΩN ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ &ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ
ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ &ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ & ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β΄- ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΑΚΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ,
ΠΥΛΗ Ε1
185
010 ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «ΕΣΠΑ 2021-2027»
ΣΧΕΤ.: Το αριθμ.πρωτ.:3122.5/72557/2019/09-10-2019 έγγραφό σας
Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού που αποστείλατε προς
την Υπηρεσία μας και μετά από μελέτη για τα έργα που κρίνονται απαραίτητα για
το παραλιακό μέτωπο που διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας (Κρατικό)
και για την ανάπτυξη της περιοχής, οικονομικής και τουριστικής, σας υποβάλλουμε
τις παρακάτω προτάσεις λιμενικών έργων για την ένταξή τους στη νέα
Προγραμματική Περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027:
Α. ΕΡΓΟ
1. Τίτλος έργου: Κατασκευή χερσαίας ζώνης επισκευής,
συντήρησης και φύλαξης σκαφών αναψυχής στη θέση «Λαρνάκι» Ιτέας.
2.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Αποκατάσταση ασφάλτου παλαιάς οδού Ιτέας Γαλαξιδίου από συμβολή
νέας Εθνικής οδού με οδό Καψάλη μήκους 1.000 μέτρων , ασφαλτόστρωση εσωτερικής
οδοποιίας 3.000μ2, ενίσχυση επιφάνειας απόθεσης σκαφών με οπλισμένο σκυρόδεμα
4.000μ2, περίφραξη 250μ., περιμετρικός φωτισμός σε μήκος 450 μ., κτιριακές
εγκαταστάσεις υποδομών φυλακίου εισόδου
εξόδου και κτιριακές εγκαταστάσεις προς ενοικίαση σε επιχειρήσεις επισκευής
σκαφών επιφάνειας 300μ2 με δυνατότητα επέκτασης. Αρχική επιφάνεια προς απόθεση
σκαφών 4.000μ2 με δυνατότητες επέκτασης έως και 10.000μ2.
3.
Προϋπολογισμός: 850.000 €.
4.
Τεκμηρίωση σκοπιμότητας:
Παροχή δυνατότητας εκτέλεσης
όλων των εργασιών για επισκευή και συντήρηση σκαφών περιλαμβανομένου
αυτών που δεν μπορούν να εκτελεστούν σε περιοχές εντός αστικού ιστού, δηλαδή
αυτών που δεν μπορούν να εκτελεστούν στις σημερινές εγκαταστάσεις της μαρίνας
Ιτέας. Αύξηση της ελκυστικότητας της Μαρίνας Ιτέας. Παροχή υπηρεσιών που δεν
διατίθενται σε καμία άλλη περιοχή του Κορινθιακού Κόλπου. Εκμετάλλευση από το Λιμενικό Ταμείο (ίδια
διαχείριση, με ΣΔΙΤ, ή ενοικίαση) ή ένταξη στο αντικείμενο της μαρίνας Ιτέας.
Ενίσχυση της ελκυστικότητας του συνόλου του τουριστικού προϊόντων της περιοχής
των Δελφών στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
5.
Βαθμός ωριμότητας: Δεν έχουν εκτελεστεί μελέτες. Δεν
έχουν δοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις.
B. ΕΡΓΟ
1. Τίτλος
έργου: Ανάπλαση – ανάδειξη δυτικού παραλιακού μετώπου από περιοχή
«Γαλλικοί Μώλοι» έως πλαζ «Τροκαντερό».
2.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Κατασκευή πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου
σύγχρονων προδιαγραφών και ηλεκτροφωτισμός
μήκους 400μ..
3. Προϋπολογισμός: 800.000€.
4. Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Σε
συνδυασμό με τις ακτομηχανικές εργασίες αποκατάστασης και εμπλουτισμού της
αμμώδους παραλίας του μετώπου αυτού, θα αυξηθεί σημαντικά το μήκος του διαθέσιμου παραλιακού μετώπου του
τουριστικού προϊόντος των Δελφών. Θα δοθεί καθοριστικό κίνητρο για ανάπτυξη της
οικοδομικής δραστηριότητας σε μεγάλο τμήμα της επέκτασης του ολοκληρωμένου νέου
Σχεδίου Πόλεως της Ιτέας (που σήμερα έχει παγώσει γενικά στον Δήμο Δελφών), θα
δοθεί καθοριστικής σημασίας δυνατότητα κατασκευής νέων τουριστικών υποδομών στο
παραλιακό μέτωπο που δεν υπήρχε στην περιοχή για πάνω από τέσσερεις δεκαετίες,
θα επαλειφθεί η οπτική όχληση του όμορου παραλιακού μετώπου στο Τροκαντερό από
την σημερινή εικόνα της περιοχής. Πλήρη
αποτροπή καταπατήσεων χώρων που ανήκουν
στο Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας από ιδιώτες, φαινόμενο που αποφύγαμε και στο
πρόσφατο παρελθόν μετά από ελέγχους.
5. Βαθμός ωριμότητας: Δεν
υπάρχουν μελέτες. Δεν έχουν δοθεί εγκρίσεις.
Γ. ΕΡΓΟ
1. Τίτλος έργου: Αναβάθμιση
προβλήτα Ιτέας.
2. Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Υπάρχον λιμάνι μήκους 240m πλάτους από 20
έως 40m και
με βύθισμα ανατολικά 6.5m και δυτικά 7,6μ. Διαπλάτυνση 20m και
επιμήκυνση 20m. Εκβάθυνση από 10 έως 15m δυτικά
και ανατολικά του προβλήτα. Μεταφορά του υλικού σε προκαθορισμένο σημείο για
αναδιανομή στις πλάζ της περιοχής με άλλο έργο.
3. Προϋπολογισμός: 6,2 εκ ευρώ.
4.Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Αύξηση της δυνατότητας εξυπηρέτησης
πλοίων σε μήκος και βύθισμα του
λιμανιού του Δήμου Δελφών και κεντρικής Στερεάς Ελλάδας.
5.
Βαθμός ωριμότητας: Έχουν υπογραφεί
οι Μ.Π.Ε.
Δ. ΕΡΓΟ
1. Τίτλος έργου: Ανάπλαση
πλατείας «ΜΑΪΑΜΙ».
2. Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Ανάπλαση της χερσαίας ζώνης λιμένα Ιτέας στη περιοχή
ΜΑΪΑΜΙ. Αποκατάσταση πλακόστρωση, φωτισμός, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου.
3. Προϋπολογισμός: 450.000
ευρώ.
4. Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Ανάπλαση ενός ιστορικού τμήματος του τουριστικού παραλιακού μετώπου της Ιτέας και της
ευρύτερης περιοχής των Δελφών. Απόδοση υπεραξίας στο ακίνητο που διαθέτει το Λιμενικό Ταμείο στην περιοχή αυτή. Αύξηση
της τουριστικότητας του συνόλου του ανατολικού μετώπου της Ιτέας μιας και με το
έργο αυτό θα υλοποιηθεί και επέκταση του
νέου πεζοδρόμου από προβλήτα Ιτέας έως
το σημείο αυτό και σύνδεσή του με το πεζόδρομο του εγκεκριμένου και προς
υλοποίηση έργου ανάπλασης του πεζοδρόμου από το σημείο αυτό προς τα
ανατολικά, διαμορφώνοντας για πρώτη φορά
ενιαίο αναπλασμένο σύγχρονο παραλιακό μέτωπο μήκους 700 μέτρων (στο μέσον της
οποίας βρίσκεται η εν λόγο περιοχή).
Ανάδειξη και αύξηση της
ελκυστικότητας της υπάρχουσας πλαζ από την θέση αυτή και προς τα ανατολικά.
5. Βαθμός ωριμότητας: Προς
έγκριση από το Υ.Ε.Ν.
Ε. ΕΡΓΟ
1.
Τίτλος έργου: Ανάπλαση-ανάδειξη
ανατολικού παραλιακού μετώπου από περιοχή «Beach Camp» έως πλαζ «Βραχάκια».
2. Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Κατασκευή
πεζόδρομου και ποδηλατοδρόμου σύγχρονων προδιαγραφών και ηλεκτροφωτισμός,
περιλαμβάνονται δύο μικρά γεφύρια στο
χείμαρρο Πλειστό και στις εκβολές των ιαματικών πηγών Αγιόνερο. Μήκους
μετώπου ανάπλασης 650μ..
3.
Προϋπολογισμός: 1.000.000€
4.Τεκμηρίωση
σκοπιμότητας: Σε συνδυασμό με τις
ακτομηχανικές εργασίες αποκατάστασης και εμπλουτισμού της αμμώδους παραλίας του
μετώπου αυτού, θα αυξηθεί σημαντικά το μήκος
του διαθέσιμου παραλιακού μετώπου του τουριστικού προϊόντος των Δελφών
δίνοντας σημαντική υπεραξία στο συνολικό τουριστικό προϊόν του Δήμου Δελφών και
της κεντρικής Στερεάς Ελλάδας. Θα αναδειχθούν οι αναγνωρισμένες ιαματικές πηγές
Αγιόνερο που εκβάλουν στο μέσο περίπου αυτού του μετώπου αυξάνοντας την
ελκυστικότητα για επενδυτές και εμπλουτίζοντας το συνολικό τουριστικό προϊόν
των Δελφών. Θα δοθεί καθοριστικό
κίνητρο για ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας σε μεγάλο τμήμα της
επέκτασης του ολοκληρωμένου νέου Σχεδίου Πόλεως της Κίρρας (που σήμερα έχει
παγώσει γενικά στον Δήμο Δελφών). Θα δοθεί καθοριστικής σημασίας δυνατότητα
κατασκευής νέων τουριστικών υποδομών στο παραλιακό μέτωπο που δεν υπήρχε στην
περιοχή για πάνω από τέσσερεις δεκαετίες. Στο μέσο αυτού του μετώπου, βρίσκεται και η ανατολική
είσοδος του ενιαίου παραλιακού μετώπου της ευρύτερης περιοχής των Δελφών (Ιτέας Κίρρας) από την επαρχιακή οδό Ιτέας-Λειβαδιάς. Η
περιοχή αυτή είναι η μόνη όπου το παραλιακό μέτωπο-πλαζ των Δελφών εφάπτεται των επαρχιακών οδών
και Ε.Ο. που διέρχονται περιμετρικά του
πολεοδομικού συνόλου Ιτέας Κίρρας. Αυτή
η ανάπλαση-ανάδειξη αποτελεί και ταυτόχρονα και
ανάπλαση ανάδειξη της ανατολικής οδικής εισόδου στην πόλη Ιτέας Κίρρας και
στο λιμάνι των Δελφών προσδίδοντας ανάλογη υπεραξία στο σύνολο.
5. Βαθμός ωριμότητας Δεν
υπάρχουν μελέτες. Δεν έχουν δοθεί εγκρίσεις.
ΣΤ ΕΡΓΟ
1.
Τίτλος έργου: Απομάκρυνση παράνομων προβόλων
σκυροδέματος.
2.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Καθαίρεση και απομάκρυνση μπαζών,
των τεσσάρων παράνομων τσιμεντένιων
προβόλων κάθετων στην παραλία, στις
πλαζ «Τροκαντερό», «Μαϊάμι»
«Απόλαυση» και «Αρμυρόβρυση».
3.
Προϋπολογισμός: 100.000 ευρώ.
4.
Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Η απομάκρυνση των προβόλων θα σταματήσει τα σοβαρότατα προβλήματα που
δημιουργούν στην φυσική μετακίνηση του υλικού των παραλιών (άμμος βότσαλο )
κατά μήκος τους. Θα σταματήσει η συσσώρευση υλικού στην μία πλευρά και η
διάβρωση της πλαζ στην άλλη, μεταβάλλοντας συνεχώς την πραγματική γραμμή
αιγιαλού δημιουργώντας πρόβλημα στην χρήση και την οργάνωση των πλάζ. Θα αποκατασταθεί η δυνατότητα
προγραμματισμού εκτέλεσης συντήρησης του συνόλου των πλάζ με αναδιανομή
του φυσικού υλικού τους ανά συγκεκριμένα έτη. Εξοικονόμηση πόρων του Λιμενικού
Ταμείου που σήμερα δαπανώνται με
αλλεπάλληλα έκτακτα έργα τοπικών παρεμβάσεων προς αντιμετώπιση της διάβρωσης.
5.
Βαθμός ωριμότητας: Εκδίδονται πρωτόκολλα κατεδάφισης
των παραπάνω από την Κτηματική Υπηρεσία Φωκίδας.
Ζ ΕΡΓΟ
1.
Τίτλος έργου: Εκβάθυνση τμημάτων αλιευτικών
καταφυγίων Ιτέας - Κίρρας.
2.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Οι κάθετοι στην ακτή πρόβολοι των
αλιευτικών καταφυγίων έχουν παρέμβει στο φυσικό μηχανισμό μετακίνησης του υλικού των όμορων πλαζ με αποτέλεσμα την συσσώρευσή του σε αυτούς
(δυτικά του δυτικού προβόλου στην Κίρρα
και νότια του νότιου στην Ιτέα. Στην Κίρρα το υλικό έχει δημιουργήσει προσχώσεις που
έχουν μειώσει το βάθος της εισόδου σε
αυτό σε 0,7μ στο μισό περίπου του πλάτους της.
Μέσω αυτής της πρόσχωσης έχει εισχωρήσει υλικό και στο εσωτερικό με
αποτέλεσμα την πρόσχωση μεγάλου τμήματος του εσωτερικού του καταφυγίου κατά
ένα περίπου μέτρο ύψους. Θα εκτελεστούν εργασίες εκβάθυνσης προς αποκατάστασης
του φυσικού βάθους της αρχικής κατασκευής των καταφυγίων με μεταφορά του υλικού
σε προκαθορισμένο σημείο για αναδιανομή στις πλάζ (όπου ήταν ο φυσικός του προορισμός) με άλλο έργο,.
3.
Προϋπολογισμός: 200.000 ευρώ.
4.
Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Προστασία του παραλιακού μετώπου από
την διάβρωση και ταυτόχρονα δημιουργία σύγχρονου μετώπου πλάζ υψηλών
προδιαγραφών. Δημιουργία καθοριστικής υπεραξίας στο συνολικό τουριστικό προϊόν
της περιοχής των Δελφών και της κεντρικής Στερεάς Ελλάδας. Προσέλκυση
επενδύσεων και μόχλευση της οικοδομικής δραστηριότητας και γενικότερα της
τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Θα αποκατασταθεί η δυνατότητα προγραμματισμού εκτέλεσης
συντήρησης του συνόλου των πλάζ με αναδιανομή του φυσικού υλικού τους
ανά συγκεκριμένα έτη. Εξοικονόμηση πόρων του Λιμενικού Ταμείου που σήμερα δαπανώνται με αλλεπάλληλα έκτακτα έργα
τοπικών παρεμβάσεων προς αντιμετώπιση της διάβρωσης.
5.
Βαθμός ωριμότητας: Δεν υπάρχουν μελέτες. Δεν έχουν δοθεί
εγκρίσεις.
Η ΕΡΓΟ
6.
Τίτλος έργου: Προστασία των ακτών της περιοχής
ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Νομού Φωκίδας.
7.
Περιγραφή φυσικού αντικειμένου: Προστασία των ακτών της περιοχής
ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Νομού Φωκίδας από την διάβρωση (από θέση «
Γαλλικοί Μώλοι» έως θέση «Βραχάκια») με εμπλουτισμό με υλικό όμοιο με το φυσικό
υλικό των παραλιών. Το υλικό αυτό θα ευρεθεί με αναδιανομή του φυσικού υλικού
που έχει συσσωρευτεί στους παράνομους και προς καθαίρεση τσιμεντένιους
προβόλους του παραλιακού μετώπου (έργο ΣΤ), του υλικού που θα προκύψει από την
εκβάθυνση του προβλήτα Ιτέας (έργο Γ), του υλικού που θα προκύψει από την εκβάθυνση
τμημάτων αλιευτικών καταφυγίων Ιτέας -
Κίρρας (έργο Ζ) και με προμήθεια
υλικού από άλλες περιοχές της Ελλάδας.
8.
Προϋπολογισμός: 500.000 ευρώ.
9.
Τεκμηρίωση σκοπιμότητας: Προστασία του παραλιακού μετώπου από
την διάβρωση και ταυτόχρονα δημιουργία σύγχρονου μετώπου πλάζ υψηλών
προδιαγραφών. Δημιουργία καθοριστικής υπεραξίας στο συνολικό τουριστικό προϊόν
της περιοχής των Δελφών και της κεντρικής Στερεάς Ελλάδας. Προσέλκυση επενδύσεων
και μόχλευση της οικοδομικής δραστηριότητας και γενικότερα της τουριστικής
ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής. Θα
αποκατασταθεί η δυνατότητα προγραμματισμού
εκτέλεσης συντήρησης του συνόλου
των πλάζ με αναδιανομή του φυσικού υλικού τους ανά συγκεκριμένα έτη.
Εξοικονόμηση πόρων του Λιμενικού Ταμείου που σήμερα δαπανώνται με αλλεπάλληλα έκτακτα έργα
τοπικών παρεμβάσεων προς αντιμετώπιση της διάβρωσης.
10. Βαθμός ωριμότητας: Δεν υπάρχουν μελέτες. Δεν έχουν δοθεί
εγκρίσεις.
Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου
Ν. Φωκίδας
Καϊμάρας
Νικόλαος
Σχετική σημείωση :
Σε εξέλιξη είναι το Π.Ε.Α.Λ. (master plan) έργο απαραίτητο για την ανάπλαση της όλης περιοχής.
Για πρώτη φορά ίσως!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Κατατέθηκε από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Φωκίδας υπηρεσιακή πρόταση για τα έργα που θεωρεί ως απαραίτητα στην περιοχή ευθύνης του , ως απάντηση στην πρόσκληση του αρμόδιου υπουργείου, στα πλαίσια του αναπτυξιακού σχεδιασμού των παραλιών της Ελλάδας για την περίοδο 2021-2027.Ανεξάρτητα από το υπόλοιπο έργο της παρούσας Λιμενικής Επιτροπής , το πώς δηλαδή παρέλαβε το Λιμενικό Ταμείο και την κατάσταση του παραλιακού μετώπου Ιτέας-Κίρρας και το πώς τα παραδίδει, αυτή η πρόταση ανάπλασης των παραλιών , “σηκώνει ψηλά τον πήχη” της υπευθυνότητας και της αποτελεσματικότητας τόσον για την διάδοχη διοίκηση του Λ.Τ όσον και για την δημόσια διοίκηση του Νομού Φωκίδας.Η συνεισφορά της κάθε τοπικής οικονομίας στο ΑΕΠ της χώρας έχει γίνει -κατά το παρελθόν- αντικείμενο συζήτησης και μελέτης τόσον των δημοτικών , όσων και των περιφερειακών αρχών .Εκ του αποτελέσματος , Δελφοί και Νομός Φωκίδας “φιγουράρουν” στην πιο προβληματική από πλευράς οικονομικής ανάπτυξης θέση (περιλαμβανομένης και της παραμεθορίου).Το γεγονός αυτό από μόνο του , αποδεικνύει την αποτυχία της λειτουργίας των θεσμών και των ληφθέντων αποφάσεων όλα αυτά τα χρόνια.Ας αναζητήσει κανείς τις περιπτώσεις που οι αρμόδιοι φορείς της Φωκίδας , κατά το παρελθόν, έχουν συντάξει παρόμοιες εκθέσεις ή έχουν απαντήσει σε τέτοιες προσκλήσεις της κεντρικής κυβέρνησης .Θα “ανακαλύψει” ολιγωρία , παραλείψεις και ελλιπείς ή “επιφανειακές" προτάσεις που αποσκοπούσαν κατά κύριο λόγο στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων.Αυτό δεν μπορεί να είναι τυχαίο.Η συγκεκριμένη πρόταση, ξεχωρίζει κατά πολύ , τόσον σε εύρος όσο και σε όραμα από όσες προτάσεις έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέχρι σήμερα.Για πρώτη φορά ένας φορέας (Λιμενικό Ταμείο Ν.Φωκίδας) καταθέτει μία εμπεριστατωμένη πρόταση που περιλαμβάνει όλες τις παρεμβάσεις που απαιτούνται στην κατεύθυνση της πολυπόθητης , για την περιοχή των Δελφών , οικονομικής ανάπτυξης.Τα τμήματα του παραλιακού μετώπου που δεν περιλαμβάνονται, είτε είναι εκτός δικαιοδοσίας είτε έχει δρομολογηθεί η ανάπλασή τους από την παρούσα επιτροπή.Τώρα , εάν οι δεσμεύσεις αυτές ακυρωθούν και απενταχθούν τα έργα , η ευθύνη θα βαρύνει τις τοπικές ή περιφερειακές αρχές και την παρούσα κυβέρνηση .Όπως γίνεται εμφανές στα κείμενα τεκμηρίωσης σκοπιμότητας κάθε έργου, η πρόταση αναπτύσσεται κάτω από πολύ συγκεκριμένο αναπτυξιακό πλαίσιο.Βασικό συστατικό του πλαισίου αυτού είναι η τουριστική ανάπτυξη και μάλιστα σε υψηλό ποιοτικό επίπεδο εφ΄ όσον υλοποιηθούν όλα τα προτεινόμενα έργα.Σε παρόμοιες προτάσεις του παρελθόντος (όταν κάτι σχετικό είχε κατατεθεί) , είτε δεν ήταν σαφές ποια αναπτυξιακή κατεύθυνση υπηρετούσαν, είτε ήσαν αδικαιολόγητα φοβικές στην προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού κλάδου.Στις χειρότερες των περιπτώσεων είτε υπονόμευαν ευθέως την προοπτική τουριστικής ανάπτυξης χωρίς να αντιπροτείνουν κάτι συγκεκριμένο που να μπορούσε να αντιστρέψει την φθίνουσα πορεία της τοπικής οικονομίας.Μελετώντας εκτενέστερα τα προτεινόμενα έργα, μπορεί κανείς να καταλάβει σαφώς την αναπτυξιακή στόχευσή τους που δεν αφορά μόνον στην βελτίωση της ζωής των κατοίκων του παραλιακού μετώπου όπως επιπόλαια αποτυπώνεται στις ελάχιστες προγενέστερες ασαφείς προτάσεις που αγνοούσαν εγκληματικά το γεγονός ότι οι κάτοικοι των Δελφών εγκαταλείπουν συστηματικά εδώ και δεκαετίες την περιοχή λόγω ανεργίας.Στα κείμενα της πρότασης γίνεται επισήμανση βάση ρεαλιστικών δεδομένων για άμεση δημιουργία υπεραξίας ακίνητων περιουσιών που με πρόχειρους υπολογισμούς ανέρχεται σε ύψος πολλαπλάσιο των κεφαλαίων που απαιτούνται για την υλοποίηση αυτών των έργων.Επισημαίνεται επίσης η δημιουργία υπεραξίας στο συνολικό τουριστικό προϊόν των Δελφών και της Φωκίδας, όπως οφείλει να αποσκοπεί το έργο κάθε παρόμοιου φορέα.Μέχρι σήμερα παρόμοιες προτάσεις για άλλα μέτωπα της Φωκίδας εστίαζαν συνήθως σε παρεμβάσεις τοπικού και τοπικιστικού χαρακτήρα μηδενικού αποτελέσματος για όλους!Εάν αυτό οφειλόταν σε μικροπολιτικούς και ψηφοθηρικούς λόγους ή κακόβουλη παρασκηνιακή παρέμβαση , δεν αλλάζει το άκρως αρνητικό αποτέλεσμα που έχουν επιφέρει.Στην συγκεκριμένη πρόταση , η συνολική προσδοκώμενη υπεραξία από τα έργα αυτά με την ελάχιστη πιθανή μόχλευση της τοπικής οικονομίας και τα έσοδα που θα επιστρέψουν στα κρατικά ταμεία, αφαιρεί την δικαιολογία των «πεταμένων λεφτών» από οποιοδήποτε κέντρο αξιολόγησης.Η πρόταση του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας δίνοντας έμφαση σε αυτή την πτυχή, θέτει προ των ευθυνών του και καθιστά υπόλογο κάθε αρμόδιο πολιτικό παράγοντα που τυχόν απορρίψει την ανάπτυξη της περιοχής σε αυτή την κατεύθυνση χωρίς να αντιπροτείνει κάτι το ίδιο ρεαλιστικό και εφικτό.Με μια ακόμη πιο προσεκτική ματιά στις προτάσεις αυτές, αποδομούνται σαφώς οι ισχυρισμοί ότι «οι Δελφοί δεν έχουν θάλασσα και δεν έχουν παραλίες» με τους οποίους επί σειρά ετών , παρασκηνιακές σκοπιμότητες και ημιμαθείς(;) απαξίωναν τον ίδιο τους τον τόπο.Αναδεικνύεται πως , σε μικρή απόσταση από Δελφούς και Άμφισσα υπάρχει ποικιλόμορφο εκτενές παραλιακό μέτωπο που έχει υποβαθμιστεί από την αδιαφορία , την κακομεταχείριση και την υποβάθμιση (εσκεμμένη ή μη) από την ίδια την πολιτεία.Άλλες περιοχές της Ελλάδας, αναδεικνύοντας και συντηρώντας συνεχώς πολύ μικρότερες και υποδεέστερες (λόγω θέσης και τοπίου) παραλίες, έχουν πετύχει κορυφαία αποτελέσματα τουριστικής ανάπτυξης.Τέλος , στην τελευταία πρόταση για την προστασία των ακτών προκύπτει μια πτυχή που θα αποτελέσει παρακαταθήκη για τις επόμενες Λιμενικές Επιτροπές και πολιτικούς παράγοντες της Φωκίδας στην προσπάθειά τους να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τις παραλίες των Δελφών.Έτσι , το υλικό που απαιτείται για τον εμπλουτισμό και την ανάδειξη των παραλιών των Δελφών δεν χρειάζεται να αγοραστεί ξοδεύοντας πολύτιμους πόρους. Το υλικό αυτό, άμμος και στρογγυλό βότσαλο όλων των διαβαθμίσεων υπάρχει και είναι το τοπικό φυσικό υλικό των παραλιών. Είναι το υλικό που προκύπτει ως παραπροϊόν από τις παρεμβάσεις των υπόλοιπων έργων .Το αποτέλεσμα χρήσης του υλικού αυτού , θα αναδείξει τις παραλίες σε επίπεδο μέγιστης ποιότητας σε αντίθεση με το έργο που ευτυχώς απορρίφθηκε από την ίδια Λιμενική Επιτροπή και προέβλεπε στρώσιμο των παραλιών με νταμαρόπετρα. Δηλαδή πέτρα λατομείου με αιχμές και μύτες, μικρών μεν διαστάσεων που ποτέ όμως δεν θα λειαινόταν , οπότε θα υποβάθμιζε διαχρονικά την ποιότητα των παραλιών μιας και θα ήταν αδύνατο εκ των υστέρων να διαχωριστεί.Με την παρούσα πρόταση τουριστικής αξιοποίησης των παραλιών , αποκαλύπτεται το κενό πολλών ετών ανυπαρξίας μελετών που αφορούν σ’αυτόν τον νευραλγικό τομέα της οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής μας. Μελέτες που μπορούν όμως να δρομολογηθούν και να υλοποιηθούν σε ένα χρόνο όλες μαζί ταυτόχρονα , εάν υπάρξει η θέληση απο την επόμενη Λιμενική Επιτροπή, ώστε την περίοδο 2021 -2027 οι Δελφοί να ειναι έτοιμοι.Χωρίς μεγάλη αναζήτηση, προκύπτει επίσης ότι ουδέποτε έχει γίνει έργο ανάπλασης, ανάδειξης, εμπλουτισμού ή οποιασδήποτε άλλης παρέμβασης σε παραλίες του Δήμου Δελφών, σε αντίθεση με κάθε άλλο παράλιο μέρος της Ελλάδας που στοχεύει στον τουρισμό .Στην πρόταση του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας για τα έτη 2021-2027, με την χρήση του υλικού από τα άλλα έργα για τον εμπλουτισμό των παραλιών, το κόστος του συνόλου των έργων που χρειάζεται το παραλιακό μέτωπο των Δελφών (πλην του έργου της εκβάθυνσης του λιμένα Ιτέας), είναι 3.900.000€.Δηλαδή:
- Ανάπλαση – ανάδειξη δυτικού παραλιακού μετώπου από περιοχή «Γαλλικοί Μώλοι» έως πλαζ «Τροκαντερό».
- Ανάπλαση πλατείας «ΜΑΪΑΜΙ»
- Ανάπλαση-ανάδειξη ανατολικού παραλιακού μετώπου από περιοχή «Beach Camp» έως πλαζ «Βραχάκια».
- Απομάκρυνση παράνομων προβόλων σκυροδέματος.
- Εκβάθυνση τμημάτων αλιευτικών καταφυγίων Ιτέας - Κίρρας
- Προστασία των ακτών της περιοχής ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Νομού Φωκίδας.
- Κατασκευή χερσαίας ζώνης επισκευής, συντήρησης και φύλαξης σκαφών αναψυχής στη θέση «Λαρνάκι» Ιτέας.
Να σημειωθεί παρεμπιπτόντως πως το έργο που απορρίφθηκε σαν ακατάλληλο και ασύμφορο ( με το οποίο θα στρώνονταν οι παραλίες με νταμαρόπετρα ) είχε κοστολογηθεί περίπου στα 640.000 €.Μέσα στην κρίση, 3.500.000€ κοστολογήθηκαν μόνο δύο έργα για ανάπλαση πλατειών , ρείθρων και πεζοδρομίων σε Άμφισσα και Δεσφίνα, μηδενικής οικονομικής ανταποδοτικότητας .Πολλά , περισσότερα κονδύλια έχουν ξοδευτεί επί σειρά ετών σε πλατείες χωριών που έχουν ουσιαστικά ερημώσει.Οποιαδήποτε , υπέρβαση των δαπανών για τα έργα της πρότασης , δικαιολογείται από την οικτρή πραγματικότητα πως μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένα σοβαρό έργο στο παραλιακό μέτωπο των Δελφών .Κοινή διαπίστωση , ότι , η ανυπαρξία έργων υποδομών στον τουρισμό του παραλιακού μετώπου δεν είναι θέμα κόστους αλλά έλλειψης βούλησης , ικανότητας των αρμοδίων, και γιατί όχι, παρασκηνιακής υπονόμευσης κάποιων ιδιωτικών συμφερόντων που θα θιγούν εάν τελικά αναπτυχθεί οικονομικά η περιοχή.Η διαρθρωτική ανεργία και η ¨μιζέρια” της τοπικής οικονομίας της , προικισμένης κατά τα άλλα , περιοχής των Δελφών καταδεικνύουν πως όποιοι εξακολουθήσουν να υποβαθμίζουν και να απαξιώνουν την περιοχή, ηθελημένα ή μη, θα είναι υποχρεωμένοι να λογοδοτούν καθημερινά σε ένα πληθυσμό μηδενικής ανοχής έναντι των "αρμοδίων".
14 σχόλια:
3 χρόνια άγνοιας. 3 χρόνια πίσω
..ΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΝΟΥ ΣΠΙΤΙ !!!
Η καθαρότητα της θάλασσας πως θα εξασφαλιστεί? Πολλές μέρες η ρύπανση φαίνεται με το μάτι. Διαλυμένα περιττώματα ίσως από διερχόμενα πλοία ή απο βιολογικό. Οι υπόλοιπες ακτές Φωκίδας πλην Ιτέας έχουν σαφώς καθαρότερα νερά και βυθό στα ρηχά χωρίς πέτρες με γλίτσα. (την περασμένη χρονιά εγώ και η ξαδέλφη μου είχαμε κολπίτιδες από μόλυνση στο Μαιάμι).
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΕΔΡΕ ΚΑΙ ΑΣ ΣΕ ΜΙΣΉΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΠΟΥ ΠΙΝΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΚΟΙΜΗΣΜΕΝΩΝ. ΤΙΜΗ ΣΟΥ.
Όλα τα γραφόμενα και προτεινόμενα είναι σωστά και μακάρι να μπορούσαν να γίνουν όλα.
Επειδή όμως είναι αδύνατον,αυτο που θα έβλεπα εγώ περισσότερο απαραίτητο αλλά και ευ-
κολο ειναι οι δυο πρώτες προτάσεις. Δηλαδή, Ή ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΛΑΡΝΑ-
ΚΙ καθώς και ή ΑΝΑΔΕΙΞΗ-ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ.
Ή περιοχή αυτή της Ιτεας ,αν και ολοκληρώθηκαν εδώ και καιρό όλες οι διαδικασίες
της επέκτασης σχεδίου πόλεως,δεν έχουν προχωρησει καθόλου τα έργα υποδομής(διάνοιξη
δρόμων,δικτυα κ.τ.λ),με αποτέλεσμα να είναι ένας σκουπιδότοπος.
Κάποτε πρέπει να καταλάβουμε,οτι Ιτεα δεν είναι μόνο ο παραλιακός δρομος
Φίλε 6:13 το σχέδιο πόλεως δεν ισχύει στην εν λόγω περιοχή οπότε μην περιμένεις διανοίξεις όσων. Επίσης (ψιλά γραμματα) η περιοχή έχει εξαιρεθεί από τη χερσαία ζώνη λιμένα Ιτέας με απόφαση νομάρχη και το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Τώρα γιατί το Λιμενικο Ταμείο δεν ξέρει που έχει αρμοδιότητα και που όχι τι να σου πω ... Κωμωδία.
10:42 ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΘΕΜΑ Ή ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΤΟΎΝ ΟΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ, ΣΕ ΚΟΡΟΙΔΕΨΑΝ. ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΞΑΝΑΠΙΣΤΕΨΕΙΣ.Η ΖΩΝΗ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΒΩΞΙΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ. ΕΙΤΕ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΛΕΣ Ή ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ ΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ ΒΛΑΚΩΔΕΙΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ. ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΑ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΜΕΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΠΕΛΩΘΕΙ Η ΑΜΦΙΣΣΑ ΚΑΙ ΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ (ΝΑ ΒΟΥΛΙΑΞΕΙ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΒΟΥΛΙΑΞΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΙΚΑΝΩΝ), ΟΙ ΔΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΓΑΛΑΞΙΔΙ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΗΝ ΔΕΣΦΙΝΑ ΕΠΕΙΔΗ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΕΡΝΑΝ,ΟΙ ΔΕΛΦΙΩΤΕΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 1980 ΟΤΙ Η ΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΒΕΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΟΡΕΙΝΟΙ ΝΙΩΘΟΝΤΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΕ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΝΩ ΠΡΙΝ ΕΝΟΙΩΘΑΝ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ. ΚΑΤΕΛΛΗΞΑΝ ΟΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΓΙΑ ΕΞΟΡΥΞΗ ΓΙΑ ΑΙΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ Ο ΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥΣ. ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥΣ. ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΛΙΜΑΝΙ. ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΡΩΜΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΒΙΤΡΙΝΑ ΤΟΥΣ, ΤΟ ΣΑΛΟΝΙ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟΡΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΜΑΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΙ (ΔΕΛΦΟΙ ΓΑΛΑΞΙΔΙ) ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΛΙΓΟΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΑΦΡΑΓΚΟΙ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΗΛΘΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΗΚΩΝΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΨΗΛΑ. ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΜΟΝΟ Η ΕΞΟΡΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΣΩΖΕ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ, ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΩ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΓΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ. ΟΧΙ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΝ ΤΑ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΥΣΟΥΝ ΑΙΜΑ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΣΥΜΠΑΝ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΤΕ , ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ. ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΝΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΒΡΙΣΙΔΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΙΡΕΤΟ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΝΑ ΞΕΠΟΥΛΑΕΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΙΓΟ ΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ;
Τα έργα αυτά είναι ο μπούσουλας για την ανάπτυξη της ΦΩΚΙΔΑΣ .
Είναι η ανοξείδωτη πρόκα στο φέρετρο αυτών που θέλουν την Φωκίδα υποβαθμισμένη.
Θέλουμε να αναδείξουμε τον τόπο αυτό που αγαπάμε και θέλουμε να τον παραδώσουμε στα ξενιτεμένα παιδιά μας για τουριστική εκμετάλλευση.
Δεν θέλουμε να είμαστε πλέον οι κοντοσουβλέλληνες ούτε και Ρουμελιωτάκια μπλαϊμικα...
Ρε παλικάρια κάπου εκεί στο "λαρνάκι" ήθελε , με την σύμφωνη γνώμη του τέως δημάρχου Δελφών , να κάνει τουριστική εκμετάλλευση η Enterprise Greece.
Το ξεχάσαμε αυτό;
Για ανάπτυξη μιλάει το Λ.Τ και ο κόσμος αυτό θέλει,
Να δει κανείς κάτι ν αλλάζει σ αυτό το ρημάδι παραλιακό μέτωπο που όμοιό του βρίσκεις μόνον σε πόλεις των 80.000 κατοίκων !
Φίλε 2:45 μισθωτός δεν είμαι κανενός. Επίσης η υπόλοιπη Φωκίδα πλην Ιτέας μου είναι παντελώς αδιάφορη. Τα προσπερνω για χάρη χρόνου. Επανέρχομαι το τμήμα της χερσαίας ζώνης από τις εργατικές κατοικίες έως το παρκάκι μπροστά στα μεταλλεία είναι αρμοδιότητα της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου. Έχει εξαιρεθεί από τη χερσαία ζώνη λιμένα Ιτέας με απόφαση νομάρχη. Αν σε ενδιαφέρει πραγματικά να επανέλθω με το ΦΕΚ. Αύριο όμως μην με πας γραφείο χρονιάρα μέρα. Καλό είναι πάντως να γίνονται συζητήσεις μπας και η αδιάφορη κοινωνία της πόλης ενεργοποιηθεί. Και παρεπιμπτοντως δεν ακούγεται τίποτα για γεφύρι Ιτέας Κιρρας που είναι πιο σημαντικό από όλα αυτά που λέτε
6:15 ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΤΙ ΣΟΥ ΞΕΦΥΓΕ. ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΣΟ ΞΕΡΩ ΑΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΛΤ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΉ ΖΩΝΗ,Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΩΣ ΠΑΡΚΑΚΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΜΠΑΖΩΜΕΝΟΥ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΜΠΑΖΩΜΕΝΟ. ΟΠΟΤΕ ΑΔΙΚΑ ΣΟΥ ΕΣΥΡΑ ΤΑ ΟΣΑ ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΒΓΑΛΕΙ ΑΛΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΤΑ ΑΚΟΥΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΑΝ ΗΛΙΘΙΟΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΑ ΦΤΥΝΟΥΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ Ή ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ.
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ.ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΕΣΥ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΣΥ (ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΠΛΟΚΙΑ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΚΛΠ) ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΙΛΙΑ ΔΥΟ ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. ΤΟ ΟΤΙ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΟΠΟΤΕ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΝΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝΕΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΝΑ ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΟΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΥΤΗ ΣΕ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.
Η ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟ ΛΤ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΚΑΡΝΑΓΙΟ, ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ, ΕΧΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΤΗΝ ΣΚΟΝΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΩΗΝ ΚΑΙ ΝΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙΚΟ ΚΛΠ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΈΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΎΝΗ. ΤΟ ΟΤΙ ΑΚΟΜΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΝΑ ΙΤΕΑΣ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΚΟΝΗ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΣΟ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ , ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΩΡΩΝ, ΑΝΆΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ, ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ. ΠΡΟΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΜΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΑΜΕ ΑΛΛΑ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΟΡΝΙΑ.
Η ευρύτερη παραλία του Γαλαξειδίου δεν ανήκει άραγε στις παραλίες της Φωκίδας που θα έπρεπε να αξιοποιηθεί? Αντιθέτως θέλουν να κατασκευάσουν τη βελτίωση της εθνικής οδού, όπως την ονομάζουν, δηλαδή έναν αυτοκινητόδρομο βαριάς κυκλοφορίας πάνω στην παραλία. Κανείς άραγε δεν σκέφτηκε την παράκαμψη της περιοχής, που είναι το λογικότερο στην εποχή που ζούμε? Μήπως υπάρχουν ντόπιοι που πιστεύουν ότι ένα τέτοιο έργο θα προσθέσει αξία στον τόπο τους? Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, ο θόρυβος, η οπτική ρύπανση και όλα τα επακόλουθα, δεν προσθέτουν αξία, αλλά αντιθέτως απωθούν τον επισκέπτη, τον παραθεριστή κ.λπ.
6:15μ.μ και για εμάς είναι παντελώς αδιάφοροι η ιτεα...παρόλα αυτά και χωρίς μαρούλι από λιμενικό Ταμείο και άλλους πόρους γιατί φωκιδα για κάτι τύπους σαν εσένα είναι μόνο η Άμφισσα και η ιτεα σας γλεντάμε....περαστικά γιατί κάτι άτομα σαν εσένα δεν αφήνουν τον τόπο να πάει μπροστά.
Δημοσίευση σχολίου